החממה הטכנולוגית של הנגב

$(function(){setImageBanner('b0b9a944-8f6f-4d05-9e16-c1d254ba1b75','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

תמיד חלמתם להקים סטארטאפ? הכירו את חממת InNegev, שמספקת ליזמים ויזמיות מהדרום את המעטפת הנדרשת להקמת סטארטאפ ולפתח קשרים בתעשייה. מנכ"ל החממה בראיון ל'באר שבע נט': "אחת המשימות העיקריות שלנו היא לסייע ולהצמיח פעילויות עסקיות ותעשייתיות במרחב הדרומי"

"כולנו בצוות חממת InNegev באים עם ניסיון בתפקידים בכירים בחברות מובילות בתעשייה, יש לנו ראייה תעשייתית עסקית וזה יתרון כי אנחנו רוצים לתרום מהניסיון שלנו לסטארטאפים מתחילים מהנגב והדרום", כך סיפר ל'באר שבע נט' אייל גינזברג, מנכ"ל חממת InNegev. אייל סיפר בראיון על מהות החממה הטכנולוגית, הסיוע והמעטפת שמקבלים היזמים והיזמיות במסגרת החממה וחשיבותה בקידום החדשנות בדרום.

חממת InNegev היא חממה טכנולוגית, התאגדות של כמה מהכוחות התעשייתיים, האקדמיים והפיננסיים המובילים בישראל, ששמה לעצמה למטרה להקים חממה לחדשנות בתחומי התעשייה המסורתית, האגרו-טק והקלינ-טק בדגש על פיתוח מוצרים, חומרים ותהליכים. החממה מקבלת אנשים עם רעיון מאזור הדרום, מלווה אותם ונותנת להם את כל המעטפת הנדרשת, ומוציאה אותם עם סטארטאפים ביד. החממה פועלת תחת זיכיון הרשות לחדשנות במטרה לעודד יזמות וחדשנות באזור הנגב והדרום.

חממת InNegev, קרדיט יח"צ צבי תקשורת

החממה מהווה שילוב כוחות חסר תקדים בין המועצה האזורית בני שמעון, חברות תעשייתיות מובילות: נטפים, סודה סטרים ודולב, גופים פיננסים: קרן אלפא קפיטל וקרן האחזקות של קיבוץ חצרים וגופים אקדמיים: המכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון ואוניברסיטת בן גוריון. "עצם העובדה שיש לנו חברות דרומיות מובילות כשותפות בחממה, זה מה שמעניק לנו את הייחודיות והעוצמה בתחום. אנחנו יודעים איך לקחת פרויקט בתחילת הדרך ולהעניק לו את הכלים כדי להצמיח אותו קדימה, הקשרים עם התעשיות המובילות עוזר לנו ליצור חיבורים עסקיים ולקשר בין שותפים פוטנציאליים בתעשייה", מוסיף אייל.

החממה תעזור לסטארטאפים מרחבי הדרום בתחומי הפודטק, אגריטק, קלינטק ותעשיה 4.0, ותסייע בצמיחתם על ידי מתן מעטפת שירותים מלאה הכוללת תשתיות משרד, סיוע במימון המשך, חיבורים וקשרים בתעשייה, ליווי צמוד של השותפים בחממה ועוד. כרגע אנשי החממה בדקו 120 רעיונות, ומתכננים לתת ל30 סטארטאפים מימון וגדילה בחממה תוך 5 שנים.

"חשוב לנו להבין מה הייחוד הטכנולוגי של הסטארטאפים שפונים אלינו, כדי שנדע האם כדאי לקחת מוצר ראשוני ורעיון ולתת לו את הכלים כדי להתפתח ברמה תעשייתית", מסביר אייל, "אנחנו נותנים את כל מעטפה התמיכה והשירותים ומציעים לסטארטאפים הנבחרים מימון של עד מיליון שקלים בשנה הראשונה כשאנחנו שותפים לרווחים, מתוך ראייה של דרך משותפת, מתוך רצון ליצור מצב שהוא win-win לשני הצדדים. לנו יש את המחויבות לעשות את המקסימום על מנת שהסטארטאפ בו אנחנו משקיעים יצליח". 

אמיר צח, דרור שגיא, אלי בן סימון ואייל גינזברג - קרדיט יח"צ צבי תקשורת

חממת החדשנות של InNegev ממוקמת בפארק "עידן הנגב" באזור תעסוקה השוכן בצמוד לכביש חוצה ישראל ולתחנת הרכבת להבים-רהט. זהו מרכזה הגיאוגרפי של ישראל, המציע ליזמים סביבה מושלמת וקרבה לעוגנים השותפים למיזם. החברות השותפות יעמידו לטובת היזמים את כל האמצעים שברשותם – המעבדות, קווי הייצור, הקשרים הבינלאומיים, המהנדסים והמנהלים המנוסים, ויסייעו ליזמים בכל שלבי פיתוח המוצרים – משלב הרעיון ועד היציאה לשוק.

"אנחנו רואים את עצמנו כחממה דרומית שעוסקת בטכנולוגיות פורצות דרך מתוך רצון לקדם יוזמות מהנגב. אחת המשימות העיקריות שלנו היא לסייע בהצמחה של פעילויות עסקיות ותעשייתיות במרחב הדרומי", אומר אייל, "אנחנו רואים את עצמנו גם כחממה אקטיבית שהולכת ומחפשת יזמים ויזמיות, אנחנו משתתפים בימי demo של אקסלורטים בדרום, פונים למוסדות האקדמאיים, מסתכלים על מחקרים בתחומי הפעילות שלנו. אם יש יזם או יזמית בדרום שחושבים שהם מתאימים, מוזמנים לפנות אלינו". 

רוצים לשמוע פרטים נוספים? בקרו באתר InNegev

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ea3b6e7a-30ee-465c-8704-2ac2db760ea8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה