באיזה שמן אתם משתמשים?

$(function(){setImageBanner('3b7f6fee-c83b-4f11-874b-c2420cd66758','/dyncontent/2024/3/5/1d57ccb4-038a-4833-b07f-003c7cecb190.jpg',17582,'כללית 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

חג החנוכה מהווה תזכורת מיידית לנס פח השמן. לקראת החג החלטנו להציג את תפקידם העיקרי של השמנים בתעשיית הקוסמטיקה ולבדוק מה יש בהם שהופך אותם לכל כך שווים

"השימוש בשמנים לטיפול ביופי ובבריאות נודע כבר לפני אלפי שנים בתרבויות שונות." אומר גל אלטמן – המדריך הראשי בחברת חלאבין, ומציין כי השמנים הטהורים הם אלה המופקים מפרחים, מעצים, מעשבים, משרף ומעלים.

השמנים האתריים הם בעצם היחידים החודרים היטב לעור, נספגים למחזור הדם, עוזרים בהסרת התאים הישנים ומסייעים בהגמשת העור.

סיגל קדם – המדריכה הראשית בחברת תפוח טכנולוגיות מציינת כי לשמנים אלה יכולות ריפוי גבוהות, בשל הריכוז הגבוה של הצמח הנמצא בהן. "רק לתמציות האתריות הטהורות ניתן לייחס סגולות תרפויטיות ולא דרך תמציות סינתטיות המוכרות היום בשוק המנסות לחקות את הניחוחות האתריים הטהורים והעתיקים".

עוד הוסיפה קדם ואמרה כי "השמן נחשב לעילוי קוסמטי, למטח ארטילריה כבד במלחמה נגד הקמטים. האובליפיחה, החוחובה, שמן רוז היפ ושמן הזית הם רק חלק קטן מסוגי השמנים המככבים בתכשירים קוסמטיים, במסכות לשיער, בתכשירי טיפול בציפורניים, בקרמים, בסרומים ובמסכות פנים וגוף". לדבריה מה שהופך אותם לכאלה מיוחדים הוא הריכוז המאוד גבוה של האנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון), שלטענתה מנטרלים את ההשפעה ההרסנית שיש לרדיקאלים חופשיים בגוף. "השמנים משפרים גם את זרימת דם, מחדשים ומשקמים את תאי עור ומסייעים בבניית קולגן – תכונות שאמורות להוביל לתוצאה של עיכוב תופעות סימני הגיל".

בועז שטיין, בעל מותג איפור מקצועי הוסיף כי גם במוצרי האיפור קיימת נוכחות של פאזה שומנית שתפקידה להעלות את רמת הלחות בעור ולשוות לו מראה מטופח יותר. "מוצרי האיפור בהם תוכלו למצוא נוכחות של שמנים צמחיים הם בעיקר מייק-אפים, וקונסילרים, אם כי בשוק האיפור קיימות גם סדרות ייחודיות של צלליות קרמיות, שפתונים וליפגלוסים מעושרי שמני הזנה שתכליתם להגן ולרכך את השפתיים", הוא אומר.

לדבריי סיניה לזרוביץ – המדריכה בחברת שיק תמרוקים השימוש בשמני השיער לדוגמא, שומר ומגן על מעטפת הקשקשים הצמודה לשערה, ובמובן הזה, הם מחליפים לטענתה את השמן הטבעי שהגוף מייצר. "כששערה מבצבצת מראשינו החוצה, היא באופן מיידי מקבלת פחות הגנה בשל מיעוט השומן הטבעי שהגוף מייצר.

כמו העור, גם השיער מאבד את השומן והברק מסיבות שונות ומשונות, ואפילו אם לעין בלתי מזוינת השערה נראית כמו חוט, היא למעשה בנויה ממספר שכבות, השכבה החיצונית שלה מורכבת מקשקשים (ולא אלה שמנסים באופן עיקש להיפטר מהם) העוטפים את כל גוף השערה. כל עוד הקשקשים שלמים, השיער נראה בריא ומלא ברק".

עוד הוסיפה לזרוביץ וציינה כי שינויים סוציולוגיים באירופה ובארצות הברית הביאו לגידול וריבוי של קבוצות אתניות ומעורבות. קבוצות אלה לדבריה מתאפיינות בקהל גדול של בעלי שיער יבש ומרדני (כמו השיער ה-"ישראלי") הדורש חומרי עיצוב שונים מאלה המיועדים לשיער רגיל. "שמני השיער בהיבט זה הם הפיתרון האידיאלי ומסיבה זאת הם גם חביבים מאד על הנשים הישראליות המתהדרות בחלקן הגדול בשיער יבש ומרדני ועל כן מוטרדות מאד ממצב שיערן וצורכות פי 3 מוצרי עיצוב, כששמני השיער הם ללא ספק המועדפים עליהן. בנוסף השימוש בשמני השיער שומר ומגן על מעטפת הקשקשים הצמודה לשערה. ובמובן הזה, הם מחליפים את השמן הטבעי שהגוף מייצר".

לכן במיוחד לכבוד חג השמן – הנה מפרט טכני של שמנים פופולאריים ואיכותיים בתחום הקוסמטיקה.

שמן אובליפיחה: האובליפיחה (SEA BUCKTHORN) או "האשחר הרוסי" נחשב ללא ספק לשמן של כל הזמנים. האובליפיחה הוא שיח או עץ קוצני המכיל גרגירים בצבע צהוב בוהק. את השמן מפיקים מהגרגירים והוא משמש כזרז להחלמה מכוויות שמש, קרינה, פצעים, חתכים, צלקות,טחורים, אקזמות ובעיות עור אחרות. הריכוז הגבוה של ויטמיני E ו- קרוטנואידים (פגמנטים בעלי צבע צהוב או אדום בעלי פעילות אנטי אוקסידנטית חזקה), ביופלבונואידים, ויטמין C וכן חומצות שומן חיוניות הופכות אותו לשמן מספר אחד בעיכוב תהליכי הזדקנות ושימור העור. השמן אידיאלי גם לשיער ונועד לשמור על גמישותו וחיוניותו, תכליתו ולהגן עליו בתהליך הייבוש בפן וצביעתו, וכן לסייע בהגנה מנזקי מזג האוויר ומפיצול קצוות. השמן מעניק עיצוב והזנה אופטימלים לשיער תוך תחושת קלילות רעננה.

שמן ארגן orly

שמן ארגן: שמן הארגן מופק מפירותיו של עץ הארגן, הנפוץ במיוחד בדרום מערב מרוקו. השמן מופק בתהליך ארוך הכולל ליקוט אגוזי הארגן, ייבוש בשמש, קליתם, ולאחר מכן ריסוק האגוזים לעיסה, תוך כדי הוספת מים. באמצעות סחיטה בלחץ, מופק שמן מהעיסה, והשמן הזה הוא שמן הארגן המפורסם. שמן הארגן ניחן בסגולות רפואיות וקוסמטיות רבות, ומשמש מרכיב חשוב בטיפולי ספא יוקרתיים בכל העולם. בשל היותו עשיר בנוגדי חמצון, מהווה השמן מוצר טיפוח מושלם לציפורניים ולשיער - מדובר במוצר טבעי בעל ניחוח נהדר, אשר מחזיר את הברק לשיער, מגביר את התחדשות התאים, מעניק רכות ייחודית, נלחם בפגעי מזג האוויר (עם יכולת התנגדות גבוהה לקרניים אולטרה סגולות) ומונע קרזול בלתי רצוי בתנאי לחות. שמן הארגן אינו מיועד רק לנשים, מפני שבנוסף לתכונות הנ"ל, הוא מהווה את אחד המוצרים היעילים ביותר להפחתת נשירה. בשמן הנוכחי שולב גם תמצית פשתן אשר מסייעת לשמירה על גמישות וחיוניות השיער, להגנתו, בתהליך יבוש השיער וצביעתו, מנזקי מזג האיור ומפיצול קצוות.

שמן זית: בקוסמטיקה מרבים להשתמש בו מהסיבה שהוא עשיר בוויטמין A וכן מכיל ריכוז גבוה של ויטמין E, שכבר הוכח שהוא חיוני לעור בשל יכולתו לעכב חמצון. זו הסיבה ששמן הזית הוא רכיב שותף בקרמים המיועדים לטיפול בקמטים סביב העיניים, מוצרים להגנת שפתיים וכן מוצרי שיער. אידיאלי מאד לבעלי עור יבש, סדוק ומבוגר.

שמן רוז היפ: מופק מזרעים המצויים בפירות של מספר זנים של ורד בר. הרוז היפ מכיל שפע חומצות שומן חיוניות, ויטמין C ונגזרות של ויטמין A. בזכות העושר החומצי הזה הוא משולב בתכשירים המיועדים להחלקת קמטוטים, טיפול בצלקות, חתכים ועור מגורה. מספרים עליו שהוא מצוין לתינוקות וגם יעיל כשמן מסז' לטיפול בסימני מתיחה של הריון. מומלץ מגיל 30 ומעלה.

שמן זרעי ענבים: שמן זה הופק לראשונה כתחליף לשמן זית, והיום מכינים שמן מהענב כולו. השמן נספג בקלות אל תוך העור, מה שממקסם את יעילותו מול שאר השמנים. עשיר בנוגדי חמצון חזקים במיוחד ונמצא במוצרים הקשורים בטיפול והזנה בשיער יבש ופגוע, כמו גם בקרמים לחידוש תאים בעור פגום ומבוגר. אידיאלי לכל סוגי העור, בדגש על עור שמן.

שמן אבוקדו: בניגוד לרוב השמנים המופקים מזרעים, שמן האבוקדו מופק מציפת הפרי (החלק שאוכלים) בכבישה קרה. שמן האבוקדו מכיל ויטמינים E,B,A,D, עשיר בלציטין ובחומצות שומן חיוניות. הוא נספג בעור בקלות רבה יותר מרוב השמנים ותכונתו הבולטת היא שהוא עושה עור רך ונעים. בדומה לשמן רוז היפ, גם הוא עוזר למנוע סימני מתיחה של הריון ואידיאלי לבעלי עור יבש ומבוגר.

שמן נבט חיטה: מופק מנבט החיטה שהוא החלק העשיר ביותר בתוך גרגר החיטה. השמן מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון בעיקר את ויטמין E האחראי על שיקום, שימור, ותחזוק העור. בנוסף השמן עשיר בחומצות שומן חיוניות המטיבות עם העור, הוא עשיר מאוד בחומצות שומן לינולאית אשר מהווה אבן בניין חשובה למבנה ואלסטיות העור. שמן נבט חיטה לא משמש רק לטיפוח ויופי אלא גם מומלץ לנשים הרות בזמן הראשוני של ההיריון בו עור הבטן מתחיל להימתח, לגרד ולהתייבש, והשמן מרגיע ומונע את סימני המתיחה שעלולים להופיע בשלבים מאורחים יותר.

שמן נר הלילה: נר הלילה, שמקורו באנגליה, הוא צמח קטן בעל פרחים צהובים בוהקים המועיל במיוחד לטיפוח העור, לצד תרומה רבה בבעיות בריאותיות כמו טרשת נפוצה, מחלות לב ואף הקלה בכאבי מחזור. השמן עשיר בחומצה לינולאית וחומצה די נדירה בשם גמא-לינולאית. הוא ידוע בתרומתו לשמירה על רמת הלחות בעור, והוא מועיל במצבים של אקנה, אקזמה ועור קשקשי ומתקלף, לא עלינו. אידיאלי לבעלי עור רגיש, ויבש ומבוגר. יש המכנים שמן זה "שמן אנטי אייג'ינג" שכן הוא משפר את אלסטיות העור ומחדש את חיוניותו. נר הלילה לא רק מעכב ומאט הזדקנות אלא גם מטפל במחלות עור כמו- אקזמה, פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס ומניב תוצאות של החלמה ושיקום העור. שמן נר הלילה מטפל בכל סוגי העור גם הרגיש ביותר.

שמן חוחובה: החוחובה הוא שיח בר הגדל באזורים מדבריים, ובשמן שלו משתמשים גם בצורתו הטהורה. השמן עשיר בחלבונים ונהוג להשתמש בו למטרות רפואיות שונות, אבל מעלתו העיקרית היא טיפוח העור. מרקמו נוזלי, מה שגורם לו לחדור בקלות יותר אל שכבות העור. הוא נחשב יעיל לטיפול בשיער, אבל לא רק – תמצאו אותו גם בתכשירי הזנה לעור בזכות יכולות הריכוך שלו. אידיאלי לבעלי עור יבש ומבוגר.

שמן קלנדולה: שמן הקלנדולה מזרז החלמה, הוא נחשב לאנטי דלקתי, למרגיע, למאחה רקמות, ולמרפא דלקות בעור ופריחות, משקם כוויות. הוא טוב לאקזמות ולעור חבול וסדוק, מוריד היפרמיות (אודם בעור) ומעדן הצטלקויות.

שמן ארניקה: שמן המיועד בעיקר להוספה במשחות ופורמולות לחבלות, שטפי דם וכאבי שרירים. חשוב לזכור אין למרוח שמן זה על פצע פתוח!

שמן זרעי רימון: שמן יוקרתי העשיר מאוד בנוגדי חמצון מחדש ומחייה את העור מאט את קצב הזדקנות העור. ייחודו של השמן בכך שמכיל ריכוז גבוה ביותר של חומצות שומן המשמשות כאנטיאוקסידנטים, המשקמות את תאי העור, מגינות עליו מפני זיהום ובעיקר מסייעות במניעת הזדקנות מוקדמת תוך טיפול בקמטים.

שמן הממליס: רכיב מפתח בסרומים ובקרמים המיועדים לעור שמן ולטיפול בנקבוביות פתוחות. אידאלי גם כשמן לטיפול בטחורים.

שמן מורינגה: שמן המורינגה עשיר בנוגדי חימצון ולכן נחשב לתכשיר אנטי אייג'ינג מהמובילים בשוק למניעת קמטים וגמישות העור. השמן עשיר במרכיבי תזונה חיוניים כמו ויטמינים (ויטמין E מצויין לעור הפנים) ומינרלים, הוא מופק מהזרעים של עץ המורינגה המופלא המכונה "עץ החיים" ונחשב ליציב ביותר מבחינת חימצון ומסיבה זאת אורך חיי המדף שלו ממושך (5 שנים לערך).

שמן קוקוס: נחשב לקרם הלחות הטבעי הטוב ביותר. השמן מכיל שומן רווי טבעי וויטמין E שמגנים מפני זיהומים והוא עשיר בחלבונים ששומרים על העור. השפעתו דומה לזאת של מרכיב השומן הטבעי בעור ונוכחותו יוצרת גירוז (שימון, מהמילה גריז) של השטח שעליו הוא נמרח. ככזה הוא מהווה שכבת הגנה וחיץ מפני יובש כללי ופגעי מזג האוויר, ולכן נצרך הרבה יותר במוצרי שיער וגוף ופחות בתכשירים קוסמטיים לעור הפנים. השמן אינו משנה את הרכבו אפילו בטמפרטורות גבוהות, והפרמטר הזה מהווה יתרון עצום בתעשיית הטיפוח, כי יש צורך בפחות חומרים משמרים. היכולת שלו להיטמע ולהיספג בעור הגוף היא אחד היתרונות הגדולים שלו. הוא שומר על החומר הבין־תאי, הטבעי, לבל ייפגע, ובכך תורם במניעת גירוי בעומק העור ושומר מפני חדירה של חיידקים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('54720e8f-9522-4d00-8676-82083f9cd181','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,39325,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('54720e8f-9522-4d00-8676-82083f9cd181','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,39325,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה