עלול להשפיע על כל העונה: הפועל באר שבע מתכוננת לקראת חודש מאתגר



אחרי שיצאו לפגרה ביכולת נהדרת, האדומים נעמדים אל מול חודש מאתגר במיוחד. במועדון יודעים, שמעידה במספר משחקים יכולה בסופו של דבר לגרום לקבוצה לאבד שלושה מפעלים שונים תוך חודש אחד. הפירוט המלא בכתבה

קרדיט - הפועל "ויקטורי" באר שבע

משחקה (הרשמי) האחרון של הפועל באר שבע התרחש אי שם בתחילת חודש נובמבר. 2:0 די קליל על הפועל קריית שמונה חתם תקופה נהדרת, כאשר האדומים יוצאים לפגרת המונדיאל כשהם מציגים את היכולת הטובה ביותר בישראל. 

חודש עבר, ובאר שבע תסיים את פגרת המונדיאל הארוכה ביום חמישי הקרוב, כאשר תתמודד בחצי גמר גביע הטוטו מול הפועל תל אביב. על פניו, מדובר במפגש שיש לקבוצת צמרת כמו באר שבע את כל הסיבות לזלזל בו - המפעל השלישי בחשיבותו, שאיבד מיוקרתו במשך השנים - מוביל לא מעט קבוצות שמתמודדות בו לבחור להעלות למשחקים עם הרכב משני. בנוסף לכך, גם זהות היריבה לבטח יכולה להשפיע על מדד הרצינות של באר שבע - הפועל תל אביב, שחווה העונה לא מעט תהפוכות וכבר הפסידה העונה לבאר שבע. 

עם זאת, ובניגוד למועדונים אחרים בליגה, הפועל באר שבע יודעת שאסור לזלזל בשום תואר. אליניב ברדה, קבלן תארים בעצמו בתור שחקן, הוכיח העונה כי הוא מבחינתו לא מזלזל בשום קבוצה ובשום מפעל, וראיה לכך ניתן לראות אפילו בתחילת העונה, כאשר פגשה באר שבע את מכבי חיפה למאבק על התואר הרביעי בחשיבותו - אלוף האלופים. אז, כשזכתה לאחר עוד מופע שוערות מדהים של עמרי גלזר, חגגו השחקנים (ובצדק) את הזכייה המתוקה. 

ארבעה ימים לאחר מכן, תפגוש הקבוצה את מ.ס אשדוד למפגש במסגרת הסיבוב השמיני של גביע המדינה, ימים ספורים לפני שהן נפגשות שוב בליגה. מבחינת באר שבע מדובר ביריבה לה יש עם המועדון חשבון לא סגור. כזכור, הפסידו האדומים לקבוצה מעיר הנמל לפני כחודשיים, מה שיצר סערה לא קטנה סביב אליניב ברדה. אז, ובעקבות הפסד נוסף שבא מספר ימים לאחר מכן, גם בטרנר, הפעם למכבי חיפה - החלו לראשונה להישמע ביקורות כלפי האיש על הקווים. כמובן שמאז ברדה בעצמו הפך את הגלגל, והוכיח האמונה בשחקניו משתלמת ובכך יצאה במהשך הקבוצה לרצף נפלא של 13 משחקים ללא הפסד. 

ברדה ומליקסון. קרדיט - זאב דיקמן

ובכך, ועוד לפני שנגענו בכלל ביריבות שתפגוש באר שבע בליגה עד סוף החודש, יכולים האדומים למצוא עצמם עם 2 תארים פחות בארון בתוך ארבעה ימים בלבד. אמנם באר שבע היא הפייברוטית הברורה לצמד המפגשים מול תל אביב ואשדוד, אבל השאלה הגדולה היא איך תחזור הקבוצה מהפגרה. האם היכולת הנהדרת של שגיב יחזקאל תימשך, או שמא מדובר היה בהבלחה רגעית? עוד שאלה חשובה שעולה היא בדבר הקישור האחורי וחוליית ההתקפה. 

מבחינת עמדת הקשר האחורי, מריאנו בריירו עדיין פצוע ובקבוצה מנסים עדיין להכשירו באיטיות מבלי לפגוע בו בצורה שתחמיר את הפציעה. בריירו, ששהה במהלך הפגרה בארגנטינה, החל כבר שם את ההליך השיקומי ובבאר שבע מאמינים שהקשר יחזור לפעילות רק לקראת סוף חודש ינואר. מי שיצטרך להוכיח שהאמון בו לא היה לשווא הוא רועי גורדנה. הקשר, שבמשך תקופה ארוכה התקשה להתאקלם בקדנצייה השנייה שלו בבירת הנגב, הציג לפני היציאה לפגרה אולי את הכדורגל הטוב ביותר שלו בקריירה. כעת, כאשר ברומטר כמו בריירו עומד להיעדר מהחודש המאתגר שעומד בפני הקבוצה, גורדנה לבטח יצטרך להוכיח שהוא האיש למשימות מיוחדות.

במעלה המגרש, תאלץ באר שבע לנסות שוב לטמרן בין שלושת החלוצים שלה, שעד כה לא מספקים את הסחורה אם נאמר את האמת. איתי שכטר, שהוכיח כי קריירת הטלוויזיה שלו יכולה להיות מבטיחה, חזר לאימוני הקבוצה לאחר השהות בקטר וצפוי להוות כינור שלישי בחוד ההתקפה. שני החלוצים הנוספים, אסטריט סלמאני ותומר חמד - גם הם לא באמת מצליחים לבינתיים להוכיח שהם ראויים לפתוח. בעוד חמד הראה במהלך הדקות שקיבל כי הוא יכול לתרגם את יכולותיו ההתקפיות לאו דווקא לגולים, אלא גם להנעת ההתקפה דרך שמירה על הכדור עם גבו, החלוץ הקוסוברי עלול למצוא את עצמו בסוף דצמבר יוצא להשאלה.

סלמאני, שהגיע עם תג מחיר של 650 אלף יורו - לא באמת נתן לאוהדים עד כה משהו לפנטז עליו ולמרות הגישה החיובית, במועדון יודעים שהסיבה שלשמה הוא הובאה לארץ, הלוא היא הבקעת שערים, לא מתממשת בינתיים. עם זאת, ברדה והצוות המקצועי, שלא פעם עמדו באופן גלוי מאחורי סלמאני וטענו כי מדובר בבעיה של ''ביטחון עצמי'', ייתכן כי ייתנו לחלוץ הזדמנות אחרונה במהלך החודש הקרוב להוכיח שהוא ראוי להיות שחקן הפועל באר שבע.

קרדיט - הפועל "ויקטורי" באר שבע

לאחר משחקי הגביע השונים, תגיע בבאר שבע למאבקי הצמרת בליגה - ושם, כבר מדובר במצב שונה לגמרי. במועדון יודעים שעד סוף חודש דצמבר תצטרך הקבוצה למצוא את כל המשאבים האפשריים על מנת להגיע למשחק האחרון של דצמבר, אל מול מכבי חיפה בסמי עופר, כהשחקנים הבכירים כשירים לגמרי והמורל גבוה מתמיד. בתווך, ייפגשו האדומים את מ.ס אשדוד (שוב) ובית"ר ירושלים בטדי, ומבחינת הקבוצה מדובר בשלושה משחקים קריטיים במיוחד. 

במצב העניינים הנוכחי בטבלה, נמצאת באר שבע במקום השלישי, 4 נקודות מחיפה הראשונה ועם אותו מספר נקודות כמו של מכבי תל אביב השנייה. באר שבע, שעד כה די התעסקה בעניינים שלה ולא נפלה למשחקים הפסיכולוגיים של התקשורת הארצית שלא סופרת אותי בכלל, יכולה למצוא את עצמה בסוף חודש דצמבר במצב של או סקנדל או פסטיבל. מצד אחד, יכולה הקבוצה להתקדם בשני שלבים שונים לעבר זכייה התואר השני והשלישי בחשיבותו בליגה, כאשר לצד זה יכולים האדומים למצוא עצמם בסוף החודש בקונסטלציה מסויימת כשהיא בראש טבלת ליגת העל או לכל הפחות עדיין במאבק האליפות.

עם זאת, רגע אחד של שאננות באחד מהמשחקים, וכפי שלמדנו בעבר - יצטרכו ברדה ועוזריו לנסות למנוע מהשחקנים לצלול אל תוך תהום שמלווה בבוז ושריקות מהקהל האדום. כדור השלג התיארוטי שמחכה לאדומים מעבר לפינה יכול להתגלות ב-1.1.2023 (יממה לאחר המשחק מול חיפה) רק כדור תאורטי, ולא כזה שיגרום לה למצוא את עצמה מחוץ לשלושת המפעלים החשובים בכדורגל הישראלי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה