איך מקבלים אזרחות פורטוגלית?

$(function(){setImageBanner('5a099fe7-0a18-4134-9f1e-1ecb33dc8c0f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

מאז שפורטוגל ביצעה את התיקון לחוק האזרחות ב-2015 המאפשר לצאצאי מגורשי ספרד היהודים לקבל אזרחות פורטוגלית, ישראלים רבים החלו לבדוק לעומק את אילן היוחסין שלהם במטרה למצוא קשר למגורשי ספרד. וזה לא מפתיע, שכן רבים מודעים לאפשרויות שפותח בפניהם דרכון פורטוגלי. מחזיקי הדרכון שייכים למדינה אירופאית לכל דבר ועניין, וזה אומר שהם יכולים ללמוד בכל אוניברסיטה באירופה שרק ירצו, לטייל ללא גבולות, להשקיע בנדל"ן בחו"ל בקלות רבה יותר, לפתוח עסק באחת ממדינות אירופה ואפילו להגיע לארצות הברית ללא ויזה. זה נשמע כמו חלום שכל ישראלי רוצה להגשים, חלום שפותח אפשרויות רבות ומגוונות כל כך לחיים איכותיים ומרתקים, אבל ישנם כמה שלבים שצריך לעבור לפני שמקבלים את האזרחות הפורטוגלית.

freepik

קצת על פורטוגל

רגע לפני שאתם צוללים לתוך כל התהליך של קבלת אזרחות פורטוגלית , נכיר תחילה את המדינה. פורטוגל היא שכנתה של ספרד ושוכנת על יד האוקיינוס האטלנטי. היא מציעה שפע של אטרקציות לתיירים ושורר בה מזג אוויר נוח וחמים לאורך כל ימות השנה. כך שבלי קשר לדרכון, אתם יכולים לבקר בפורטוגל בכל עת. פורטוגל הצטרפה לאיחוד האירופי ב-1991. לאחר ההצטרפות הזו חל שיפור משמעותי בכלכלה של המדינה והיום היא מספקת לתושבי חיים איכותיים. על כך יעידו מחירי הדיור הנמוכים ומחירי הנדל"ן, שהם הזדמנות טובה להשקעה עבור הישראלים. כך שכדאי בהחלט להשקיע ולהוציא דרכון פורטוגלי.

האם אתם עומדים בכל התנאים?

דבר ראשון, אם אי פעם יצא לכם לבחון את האפשרות להוציא דרכון פורטוגלי, כדאי ללמוד קצת יותר על ההיסטוריה המשפחתית שלכם. לאחר גירוש ספרד התפזרו היהודים בין המדינות השונות. חלקם היגרו לארצות הים התיכון הקרובות כמו, מרוקו, אלג'יר או תוניס. אחרים הגיעו למצרים לוב ויוון. ישנן ארצות נוספות שבהן קיימת אוכלוסייה של צאצאי מגורשי ספרד, וביניהן גם ישראל.

אם אתם רוצים לקבל אזרחות פורטוגלית בכל מעודכם, עליכם לדעת למה אתם נכנסים. מדובר בתהליך ביורוקרטי ארוך של שנה וחצי לפחות. במהלך הזמן הזה תידרשו להציג מסמכים מפורטים על הקשר ביניכם לבין קהילת מגורשי ספרד ופורטוגל. מכיוון שפורטוגל מקבלת בקשות רבות לאזרחות פורטוגלית בכל עת, חשוב להקפיד על כל פרט, אחרת אתם עלולים לקבל סירוב. הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לבדוק אם באמת יש לכם קשר לצאצאי המגורשים באמצעות בחינת שם המשפחה וארץ המוצא שלכם. לאחר שמקבלים אור ירוק, אפשר להתחיל בתהליך.

הדרך לקבלת אזרחות פורטוגלית עוברת בכמה שלבים

גם אם יש לכם שם משפחה המעיד על קשר למגורשים, זה עדיין לא הזמן המתאים לארוז את המזוודה ולעשות טיול באירופה. אלה כמה שלבים חשובים שצריך לעבור בדרך לקבלת אזרחות פורטוגלית:

שלב א – עמידה בתנאי הסף

דבר ראשון, יש צורך לעמוד בתנאים הבסיסיים ביותר – גיל מעל 18 שנים, ללא עבר פלילי, יהודי הצגת תעודת לידה, והעיקר – הצגת אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל. זה האחרון קצת יותר מורכב להשגה, ועל כן אנחנו עוברים לשלב הבא.

שלב ב - קבלת אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל

יש צורך לפנות לקהילה היהודית של פורטוגל עם כל המסמכים הרלוונטיים. המסמכים כוללים תעודות לידה, תעודות נישואין או גירושין, תעודות של הורים, מידע על אילן היוחסין, מכתבים, מסמכים, הצהרות וכל דבר המעיד על הקשר שלכם עם הקהילה. רק אם מקבלים אישור רשמי מהקהילה, אפשר להתקדם לשלב הבא.

שלב ג – הגשת בגשה לממשלת פורטוגל

לאחר שמקבלים את האישור מהקהילה היהודית, מגישים בקשה לממשלת פורטוגל עם כל המסמכים. חשוב לבצע בדיקה מקיפה של כל החומר שיש ברשותכם ולהיעזר באנשי מקצוע כמו מתורגמנים או נוטריונים כדי לתרגם את המסמכים ולאמת את נכונותם. זהו תהליך די ארוך של שנה וחצי לפחות, שכן לוקח זמן עד שהממשלה בוחנת את הבקשה ומאשרת אותה. אך אם אתם באמת צאצאים של מגורשי ספרד ויכולים להוכיח זאת, בסופו של דבר תקבלו את האישור המיוחל לאזרחות פורטוגלית.

שלב ד – מקבלים את הדרכון הפורטוגלי

זהו, החלק המורכב הסתיים. כעת אתם אזרחי פורטוגל לכל דבר ועניין. כדי לקבל את הדרכון כל שיש לעשות הוא לגשת לשגרירות פורטוגל הנמצאת בארץ. אורך התהליך הוא כחצי שנה בעקבות זמינות תורים נמוכה. האלטרנטיבה היא להוציא היא הדרכון תוך ימים בודדים בפורטוגל

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e5aca0e3-0206-419b-8a2f-7ffe7c99f89b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה