בצקת עורפית בשליש השלישי להריון: מה נחשב לנורמלי, מתי יש סיבה לדאגה, ומה אפשר לעשות

$(function(){setImageBanner('cfa79446-552e-4801-b1bd-84f241905b7c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

אם מעולם לא שמעת על המונח "בצקת עורפית", רוב הסיכויים שתשמעי את המונח בשליש השלישי להריון. בצקת עורפית, שנקראת גם נפיחות, מתרחשת בכפות הרגליים, בקרסוליים ובידיים לאורך כל ההיריון, ובמיוחד כאשר ההיריון מתקרב לסופו.

.

במהלך ההיריון, גופך מייצר חמישים אחוזים יותר נוזלים בדם ובגוף, שרובם נוצרים כדי לענות על צרכי התינוק. נוזלים עודפים אלו מצטברים גם ברקמות הגוף ובמפרקים, והם הכרחיים על מנת לאפשר לגוף להתרכך כך שהוא יתרחב לאורך ההיריון ויתכונן ללידה.

בצקת עורפית שאינה תקינה ומסוכנת בהריון

ברוב המקרים, בצקת עורפית נחשבת לנורמלית בהריון, והיא מתבטאת ברגליים וקרסוליים נפוחים בשלב מסוים, ומצב זה נחשב תקין לחלוטין. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם הנפיחות עשויה להעיד על מצב רפואי חמור יותר. כאשר הנפיחות אינה מהטווח הרגיל, או שהיא מלווה בתסמינים אחרים, חשוב מאוד להתייעץ מיד עם רופא הנשים או להגיע לבדיקה בבית החולים.

הנה תסמיני בצקת עורפית חריגים שהרופאים צריכים להיות מודעים אליהם ולבדוק אותם, כדי למנוע סיבוכים וסיכונים בהריון.

  • נפיחות בפנים, בידיים, או סביב העיניים.
  • נפיחות קיצונית או נפיחות פתאומית בידיים, ברגליים או בקרסוליים.
  • נפיחות שמלווה בכאבי ראש שאינם חולפים, שינויי ראייה, בחילות פתאומיות, כאבי בטן, כתפיים או גב תחתון, עלייה פתאומית במשקל או קוצר נשימה שעלול לאותת על רעלת הריון.
  • נפיחות ברגל אחת יותר מאשר ברגל השנייה, שמלווה בכאבים או בתחושות רוך. תסמינים אלו עלולים לאותת על היווצרות קריש דם או על בעיה חמורה יותר באחד הוורידים, כמו פקקת ורידים עמוקה.
  • נפיחות שמלווה בכאבים בחזה או קשיי נשימה, שעלולים לאותת על בעיות לב.
  • הנפיחות מופיעה בתחילת היום, או שאינה יורדת במהלך מנוחה.
  • הנפיחות מחמירה עם הזמן.

עדיף לבדוק ולא להצטער מאוחר מדי

כל סימן חריג של בצקת עורפית ונפיחות מוגזמת, יכולים להיות גם סימני אזהרה לרעלת הריון, שהיא לחץ דם גבוה שנחשב למסוכן במהלך ההיריון. זהו מצב חמור מאוד לאישה ההרה וגם לעובר, ולכן חשוב להתייעץ עם רופא הנשים בהקדם האפשרי, ולא, לא לחכות לפגישת המעקב המתוכננת הבאה.

אם אינך בטוחה לגבי משמעות התסמינים שאת חווה, עדיף תמיד להתייעץ עם הרופא המטפל לאישור המצב וביצוע הבדיקות ההכרחיות.

לעתים קרובות מדי, רופאים מנחשים או מאמינים שהדאגות של נשים הרות מוגזמות, אבל עדיף לבדוק מאשר להוביל לסיכונים או סיבוכים רציניים בהריון, ולטפל מיד ובזמן בכל מצב שאינו תקין, כדי למנוע את ההשלכות על האם או התינוק כשכבר יהיה מאוחר מדי.

סיבוכים אפשריים

כשהבדיקות מגלות מצב בסיסי שגורם לנפיחות בכפות הרגליים, הרופאים צריכים להמליץ על טיפול רפואי, למניעת הסיבוכים האפשריים או הטיפול בהם. הסיבוכים עשויים לכלול:

רעלת הריון

עלייה פתאומית בנפיחות בכפות הרגליים עשויה להיות סימן לרעלת הריון. נשים הרות עשויות להבחין גם בפנים נפוחות, בנפיחות סביב העיניים או בנפיחות פתאומית בידיים.

רעלת הריון היא מצב בריאותי שעשוי להתרחש במהלך ההיריון או לאחר הלידה, והיא גורמת ללחץ דם גבוה מאוד ולבעיות איברים אצל נשים הרות.

פקקת ורידים עמוקים

נפיחות שאינה אחידה בכפות הרגליים עשויה להעיד על היווצרות קריש דם, שנקרא פקקת ורידים עמוקים (DVT).

נשים הרות נמצאות בסיכון גבוה יותר למצב זה, בהשוואה לנשים שאינן הרות. הסיבה היא שדם נקרש ביתר קלות במהלך ההיריון, על מנת למנוע אובדן עודף דם במהלך ההיריון והלידה.

חשיבות הייעוץ הרפואי

אם את חוששת ממצב של בצקת עורפית, חשוב שתתייעצי עם הרופא כדי לדון באפשרויות הטיפול. הרופא חייב להקשיב לדיווחי התסמינים ובמיוחד למצבים החריגים שאת מתארת, ולבדוק אותם כדי לאמת או לשלול סיבוכים חמורים אחרים.

אם הנפיחות מובילה למצבים בריאותיים מסוכנים שמשפיעים עלייך או על העובר ומסכנים את בריאותכם, מומלץ להתייעץ עם צוות משפטי שייקבע אם היה כאן מקרה של רשלנות רפואית.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b7437119-889e-433e-a6b1-331c23c2aaa7','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה