האם הSEO ימות בגלל הAI?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('06847dcc-e880-4183-9fe9-ff1178e70c06','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('06847dcc-e880-4183-9fe9-ff1178e70c06','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

בסוף 2022 ChatGPT פרץ לחיינו והציג לציבור הרחב רמה שונה לחלוטין של תקשורת עם בוטים: לא עוד בוט טיפש שנותן לנו לבחור בין כמה אפשרויות כלליות ומעביר אותנו לנציג אנושי, אלא אחד שממש אפשר לדבר אתו.

-Photo by Merakist on Unsplash

לדוגמה, אפשר לבקש ממנו רעיונות למתכונים שעלו לנו בראש, תקצירים של מאמרים אקדמאיים מקבצי PDF, תבניות לקורות חיים שלנו ואפילו לעזור לנו לתכנת.

למרות שהאלגוריתם של ChatGPT (GPT) לא היה דבר חדש, הנגישות שלו היא זו שעשתה את ההבדל הגדול והובילה להופעה של עשרות כלים דומים וגם מחוללים ספציפיים כמו למשל מחוללי תמונות, סנתוז של קול אנושי שיישמע טבעי, סיכום של שיחות בזום ועוד...

מי מפחד מה-AI?

אחת החברות שהשפעת ה-AI כנראה תפסה אותה לא מוכנה היא גוגל: גוגל אומנם משתמשת ב-AI כדי לנתח את השאילתות שלנו ולהחזיר תוצאות חיפוש טובות יותר, אבל העובדה הפשוטה שגולש יכול לקבל תשובה מדויקת למה שהוא מחפש במקום להקליד את אותה השאלה בגוגל לא סתם הפכה לבכירים בגוגל את הבטן.

כתגובה לכך, גוגל הציגה את Brad שלאחר מכן הפך ל-Gemini. נכון לסוף 2024 אנחנו בישראל מקבלים את ג'מיני ככלי נפרד (עם שיפורים אופציונליים באנגלית למי שמוכן לשלם על גרסת פרימיום), אבל מי שנמצא בחו"ל כבר מתחיל לקבל תוצאות חיפוש "מעורבות" בפורמט אותו גוגל מכנה Generative Search Experience.

נכון להיום GSE לא זהה למה שהיה בהשקה, אותה סביר להניח שכבר ראיתם. מצד אחד גוגל מציגה פחות תוצאות AI, אבל כשהיא כבר עושה את זה, יש פחות אתרים עם מיידע בעייתי או תוכן גולשים.

באילו אתרים מדובר? אתרים כמו Reddit למשל ואתרים בעייתיים באופן כללי שאין יותר מדי פיקוח על התוכן שנכתב בהם (ה-AI לא תמיד מבין שמדובר בציניות או בדיחה).

לכן אם תשאלו שאלה שיכולה לגרום לטריגר מוזר, סביר להניח שגוגל פשוט לא תציג לכם את ה-AI Overview (השם הנוכחי של SGE), אלא תוצאות חיפוש רגילות. ככה תוכלו להאשים את Reddit ולא אותה...

למטבע יש שני צדדים: כתיבת  תוכן AI לצורכי SEO

עד עכשיו דיברנו על מקרים שבהם הנראות של אתרים ירדה, אבל למטבע יש שני צדדים: הרבה מקדמי אתרים החלו להשתמש ב-AI כדי להתברג במקומות גבוהים יותר. חלק גם כותבים באמצעות AI תגי מטה (או עושים זאת כחלק מהפיצ'רים של כלים כמו Yoast) ואפילו עושים מחקר מילות מפתח (למרות שבדרך כלל אי אפשר למצוא מספרים מדויקים).

כדי להשתמש ב-AI בצורה אפקטיבית עבור כתיבת תכנים, רצוי לפרק את מה שאתם רוצים לכתוב עליו לחלקים, לבקש מכלי ה-AI לרדת לפרטים ואת כל זה לערוך למאמר שלם, במיוחד אם אתם משתמשים בגרסאות החופשיות שהמשאבים שלהן מוגבלים.

הרבה אנשי SEO מחליטים בכל זאת ללכת על הדרך הקצרה ועושים שימוש מסיבי ב-AI כדי להפיק כמות גדולה של תכנים ואפילו להעלות אותם אוטומטית לאתרים שהם בונים.

מהרבה בחינות מדובר ב"קידום שחור". גוגל אומנם לא יכולה להעניש אתרים שעושים שימוש ב-AI (לפחות לא באופן פומבי כי היא לא אוסרת על שימוש ב-AI), אבל הצפה של תכנים כן נכנסת לקטגורי של קידום שחור בתנאים מסוימים.

גוגל כן ממליצה שתוסיפו גילוי נאות ותסבירו בין היתר למה התוכן נכתב באמצעות אוטומציה היכן שיש לכך חשיבות. באופן כללי רצוי גם שמישהו שבקיא בנושא יעבור עליו כדי שתוכלו לענות גם על השאלה "מי כתב את התוכן"

סיכום: למה ה-SEO  עדיין חי ונושם?

אם נסכם את מה שקרה בסצנת ה-SEO, לא קשה לראות שה-SEO לא מת. אם כבר, הוא הוכיח עד כמה הוא נחוץ.

שימו לב לנקודות הבאות:

1.גוגל מראה כיום פחות תוצאות AI וגם זה במספר מצומצם של מדינות. באופן אירוני, דווקא העובדה שה-AI של גוגל עצמה מסתמך על תוכן חי ברשת, יכול לגרום לטעויות מביכות.

2.לפי עדויות כמו אלו מהסרטון המצורף, מי שיודע לנצל נכון את תצוגת ה-AI יכול ליצור לידים איכותיים דרך הקישורים שמופיעים בחלק התחתון של ה-AI Overview.

יש כמה שיטות לעשות זאת:

  • הקפדה על קריאות גבוהה של התוכן (שכל אחד יוכל לקרוא אותו בקלות)
  • להגיע לתכל'ס מהר (Get to the Point)
  • לתת עדיפות לתכנים שאתם כבר מדורגים עליהם
  • לא לשכוח לשלוח דפים ששינתם לסריקה מחדש באמצעות ה-Search Console

3.שימוש ב-AI באופן נכון יכול לחסוך זמן בכתיבת תכנים, במיוחד אם מדובר בזנב ארוך והתוצאות הקיימות באיכות נמוכה. לדוגמה, חפשו את הביטוי "אדריכלות אורבנית". תוכלו לראות יחסית בקלות שכל האתרים המסחריים (לא אתרי הלימודים) הם יחסית מיושנים.

למרבה הצער זה רלוונטי בעיקר לתמונה או טקסט, יצירת סרטונים מקצועיים בעברית עם כלים אוטומטים היא עדיין עסק די מסובך, וסרטונים שולטים בחלק גדול מתוצאות החיפוש.

4.מרבית תכני ה-AI שנוצרים "על פס ייצור" גם לא שורדים הרבה, בטח שלא עם עדכוני התוכן היחסית דחופים של גוגל.

5.למרות שעוד מוקדם להסיק מסקנות, לאתרים שהסמכותיות שלהם נוצרת באמצעות קישורים, אזכורים וכו' אמור להיות קל יותר להתברג גם בתוך תוצאות AI. למרבה הצער, זה עדיין עשוי לדרוש לא מעט משאבים, תלוי בנישה של האתר.

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('60d0ab9b-d075-4fd0-8940-1ddbc01ad98c','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה