הדרך לאזרחות הפורטוגלית ב-7 צעדים

$(function(){setImageBanner('70776689-1a78-4df6-a8a1-218f29e626a8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

הליך קבלת אזרחות פורטוגלית, שתאפשר לכם לטייל, ללמוד ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, נחשב פחות בירוקרטי בהשוואה להליכי הוצאת אזרחות במדינות אחרות. מה הוא כולל? כמה זמן זה לוקח? ולמה חשוב לעבור את ההליך עם חברה גדולה, מקצועית ומובילה בתחום?

pixabay

מאז תיקון החוק בפורטוגל ב-2015, המאפשר לצאצאי יהודים ממוצא ספרדי לקבל אזרחות פורטוגלית מבלי לוותר על האזרחות הקיימת שלהם, הפך ההליך לנגיש יותר עבור המוני אזרחים בישראל – מיליוני יהודים צאצאי מרוקו, אלג'יר, טוניס, לוב, מצרים, יוון, טורקיה, בולגריה, ארצות הבלקן, סוריה, לבנון ודרום אמריקה זכאים לאזרחות פורטוגלית, כשיותר ויותר ישראלים מממשים את זכאותם. וזו לא רק הנגישות - הליך הוצאת האזרחות הפך פשוט וידידותי יותר, משום שאינו מצריך הגעה פיזית למדינה במסגרת התהליך, מבחני שפה או שליטה בהיסטוריה, בתרבות ובהמנון הלאומי, כפי שדרש בזמנו החוק הספרדי לשם הוצאת אזרחות ספרדית. למעשה, תיקון החוק בפורטוגל החזיר את חלום האזרחות האירופאית להמוני ישראלים, והפך אותו למציאותי יותר.

נכון לעכשיו הליך קבלת אזרחות פורטוגלית נחשב פחות בירוקרטי בהשוואה להליכי הוצאת אזרחות במדינות אחרות. אך למרות זאת, לא מומלץ לעשות זאת לבד – עמידה מול הרשויות השונות בארץ ובמדינה זרה עדיין כרוכה בבירוקרטיה מסועפת. חברה גדולה, מקצועית ומובילה בתחום, המתמחה בבקשות לאזרחות פורטוגלית, תסייע לכם לעבור את התהליך בהצלחה - משלב ארגון המסמכים הדרושים ועד לשלב הגשת הבקשה. אז מה הם הצעדים הכרוכים בהוצאת אזרחות פורטוגלית? הנה הם לפניכם:

שלב 1: איסוף וארגון המסמכים הדרושים.

מי שמעוניין באזרחות פורטוגלית צריך להוכיח את זהותו ויהדותו באמצעות מספר מסמכים - תעודת זהות, דרכון, תעודת לידה ותעודת נישואין, וכן את הזיקה שלו למגורשי ספרד – אין מה להילחץ, לרוב מדובר בהוכחה לכך שההורים שלו או הסבים שלו הגיעו מאחת המדינות המזכות, או ששם המשפחה שלו מופיע ברשימות הפורטוגליות. בשלב זה כדאי למלא, בסיוע החברה המטפלת בבקשה, עץ שורשים שיציג את המוצא ויתמוך בטענה של מבקש הבקשה.

שלב 2: פנייה לקהילה היהודית בפורטוגל.

לקהילות היהודיות בפורטוגל, החיות בליסבון ובפורטו, תפקיד חשוב מאוד בהליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית: ממשלת פורטוגל הסמיכה אותן להנפיק אישור למי שיוכר על ידן כצאצא של מגורשי ספרד ופורטוגל, ואישור זה הינו הכרחי להמשך התהליך. החברה המטפלת בבקשת האזרחות הפורטוגלית מגישה לקהילה היהודית בפורטוגל בקשה רשמית, בצירוף כל המסמכים המציגים את המוצא של מבקש הבקשה. לאחר שהקהילה היהודית בפורטוגל תספק אישור עקרוני כי מדובר בצאצא למגורשי ספרד, יש להעביר אליה, באמצעות החברה המטפלת בבקשה, תשלום אגרת קהילה. שלב זה אורך כחודש.

שלב 3: ארגון הבקשה והגשתה באופן רשמי.

כעת מגיע השלב הטכני, שרובו בירוקרטיה - אל דאגה, בשביל זה אתם עוברים את ההליך עם חברה מקצועית שתטפל בכל הצד הזה. בשלב זה החברה המטפלת בבקשה מארגנת את כל המסמכים שהגיש המבקש יחד עם האישור שהתקבל מהקהילה היהודית בפורטוגל, כשהם מאושררים על ידי הרשויות הרלוונטיות בישראל ובפורטוגל, מתורגמים לפורטוגזית ומקבלים חותמת של נוטריון פורטוגלי. לאחר הכנת כל המסמכים, החברה המטפלת בהליך תגיש את הבקשה הרשמית בפורטוגל (ותעביר למבקש הבקשה את האגרות הנדרשות). שלב זה, המתבצע בשתי המדינות, אורך כ-3 חודשים.

שלבים 4-5: בדיקת הבקשה לאזרחות.

מהרגע שהחברה המטפלת בהליך מגישה את הבקשה הרשמית, לאחר תשלום האגרות הנדרשות, מתחיל שלב בדיקתה על ידי ממשלת פורטוגל, מבחינה טכנית ומהותית. שלב זה כולל בדיקות רקע שמבצעים גורמי אכיפה בינלאומיים וכן מערכות אכיפת החוק בפורטוגל, לגבי אמיתות המידע והמסמכים שהוגשו, היעדר עבר פלילי וכיו"ב, ובחינה האם מתקיימים כל התנאים הדרושים לקבלת האזרחות, או שיש צורך במסמכים נוספים. אורכו של שלב זה בממוצע נע בין 18-24 חודשים.

שלב 6: הבקשה עוברת לחתימה של הגורמים המאשרים.

על פי רוב, בקשה שהוגשה בהתאם לכל הדרישות, כללה את כל המסמכים הנחוצים כשהם מתורגמים וחתומים בידי הגורמים הרלוונטיים וקיבלה את האישור העקרוני מהקהילה היהודית בפורטוגל לזכאות לאזרחות פורטוגלית, תאושר על ידי ממשלת פורטוגל.

שלב 7: קבלת אזרחות פורטוגלית.

ההמתנה השתלמה – זהו שלב החגיגות, לאחר שבקשת האזרחות אושרה על ידי הגורמים הרלוונטיים בממשלת פורטוגל. מבקש הבקשה נרשם במרשם האוכלוסין הפורטוגלי ותונפק תעודת לידה פורטוגלית, שאיתה תוכלו לקבל גם תעודת זהות ודרכון פורטוגלי בשגרירות פורטוגל בישראל, או במשרדי הממשלה בפורטוגל, וליהנות מהזכויות של אזרח אירופאי בכל אחת ממדינות האיחוד.

שם הכותבת צ"ל חני יודל

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('71deecf9-64b7-4490-a9a4-be78a1e47388','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה