איך כיסא ארגונומי יכול לעזור לגב שלך?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f3767b4b-8bb8-4e19-a5b6-eec0b1c54b07','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f3767b4b-8bb8-4e19-a5b6-eec0b1c54b07','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

כסא ארגונומי מתייחס למוצר מרכזי ומהותי מהריהוט שנמצא בכל חלל המיועד לישיבה ממושכת – צרכי עבודה, לימודים או כל צורך אחר אשר כרוך בישיבה ממושכת. הכיסא הארגונומי ידוע בסגולותיו לשמירה על בריאותו של האדם בעת ישיבתו הממושכת ומאפשר לו לשבת בנוחות, תוך מניעת כאבי גב.

מהם כסאות ארגונומיים? כיצד כסא ארגונומי יכול לסייע לגב שלי? מהי החשיבות הרבה הנעוצה בשימוש בכסא ארגונומי בימינו? אילו סוגי כסאות ארגונומיים קיימים בשוק? היכן ניתן למצוא כסאות ארגונומיים איכותיים, לרבות כסאות ארגונומיים למחשב? על כך יורחב בהרחבה במאמר הבא.

קווים לדמותו של כסא ארגונומי

כיסאות ארגונומיים, המכונים גם "כסאות מנהלים", הינם כיסאות ייחודיים אשר מטרתם לסייע לאדם לשמור על בריאותו ולמנוע כאבי גב, כמו גם לאפשר לאדם לשבת בנוחות. הכיסא הארגונומי, קיבל את שמו על רקע תחום מדע הארגונומיה, העוסק בבחינת יחסי הגומלין שבין בני האדם לבין הסביבה ולמוצרים הטכנולוגיים, שעל בסיסו פותח הכיסא הארגונומי, כאשר המקצוע ההנדסי המיישם את ממצאי מדע הארגונומיה הוא תחום הנדסת גורמי אנוש ומטרתו ליישם את התיאוריה, העקרונות והמידע שנאסף במסגרת עיצוב של מערכות טכנולוגיות על מנת להעלות את נוחות המשתמש, לשמור על בריאותו ולהגביר את תפוקת עבודתו של המשתמש.

בתוך כך, המונח "עיצוב ארגונומי" נוגע לאופן עיצובם של מוצרים שונים הנכללים בסביבת העבודה המשרדית, לרבות ציוד משרדי כמו כיסאות מנהלים (המכונים כיסאות ארגונומיים), שולחנות עבודה והדומים לרגליים, לצד כלל המוצרים ההיקפיים הנלווים למחשב ומצויים גם הם בעמדת המחשב. ניתן לראות, כי מטרתו העיקרית של הכיסא הארגונומי – בעניין הבטחת נוחותו של האדם אשר מבצע שימוש בכיסא, לצד שמירה על בריאותו על ידי מניעת כאבי גב – שזורה בפן העיצובי של הכיסאות הארגונומיים, המאופיינים בהיותם משוכללים יותר ובעלי פונקציות רבות יותר ביחס לכיסאות משרדיים סטנדרטים.   

במהלך השנים האחרונות פותחו סוגים שונים של כיסאות ארגונומיים למשרדים – בהם נמצאים עובדים אשר מבלים את מרבית שעות העבודה בישיבה ממושכת – המהווים חלופה בריאה לכיסאות משרדיים סטנדרטיים, כאשר הדגש בפיתוחם של הכיסאות הארגונומיים נעוץ בשיפור התמיכה, הנוחות והיציבה של העובדים במהלך יום העבודה, לצד עידוד תנועה בזמן הישיבה.       

PIXABAY

ישיבה ממושכת כמנוחה עבור גופנו – האמנם?

בעולם העבודה המודרני, מרבית העבודה מתקיימת למול עמדת המחשב, כך שמשרות רבות הקיימות בשוק העבודה כרוכות בישיבה ממושכת על הכיסא מול המחשב. על אף שנדמה, כי ישיבה הינה פעולה מרגיעה ולכאורה לא קיימת בעייתיות בישיבה ממושכת, למעשה ההפך הוא הנכון – ישיבה ממושכת, שאינה פעולה טבעית עבור גופנו, טומנת בחובה נזקים בריאותיים רבים לגופנו, כשבראשם ניצב מתח רב אשר מתווסף למבנה של עמוד השדרה.

בתוך כך, תנוחה קבועה של ישיבה עשויה ליצור תופעות שונות ומגוונות, לרבות פריצת דיסק, בלט דיסק, שיבוש בפעילות מערכת הדם, יצירת כאבי גב, כאבי גפיים, כאבי צוואר וראש, אי סדירות במערכת העיכול וכיוצא באלה.

עם זאת, ישנן מספר פעולות שניתן לנקוט על מנת למנוע את היווצרותן של הבעיות הבריאותיות הנובעות מישיבה ממושכת. בין הפעולות כאמור, בולט בחשיבותו הצורך בהקפדה על קיום הפסקות באופן תדיר, על מנת לבצע סיבוב קצר ולקום מהכיסא, שכן מדובר בהפסקות שהינן קריטיות עבור הגוף שלנו. לכך מתווספת החשיבות הנעוצה בישיבה בתנוחה ניטראלית, תוך שימת דגש על החוליות. בנוסף, מומלץ להקפיד על קיום פעילות גופנית והפעלת הגוף במהלך השבוע על מנת להתמודד בצורה טובה יותר עם ההשלכות של ישיבה ממושכת. לבסוף, ישנה חשיבות לסוג הכיסא עליו אתם יושבים במהלך מרבית שעות היממה, כך שמומלץ לרכוש כסא ארגונומי, שאופן עיצובו קשוב לצרכים הנדרשים לשם הפחתת הנזקים הבריאותיים הנובעים בגין ישיבה ממושכת, על ידי עידוד תנועה בזמן ישיבה, שמירה על זקיפות הגב ועוד.                  

כיצד כסא ארגונומי יכול לסייע לגב שלי?               

ככלל, סביבת עבודה ארגונומית, לרבות שימוש בכסאות ארגונומיים למחשב, טומנת בחובה השפעה ניכרת ביחס לארגון ועובדיו וזו משתקפת, בין היתר, בשיפור הבריאות והבטיחות של העובדים בארגון בו קיימת סביבת עבודה ארגונומית, המותאמת ליכולות ולמגבלות של העובדים ולנתוניהם הגופניים, כמו גם בשיפור יעילות העובדים, ביצועיהם ותפוקת עבודתם לצד שיפור בשביעות רצונם ומעורבותם של העובדים במקום העבודה.   

בתוך כך, כסא ארגונומי עשוי לסייע רבות לגב, כאשר יכולת זו באה לידי ביטוי בכל אחד מרכיבי הכיסא, ובכלל זה גובה הכיסא, רוחב ועומק המושב, תמיכה באזור המותניים והגב התחתון, משענת לגב, משענות לידיים, החומר ממנו עשוי המושב, יכולת הסיבוב הקלה של הכיסא וטווח התנועה הרחב המאפיין אותו. כמו כן, מספר אלמנטים עיצוביים וטכנולוגיים חשובים, העומדים בבסיס תהליך הפיתוח של הכיסא הארגונומי ומייחדים אותו ביחס לשאר הכיסאות המשרדיים הסטנדרטים, הם שהופכים את המוצר הזה למוצר כה חיוני ואפקטיבי עבור כלל האנשים שמעבירים את ימיהם בישיבה ממושכת, ואנשים הסובלים מבעיות באזור הגב התחתון בפרט:

  • כסא ארגונומי פותח כך שהוא זה שמתאים את עצמו לגוף האדם על ידי היכולת שלו לזוז בהתאם לתנועות היושב עליו ויכולת ההתכוונות המדויקת שלו מבחינת גובה, המשענת והטייתה וכדומה.
  • כסא ארגונומי מאופיין בקיומו של ריפוד תומך, אשר בנוי בזווית מקומרת למניעה והפחתה של כאבי גב, כמו גם משענת הגב (בדגמים שבה קיימת), שהינה מרופדת ומעוצבת בהתאם.
  • תנועתו התלת ממדית וטווח התנועה הרחב המאפיינים את הכיסא הארגונומי מסייעים לתזוזה תכופה של הגוף במהלך הישיבה הממושכת ותורמים רבות לייצוב הגוף כולו ואזור הגב בפרט.
  • יתרונותיו של הכיסא הארגונומי באים לידי ביטוי גם ביחס להיבטי הנפש, שכן התנועה התכופה במהלך הישיבה, המתאפשרת הודות למאפייניו הייחודיים של הכיסא הארגונומי, תורמת להמרצת מחזור הדם ולהגברת אספקת החמצן לכל חלקי הגוף ובכך מסייעת להגברת תחושת הערנות, הפרודוקטיביות, היעילות והסיפוק שלנו.        

מהם סוגי הכיסאות הארגונומיים הקיימים?

ישנם מספר סוגים של כסאות ארגונומיים למחשב, המסייעים לכל עובד לבצע מספר פעולות שהינן חיוניות למניעת היווצרותן של הבעיות הבריאותיות הנובעות מישיבה ממושכת מול המחשב, דוגמת כיסא הכריעה, כיסא האוכף וכיסא לישיבה דינמית. כסאות אלו מעודדים פעולות כמו יישור הגב, הכתפיים והצוואר, עידוד יציבה נכונה בעת הישיבה, חיזוק שרירי הגב, מניעת בעיות במחזור הדם, עידוד תנועה תדירה בעת הישיבה, הורדת לחץ, מניעת עייפות וכיוצא באלה.    

אז איפה אפשר למצוא כסאות ארגונומיים למחשב באיכות גבוהה?  

אם אתם מחפשים כיסאות ארגונומיים למחשב או למשרד, באיכות גבוהה ובעיצוב חדשני, ErgonoMe זה המקום עבורכם.

חברת ErgonoMe מייבאת מבחר מגוון של כסאות ארגונומיים תלת-ממדיים ודינאמיים, המתאימים את עצמם לתנועת הגוף הטבעית שלכם ובכך מזמנים לכם ישיבה בריאה ונוחה, תוך מניעת היווצרותן של בעיות בריאותיות הנובעות בגין ישיבה ממושכת מול מחשב. הכיסאות שתמצאו אצלנו מיוצרים בגרמניה ומאופיינים בדינאמיות, טווח תנועה רחב וגמיש (תלת-ממדי), לצד עידוד תנועה תדירה וטבעית בזמן הישיבה הממושכת בשעות העבודה.

אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהכיר מקרוב את הכיסאות הארגונומיים והאורתופדיים שלנו, ובכלל זה מבחר של כסאות ארגונומיים למחשב, שיפתחו בפניכם עולם שלם ומופלא של ישיבה בריאה בתנועה, בסביבה המשרדית.

  PIXABAY

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9e30b2d3-a5d9-4f78-8cf7-a9c94a7fc2db','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה