בעלי דירות - למה כדאי לכם לדרוש חברה לניהול ואחזקת מבנים

$(function(){setImageBanner('5d40761b-afc0-4b1d-b16b-0480e4733801','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

יכול להיות שאינכם יודעים זאת, אבל פעמים רבות ועדי בתים מנסים לחסוך בעלויות. הם עושים זאת כמובן, מתוך כוונה טובה, אבל יכולים בעקיפין לפגוע בערך הבניין, ואף לסכם חיי אדם. בכל הקשור לאחזקת מבני מגורים, החיסכון בטווח הקצר עשוי לגרור נזק רב בטווח הרחוק.

freepik

ניהול ואחזקת מבנים הוא מונח כללי שמכיל בתוכו את כל המרכיבים השונים שקשורים לבניין מגורים, בניין משרדי, או בניין מכל סוג אחר, אשר מצריכים תחזוקה. בין המרכיבים הללו נמצאות מערכות חירום כמו מערכת כיבוי אש, גנרטור, ועוד.

חברת ניהול ואחזקת מבנים אחראית על המערכות הללו. היא צריכה לבצע בדיקות תקופיות, לתקן ולהחליף חלקים במידת הצורך, על ידי בעלי מקצוע אשר הוסמכו לכך על ידי משרד העבודה.

אחת הבעיות הבסיסיות שמונעות ומעדי בתים רבים להעביר את האחראיות לחברה חיצונית היא ההרגשה שלתחזק בניין זה קל. אם נשברה נורה הם מחליפים, ואם יש בעיה עם החשמל, קוראים לחשמלאי. אבל האחראיות לא נגמרת שם. המערכות שכרגע נמצאות ברוב הבניינים בארץ הן מורכבות מאוד. ולא כל אדם בעל יכולות תחזוקה יכול לטפל בהם. רק אדם אשר הוסמך לכך על פי חוק יכול לטפל בגנרטור ומשאבות המים, במערכות פינוי העשן וכיבוי האש. ותחזוקה לקויה של מערכות אלה היא עבירה על החוק.

היום, מדינת ישראל נמצאת בתנופת בנייה. ככל שיעברו השנים, הבניינים יהפכו לגבוהים יותר ויותר. בניין בעל 12 קומות מצריך מערכות מורכבות יותר מאשר בניין בין 4 קומות. בעבר איש תחזוקה כללי היה מספיק, אבל זה כבר לא המקרה. אנשי מקצוע אשר מוסמכים על ידי משרד העבודה הם היחידים שצריכים לטפל במערכות המורכבות של בניין מגורים.

מערכות שחייב לבדוק ולטפל בהן באופן שוטף על פי החוק:

חשמל

במגדלי מגורים מערכות החשמל הן מאוד מורכבות. בנאדם אשר לא עבר הסמכה ראויה לא ידע אפילו מאיפה להתחיל. ישנן ארונות חשמל רבים בקומות השונות, חיבורים למערכות החירום, לגנרטור, ועוד. טיפול לקוי במערכת החשמל בבניין עשויה לעלות לנו בחיי אדם, ובעלויות רבות במיוחד.

מעליות

על כל מעלית אפשר למצוא בקלות את המדבקה שאומרת מתי הטיפול הבא במעלית. מיותר לציין שמעלית שלא קיבלה טיפול ראוי מסכנת חיי אדם. .

מערכות מים

בכל בניין מערכות מי מורכבות שמזרימות את המים לקומות השונות. בכל בניין מעל 4 קומות ישנן מערכות עזר שתפקידן לספק מים לקומות הגבוהות באותה מידה שהקומות הנמוכות מקבלות אותם. בזרם גבוה ואחיד. משאבת מים היא מערכת מורכבת, שמצריכה טיפול על ידי אדם מוסמך בלבד. אדם ללא הסמכה הנכונה יכול לגרור לנזק ולעלות לנו ביוקר.

מאגר

מאגר המים הינו נושא רגיש במיוחד אשר אינו מקבל מספיק תשומת לב. כייון ואין מספיק אכיפה בנושא, ועדי בתים רבים מאפשרים לעצמם להתעלם מהנושא, ולהזניח את מאגר המים. אך שימו לב, מאגר מים הוא שמוביל את המים לבתינו. מאגר שאינו מקבל טיפול ראוי, מתמלא בבקטריות שאינן בריאות לנו. המאגר מים משמש גם למקרה חירום, בו לא נוכל לקבל מים מהעירייה, ונאלץ לשתות ממנו. לכן חשוב מאוד לבצע ניקיון כל חצי שנה, כפי שמצויין בחוק.

אי טיפול במאגר המים משמעותו שאנחנו מבשלים, שותים ומתקלחים במים מלאי בקטריות.

מערכות חירום

במגדלי מגורים מקרי חירום הינו נושא שקיבל הרבה מאוד תשומת לב, וישנן מערכות רבות שאחראיות על כך שלא יהיה נזק לחיי אדם במקרי חירום. המערכות הללו פעמים רבות אחראיות גם על השיגרה שלנו, כמו במקרה של מאגר מים. לכן חשוב מאוד לתחזק את המערכות האלה על פי חוק.

אי טיפול באחת מהמערכות הללו, גנרטור החירום, מערכות כיבוי האש, מערכת האזעקה, ועוד, הינו עבירה חמורה על החוק. חשוב לדרוש מועדי הבתים לטפל במערכות הללו באופן שוטף.

לסיכום, פעמים רבות הניסיון לחסוך בעלויות הופך ליקר במיוחד. בכל הקשור למבנה המגורים שלנו, החיסכון לטווח הקצר משמעותו לשלם ביותר בטווח הרחוק. לכן כדאי לדרוש מועד הבית שיפנה את מקומו עבור חברה לניהול ואחזקת מבנים. שתדאג לכך שהמערכות בבניין שלנו ישארו מתוחזקות כראוי בכל עת.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('abbb973d-5508-4491-9cbc-515366894fae','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה