"אעבוד קשה בשביל שנהיה בליגת העל"



הכירו את שני פרידמן, שחקנית עבר בליגת העל ובנבחרות ישראל. לאחרונה הצטרפה פרידמן להפועל באר שבע, שם היא תוביל את מחלקת הנשים של המועדון - "ברגע שקיבלתי את הטלפון מתומר ירון מנכ״ל המועדון, ההחלטה להגיע הייתה פשוטה מאוד''

שני פרידמן. קרדיט - הפועל "אלטשולר שחם" באר שבע

ההפועל "אלטשולר שחם" באר שבע ידעה לא מעט תהפוכות בשנתיים האחרונות - מהעזיבה של קיילב אגדה, אחד השחקנים הטובים שנחתו פה בנגב, דרך עזיבתו של המאמן רמי הדר ועד המאבק השנה נגד הירידה. 

וכעת, נראה כי במועדון מתחילים תהליך של בנייה מחדש. עם המעבר למתחם המשרדים החדש, מינויו של אחד המאמנים המבטיחים בישראל - ליאור ליובין ועבודה רבה במחלקת הנוער, בהפועל באר שבע לא עוצרים לרגע. השבוע, הודיעו במועדון על מינוי חדש ומעניין - שני פרידמן, שחקנית העבר בליגת העל ובנבחרת ישראל מונתה למנהלת המקצועית של מחלקת הנשים של המועדון. 

בראיון מיוחד לאתר הקבוצה נתנה פרידמן הצצה אל ההיסטוריה המקצועית שלה ולאישיותה חסרת הפשרות:

"בתור ילדה התנסיתי בכל החוגים האפשריים - אקרובטיקה, התעמלות קרקע, ג׳ודו ועוד, עד שבגיל 8 הגעתי לשיעור ניסיון בכדורסל ושם נשארתי ונשאבתי" פותחת שני. "התאהבתי בכדור הכתום והצטרפתי לקבוצה מקומית ברעות, שם נולדתי וגדלתי.  באחד המשחקים, כשהייתי בערך בת 12, ראה אותי המאמן בועז טייב מירושלים והציע לי לעבור למחלקת הנוער באסא ירושלים, ממש רציתי את זה והקרבתי הרבה, הייתי נוסעת המון באוטובוסים לירושלים בכדי להגיע לאימונים, הייתי שם בכל קבוצות הנערות".

איך התפחת והגעת לכדורסל המקצועני ?
 
"בקבוצת נערות ב׳ קיבלתי בפעם הראשונה את הזימון לנבחרות ישראל. מבחינתי הזימון הזה היה הישג כי לא הכירו אותי באותה תקופה והזימון הזה גרם לחשיפה שלי במועדנים אחרים בארץ. כבר בשנה השנייה שלי בנבחרת הייתי שחקנית חמישייה ראשונה''. 
 
''לאט לאט צמחתי ביחד עם אסא ירושלים, בגיל 16 וחצי שיחקתי בליגה הלאומית עם הבוגרות וכבר בשנה הראשונה שלי לקחנו את אליפות הליגה הלאומית ועלינו ליגה. בעונה הזו שירה עליון (מאמנת אלופת ליגת העל לנשים - אליצור רמלה - ועוזרת מאמן נבחרת ישראל) ראתה אותי משחקת והציעה לי לעבור לשחק בראשון לציון בליגת העל''.
 
''בגיל 18 עברתי לגור בראשון לציון, כשהשנה הראשונה בליגת העל הייתה לא פשוטה עבורי. בהתחלה כמעט ולא שיחקתי, אבל לקראת סיום העונה כבר הייתי שחקנית חמישייה וקיבלתי דקות מאוד משמעותיות. משם עברתי בכמה קבוצות בליגת העל ובליגה הלאומית, כשבדרך אספתי אליפויות וגביעי מדינה". 
 
מה עמד מאחורי ההחלטה להגיע לבאר שבע?
 
"בסוף הקריירה עברתי פציעה לא פשוטה עם שיקום אינטנסיבי והבנתי שגם אם לא אוכל לחזור לשחק, הכדורסל ימשיך להוות חלק משמעותי בחיים שלי, ולכן אחרי שסיימתי עם השיקום התמניתי לעוזרת מאמן של אוהד גל ברמת השרון בליגת העל. גם בתור ילדת כדורסל היה לי את ההבדל בין בנות לבנים מול העיניים, תמיד הייתי 'חריגה' כי אני משחקת כדורסל ובשנים האחרונות אני עוסקת בחיבור הזה עם בני ובנות נוער בעיקר באיזור הדרום''.
 
''ברגע שקיבלתי את הטלפון מתומר ירון מנכ״ל המועדון, ההחלטה להגיע הייתה פשוטה מאוד, המפגש הראשון עם תומר והבעלים כפיר ארזי גרם לי להרגיש חיבור מידי לרעיון, לפרוייקט ולרצון האמיתי לבנות מחלקת נשים, חשוב לי לייצר ולתת לבנות את המקום שהן צריכות, לתת להן לשחק כדורסל, לנרמל את כל הדבר הזה ולאזן בין הבנים לבנות. אחרי כל הקריירה שלי והדברים שעשיתי אני מרגישה שזה הזמן שלי להעניק מהידע שלי, לפתח ולעזור לדור הבא של שחקניות הכדורסל בישראל״. 
 
איפה את רואה את מחלקת הנשים בעוד כמה שנים?
 
"אני ממש רואה את קבוצת הבוגרות בעוד 3 שנים בליגת העל ואני אעבוד קשה בשביל שזה יקרה, אני חושבת שזה ראוי ושצריך לייצב את המועדון הזה על מפת כדורסל הנשים בארץ.  אני מרגישה את התמיכה מראשי המועדון שאכפת להם באמת לקדם את כדורסל הנשים באיזור ולייצר מחלקת נשים עם סטנדרט שהוא שונה בנוף כדורסל הנשים בישראל''. 
 
''אני רואה את מחלקת הנערות צומחת ואת המאמנים בתוך המחלקה מתפתחים ורוכשים יותר כלים מקצועיים כשהדגש מבחינתי הוא לתת להם תחושה ורצון להישאר ״בבית״, להישאר בהפועל באר שבע ולקחת חלק בהתפתחות ובהתרחבות''. 
 
''הרצון שלי הוא לפתח פה קהילה של כדורסל נשים. חשוב לי שהמועדון בכלל והנשים והנערות בפרט יתפתחו וייצגו את העיר ואת האיזור ברמה הכי גבוהה שיש ובכבוד עצום, כי זה מה שמגיע לעיר ולמועדון הזה ואני אעשה הכל בשביל שזה יקרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה