שחקן העבר של הפועל באר שבע אפרים צבי יוצא לדרך חדשה

$(function(){setImageBanner('460e2252-8c43-4ec2-bfa5-8c503465bc99','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

שחקן העבר של הפועל באר שבע ומאמן הכדורגל המוערך, אפרים צבי, פרש לאחרונה מתפקידו בחברת כיוונים אחרי 30 שנים. צבי נחשב לאחד מאנשי הכדורגל והספורט האהובים בעיר ורבים נפרדו ממנו במילים חמות,. בראיון ל'באר שבע נט' הוא מספר על ההתרגשות בחינוך בני הנוער ועל דרכו החדשה

הוא אחד משחקני העבר הגדולים של הפועל באר שבע ואיש כדורגל מוערך בהווה, לאחרונה אפרים צבי פרש מתפקידו אחרי 30 שנות עבודה בחברת כיוונים כמחנך ומאמן." זה כבר היה ברקע בתקופה האחרונה, גם בקורונה הרבה זמן לא הייתה פעילות אז ידעתי שזה מגיע. עשו לי טקס פרידה וזה היה מאוד מרגש, נפרדתי מחברים שאני הרבה שנים איתם יחד. עכשיו זה הזמן לצעירים להתקדם, והזמן שלי לטייל בחו"ל וליהנות", סיפר אפרים ל'באר שבע נט'.

אפרים צבי נולד וגדל בבאר שבע והחל לשחק במדי הקבוצה הבוגרת בשנת 1968 בעמדת החלוץ. צבי שיחק במדי הקבוצה במשך 12 שנה עד ל-1980 ואף זכה עימה בשתי האליפויות הראשונות שלה בהיסטוריה בעונות 74/75 ו-75/76. אפרים אף הוכתר למלך השערים של הקבוצה בעונת האליפות הראשונה כשכבש עשרה שערים. לאחר מכן המשיך לשחק במכבי קריית גת, בית"ר באר שבע ומכבי דימונה בה פרש ממשחק פעיל בשנת 1984. בשנות ה-90 אימן צבי בבית הספר לכדורגל בשכונה ג' שם גילה בין היתר את אליניב ברדה ואביתר אילוז ששיחקו תחתיו.

אתה אחד השחקנים הגדולים של הפועל באר שבע, נכנסת להיכל התהילה של המועדון, למה אתה הכי מתגעגע מהזמן שלך על כר הדשא?

"אני מתגעגעה ליכולת שלי לרוץ על הדשא, ובכלל לכל הפעילות. עכשיו אני עם בעיה בברך אז קשה לי לרו. והרבה זמן שאני לא עושה את זה. אני בכללי מתגעגע למשחק ולכל החבורה שהייתה לנו אז בקבוצה".

מה דעתך על הפועל באר שבע בשנים האחרונות? אתה עוקב?

"אני עוקב אבל לא קרוב מידי, הקבוצה בסדר גמור היא עשתה שני נפלאות בתקופת האליפויות האחרונות. בשנתיים שלוש האחרונות קצת פחות וגם חבל לי באופן אישי שאין הרבה שחקני בית באר שבעים בקבוצה, אבל ככה זה בכל העולם צריך להשלים עם זה. היום כמעט ולא רואים שחקנים שגדלים במועדון וזה מצער. בל אני כמובן עוקב ואם אני לא מגיע למשחק אני דואג לראות את המשחקים מהבית".

 אפרים צבי ושלומי נומה, שימוש לפי חוק זכויות יוצרים סעיף 27א

אפרים כיום בן 69, עבד ב-30 השנים האחרונות בכיוונים החברה לתרבות הפנאי בבאר שבע, כשהוא מאמן כדורגל ומחנך מוערך. "עבדתי גם במקיף א' עם כיתות הכדורגל במשך עשרים שנה, הייתי מורה לחינוך גופני, הייתי בהפועל באר שבע כמובן וזכיתי לעבוד עם דורות של כדורגלנים", הוסיף אפרים.

זכור לך רגע מרגש מהשנים הללו?

"היו הרבה רגעים מרגשים אבל גם עכשיו עם הפרישה שלי, אין לי פייסבוק והילדים שלי הראו לי כמה תגובות היו. תלמידי עבר, שחקני עבר שעברו דרכי, כולם הגיבו, בירכו ואמרו שהיה להם כיף וטוב אצלי וזה היה מרגש. אחד הבנים שלי מדריך כדורגל ואני תמיד אומר לו- הדבר הראשון שתלמד את הילדים זה לאהוב את המשחק, ברגע שלימדת אותם את זה עשית את העבודה. זה המוטו שלי, לחנך לאהבת המשחק. הכדורגל נותן כל כך הרבה דברים גם מבחינת עיצוב אישיות, מבחינת יכולות גופניות ותמיד חינכתי לכיוון הזה. מבחינתי לא חייבים להיות כוכבים או מוכשרים במיוחד, מספיק שהילד רוצה לשחק ומלמדים אותו לאהוב את המשחק".

ואכן תושבים רבים נפרדו מאפרים ברשתות החברתיות ורשמו לו מילים חמות בפייסבוק: "מאמן בחד עליון זכיתי להיות שחקן שלך", "אדם משכמו ומעלה מאחל לו הצלחה", "המאמן הכי טוב שחוויתי וראיתי!", "אפרים אגדה של כדורגל", "איש יקר ומודל לחיקוי". גם שלומי נומה, מנכ"ל כיוונים, נפרד ממנו ברשתות החברתיות וכתב: "אפרים צבי, מאמן הכדורגל ושחקן הפועל באר שבע לשעבר לרגל, יוצא לדרך חדשה ופורש לאחר 30 שנות עבודה בחברת כיוונים, אפרים בעבורי אינו רק מאמן ושחקן כדורגל ,אפרים הוא מחנך שהשפיע על כל כך הרבה חניכים ותלמידים, באהבה לספורט בחינוך ובדרך ארץ .אפי היקר מאחל לך בריאות טובה אושר וכל הטוב שבעולם ,אשרינו ואשרי העיר והחברה אשר זכתה בך".

קיבלת מילים חמות רבות עם ההודעה על פרישתך לפני מספר שבועות, מה היית רוצה להגיד לכל התושבים הבאר שבעים?

"אני רוצה להגיד קודם כל תודה רבה, אני מעריך מאוד את כל מה שכתבו עליי, ואני מצטער מאוד שלא יכול להגיב לכל אחד באופן אישי כי אין לי פייסבוק אבל באמת תודה רבה לכולם".

מה התכניות שלך עכשיו לפנסיה?

"קודם כל לשמור על הבריאות שלי זה הכי חשוב, ועכשיו יש לי זמן לילדים, לנכדים ולהתחיל לעשות חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('10b3876a-db92-4cf4-b52d-ee882af2f679','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה