טור דעה: באר שבע איבדה את הדרך

$(function(){setImageBanner('4bcab80b-6a89-4f0f-85c8-815f281789ea','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

דעה: הפועל באר שבע של העונה האחרונה לא מזכירה במאומה את הקבוצה הגדולה שהייתה פה עד לא מזמן

בהפועל באר שבע ניסו ״לבנות״ משהו חדש, קבוצה רעבה ורעננה. זה לא הצליח, אבל אם נסתכל לעומק נבין שלא בנו בהפועל ב״ש קבוצה רעבה, אלא קבוצה שחסכו על האוהדים שלה. התקציב של הפועל ב״ש כנראה גבוה בעיקר בגלל תשלומים על שחקנים שמשתתפים בשכר שלהם, שחקנים שניסו להיפתר מהם, הושאלו לקבוצות אחרות והמועדון עדיין משלם להם חלק מהמשכורת.

70 מליון שקל תקציב רמז בשבוע שעבר מנכ״ל הקבוצה אסי רחמים באחת מתכניות הרדיו. להזכירכם, ב-50 מליון נבנתה קבוצת האליפות הראשונה מבין שלוש הרצופות של הפועל ב״ש. אז איך זה שקבוצה ב-70 מליון ש״ח נראית כמו שהיא נראית כיום וקבוצה ב-50 מליון ש״ח שלטה על הליגה ועל מכבי תל אביב הגדולה עם תקציב עתק?

מעבר קצר על סגל השחקנים שנבנה בהפועל ב״ש ובעיות נוספות מסביב יגרמו לכם להבין מהר מאוד למה הקבוצה נראית כמו שהיא נראית ואיך זה שהמועדון הלך 10 שנים אחורה בדרך שלו:

עזבו: קורהוט, אוגו, הובאן, ראדי, אוחנה, דן ביטון, וואקמה, בוזגלו, חאתם אלחמיד ועוד.
פרשו או נודו: ברדה, מליקסון (פציעה מסיום העונה שעברה) ושיר צדק.

שימו לב לרשימת השחקנים שהגיעו במקומם:
שון גולדברג, עדן שמיר, נאור סבג, דוד קליטנס, נייג׳ל האסלביינק, ג׳ימי מרין, עמית ביטון, אור דדיה, גל לוי, רמזי ספורי.
זאת לא בנייה, זה חיסכון. 

צילום: זאב דיקמן

בנוסף, מרבית שחקני הספסל של העונה הקודמת והכושלת עברו מהספסל החם להרכב הראשון של הקבוצה כדוגמת: חנן ממן, אורן ביטון, ניב זריהן, מרואן קבהא, לואי טאהא ושחקנים נוספים, אז איפה באמת השינוי? הקבוצה הלכה כמה צעדים אחורה.

רמת השחקנים ירדה משמעותית, אין קסמים בכדורגל, לאיכות יש משמעות גדולה על רמת המשחק שהקבוצה יכולה להציג בנוסף לאינטיליגנציית השחקנים שלא ממש נראית שקיימת כיום בקבוצה. תוסיפו לכל זה את המחסור במנהיגים אמיתיים על הדשא ובצוות האימון שאיבד מדרכו ותקבלו את התוצאה של היום.

נראה שהשחקנים לא ממש מצייתים לצוות האימון או שפשוט צוות האימון לא מספיק סמכותי כדי לשלוט על הקבוצה. שחקנים שטועים באופן שיטתי פותחים שבוע אחר שבוע בהרכב. לא רואים למידה ותיקון מטעויות שבלטו במשחקים קודמים, הקבוצה לא נראית מאומנת יותר ולמרות השחקנים הבינוניים שהובאו לקבוצה גם מהם ניתן היה להוציא יותר. בכר וצוות האימון איבדו את דרכם ואת הקבוצה ולא בושה להיפרד יפה, להגיד תודה לפני שזה הופך למכוער עם קהל האוהדים. זה קורה בקבוצות הגדולות בעולם, זה הגיוני ולגיטימי, נגמרו האנרגיות ודברים רבים מוצו.

משרות משמעותיות שהיו בעבר ולא הובאו תחליפים כמו מאמן מנטלי לשחקנים, משרות שמנוהלות בחצי משרה בלבד כמו סקאוטרים ואנליסטים, אחד התחומים החשובים בכדורגל המקצועני כיום שפשוט לא נלקחים ברצינות במועדון, חסכון בכלים טכנולוגיים שאמורים לשמש את צוות האימון המורחב, חסכון של כסף קטן שאמור לתת תוצאות גדולות, דוברות הקבוצה ותחומים נוספים כמו כושר גופני כשכל שחקן מתאמן בנפרד אצל מאמני כושר פרטיים ולא במסודר ובמעקב תמידי אצל צוות הכושר של המועדון ודברים נוספים רבים שלא מתנהלים כשורה בהפועל באר שבע של ימים אלו.

הפועל באר שבע של היום נראית כמו עדר ללא רועה, הבעלים שותקת, אין הצהרת כוונות ברורה, עתיד הקבוצה לוט בערפל, אין באמת בניה ומחשבה קדימה בקבוצה אלא בניה של קבוצה חלשה ובינונית שניסו לחסוך בה בגלל תשלומים רבים של טעויות עבר. הפועל באר שבע כיום היא קבוצה ללא שאיפות. הצליחו לקלקל קבוצה שהייתה ברמה אירופאית עד לפני זמן קצר והפכו אותה לבדיחה של הליגה.

צילום: זאב דיקמן

אז מה עושים מכאן ואיך מתקנים?

בראש ובראשונה מעמידים מערך מכובד של אנשי צוות טובים, סקאוטרים ואנליסטים במשרות מלאות שיעקבו אחר שחקנים מוכשרים ואיכותיים שיכולים לשדרג את הקבוצה לשנים הבאות, ינתחו משחקים ונתונים ויעבירו אותם ברצינות רבה לצוות האימון.

קטעי וידאו שיועברו לשחקנים ויילמדו במהלך השבוע על הקבוצות היריבות (מה שבקושי עושים כיום ביחס לעבר). רצון והשקעה אמיתית של הבעלים להעמיד קבוצה שתילחם על כל התארים ולא תפחד להגיד את זה, להביא שחקנים בידיעה שאלה המטרות ומי שלא יכול לעמוד בהן מקצועית ומנטלית לא חייב להיות פה.

להביא צוות אימון רענן שיביא רעיונות חדשים, אנרגיות חדשות, משמעת חדשה לשחקנים ויהיה פעיל במהלך המשחק בלי לפחד לשנות תוך כדי (בדיוק כפי שהיה נוהג ברק בכר לעשות בשנים עברו וזה פשוט נעלם). להביא מאמן מנטלי שיתמוך בשחקנים וירים אותם בכל נפילה קטנה. להיות קשובים וצנועים עם הקהל כדי לגרום לו לתמוך באופן מלא בקבוצה כמו בשנים עברו.

הנוסחה היא פשוטה, אם הפועל ב״ש תחזור להתנהלות המקצועית שהייתה לה בשנים הקודמות אין שום דבר שימנע ממנה לחזור למרכז הבמה, אם במועדון ידעו לשים את האגו ולהפסיק להיכנס עם הראש בקיר ולהמציא את הכדורגל מחדש עם החלטות הזויות, המועדון יחזור לזמנים טובים ומהר.

לא צריך לחכות 10 שנים של בניה כמו ״התהליך״ הארוך שעברה מכבי חיפה, בעונה הראשונה שבאמת השקיעו שם בצפון בשחקני הליגה הישראלים המובחרים, זרים איכותיים של ממש ומחשבה על הצמרת הגבוהה בלי פחד הם רצים לאליפות, בלי לחכות 10 שנים מיותרות. תשקיעו באיכות, תקבלו איכות וכמובן בלי לזלזל בכל שאר הדברים מסביב. שינוי בחשיבה יחזיר את האמונה של הקהל הגדול של הפועל באר שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('715f4332-7ed1-4d00-b48b-1be7824f7b4f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה