איך להגיע למשקל תקין בעזרת ספורט ותזונה

$(function(){setImageBanner('c28deeb9-79fb-43b0-900b-13897869bab6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בעיית משקל היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר בעולם המערבי. יש שני אספקטים הקשורים בבעיית המשקל. האספקט הראשון קשור לדימוי גוף ולמודל הגוף בעידן של היום, אך מה שבאמת חשוב ומעניין הוא האספקט השני הקושר לבריאות. עודף משקל הוא מצב לא תקין של הגוף ואף מסוכן. במאמר הבא נדבר על הסיכונים הקיימים ומה עושים כדי לרדת במשקל בצורה נכונה ומבוקרת ומבלי להיכנס לשולחן הניתוחים.

 FREEPIK

הסיכונים הקיימים בעודף משקל

כל העניין במשקל עודף הם הסיכונים שמגיעים איתו. משקל עודף מביא לכך שהכל נמצא בגוף בעודף. לרוב הגוף יסבול מעודף בסוכר ובעקבות כך יחלה בסוכרת. במקרים רבים גם הכולסטרול יעלה והשומנים בדם. ויחד עם כל אלו, לחץ הדם יעלה שזהו מצב מסכן חיים. בשורה התחתונה, אדם בעודף משקל נמצא בסיכון. כמובן שיש סקאלה של משקל וידוע מתי מדובר על משקל עודף ומתי מדובר על מצב טרום של השמנת יתר. החוכמה היא לדעת שהמצב לא טוב ולעשות פעולות על מנת לרדת במשקל ולהגיע למשקל תקין או קרוב אליו. 

איך יורדים במשקל באופן תקין?

ירידה במשקל בצורה נכונה היא ירידה מבוקרת שבה עושים מספר פעולות יחד שעוזרות בתהליך הירידה. יש להבין שאת הירידה במשקל לא רואים מיד. זהו תהליך שלוקח זמן ולכן המוטיבציה הפנימית שלכם היא מאוד חשובה. 

איך גורמים למוטיבציה פנימית? 

מוטיבציה פנימית מתרחשת כאשר יש לנו מה להרוויח. יש להבין שמדובר במצב שאינו טוב עבור הבריאות שלנו ושאנחנו למעשה מרוויחים את החיים שלנו. התזכורת של המטרה שלנו היא מאוד חשובה. היא זו שצריכה להיות לנגד עיננו כל הזמן. כמו כן, יש לבצע פעולות שיעזרו לנו בכך. 

אם לדוגמא אנו מתחילים לבצע כושר לצורך ירידה במשקל, כנראה שבהתחלה זה יהיה תהליך מאוד קשה. לפעמים כדי לצלוח את התהליך, יהיה עלינו להיעזר בשירות של מאמן כושר בהוד השרון שיעזור לנו לסגל את המוטיבציה ויעזור לנו לא לוותר. ויתור על כושר יכול לנבוע משרירים תפוסים או פשוט כי ההתחלה קשה וההתמדה קשה. כשאנו קובעים עם מאמן אישי, לרוב, אנו לא נוותר ונגיע כי קבענו איתו. יש לזה משמעות מאוד גדולה ורוב האנשים מצליחים להתמיד בצורה כזו. 

תזונה נכונה

תזונה נכונה היא הבסיס לירידה במשקל. אי אפשר להפחית במשקל מבלי ליצור גירעון קלורי. הגירעון הקלורי הוא חשוב וצריך לדעת איך להגיע אליו. זו לא משימה פשוטה. אוכל נמצא סביבנו כל הזמן והפיתויים רבים. גירעון קלורי ניתן ליצור כאשר אוכלים אוכל בריא ומאוזן שגורם לשובע למספר שעות רחב יותר. בצורה כזו אנו לא מנשנשים כל מה שנמצא בדרכנו ולמעשה יורדים לאט לאט במשקל. התוצאות מתחילות להיראות כבר לאחר חודש ובכל חודש קדימה, יורדים עוד שניים – שלוש קלוריות. בחישוב גס, תוך כחצי שנה ניתן לרדת 18 קילו ובשנה שלמה קרוב ל-36 קילו. כמובן שבעודף משקל צריך לרדת יותר, אך זה כבר המון קילוגרמים שמושלים ועוזרים מאוד למצב הכללי ולבריאות. 

לסיכום, אימוני כושר בשילוב עם תזונה, שינה טובה ומצב רוח רגוע ונעים יכולים להיות הסוד לירידה במשקל כאשר אתם בעודף משקל. יש לזכור שזהו תהליך, הירידה לא מתרחשת ביום אחד, אך אם מתמידים מגיעים לתוצאות מצוינות. חשוב לשים דגש על כושר נכון ועל תזונה מותאמת בעזרת אנשי המקצוע הנכונים בתחום. יש לקבל תפריט מתזונאית ולעבוד עם מאמן כושר וכך להגיע לתוצאות בטוחות יותר. 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה