אסי רחמים: "לא הייתה פה לקיחת אחריות אמיתית'', רן פסח: "הייתי מסלק אותם מהקבוצה''

$(function(){setImageBanner('8562c5df-8785-459b-ad8f-3f5318132eee','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

כך אמרו יו"ר הפועל באר שבע ומנכ"ל המועדון לשעבר, באירוע "שבת ספורט באר שבע" שנערך במתחם הסינמה סיטי בעיר, באשר לגילויים החדשים שפורסמו השבוע בפרשת הכדורגלנים והנערות. רחמים, חשף בנוסף כי לאחר שעזב את הקבוצה, קיבל פנייה משתי קבוצות מליגת העל, וגילה כי אלונה ברקת השקיעה ב-15 שנותיה בקבוצה כ-200 מיליון שקלים

אסי רחמים. קרדיט: דיאגו מיטלברג, באדיבות קבוצת שפילברגמאות אנשים הגיעו ביום שבת (30.7) למתחם הסינמה סיטי בבאר שבע, לאירוע "שבת ספורט באר שבע", תכנית אירוח וראיונות חודשית, בהפקת "קבוצת שפילברג" ובשיתוף חברת "ביינר כהן", עיריית באר שבע, חברת "כיוונים" ו"סינמה סיטי באר שבע".

על הבמה עלו בזה אחר זה: בתאל גרבי, מנכ"לית עמותת ערכים בספורט, אסי רחמים, מנכ"ל הפועל באר שבע לשעבר ורן פסח, יושב ראש הפועל באר שבע בשנות ה-90. מוטל'ה שפיגלר שאמור היה גם הוא להתארח באירוע, נדבק בקורונה ומשום כך נעדר ברגע האחרון. לשאלת המנחה זיו מהלו באשר לגילויים החדשים שפורסמו השבוע בחדשות 13 בפרשת הכדורגלנים והנערות, בה מעורבים השחקנים עומר אצילי ממכבי חיפה ודור מיכה מהפועל באר שבע, ציין רן פסח בנחרצות: "אני הייתי מסלק אותם החוצה מהקבוצה והם לא היו עולים על המגרש, לא בבאר שבע ולא בחיפה".

אסי רחמים אמר בסוגיה: "אני לא חושב שבפרשה הזו, ההגדרה של לקיחת אחריות על המעשה באה לידי ביטוי, וזה צורם לי. מלבד ההודעה שהמעורבים אמרו שלקחו אחריות, לא ראיתי שם צעדים אמיתיים, כי נפגעו פה אנשים בסיפור. לא הייתה פה לקיחת אחריות אמיתית והתנצלות כנה מצד השחקנים. הסיפור עם דור מיכה בהפועל באר שבע התחיל קצת אחרי שעזבתי. הייתה דילמה האם להחתים אותו, אמרתי את דעתי בעניין לאלונה. אני גם מבין לגמרי שכל אדם ראוי למחילה בתנאי שהוא עשה את הצעדים הנדרשים, כדי שהחברה תמחל לו. במקרה הזה אני לא בטוח שכולם עשו כל מה שהם יכולים כדי לטהר את העניין מול האנשים שנפגעו, כי זה הדבר החשוב ביותר".

ובתאל גרבי מנכ"לית עמותת ערכים בספורט הוסיפה: "בעיני זו שוקת שבורה ברמה הערכית והחינוכית. אני שמחה על התגובה המהירה של ההתאחדות לכדורגל שהבהירה שהשניים לא ייצגו את מדינת ישראל במדי הנבחרת. לצד זאת, אני מחכה לראות מה יעשו שניים מהמועדונים המובילים בכדורגל הישראלי - מכבי חיפה והפועל באר שבע. אם נשים לרגע בצד את ההיבט הפלילי-משפטי של הפרשה, הם חייבים להגיב בהקשר החינוכי והערכי של מה שהתרחש שם, להסתייג ולהוקיע את העניין".

בתאל גרבי. קרדיט: דיאגו מיטלברג, באדיבות קבוצת שפילברג

 רחמים גילה כי התכוון לעזוב את הקבוצה לאחר שהבעלים, אלונה ברקת, החליטה לקחת צעד אחורה לפני כשנתיים במהלך משבר הקורונה, אך לבסוף נשאר במערכת לבקשתה של ברקת. הוא חשף כי ב-15 השנים של ברקת בקבוצה היא השקיעה כ-200 מיליון שקלים מכיסה.

לדבריו, לאחר שסיים את דרכו בהפועל באר שבע לפני כשנה, הוא קיבל הצעות משתי קבוצות בליגת העל שרצו למנותו אותו כמנכ"ל, אך בחר לוותר על כך. "החלטתי שלא לקבל את ההצעות מכמה סיבות: לא עזבתי את הפועל באר שבע כדי לעבור למועדון אחר. לא חשבתי שזה צעד נכון לעשות באותה נקודת זמן וגם חיפשת קצת רוגע לאחר 12 שנים אינטנסיביות בתפקיד".

באשר להחלטה של אליניב ברדה להמשיך ולאמן את העונה את הפועל באר שבע, אמר רחמים: "הוא לא נופל מאף מאמן ויש לו את היכולות, הכריזמה והאישיות להצליח. מצד שני, בפן החברי, קצת קשה לי עם זה שהוא לוקח פה סיכון, כי כל מי שנוגע בתחום האימון בעולם הכדורגל, מתישהו יצטרך להתמודד גם עם תקופות פחות טובות".

אסי רחמים. קרדיט: דיאגו מיטלברג, באדיבות קבוצת שפילברג

רחמים גם התייחס להחלטה להיפרד לפני כשנתיים וחצי ממאמן הפועל באר שבע דאז, ברק בכר, שבינתיים הוביל את מכבי חיפה לשתי אליפויות רצופות. "הדינמיקה הובילה לכך שלאחר שלוש אליפויות ברק בכר מיצה את היכולות שלו בהפועל באר שבע והקבוצה מיצתה את היכולת שלה להפיק את המיטב מברק בכר. אף פעם זו לא החלטה נכונה להיפרד מהמאמן הכי טוב בישראל. זה לא משהו שאני רציתי, שאלונה רצתה או שברק רצה, אבל בדינמיקות המשתנות בעולם הכדורגל אתה לפעמים מרגיש שמשהו תקוע ונדרש שינוי. זה פשוט קרה וכל אחד המשיך לדרכו".

מאז שעזב את הפועל באר שבע, רחמים סיפר שהגיע עד היום רק למשחק בית אחד, בעונה החולפת מול בית"ר ירושלים, בו ערכה הקבוצה טקס פרידה ממנו. פסח בן ה-85 סיפר כי הוא שוחה כל יום 60 בריכות ומוכן להתחרות עם בני 25-30 בשחייה.

רן פסח. קרדיט: דיאגו מיטלברג, באדיבות קבוצת שפילברג

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9283d870-a71f-4a4d-833c-f8ca4d86ff30','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה