הנהלת הקבוצה מבטיחה לבטל מנויים ובינתיים האוהדים זועמים

$(function(){setImageBanner('d005d7c7-5887-4cbb-ab65-5e4273d3e860','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

מאות אוהדי הפועל באר שבע זועמים בימים האחרונים, לאור אירועי סוף המשחק מול מכבי חיפה. ההערכה - עשרות מנויים נמכרו לאוהדי חיפה. האם הנהלת הקבוצה תעמוד בהבטחה שלך לשלול מנויים? מנכ"ל הקבוצה גיא פרימור טוען - "הוצאנו 54 אוהדי מכבי חיפה מהיציעים. המנויים/כרטיסים שהיו בידם הוחרמו בכדי שנוכל להטיל סנקציות ולפעול משפטית כנגד בעליהם המקוריים".

אוהדי חיפה בדרך ליציע הצפוני. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')

אוהדי הפועל באר שבע לא יודעים את נפשם בימים האחרונים, ולא רק בגלל ההפסד המאכזב למכבי חיפה. כאמור, ביום שני האחרון נפגשו שתי הקבוצות למשחק עונה שלווה בהמון אמוציות. 

מצד אחד, בארגון האוהדים, ובדפי הפייסבוק קראו לאוהדים להגיע בהמוניהם, זאת לנוכח כמות הקהל הדלה בחודשים האחרונים בטרנר. בעוד ממוצע הצופים במשחקי בית מתחילת העונה, כמעט ולא חצה את רף ה-11,000 (כשלושת רבעי התכולה האפשרית באצטדיון), שלשום הצטדיון הנהדר התמלא כמעט בתפוסה מלאה. 

14,641 אוהדים הגיעו ביום שני הקריר לראות משחק כדורגל חם במיוחד. אז מה הבעיה? בסוף המשחק התרחש מחזה מרגיז במיוחד, מצידם של אוהדי הקבוצה - כמה רגעים לאחר שריקת הסיום, פתחו הסדרנים את שערי היציעים 1 ו-8, בעוד משם החלו לנהור עשרות מאוהדי חיפה אל עבר יציע החוץ של היריבה. למעשה מדובר באוהדי חיפה, אשר ישבו ביציע של ב"ש. זה התאפשר משום שבעלי מנויים, מכרו למעשה את כרטיס המנוי שלהם לאוהדי היריבה, אשר לא הצליחו להשיג כרטיס ליציע של קבוצת החוץ. 

בדף הפייסבוק של אוהדי הקבוצה "וסרמיליה", מחו אוהדי הקבוצה כנג הנהלת המועדון, ואם נשפוט על פי התגובות - הציפייה היא כי שהמועדון יעמוד במילתו. אוהד אחד כתב - "בושה של אוהדים, כל אלה שמכרו את המנוי לאוהדי חיפה לשלול זכות לקניית מנוי עתידי". אוהד נוסף טען - "לא מגיע למי שמכרו את הכרטיס שלהם לאוהדי חיפה להיות חלק מאוהדי הפועל ב"ש...המועדון אשם אף יותר, לא יתכן שתפרסמו "איומים" לפני המשחק וברגע האמת תקפלו את הזנב בין הרגליים. בושה וחרפה מה שקרה בטרנר היום!"

כאמור, מספר ימים לפני המשחק פרסם המועדון הודעה מנומקת, לפיה אוהד באר שבע בעל מנוי עונתי, שייתפס כי מכר את כרטיס המשחק שלו לאוהד חיפה, ישלל ממנו המנוי. בהודעה שפורסמה לפני שבוע בדף הפייסבוק של הקבוצה נכתב - "אוהדים יקרים, בתיאום עם משטרת ישראל אנו מבהירים כי אוהד מכבי חיפה אשר ימצא ביציעי הפועל "מחסני השוק" באר שבע יורחק מהמגרש, לא יוכל לשוב לתחומי האצטדיון וכספו לא יוחזר. בנוסף, ככל שיתברר שאותו אוהד נכנס לתחומי האצטדיון עם מנוי של אוהד הקבוצה, מנוי זה יוחרם לאלתר ותישלל מבעליו הזכות לרכישת מנויים עתידיים.

קשה לומר כמה אוהדי חיפה נמצאו במדויק ביציעי אוהדי באר שבע, אך אם נשפוט על פי סרטונים אשר הועלו לרשתות, מדובר בכמה עשרות אוהדים ירוקים. אז האם מועדון הפועל באר שבע ימצה את הדין, אם אותם בעלי מנויים ויעמוד בהבטחתו?

בינתיים, פרסם מנכ"ל הקבוצה גיא פרימור, כי נערכו בנושא מספר שיחות, ותחקיר מעמיק. כמו כן, כרגע מנסים בהנהלת הקבוצה להבין מה עליהם לעשות כעת, וכיצד יש לפעול בעתיד.  בתגובה שפרסם המנכ"ל נכתב - "אוהדים יקרים, בסיום תחקיר ומספר שיחות עם הגורמים המבצעים שקיבלו את ההחלטות המבצעיות בשטח, ברצוני להתייחס לאירועי המשחק מול מכבי חיפה. בשבוע שקדם למשחק, פעלנו מול כל הגורמים, על מנת לוודא שהמשחק יעבור ללא אירועים חריגים ביציעים. בטרם המשחק, מנענו בעזרתכם מספר רב של ניסיונות ספסרות וניסיונות של אוהדי מכבי חיפה לקנות כרטיסים ליציע שלנו".

עוד מוסיף פרימור - "קיימתי, יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים, מספר ישיבות בנושא ונקבעה דרך עבודה להתמודד עם התופעה והאירועים, במידה ויקרו. דרישותינו בעניין לא היו לשם מתק שפתיים, אלא מתוך רצון אמיתי לגדוע את התופעה הזאת. כשעה וחצי לאחר פתיחת השערים, אוהדי מכבי חיפה שנכנסו ליציעי הפועל באר שבע הוצאו מהם וכרטיסי הכניסה שלהם, בין אם היה מדובר במנוי ובין אם היה מדובר בכרטיס שנקנה על ידי אוהד בעל זכות רכישה, הוחרם והועבר לחזקתנו. סך הכול הוצאו מהמגרש על ידי צוותי האבטחה שלנו - 54 אוהדי מכבי חיפה וכל המנויים/כרטיסים שהיו בידם הוחרמו בכדי שנוכל להטיל סנקציות ולפעול משפטית כנגד בעליהם המקוריים".

"עם זאת, לצערי הרב, בזמן אמת, התוכניות לא פעלו במלואן כפי שסוכם מראש. זמן קצר לפני שריקת הפתיחה, נכנסו מספר אוהדי הקבוצה האורחת לתוך היציעים. בהערכת מצב מהירה שהתקיימה ע"י משטרת ישראל ובניגוד מוחלט לכל הסיכומים המוקדמים, הוחלט על ידם כי לא ניתן יהיה להוציא את האוהדים מהיציעים. לטענתם, זאת בשל כך שהוצאתם תגרום לסיכוי גבוה להפרת סדר משמעותית ולהפרעה מהותית לניהול האירוע. לכן, משטרת ישראל החליטה להשאיר את אותם האוהדים ביציעים, תוך שהיא מאפשרת העברה של חלק מהם ליציעים אחרים מטעמי בטיחות. חשוב מאוד להדגיש כי ברגע שמשטרת ישראל מקבלת החלטה שקשורה בעניינים של סדר ציבורי ובהבטחת שלום הציבור, אין לנו, כמועדון, שום יכולת להתערב או לשנות את החלטתה בפועל. עם כל הצער והאכזבה שבדבר, זה החוק".

לסיום, פנה פרימור ישירות אל האוהדים הכועסים - "אני מודע לתחושותיכם. אני מצר מאוד על עוגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מהאירועים שהתרחשו ביציעים ואמשיך לטפל בנושא מול הכוחות האחראיים בשטח, שהם אלו שבסופו של דבר אוכפים את מדיניות המועדון. אעשה כל שביכולתי על מנת שהדברים לא יחזרו בשנית. בנימה אישית, כולי תקווה שנדע בעתיד למלא ביחד כל מושב פנוי בטרנר באוהדים שלנו. צורמת לי מאוד המחשבה שכל אוהד של קבוצה יריבה שנכנס ליציע שלנו עשה זאת בצורה כזאת או אחרת בחסות אוהד שלנו. כוחנו באחדותנו ואנחנו צריכים את טרנר אדום אדום אדום".

"אני מקווה שהדברים הללו עושים מעט סדר ומסבירים את הסיטואציה בשטח למול מדיניות המועדון. זו שוב הזדמנות לומר תודה לכל אלפי האוהדים שלא הפסיקו לעודד ביום שני בטרנר. נתראה ביום ראשון באצטדיון "שלמה ביטוח", אנחנו צריכים אתכם איתנו, ממלאים את היציעים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('878cba8a-dce6-4023-9277-5ca4c19ec823','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה