אסי רחמים: "עושים ימים כלילות כדי לשמור את אלטון בקבוצה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ccebef39-b9f3-4f1e-93ff-1bfaad478e8f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ccebef39-b9f3-4f1e-93ff-1bfaad478e8f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7]]);})

מנכ"ל הפועל באר שבע אסי רחמים ויו"ר המועדון איתי בן זאב ערכו שיח פתוח עם האוהדים, בו התייחסו בין היתר לדיווחים על אבוקסיס והנבחרת ("לא פנו אלינו לגבי יוסי"), על אקולטסה ("מקווה שנסגור את זה תוך כמה ימים"), על אלונה ("מגיע לה קרדיט") ועל הקבוצה בעונה הבאה ("קבוצה תחרותית שתתחרה בצמרת")

רגע אחרי חצי גמר גביע המדינה, קיימו יו"ר הפועל באר שבע, איתי בן זאב, ומנכ"ל הקבוצה אסי רחמים, שיח דיגיטלי פתוח עם האוהדים בלייב בפייסבוק שם ענו על שאלותיהם. במפגש דיברו בן זאב ורחמים על שלל הנושאים הנוגעים לקבוצה, החל מהרצון להשאיר את אקולטסה בקבוצה בעונה הבאה, על אבוקסיס ואימון הנבחרת, חשיבות ההשקעה בנוער ובצעירים, ההערכה לאלונה ותקציב הקבוצה.

"קבוצת כדוגל היא בעיני כמו חברה ציבורית, אם קהל האוהדים לא מאמין בקבוצה אין זכות קיום למועדון. אוהדים של קבוצת כדורגל דומה לבעלים של חברה ציבורית ולכן אנחנו מתחילים פה היום- להתייחס אליכם כבעלים של קבוצת הכדורגל", אמר בן זאב בתחילת השיח, "יש לכם זכות לדעת מה קורה בתוך המועדון, אחנו רוצים לעבוד איתכם בפתיחות ושקיפות, כולם יבינו מה קורה עם המועדון שיקר כל כך ללב שלכם. אחת מהמטרות שלנו בשנה הקרובה, שבעיני היא שנה קריטית, לעשות את המעבר הזה ממועדון עם בעלים מאוד דומיננטית שבנתה שדרה ניהולית חזקה, סגל שחקנים ונכסים, למודל ניהולי שיחזיק את עצמו בכוחות עצמו".

בן זאב התייחס לתקציב: "צריך לבנות תקציב מאוזן, אם העונה הבאה תעבור בצורה כלכלית ומקצועית מוצלחת, אז אנשי עסקים אחרים שייראו את המעבר הזה פחות יפחדו להיכנס לבעלות בצורה כזו או אחרת במועדון. אם בשנה האחרונה ההכנסות מהספונסרים למשל עמדו על חמישה מיליון שקלים, אנחנו צופים הכנסה נמוכה יותר בעונה הבאה. אם שכר השחקנים עמד כשהתחלנו את העונה על 40 מיליון שקלים, כעת הוא קוצץ ל-20 מיליון. צריך להבין שגם עבור שחקן קיצוץ כזה הוא משמעותי. אני מעריך שלהפועל באר שבע יהיה התקציב השלישי בגודלו בליגה בעונה הבאה, תהיה פה קבוצה תחרותית שתתחרה בצמרת". השניים גם הדגישו שהם צפויים לקבל כספים נוספים ממכירת שחקנים כמו מיכאל אוחנה, עדן שמיר וחאתם אלחמיד.

צילום: זאב דיקמן

גם אסי רחמים ענה על שאלות האוהדים, תחילה התייחס לאלונה ואמר: "לפעמים יש קצת כעס לא מוצדק כלפי הצעד שאלונה עשתה, צריך להפנים שבמשך קרוב ל-14 שנים אלונה תמכה בקבוצה, השקיעה קרוב למאתיים מיליון שקלים בקבוצה, הפכה את המועדון למועדון פאר שזכה בתארים, אני מקווה שהעונה הזו תסתיים בטעם מתוק עם תואר נוסף שיהיה רביעי בחמש שנים, מה שימצב אותו כמועדון על בכדורגל. צריך לזכור שהייתה כאן השקה אדירה. תמיכה בנוער, בחיבור עם הקהילה, עם השנים המועדון הלך והתפתח ויצר לעצמו מוניטין. מגיע לה קרדיט על ההשקעה האדירה הזו, הדברים האלה לא נולדו ביום אחד ומגיע לה קרדיט עצום על הדרך".

רחמים התייחס גם לסוגיית הרכישה של אלטון אקולטה ולז'וסוואה ו-ויטור: "לא קל לנו עם סעיף הרכישה של אלטון אקולטסה אבל אנחנו עושים ימים כלילות כדי להגיע להבנות ולשמור את אלטון כאן בקבוצה, אנחנו קרובים לסיכום עם הקבצה הבלגית וגם עם השחקן עצמו. אם אלטון יבחר וירצה להיות בהפועל באר שבע הוא גם יהיה. אני מקווה שתוך ימים נוכל לבשר גם על זה, נסמן וי גדול על עוד שחקן מפתח שאהוב מאוד כאן על האוהדים ונעשה הכל כדי שזה יקרה. לגבי ז'וסוואה, אין לו סעיף יציאה, לעומת ויטור שכן יש לו סעיף כזה. במידה ומתבשלת עבורו הצעה גבוהה יותר משכרו המקורי אותה הוא ירצה לממש, המועדון לא יעמוד בדרכו והסכים להכניס סעיף יציאה עבורו".

בימים האחרונים צצות שמועות לגבי אפשרות מעבר של יוסי אבוקסיס לעמדת המאמן בנבחרת ישראל, לכך בן זאב התייחס: "יוסי הוא המאמן שלנו ויש לו חוזה לעונה הבאה, הוא ווינר ומאמן כדורגל מצוין. אף אחד מההתאחדות לכדורגל לא פנה אלינו, יוסי אבוקסיס גם לא פנה אלינו ולכן אין לנו מה להתייחס לספקולציות ותיאוריות. זה עוד אחת מאותן ידיעות שעיתונאים כותבים לגביהן".

צילום: זאב דיקמן

אסי נתן גם דגש לחשיבות מחלקת הנוער עבור הקבוצה והסביר שהם ימשיכו לתת להם את הבמה בשאיפה להעלות עוד שחקני נוער לקבוצה הבוגרת, "אנחנו רואים את חשביות השחקנים המקומיים, עמית ביטון, אור דדיה, תומר יוספי, נתי אסקיאס שיצטרף... אנחנו שמים דגש על שחקני הנוער, נעשה הכל כדי להמשיך ולהעלות כמה שיותר שחקני נוער לקבוצת הבוגרים, לתת לשחקנים את הבמה. זה הוכיח את עצמו, השחקנים שמשתלבים עושים את זה בצורה טובה, הוכיחו מחויבות ושהם ראויים וטובים להיות חלק מהמועדון". לגבי המשך שיתוף הפעולה עם האקדמייה של אתלטיקו מדריד הסביר אסי כי הם ממתינים לתשובות לגבי העניין: "התמונה עדיין לא ברורה באופן מלא, מקווה שנצליח להמשיך בשיתוף הפעולה, אנחנו מודעים לתרומה העצומה שיש בכך, אם לא נאלץ לעשות התאמות למצב החדש עם הכלים שרכשנו לאורך הדרך".

בנושא הסקאוטינג, רחמים הודה כי יש מקום לשיפור ברמת המועדון בתחום הזה, "מחלקת הסקאוטינג שלנו צריכה לעבור שדרוג כדי להגיע לרמות הגבוהות. אנחנו משקיעים בזה יותר זמן, שולחים נציגים כנסים, יצרנו קשרים עם סקאוטים בעולם ועם מועדונים גדולים באירופה. אנחנו לומדים את הנושא ויודעים שאנחנו צריכים להשתפר בתחום הזה ברמת המערכת". מנכ"ל באר שבע גם הסביר כי ישנם שחקנים בקבוצה שלהם סעיף יציאה בחוזה ב-15 ביוני אך הבהיר כי כל השחקנים ישארו בקבוצה עד תום העונה: "כולם יסיימו כאן את העונה כדי לזכות בתואר ולהשיג את המטרות שלנו בליגה, אבל לא מן הנמנע שהסעיף הזה יופעל והם יעבור לאתגר הבא שלהם".

אקולטסה בישל בבכורה. צילום: זאב דיקמן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('666bc688-9411-49ce-91ac-aa8d7a5acb71','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה