אסי רחמים: "אבוקסיס אמר לי שהוא רוצה לאמן את נבחרת ישראל"

$(function(){setImageBanner('f025084a-3b37-42d4-b54f-67ee7223eccb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

מנכ"ל הפועל באר שבע אסי רחמים סיכם את העונה: "החשיבות של הזכייה בגביע עליונה בכל קנה מידה", ומתכונן לאתגרים ולפתיחת העונה הבאה

אסי רחמים, מנכ"ל הפועל באר שבע דיבר היום (רביעי) עם התקשורת וסיכם את עונת 19/20 של המועדון הדרומי, רגע אחרי הזכייה בתואר גביע המדינה ורגע לפני פתיחת העונה הבאה. רחמים התייחס בדבריו לזכייה בתואר, ההכנות לעונה הבאה, עזיבה אפשרית של אבוקסיס לנבחרת, אלונה ברקת וברק בכר ורשת הביטחון הכלכלית שסוכמה עם האוצר.

"היה מתח עצום, אשקר אם אומר אחרת, יותר מידי היה מונח על הכף במשחק הגביע, ידענו את החשיבות שלו למועדון", אמר רחמים, "גם בגלל העונה שעברנו וגם בגלל עתיד המועדון הזה. הזכייה בתואר הפיכה רוח חיים אצל כולם. הגביע משמעותי גם מהבחינה המקצועית, הכלכלית, מבחינת האוהדים והציפייה לעונה הבאה".  מנכ"ל באר שבע אמר שהזכייה הייתה חשובה לו ברמה האישית: "עבורי זו גם זכייה ראשונה בתואר וזה היה משמעותי מאוד. גם התקופה שבדרך לתואר היתה טעונה מאוד והיה לנו חשוב לסמן וי על התואר הזה אחרי החודשים האחרונים".

צילום: זאב דיקמן

כעת יוצאים השחקנים לפגרה קצרה של שבועיים עד שיחזרו לאימונים ולהכנות לקראת העונה הבאה שבפתח. "יש לנו צוות מנוסה וותיק שעובד איתנו בשנים האחרונות, לכולנו עבודה רבה בפרק זמר קצר, יש פגרה קצרה של פחות משבועיים. בעוד שלושה שבועות המשחק הראשון בסופר קאפ ומיד אחר כך אירופה והליגה, המשימות שבפתח רבות, אבל אלה צרות טובות", אמר אסי, "אנחנו מוכנים לאתגרים הבאים. לא יהיה פשוט להכין את הקבוצה, גם נוכח מגבלות הקורונה, גם בכל מה שקשור להחזרת הזרים והבידוד הנדרש, אולי לא נפתח את העונה עם כל השחקנים הזרים בשל חובת הבידוד, אנחנו לקוחים הכל בחשבון וזה אתגר לא פשוט אבל נעמוד בו".  

לגבי סוגיית המאמן של הקבוצה והעזיבה האפשרית של אבוקסיס לאימון הנבחרת אמר רחמים: "כל שם שעלה לאימון בעונה הבאה הוא בגדר ספקולציה ותו לא, לא דיברנו עם אך אחד. אתמול רק נפגשתי עם יוסי, לא רציתי ולא במעט לערער את ההכנות לקראת גמר הגביע.  ביקשתי ממנו הבהרות בנושא הנבחרת, הוא אמר שהוא רוצה לאמן את נבחרת ישראל וזו שאיפה שלו. בעיני ברגע שמדובר בנבחרת לאומית לא צריך לעמוד בדרכו של מאמן שמצהיר שהוא שואף ורוצה לעשות זאת. אמרתי לו שאם זה יקרה אז נשחרר אותו, יחד עם זאת ביקשתי ממנו שהדברים יעשו בצורה מהירה עד כמה שאפשר. יש וועדת איתור והליך מסודר, אבל לנו יש את השאיפות שלנו וההכנות שלנו לעונה הבאה בפרק זמן קצר, לכן ביקשתי שההחלטה הזו תיפול עד השבוע הבא ואני מקווה שזה יקרה בהקדם. עד אז לא נתעסק במינוי מאמן אחר".

צילום: זאב דיקמן

לגבי אלונה ברקת אמר מנכ"ל באר שבע: "אלונה היא אכן הבעלים של הפועל באר שבע, היא מההתחלה אמרה שהיא תעמיד רשת ביטחון ולא תיתן לקבוצה ללכת אחורה, כך היה וכך גם היום. מבחינת הניהול השוטף של המועדון היא לקחה צעד אחורה ומונה איתי בן זאב ליו"ר המועדון ואני ממשיך להיות המנכ"ל בפועל".

רחמים התייחס גם לברק בכר ונושא הפיצויים שהקבוצה צריכה לשלם לו. "כולנו תמימי דעים שזה צריך להסתיים בצורה טובה. ברק עשה פה דברים מדהימים, הוא ראוי שהקשר הזה יסתיים בצורה טובה ומכבדת לשני הצדדים. היו לנו שנים יפות יחד עם השגת תארים רבים, עם יכולת מצוינת שהקבוצה גילתה בשנים האלה. נעשה הכל כדי שיסתיים בצורה מכובדת".

רחמים התייחס גם לרשת הביטחון הכלכלית שסיכמה מנהלת הליגות מול משרד האוצר: "זה הישג מצוין של המנהלת מול משרד האוצר. אני מחכה לנייר העמדה הרשמי בעניין הזה, על הקריטריונים של חלוקת הכספים, לוחות הזמנים, שנוכל להיערך תזרימית לקראת העונה הבאה. בלי ההישג הזה לא יכולנו לפתוח את עונת הכדורגל, מגיעה תודה למי שעסק במלאכה". המועדון אמור לקבל כספים נוספים גם ממכירת מיכאל אוחנה לבית"ר ירושלים וגם על דוד קלטינס, על כך אמר רחמים: "הכספים אמורים להגיע בימים הקרובים, קיבלנו את בקשת בית"ר לדחייה מסוימת כי כולנו מבינים את המצב ומבינים את המצוקה שנקלעה אליה בית"ר כמו יתר הקבוצות, גם אנחנו חווים את זה. שוחחנו עם הנהלת בית"ר שהבטיחה שהעניין יוסדר. כרגע אנחנו מדברים איתם על מתווה ההעברת הכספים שיתקיים בימים הקרובים ואני מאמין שהעניין הזה ייפתר תוך ימים ספורים".

צילום: זאב דיקמן

רחמים הבהיר כי עצם קבלת הסיוע של רשת הביטחון ממשרד האוצר, לא אומר כי יש שינוי בצורך לקיצוץ רוחבי של שחקני הקבוצה בשכר. "אם בתקציב המנויים הקצבנו סכום מסוים של הכנסה והוא יקטן, רשת הביטחון הכלכלית סוגרת על הפער הזה בין אפס לאותו סכום. בלי מכירת מנויים לא נוכל לפתוח את העונה. זה לא משנה את המצב, אנחנו נמשיך בשיחות הקיצוץ וההתייעלות לצורך העמדת קבוצה ראויה וחזקה לעונה הבאה כך שנוכל להמשיך להיאבק על כל התארים. בנוסף לפן של הוגנות כלפי אלו שנתנו את חלקם וקיצצו בהבנה ורוח טובה. ברגע שהחלטנו על קיצוץ רוחבי בשכר כולם נותנים יד ואני מאמין שנגיע להבנות עם עוד שחקנים בקרוב".

רחמים נשאל גם לגבי אצטדיון טוטו טרנר שסגור בשל ליקויים בגג והאפשרות של פתיחת המשחקים בו בעונה הבאה: "ראש העיר שומר איתנו על קשר רצוף בעניין הזה, אין לו עדיין את כל התשובות. הוא לא רוצה לתת תשובות לא אחראיות שמבוססות על השערות. צריך לדייק ולתת לנו את היכולת להיערך למצב בו לא נוכל לפתוח את העונה או נוכל לפתוח תחת מגבלות. לכן אנחנו מבצעים שיחת עדכון שבועית עם ראש העיר, כשיהיו תשובות ברורות נוכל לעדכן גם את התושבים והאוהדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('cfbdf734-8976-48cb-a9ec-91b5535b66c9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה