רוני לוי: "התחלתי כשחקן התקפי, אני אוהב שהקבוצות שלי יוזמות ודומיננטיות"

$(function(){setImageBanner('c7353df8-f89b-4c34-999c-819e99161ad0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

מאמנה של הפועל באר שבע, רוני לוי, ערך ראיון עם האתר הרשמי של המועדון בו סיפר על החיבור עם מליקסון וברדה אותם אימן, על תקופתו כשחקן וכמאמן בארץ ובחו"ל וגם על משפחתו

רגע לפני פתיחת הפלייאוף העליון בליגת העל, מאמן הפועל באר שבע רוני לוי ערך ראיון לאתר הרשמי של המועדון בו סיפר על חוויותיו כשחקן וכמאמן, על ההיכרות עם מליקסון וברדה אותם אימן, על שיטות המשחק שלו וגם על משפחתו.

"מהרגע הראשון התחברתי לכדורגל, זו אהבה אינסופית. כשגדלנו כילדים, הכול היה סביב הכדורגל. יוצאים לשחק בבית הספר, חוזרים מבית הספר, משחקים בשכונה ואז הולכים לאימון של מכבי נתניה", אמר לוי כשנשאל על תחילת האהבה שלו לכדורגל, "בזמנו, במחלקות הנוער היא הייתה קבוצה שממש מטפחת שחקנים צעירים. לא היה לי ספק שאני אהיה שחקן כדורגל ואתעסק בכדורגל. זה היה כל עולמי, תמיד הייתי סביב העניין הזה והייתי מרוכז עם כל הכוח וכל העוצמה. בעניין הזה לא עניין אותי כלום".

על האליפות שבה זכה עם בני יהודה כשחקן: "זו הייתה עונה מופלאה. קרה שם משהו קסום עם מאמן גדול, גיורא שפיגל, שבאמת היה מוביל דרך בסגנון שלו ולמדתי ממנו אחרי זה הרבה במכבי חיפה. כוכב על כמו משה סיני הגיע למועדון יחסית לא מהגדולים והוביל אותו לגבהים מטורפים. כמובן שהיו שם עוד הרבה שחקנים מצויינים שיחד עם אווירה מטורפת שנוצרה לקחנו אליפות היסטורית".

על ה-2:3 הבלתי נשכח של נבחרת ישראל על צרפת: "זה היה יום מיוחד. אם אנשים היו יודעים מה הלך באותו היום בהתנהלות של הקבוצה לקראת המשחק, הם לא היו מאמינים. בסוף, ביום הזה הכול הסתדר. מבחינתי, שלמה שרף היה מאמן גדול, גאון כדורגל, והוא ידע להעמיד את השחקנים בצורה נכונה ולהוציא מהם את המקסימום. זה היה יום קסום וניצחנו את אחת הנבחרות הגדולות שהיו". בהמשך לוי נפצע בברכו ופרש ממשחק פעיל, "עשיתי ניתוח לשיקום הרצועה הצולבת. ביצעתי שיקום, חזרתי לשחק ושוב נפצעתי באותה הפציעה. היה על הפרק ניתוח שהיה מסכן את הברך לגמרי, אז החלטתי, לצערי, לפרוש. הרגעים הראשונים אחרי הפרישה היו מאוד קשים".

רוני לוי כידוע זכה באליפויות כמאמן מכבי חיפה, על כך סיפר: "קיבלתי את הקבוצה לאחר שהפסידה את האליפות למכבי תל אביב ולהחזיר את הצלחת זה היה דבר נפלא. זה היה מסוג הרגעים שמאוד נהנינו וזה היה כיף לא נורמלי". אצל הירוקים גם פגש לראשונה כמאמן לוי, את אליניב ברדה ומאור מליקסון ששיחקו בקבוצה. "הם היו שחקנים נהדרים. מאוד מוכשרים. אליניב היה מאוד נחוש, ועם המוטיבציה, הרצון והכישרון שלו לא היה לי ספק שהוא יצליח. אני חושב שלמאור זה לקח קצת יותר זמן. באחת השיחות כמאמן אמרתי לו: "אל תאבד את התקווה, כי אין הרבה עם כשרון כמו שלך. אם תקפיד, בסוף זה יגיע". לשמחתי, שניהם עשו מסלול מדהים. היום, כשאני עובד איתם, אני מגלה שהם אנשים נפלאים וחרוצים. אני בטוח שהם יעשו קריירה נפלאה, כל אחד בתחום שלו".

על השימוש בעזרים טכנולוגיים במהלך קריירת האימון: "גיורא שפיגל, שאימן אותי, הביא המון דברים חדשים. אני זוכר שבימים ההם, כשעוד לא היו משתמשים בוידאו, הייתה לנו קלטת שכל הזמן ראינו והראו בה את המאמן האיטלקי האגדי, אריגו סאקי. רציתי לראות עוד ואמרתי לעצמי 'אפשר פה ללמוד וללמד'. נפגשתי בנושא גם עם מאמן הכדורסל דיוויד בלאט. לדעתי, בכדורסל הביאו את עניין הוידאו, החדשנות והסקאוטינג קצת לפני הכדורגל". על שיטת המשחק והטענות שנשמעות לפיהן מדובר בשיטה יותר הגנתית: "התחלתי כשחקן התקפי. אני אוהב שהקבוצות שלי יוזמות ודומיננטיות. יחד עם זאת, אני אוהב שהקבוצה שלי מאורגנת, מסודרת ולא מופקרת. חייב למצוא את האיזון. בעונה האחרונה שלי בבית"ר ירושלים, סיימנו במקום השלישי, כבשנו 51 שערים וזכינו בגביע הטוטו. אני מאמין שיראו את זה גם כאן".

 

"מדובר בהתנסות נהדרת. ברומניה, הקבוצה שלי סיימה במקום השני ושיחקה בליגה האירופית. ברומניה, אימנתי את אוניראה אורזיצ'ני והייתה לי שם תקופה נפלאה", אמר לוי על התקופות ברומניה וקפריסין, "סיימנו במקום השני ושיחקנו בליגה האירופית. אחרי שנה, אותו מנהל מקצועי שהיה באוניראה אורזיצ'ני רצה אותי לסיטוואה בוקרטש. היה פרק נחמד עם הרבה ניסיון. העפלנו לליגה האירופית ומבחינתי זו התמודדות טובה מאוד. זה לקבל ולספוג גם אסכולה אחרת של כדורגל, דפוסי התנהגות אחרים, מנטליות אחרת".

על הרגעים המרגשים כשחקן וכמאמן: "כשחקן, הרגע המרגש הוא האליפות עם בני יהודה. כמאמן, אני חושב שהניצחון הראשון שלי כמאמן הקבוצה הבוגרת. לשמחתי, היו עוד המון רגעים נפלאים".

לא פעם על לוי הייתה הסטיגמה לפיה הוא שומר "דיסטנס" עם השחקנים, על כך אמר: "אני מאוד קפדן ויסודי. הדרישות שלי מהשחקנים גבוהות. אם קוראים לזה דיסטנס, אני לא רואה את זה ככה. עם השנים, אתה נהיה יותר מנוסה ואתה יודע איך להתנהל מול השחקנים. גם כאן, צריך לשמור על איזון: מצד אחד, לשמור על מרחק מסוים ומצד שני לחבק וללטף אותם כשצריך".

על משפחתו: "הכרתי את אשתי היקרה, סימה, בצבא. היא באר שבעית, אני מנתניה. נפגשנו באמצע בתל אביב ומשם נולדה משפחת לוי המפוארת. לפני שאנחנו בעל ואישה, אנחנו חברים מאוד טובים שמשתדלים לעשות הכול ביחד. בתקופה האחרונה נוספה לנו מתנה בדמות הנכדה האהובה שלי, יהלי. המשפחה בשבילנו זה ערך עליון".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('25aa0ecd-eac2-434f-a134-c476c59bcc49','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה