רוני לוי לקראת ארדה: "לא סיימנו את העבודה, רוצים לנצח את המשחק"

$(function(){setImageBanner('ed0f536e-327e-4842-90a8-781f3e5f6f56','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

הפועל באר שבע רוצה להשלים את העבודה ולנצח גם הערב (חמישי, 20:00) את ארדה קרדז'לי הבולגרית באצטדיון המושבה. האדומים מגיעים למשחק עם יתרון 2:0 ויקוו לרשום ניצחון נוסף שיעלה אותם לשלב השלישי של מוקדמות הקונפרנס ליג

קמפיין המוקדמות האירופי של הפועל באר שבע נמשך גם הערב (חמישי, 20:00) עם משחק הגומלין נגד ארדה קרדז'לי הבולגרית במסגרת הסיבוב השני של הקונפרנס ליג. אחרי הניצחון המרשים 2:0 בחוץ בשבוע שעבר, החבורה מבירת הנגב תארח את הבולגרים באצטדיון המושבה ותקווה לעמוד במשימה ולהעפיל לשלב הבא.

למרות היתרון הברור של באר שבע, מאמן הקבוצה רוני לוי הזהיר מפני שאננות מול הבולגרים ואמר במסיבת עיתונאים: "המצב כזה שאנחנו צריכים להיות מרוכזים ומוכנים למשחק, אנחנו במשחק אחד מתוך שניים ולא סיימנו את העבודה. יש לנו מספיק שחקנים מנוסים שעברו משהו בכדורגל כדי להבין שצריכים לסיים את העבודה. אנחנו באים בשיא המוכנות, כל השחקנים הרגישו שאנחנו ממשיכים לעבוד רציני ומתייחסים למשחק שהוא לא גמור וצריכים לסיים את העבודה בבית".

נזכיר כי במידה והפועל באר שבע אכן תעבור את ארדה ותנצח בסיכום שני המשחקים, האדומים ייפגשו בסיבוב המוקדמות השלישי את שלאסק ורוצלאב הפולנית או את אררט ירבאן הארמנית. הפולנים נכון לעכשיו מובילים 4:2 מהמשחק הקודם שלהם וצפויים לחכות לבאר שבע בסיבוב הבא, שיהיה כבר קשה הרבה יותר. המשחקים במסגרת הסיבוב השלישי יתקיימו  ב-5 וב-12 באוגוסט.

צילום: זאב דיקמן

מבחינת ההרכב הערב, רוני לוי לא צפוי לעשות שינויים מה-11 שפתחו בבולגריה. המגן השמאלי אביב סולמון אמנם מתאמן בימים האחרונים עם הקבוצה אך לא צפוי לפתוח, כשבנתיים דוד קלטינס עשה עבודה טובה בשני המשחקים האחרונים. בקישור בריירו שביכולת טובה וגם כבש שני משחקים ברציפות ימשיך לקבל קרדיט לצד גורדנה ורמזי ספורי. מבחינת סגל כל השחקנים למעט חאתם אלחמיד, כולם זמינים לרשותו של לוי, "חאתם יצטרף בתחילת השבוע הבא לאימוני הקבוצה בצורה יותר משמעותית".

מי שכן נפרדו סופית מהקבוצה הם מרואן קבהא, הקשר בן ה-30 חתם רשמית בבני סכנין, וגם סינטיהו סלליך לא ממשיך במועדון ועבר לגנצ'לרבירלי הטורקית כדי לנסות ולהצליח מעבר לים.

הבולגרים מגיעים למשחק הזה אחרי שפתחו את עונת 21/22 בליגה הראשונה בבולגריה, ואת משחקם הראשון לעונה שהתקיים לפני שלושה ימים סיימו בתיקו 0:0. הם קיימו אמש (רביעי) אימון מסכם באצטדיון המושבה לקראת המשחק הערב.

רוני לוי התייחס לחלק ההתקפי של ארדה שיכול להוות סכנה ואמר: "אנחנו תמיד מתרכזים בעצמנו אבל מכבדים את היריבה. יש להם חלק קדמי מסוכן עם שחקנים איכותיים, גם במשחק עצמו הרגשתי שאם אנחנו מזייפים הגנתית הם מסוכנים, הקבוצה הייתה מאוד מחויבת מבחינה טקטית כולם נרתמו לעזרה, מנענו מהם להביא לידי ביטוי את היכולת שלהם. אם נרפה וניתן להם לשחק עם יותר שטחים ובחופשיות הם קבוצה מאוד מסוכנת". אבל לוי גם התייחס ליתרון הביתיות והוסיף: "אנחנו משחקים בבית שלנו בישראל עם הקהל שלנו ורוצים לנצח את המשחק. אבל צריך לעשות את זה עם אחריות לא להיות חשופים מבחינה הגנתית, אנחנו רוצים לנצח את המשחק ולהכריע אותו. יש לנו קהל נפלא ואני מבין שהרבה יגיעו ונרגיש את התמיכה שלהם, זה חשוב מאוד לשחקנים ולקבוצה ואני בטוח שנרגיש בבית".

 צילום: זאב דיקמן

 

לוי גם נשאל על שחקן הבית תומר יוספי כשלאחרונה עולים הדיווחים על רצונו לעזוב: "לי באופן אישי שחקני בית חשובים מאוד ועל אחת כמה וכמה שהם איכותיים, מקצוענים ורציניים. אם יש לנו את כל הגורמים האלה אני רואה את העתיד בצורה טובה, אנחנו רוצים בהפועל באר שבע שחקנים שייגדלו במחלקת הנוער ונעשה את המקסימום לשלב אותם. אני לא רואה שום בעיה, אנחנו בתחילת השנה, יש הרבה משחקים וכולם יקבלו את דקות המשחק והאפשרות לתרום מעצמם למען הקבוצה והמועדון. בשבילי הדברים הם מאוד ברורים. אנחנו נצטרך את כולם".

על הניסיון שלו בשלב הבתים במפעלים אירופיים אמר: "הייתי פעמיים בשלב הבתים באירופה כמאמן, אבל אנחנו כמו במפעל גביע רוצים לחשוב שלב שלב וכמובן לקוות להגיע לבתים. אנחנו עדיין בשלב הזה עם הקבוצה הבולגרית שאני מכבד אותה, נעשה מקסימום לעבור אותה ונתכונן ליריבה הבאה אחרי שנעבור את הבולגרית בשלום. מסתכלים יריבה יריבה". לגבי רכש אמר המאמן: "אנחנו במקביל להכנות למשחקים באירופה ולעבודה היומיומית ממשיכי לחפש שחקני חיזוק בעמדות שחשובות לנו, אנחנו מחכים לשחקנים טובים שיכולים לעזור לנו ולחזק אותנו. השוק מאוד קשה אבל אנחנו מחפשים".

 

שחקן נוסף שדיבר במסיבת העיתונאים הוא איתן טיבי, הבלם החדש של הקבוצה: "אין ספק שיש לנו ניסיון אבל אני חושב שאנחנו לא צריכים להסתכל יותר מדי קדימה, יש לנו משחק חשוב מחר. עשינו רק מחצית אחת ומסתכלים רק על מחר".

טיבי גם התייחס למעבר שעשה ממכבי תל אביב: :קודם כל אני מאוד שמח ואני מרגיש מהיום הראשון שקיבלתי את החום והאהבה בכל המובנים. הייתה לי התאקלמות דיי קלה בגלל שהיו לי שחקנים וחברים שאני מכיר וזה עזר לי, הייתי תשע שנים במכבי והמעבר הזה לא קל אבל אני מאוד שמח שאני בבאר שבע. יש לי לא מעט מטרות להשיג בעונה הזו בפן הקבוצתי והאישי, יש לנו סגל רחב וטוב בכל עמדה וזה דבר חשוב, בטח לקבוצה שרוצה הישגיות".

על המעבר למדים אדומים אמר: "ברגע שקיבלתי את ההחלטה אני שלם איתה עד הסוף, נכון אני אולי לא רגיל ללבוש את המדים האדומים אבל ברגע שלבשתי אותם אני מחויב אליהם ומרגיש שאני צריך לתת את כל כולי בכל אימון ומשחק על מנת שאצליח והקבוצה תצליח, זה הדבר שהכי חשוב לי. העניין שגרמו לי להרגיש מההתחלה שאני שייך זה משהו שמאוד עזר לי. אני מרגיש מאוד טוב במועדון וכיף לי".

איתן טיבי. צילום: זאב דיקמן

הבלם נשאל על המטרות של הקבוצה העונה ועל הרצון לזכות בתארים: "תארים לא לוקחים בתחילת הדרך, נבנה כאן משהו טוב אבל אני לא יודע מה ההישגיות שתהיה, צריך לראות איך זה יתחבר. יש רעב מאוד גדול, הקבוצה רעבה להצלחה, השחקנים רעבים להצלחה וזה מאוד חשוב. בסופו של דבר אני חושב שכיום לשים מטרה מסוימת אם זה אליפות או גביע זה מוקדם מידי ולא נכון לעשות את זה. הדבר החשוב ביותר זה להסתכל משחק משחק ושהקבוצה תתחבר כמה שיותר טוב".

על הקשר עם הבלמים אמר טיבי: "עם חאתם שיחקתי כמה משחקים בנבחרת, החיבור שלי עם שניהם הוא טוב מאוד. לגבי מיגל הוא אישיות מדהימה, ישר כשהגעתי הוא בא ושאל אותי במה הוא יכול לעזור לי. הוא נתן לי להרגיש ישר שהוא שם בשבילי וזה משהו מאוד כיף, אני חושב שמיגל הוא בלם מצוין וגם חאתם, יש גם את אבו עביד ויש לנו תחרות בריאה, שחקנים מאוד טובים ואני מקווה שנצליח להשיג את המטרות שלנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6608a9f6-e5b5-4eba-a9fd-ab4e3a933b0f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה