הכירו את הרכש החדש של הפועל באר שבע: מי אתה שאפי סוליימאנוב?

$(function(){setImageBanner('39468ff8-091c-43a5-99a9-40b6de37d315','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

חיכינו וחיכינו במשך חודשים, התאכזבנו מחדש בכל מוצ"ש, התפללנו בכל בוקר לפני שהצצנו לטלפון והנה סוף סוף אפשר לומר, יש שחקן כנף חדש להפועל באר שבע. אבל מה בעצם קיבלנו פה? מה יכול להציע לנו שאפי סוליימאנוב?

שאפי הוא שחקן כנף ימין בן 22, יליד רוסיה אשר שייך לקבוצה הרוסית קרסנודאר, מדובר בשחקן שסומן מגיל צעיר וכיכב בכל נבחרות רוסיה הצעירות, בגיל 16 כבר שיחק בליגת המילואים ובגיל 17 ערך הופעת בכורה בליגה הרוסית.

שאפי הראה מיד את הכישרון הגדול שלו ואת הסכנה שהוא טומן ברגלו השמאלית ובעונתו השנייה בכדורגל בוגרים פרץ לתודה עם 11 שערים (שער כל 69 דקות) כשחקן רוטציה בקבוצה שרצה בצמרת הליגה הרוסית. כמו כן, שאפי גם מיתג את עצמו כווינר כאשר הכריע עבור קרסנודאר משחקי ליגה קריטיים מהספסל, שלח הביתה את לברקוזן במסגרת הליגה האירופית והוסיף גם שער מול ולנסיה הספרדית.

גם את העונה לאחר מכן פתח בסערה כשעד נובמבר רשם לזכותו שישה שערים ושישה בישולים (כולל צמד אדיר בפורטו) ומיצב את עצמו כאחד השחקנים המבטיחים ביותר בכדורגל הרוסי תוך שהוא הופך לשחקן הרכב קבוע בקבוצתו.

סוליימאנוב. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

בגיל 20 שווי השוק שלו כבר טיפס ל12 מיליון אירו, סכום אדיר עבור שחקן שמשחק מחוץ לחמש הליגות הגדולות. לצורך השוואה באותו הגיל מנור סולומון (שכולנו יודעים כמה הוא מוכשר) שיחק כבר בשחטאר והיה שווה רק 5 מיליון אירו, פחות ממחצית מהסכום.

אבל הנה הקאץ', זו הייתה נקודת השיא של הקריירה של סולמנאייב, מאותו חודש נובמבר חלה תפנית דרמטית במסלול הקריירה והוא חדל מלהבקיע או לבשל עד סוף אותה עונה. את העונה לאחר מכן פתח כבר כשחקן פחות משמעותי בקרסנודאר, שיחק פחות (אפילו חזר לכמה משחקים בליגת המילואים) וגם מיעט להשפיע על המשחק כאשר באותה עונה כבר רק 5 שערים ובישל שניים נוספים בעוד ביצועיו יורדים בכמעט כל פרמטר סטטיסטי, חשוב לציין שזו הייתה גם עונת נפל עבור קרסנודאר עצמה כאשר סיימה במקום ה-10 בליגה הרוסית.

מכאן תהליך ההתדרדרות ממשיך כאשר שאפי הושאל גירסונספור מהליגה הטורקית וגם שם לא הצליח להטביע חותם משמעותי ולנפק את המספרים שציפו ממנו (שלושה שערים ושלושה בישולים) ולכן בנקודת הזמן הזאת מחפשת קרסנודאר לשלוח את שאפי לשנה נוספת בהשאלה בתקווה שיממש סוף סוף את הפוטנציאל שכולם ראו מהרגע הראשון בבוגרים.

אבל מהו אותו פוטנציאל? מה יש בשאפי סולמנאייב שהפך אותו באותה נקודת זמן לאחד הפרוספקטים המובילים באירופה?

אז ככה, שאפי משחק בעיקר בכנף ימין ואוהב מאוד לחתוך לאמצע עם רגל שמאל החזקה שלו ולהשתמש בשתי התכונות הבולטות ביותר שלו. הראשונה היא יכולת בעיטה אדירה (בועט לא רע גם בימין), מכל טווח ומכל זוויות עם כדורים מסובבים לפינה הרחוקה שמגיעים בעוצמה מרשימה.  היכולת השנייה שעוררה עניין אצל השחקן הצעיר היא יכולת הדריבל שנשענת על טכניקה טובה עם הכדור ויכולת לשמור על הכדור עם הגוף תוך כדי כדרור (על אף שהוא רק 1.71). בניגוד לשחקנים אחרים שמשתמשים בזריזות כדי להתחמק מהשומרים שלהם שאפי לרוב ישמור על הכדור קרוב לרגל ויחכה שהמגן יתקוף אותו בכדי לבצע שינוי כיוון חד ולשים את הגוף בין הכדור לבין השומר.

זה עובד לו לא רע בכלל כאשר הוא רשם מעל 64% הצלחה בכל עונה לאורך הקריירה (למעט עונה אחת), מספרים שאף שחקן התקפה בבאר שבע לא הגיע אליהם בעונה שעברה.

שאפי אינו מהיר במיוחד ואינו שחקן שמתאים למשחק מעבר, הוא מיומן במשחק על שטח קטן ומסוכן בעיקר בשליש האחרון, במיוחד כאשר מקבל עקיפה מהמגן שמאפשרת לו לחתוך למרכז או למצוא את המגן במסירת עומק.

View this post on Instagram

A post shared by @shapi_777

באופן כללי נדמה שלשאפי הרבה יותר נוח לשחק בשטחים קטנים, כשקו ההגנה נמוך ואיום הבעיטה שלו בתוקף, כאשר הוא מסוגל גם להוציא קרוסים לא רעים בכלל מהמקום. במצב זה הוא גם יכול להביא לידי ביטוי את יכולת הדריבל שלו אשר באה לידי ביטוי בעיקר כשחקני ההגנה קרובים וניתן להשתמש בטכניקה ובגוף כדי לעבור אותם.

זהו סגנון משחק שמתאים מאוד לקבוצה דומיננטית כמו שאנחנו לפחות שואפים להיות העונה ומשדרג את היכולת אותה קבוצה לשבור את ההגנות הצפופות, דבר שיכול מאוד להתאים לבאר שבע.

באמצעות כך ניתן גם להסביר מדוע פרח בקרסנודאר שרצה בצמרת הליגה הרוסית בגיל כל כך צעיר ומדוע התקשה כאשר הקבוצה חוותה עונת נפל בה לא הצליחה להיות דומיננטית. גם את הכישלון בליגה הטורקית ניתן לסווג תחת אותה קטגוריה כאשר הוא שיחק באחת הקבוצות החלשות בליגה המתבססת בעיקר על מעברים ומשחק רחוק משער היריבה.

 

האם דווקא כאן סוליימאנוב יביא סוף סוף את מה שציפו ממנו?

המקום בהרכב פנוי, הסגנון מתאים, המגן הימני (עם כל הביקורת) יודע לעקוף ולתת קרוס בעומק והוא בהחלט יכול להוסיף מימדים שחסרים במשחק שלנו, אבל קיים גם הסיכון שכמו בשנתיים וחצי האחרונות זה שוב לא יתחבר עבור שאפי והפעם גם עבורנו.

קרדיט - הפועל "ויקטורי" באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c0c6cfd3-c083-44e3-9336-7db9cc6597b1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה