איך בוחרים עורך דין גירושין?

$(function(){setImageBanner('d7ab64df-6b31-42e9-a6f6-06b6d7a677ee','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

ההחלטה להתגרש היא אחת ההחלטות הכבדות והלא פשוטות שאנשים נדרשים לקבל בחיים. והאופן שבו בוחרים עורך דין גירושין ישפיע על הליך הגירושין. אין ספק - גירושין לא מתנהלים מעצמם וכדי לצאת בשלום מהסבך או לפחות בצורה כמה שיותר מוצלחת, עם כמה שפחות תקלות, כדאי לבחור עורך דין גירושין בצורה מתאימה.

FREEPIK

ידוע היטב כי אף זוג לא מתחתן מתוך מחשבה שיבוא יום ופרידה תגיע. אבל בחיים, הרבה דברים לא צפויים קורים וסיבות רבות גורמות נתק או סכסוכים מרים, גם בין זוגות שפעם היו מאוד מאוהבים. אם גירושין עומדים על הפרק, קבלו כמה תובנות חשובות שיעזרו לכם או לכן, לבחור עורך דין גירושין שיוביל אתכם ביד בוטחת בנתיב הטוב ביותר מבחינה משפטית אך גם בגישה אישית – אנושית. 

ניסיון רב וידע בדיני משפחה

המשפחה כיום היא לא המשפחה של פעם, לפחות לא תמיד. לאור שינויים חברתיים שלא זה המקום לפרט את כולם, הרבה שינויים קבע המחוקק לאורך השנים בכל החקיקה הענפה הקשורה לדיני משפחה. הווה אומר שהרבה הלכות שבעבר נחשבו למובנות מאליהן השתנו לעיתים שינוי ניכר בחלוף הזמן. כאשר אתם או אתן בוחרים עורך דין גירושין הדבר שמאוד נכון להתחיל בו זה לבדוק את רמת הניסיון הידע. פה אין מקום להתנסות או ל"בערך". בחרו אך ורק עו"ד שבחר בתחום הזה של דיני משפחה ובפרט טיפול בגירושים וסכסוכים אישיים משפחתיים. גישה מקצועית לכל אורך הדרך תועיל מאוד.

גישה אישית ויחס מכיל

גירושין הם הרבה מעבר לסכסוך משפטי. זה סכסוך שנוגע במהות הפנימית של האדם וזה עלול לערער אפילו את האנשים היציבים והבוטחים ביותר. בשל המורכבות הרגשית, מומלץ לבחור עורך דין גירושין שמבין שחשובה לא רק שליטה בספר החוקים והבנה בנושאי ממון, מזונות, מרוץ הסמכויות והכנת הסכמי גירושין. עדיף לבחור עו"ד שהוא גם בן אדם. עורך או עורכת דין שמבינים ברמה הרגשית עד כמה חשוב ללקוח ברגעים הקשים לפגוש אוזן קשבת באמת. מאוד נכון וראוי לבחור עו"ד שמביא עימו גישה מקצועית אך גם גישה אישית ויחס מכיל. ההקשבה ללקוח, ההבנה של המקום שבו הוא נמצא (או היא נמצאת). היכולת להבין מה כואב ולהגיע ממקום רגיש ואמפתי – כל זה חשוב עד מאוד.

ניסיון עשיר בייצוג בבתי דין רלוונטיים

ניסיון משפטי זה טוב ויפה, אך בבחירת עורך דין גירושין צריך לשים דגש במידה רבה על רלוונטיות. עדיף להיעזר בעו"ד שיש מאחוריו ניסיון עשיר בייצוג בבתי דין רלוונטיים. כלומר, הרבה ניסיון הן בייצוג מול בית הדין לענייני משפחה והן בבית הדין הרבני. אגב, הגישה שפעם הייתה נכונה לא תמיד באמת "מחזיקה מים": לפעמים עדיף לאישה המתגרשת כי הנושא יידון בבית הדין לענייני משפחה אך לפעמים עדיף לפנות לבין הדין הרבני. כך גם לגבר – לרוב עדיף לו כי הנושא יידון בבית הדין הרבני אך לפעמים לפי פרטי המקרה עדיף כי הדברים יגיעו דווקא לבית הדין לענייני משפחה.

יכולת להוביל תהליך גישור

לא כל זוג יכול להתגרש על פי איזו סכמה קבועה מראש. לא תמיד דיונים בבית המשפט וסכסוך שעולה לטונים גבוהים הוא האסטרטגיה הנכונה. כאשר פונים לעו"ד, בהחלט רצוי לבחור מישהו שיודע להציג טיעונים משפטיים רלוונטיים בענייניות ובצורה נהירה. יחד עם זאת, כדאי שעורך הדין יהיה גם בעל ידע והסמכה כמגשר (או מגשרת). גישור כיום יכול להוות דרך אפקטיבית ביותר לקצר את ההליך המשפטי ולצמצם את הקושי לשני בני הזוג. לא בכל המקרים גישור יהיו יעיל באותה המידה. לפעמים ההתנגדות לכך רבה, אולם לא נכון לשלול זאת מראש. לכן טוב לבחור עו"ד שיכול להציע שירות מסוג זה בארגז כלים, לכל מקרה שלא יהיה.

ידע בהכנת הסכמי גירושין שאושרו

זה לא סוד שלא קל להגיע להסכמי גירושין שמקובלים על שני הצדדים. יחד עם זאת, ישנם עורכי דין אשר יודעים במיומנות ראויה לציון לנסח הסכמים טובים, שקולים, אשר מביאים בחשבון את טובת הלקוח וכן את טובת הילדים. ראיית עולם רחבה וגישה רעננה ובוטחת יכולים לחסוך לא מעט טרטור, מבוכה ולילות ללא שינה. בדקו תמיד שעורך הדין שאתם פונים אליו הוציא מתחת ליד הסכמי גירושין רבים, שהצליחו לסיים בצורה טובה סכסוכים לא פשוטים.

גישה פרגמטית, על בסיס ידע משפטי עשיר

מאוד קל ליפול למלכודת האגרסיביות בהליכי גירושין. אבל אגרסיביות או גישה מלחמתית לא תמיד מהווים דרך שקולה ונבונה. תמיד טוב לבחור עורך דין שמגיע עם גישה פרגמטית. עורך דין המצויד עם ידע משפטי עשיר וגם יכולת ניתוח אנליטית ויכולת להתחבר לכל מקרה לגופו. גישה פרגמטית היא דבר טוב מאוד בכל סכסוך משפטי, אך בסכסוכים אישיים יש בכך אלמנט מאזן ונבון. בין אם הלקוח מגיעה עם סערת רוחות ובין אם הדברים מנוהלים מבחינתו יותר ביישוב דעת, בית המשפט אוהב לראות גישה פרגמטית. צריך לזכור שבסופו של דבר בית המשפט חייב לאשר את הסכם הגירושין. אם בית המשפט לא יתרשם לטובה ולא יאשר זאת, יהיה צורך להמשיך ולדון ולערוך הסכם אחר. גישה פרגמטית תוכל לקצר תהליכים ולאפשר קבלת גושפנקא מהר יותר.

ועוד כמה דברים אחרונים לסיום:

  1. העדיפו עורך דין גירושין שהרזומה שלו מבחינה אישית ומשפטית מעורר רושם טוב.
  2. העדיפו אדם שהוא לא רק עורך דין, מישהו שמעורר אמון ותחושה שיש על מי לסמוך.
  3. בדקו שעורך הדין קיבל המלצות רבות, מלקוחות מרוצים.
  4. בדקו את אתר האינטרנט של עורך הדין והתרשמו מכל הפרטים וגם ממה שאתם מבינים בין השורות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8829c05d-9185-4955-9a38-74fbdea3eeb0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה