איזה בעל חיים כדאי לתת לילדים לגדל?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8420c284-f5a8-44ae-a09a-3a911863fda1','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('8420c284-f5a8-44ae-a09a-3a911863fda1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

כמעט ואין הורה שלא נתקל בסיטואציה הזו - הילד עומד מולכם, מביט אליכם בעיניים נוצצות ומבקש לגדל חיית מחמד כלשהי. בקשתו מלווה בתחנונים, הבטחות, והצהרה כי בעל החיים יהפוך את חייו למאושרים וכי הוא ידאג לטפל בה בעצמו. כל הורה רוצה שהילד שלו יהיה מאושר, אך לצד זה ישנה התלבטות האם ילד ובני משפחתו באמת מסוגלים להיות אחראים על יצור חי? האם קיימים כל האמצעים והסביבה הראויה לגדל בעל חיים? רגע לפני שאתם מסרבים לבקשה, וקונים לילד בובה של החיה אותה הוא רוצה לאמץ, אנחנו ממליצים לשקול שנית את הבקשה דווקא לחיוב.

freepik

בכתבה זו נפרט לכם על כל היתרונות שגידול בעלי חיים מעניק לילדים. בניגוד לכל בני האדם שהם חלק מחיינו (כן, גם אלו שאוהבים אותנו אהבת נפש) בעלי חיים תמיד יקבלו את בעליהם על אף המגרעות, באהבה ללא תנאי ולעולם לא ישפטו לחומרה. הם תמיד ישמחו לראות אותם - כל סוג בעל חיים יכול להפגין את אהבתו בדרך שונה. מחקרים רבים מוכיחים כי בית שיש בו חיית מחמד מכיל אווירה שמחה ורגועה יותר, וילדים שגדלים בסביבה עם בעלי חיים לומדים לגלות אמפתיה, אחריות, דאגה לזולת ותחושת העצמאות הנוצרת בשל האחריות על יצור חי. אם אתם מוכנים להרפתקה ולמחויבות, דעו שלרוב היתרונות עולים על החסרונות ואכן כדאי לאמץ בעל חיים למשפחה. אלו חמשת הסוגים של בעלי החיים שילדים בדרך כלל מעוניינים לגדל:

כלבים

הכלב הוא חברו הטוב של האדם, ובעיקר של הילד. מבין כל סוגי בעלי החיים שניתן לגדל בבית, אפשר לומר כי כלב דורש את ההשקעה הרבה ביותר, אך מנגד האהבה שתקבלו ממנו גדולה פי שבעתיים - ותהפוך את ההשקעה למשתלמת. אין זה פלא שזהו בעל חיים החביב במיוחד על הילדים והם נקשרים אליו במהירות. ישנן אפשרויות בחירה מרובות לסוג הכלב, שלכל אחת יש יתרונות משל עצמה: גור כלבים או כלב בוגר, כלב זכר או כלבה נקבה, כלב מעוקר או לא, סוג זן הכלב, גזעי או מעורב, גודל הכלב, והרשימה עוד ארוכה.אנשים שגדלו בילדותם בסביבה עם כלב בטוחים כי בית לא ראוי להיקרא בית אם אין בו כלב.

למי מתאים לאמץ כלב? כל אחד יכול למצוא את הכלב שמתאים לו, כלבים מעולים בלהפגין אהבה ומעולים בסביבה עם ילדים. הם נקשרים לבעליהם מאוד ואפילו יכולים לפתח פוביות כמו בני אדם. אם רוב היום הבית ריק פחות מומלץ לאמץ כלב, מחשש שיפתח חרדת נטישה או שהבדידות תפגע בהתפתחותו. כלב דורש כאמור הרבה השקעה, ואם אינכם מסוגלים להוציא אותו מספר פעמים ביום ולשחק איתו (ואל תסמכו על הילדים שיטפלו בו במקומכם), עדיף שתוותרו מראש.

חתולים

אם בוחנים סרטונים פופולריים ביוטיוב אפשר לחלק אותם לשני סוגים עיקריים: אלו עם תינוקות ואלו עם חתולים. ואכן יש משהו שובה לב כשמתבוננים בחתולים, ובייחוד בגורים שלהם. ידוע כי ליטוף חתולים מפחית לחץ ומרגיע, ובמצבי משבר אף עשוי לרומם את מצב הרוח, זאת בזכות פרוותם הנעימה במיוחד. חתול הוא חיה נקייה, שקל לאסוף את צרכיה מארגז החול אחת ליום או יומיים, ומדובר בחיה מתוחכמת שבניגוד למה שרבים חושבים יודעת גם להחזיר אהבה. ילדים וחתולים מתחברים יחסית במהירות כיוון שיש הרבה נקודות דומות באופי הסקרני של שניהם. עוד ידוע שהסיכוי שתינוקות שגדלו בסביבה עם חתול יפתחו אלרגיות למינהם, נמוך בהרבה בהשוואה לתינוקות אחרים, בזכות החשיפה לפרוותו.
למי מתאים לאמץ חתול? נטען כי הבחירה בחיית המחמד יכולה להגיד לנו ולאחרים משהו על האישיות שלנו. כך למשל אנשים המגדלים חתולים נחשבים ליותר שקטים וצנועים. יש לקחת בחשבון שלא מומלץ לנשים הריוניות לנקות את צרכי החתול, כיוון שאלו עלולים לפגוע בעובר.

ארנבים

להורים החוששים מהלכלוך, הבלאגן והטרחה שעלולים להיות כרוכים בגידול בעלי החיים, אבל בכל זאת רוצים חיית מחמד פרוותית, הפתרון המושלם הוא לגדל ארנבים, מכיוון שרוב היום הם נמצאים בכלוב או בחלל מבודד אחר. ארנבים מכל הסוגים זקוקים לחום אנושי, הם נהנים כאשר מחזיקים אותם ביד ומלטפים אותם. תתפלאו לדעת, אך ישנם סוגים של ארנבים שמסוגלים לזהות את הבעלים שלהם, ואפילו ניתן לאלף אותם בשלב הבוגר של חייהם. יתרון נוסף שיש לגידול ארנבים בא לידי ביטוי בפן הטיפולי: בגלל שארנבים קטנים מאוד, גם בהשוואה לילדים קטנים, הם מרגישים צורך להיות אחראים ולעטוף אותם באהבה כפי שהם מקבלים מסביבתם הבוגרת. לכן, , ארנבים יכולים לשמש כחיה טיפולית ולעזור לילדים בקשיים חברתיים או תפקודיים.
למי מתאים לאמץ ארנב? ארנב אינו זקוק לשטח מחייה גדול במיוחד, כך שיכול להתאים גם למשפחות עם דירות קטנות וללא חצר. גידול ארנב מתאים גם לילדים קטנים יותר המחפשים עצמאות ורוצים להיות האחראים הבלעדיים על בעלי חיים.

תוכים

שלא כמו כלבים וחתולים, אין צורך להוציא תוכים לטיול או להתארגן בצורה מיוחדת כשמגיעים אורחים. ילדים מתעניינים מאוד בהם ומשתעשעים מהחזרה שלהם אחרי הדברים שאומרים, הם מרשימים למראה,  חברותיים בעלי אופי רגוע יחסית ואפילו ניתנים לאילוף בשל היותם אינטליגנטיים במיוחד.
מהצד השני, התוכים הם חיות מחמד מאוד תובעניות ודורשים תשומת לב לא קטנה, הטיפול בהם כרוך בסבלנות ובהתמדה. ובכל זאת, אימוץ תוכי למשפחה הוא דלת לעולם מדהים ומהנה שאין שני לו.

למי מתאים לאמץ תוכי? טיפול בתוכי מושלם לאלו שלא מעוניינים בשאריות פרווה ברחבי הבית. כמו כן, הוא אינו מצריך ציוד רב (פרט לכלוב ולמאכלים ספציפיים). תוכי הוא חיה שנקשרת מאוד לבעלים, ויש לה תוחלת חיים ארוכה במיוחד שיכולה לנוע בין 20-70 שנים (תלוי בזן התוכי), אז היא מתאימה למי שמוכן לאחריות לטווח ארוך מאוד

דגים

דגים הם חיות המחמד שזקוקות לכאורה לתחזוקה הכי פשוטה. ילדים מוקסמים מהם, תינוקות מסוגלים לבהות בהם שעות. נאמר על בעלי חיים רבים שיש להם נטייה לבלגן ולהרוס את הבית, לדגים דווקא מיוחסת יכולת הפוכה, זו תוספת נוי שאף מומלצת על ידי מעצבים רבים. אם קונים דגים, שווה להשקיע באקווריום איכותי עם דפנות חזקות, פילטר סינון מים, תאורה וצמחיה. ישנן תוספות שונות עם מבחר אינסופי כיד הדמיון. למרות שגידול הדגים הוא פשוט למדי, רצוי לא להקל בכך ראש ולהקדיש מחשבה בבחירות השונות: בחירה בין לגדל דגים במים מתוקים או מלוחים, בחירה בין סוגי הדגים השונים ועוד.


למי מתאים לאמץ דגים? למי לא? מעבר לכך שמדובר בבעלי חיים, אקווריום דגים זו תוספת נאה וצבעונית לבית, שיש לה השפעות מרגיעות. דגים הם חיית מחמד שקטה במיוחד שלא דורשת השקעה גבוהה בטיפול.
ילדים ישמחו להיות אחראים בלעדיים על הדגים, וניתן לתת את האחריות הזו גם לילדים צעירים במיוחד.

תזונת בעלי חיים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כדאי לתת לבעלי החיים את שאריות האוכל של הארוחות שלנו, כמו שאנחנו לא צורכים את שאריות האוכל שלהם. מה כן מומלץ לעשות?

- חשוב לברר על תזונה מותאמת לבעלי החיים, ואף למנוע מבעל החיים לאכול מאכלים של בני אדם. לכלבים למשל מזיק לאכול שוקולד, ובניגוד למה שנהוג לחשוב לחתולים לא מומלץ לצרוך הרבה חלב.

- בטבע
בעלי החיים מבלים כ-95% משעות העירות בחיפוש אחרי מזון. טעות נפוצה בקרב מגדלי בעלי החיים היא להאכיל  3 פעמים ביום בשעות קבועות (בדומה לתזונת בני אדם), וההמלצה של הרבה וטרינרים היא להחביא את המזון ולתת להם הזדמנות להמשיך לעסוק בחיפוש. חשוב לא להגדיל יותר מידי ראש ולהחביא את המזון במקומות שהם יוכלו למצוא.

- ישנן מגוון המלצות על מזון ייעודי לבעלי חיים, כמו אוכל בריא לכלבים בוגרים או מזון מומלץ לחתולים עם נטייה להשמנה. כמו בני אדם, כך גם בעלי החיים מסוגלים להתקיים ממצרכים בסיסיים, אך אם אנחנו מעוניינים לטפח את הבריאות והמראה שלהם, אנו מחויבים להשקיע בבחירת המזון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('abcde7d9-2a4e-4408-8bbd-0a24f512f1b5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה