בנייה, יצירתיות ותכנון – כל הדרכים שבהן משחק בלגו מקדם המוח



בניית לגו היא כבר מזמן לא עניין לילדים בלבד. מבוגרים מכל הגילים בונים בלגו מבנים, כלי רכב ודגמים מסוגים שונים. לגו הוא משחק מרכזי מאוד גם בתוכניות לימוד שונות כמו רובוטיקה ואדריכלות. בכתבה לפניכם נסביר מעט על משחק זה ועל היתרונות שהוא נותן למשחקים בו.

PIXABAY

משחקי לגו ובנייה מסוגים שונים

משחק הלגו הומצא רק באמצע המאה ה-20. בשנותיו הראשונות הוא היה עשוי מעץ, אבל לאחר שריפה שפרצה במחסן החברה, היא החלה לייצר את קוביות הלגו מפלסטיק שהינו חומר בטוח יותר. בתחילה היו רק אבנים סטנדרטיות ומלבניות במשחק הלגו, אבל עם השנים הוא השתכלל מאוד וכיום יש עשרות אלפי סוגים של אבני לגו למטרות שונות ובעיצובים שונים. כיום יש משחקי לגו מסוגים רבים ושונים, חלקם נועדו לבנייה של דגם ידוע מראש וחלקם למשחק חופשי ולבנייה יצירתית לחלוטין.

מה הם היתרונות של משחק ובנייה בלגו?

בניית לגו היא פעולה שמצריכה דמיון, דיוק, תכנון וחשיבה מורכבת. בנייה בלגו משפרת את הריכוז ואת כושר הדמיון, וכן עוזרת בשיפור היכולת לפתור בעיות מורכבות באמצעות כלים יצירתיים. ישנם אפילו מקומות עבודה שבוחנים את הכישורים של המועמדים לעבודה אצלם באמצעות בנייה של לגו. ישנם משחקי לגו שמתאימים לכל הגילאים, מהגיל הרך ועד לגיל השלישי. משחק בלגו גם עוזר בבניית קבוצות, בחיזוק הקשרים החברתיים ובשיפור היכולת של כל משתתף לעבוד כחלק מצוות. מסיבות אלה ועוד, לגו הוא אחד המשחקים הפופולאריים ביותר בישראל ובעולם כבר עשרות רבות של שנים.

חבילות לגו ייעודיות או משחק חופשי בלגו?

בעבר היו משחקי הלגו מיועדים בעיקר לבנייה חופשית. כל ערכת לגו הייתה מורכבת ממספר סוגי חלקים בכמויות משתנות וללא כל תוכנית מסודרת, ועל כל שחקן היה מוטל להחליט מה הוא רוצה לבנות. כיום ישנן ערכות לגו רבות שנועדו לבנייה של דגם מוכן מראש. חלקי המשחק אומנם מגיעים מפורקים אבל יש לכל אחד מהם תפקיד ספציפי שהוא צריך למלא בכדי שהדגם המתוכנן ייבנה.

סוגים מיוחדים של משחקי בנייה ולגו

ישנן ערכות לגו מיוחדות שיש להן תוספות מתקדמות במיוחד. לדוגמה, ישנן ערכות לגו שניתן לבנות באמצעותן רובוטים ואף להוסיף להן תוכנות מסוגים שונים, ערכות אלה נקראות "לגו ניתן לתכנות". בדרך כלל משתמשים בהן אנשים שבונים אבי טיפוס של מוצרי הייטק שונים.

היתרונות של משחקי בנייה ולגו להתפתחות הילד – סיכום

בנייה בלגו היא משחק ובילוי לשעת הפנאי שיש לו גם השפעות חיוביות מאוד על המשחקים בו. משחק זה הומצא באמצע המאה ה-20 ומאז הוא התפרסם בכל העולם. בנייה בלגו משפרת כישורי חיים רבים ועוזרת לפיתוח המוח בדרכים שונות. כיום ישנן ערכות לגו למשחק חופשי או ערכות שנועדו לבנייה של דגם מתוכנן.

למידע נוסף ורכישה באתר טויס אנד פופ .

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה