להיות או לחדול? באר שבע פוגשת את ניקוסיה למשחק גורלי



הערב ב-20:00 תתייצב אלופת המדינה למשחק שעלול לסיים את העונה האירופאית מוקדם מהמתוכנן. ברק בכר מתכנן שינויים בהרכב וגם – המשחק האחרון של טוני וואקמה

הפועל באר שבע עלולה לסיים הערב את הפרק האירופאי של עונת 2018/2019 בשלב מוקדם הרבה יותר ממה שתכננו בקבוצה – הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. המשחק הראשון בטרנר הסתיים ב-2:2 לאחר קאמבק נהדר במחצית השנייה. הפסד בסיכום שני המשחקים יחזיר את באר שבע לישראל וישאיר את האדומים בארץ לפחות עד תחילת המוקדמות בשנה הבאה.

בקבוצה מודעים לכך שלהדחה מוקדמת יהיו השלכות. הראשונה והמרכזית שבהן קשורה למענקים הכספיים. אמנם היה ידוע שעלייה לשלב בתים של ליגת האלופות, שטומנת בחובה כסף רב, תהיה קשה עד בלתי אפשרית – אך הציפיות היו להגיע לפחות לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, אם לא גבוה מכך. בשום מצב לא חשבו במועדון שיפגשו עם יריבה קשה כמו ניקוסיה כבר בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, אך למציאות תכניות משלה.

על מנת לצאת מנצחים, בכר צריך להתעלות על עצמו ולהכין את השחקנים בצורה מיטבית. במשחקים האחרונים באירופה, התגלתה בעיה חמורה בהגנה וזה ניכר בעיקר במחצית הראשונה במשחק הראשון ב'טוטו טרנר'. מרבית האוהדים, כמו גם חלק מהאנשים המעורבים במועדון, סבורים כי עם הגנה כזו יהיה מאוד לקשה להעפיל הערב לצמד משחקים מול אסטנה. בכר לוקח את הביקורות לתשומת ליבו וכבר ביצע שינוי אחד בעמדת השוער כשהחתים את אריאל הרוש. לעומת זאת, הרוש לא אמור לפתוח הערב. ייתכן ונחזה בשינוי נוסף בהגנה כשמתן אוחיון יעלה כבלם במקומו של שיר צדק, שמפגין יכולת חלשה מפתיחת העונה.

בצוות המקצועי מודעים לעובדה שהמפגש כולו יקום וייפול על משחק ההגנה, ולכן ככל הנראה נצפה היום במרוואן קבהא שיחזור להרכב, על חשבונו של חנן ממן ההתקפי. בכר הדגיש לשחקנים כי הרצון שלו הוא לראות את כלל השחקנים, כולל אלה שבחוד, משתפים פעולה במאמץ ההגנתי. בקבוצה עדיין לא הכריזו על מחליף לתומאש פקהארט שעזב לספרד לפני מספר ימים. ישנה הערכה כי המועדון כבר הגיע לסיכום עם זר בהתקפה, והחתמתו תוכרז בימים הקרובים. בכל מקרה, בחוד היום צפוי לפתוח עדן בן בסט, שמפגין יכולת טובה יותר מבן שהר.

לאחר המשחק הערב, צפויה מנהלת הליגות לכדורגל להכריז על מועדי המשחקים למספר מחזורים ראשונים של העונה. נזכיר כי באר שבע פותחת את הליגה במשחק חוץ רחוק בקריית שמונה ומחזור לאחר מכן תארח את מכבי תל אביב באצטדיון 'טוטו טרנר'.

טוני וואקמה. צילום: זאב דיקמן

נפרדים מהגנרל?

90 הדקות (עם אופציה קלושה ל-120 דקות) הערב באצטדיון בבירת קפריסין יהיו, ככל הנראה, האחרונות של טוני וואקמה במדי הפועל באר שבע.

וואקמה עצמו, כמו גם האוהדים, רצו להיפרד ממנו בצורה ראויה במבצר הביתי, אבל הנסיבות לא מאפשרות. מאות בודדות של אוהדים שיעשו את הדרך לאי השכן, צפויים להעניק לוואקמה קבלת פנים מיוחדת ולהקדיש לו תשומת לב מירבית בסיום. וואקמה עצמו עדיין לא סגר באופן סופי את התנאים בטרבזונספור אך גם בטורקיה וגם בישראל מעריכים שהפערים קטנים והחוזה ייחתם סופית לאחר המפגש הערב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה