אם באר שבע רוצה לנצח את חיפה, זאת החולשה שעליה לנצל



ביום ראשון הקרוב, תפגוש הפועל באר שבע את האלופה המכהנת ומוליכת הטבלה מכבי חיפה, למשחק חוץ היכול להשפיע רבות על המשך העונה שלנו. אז הנה כל המידע החשוב שעליכם לדעת לקראת המשחק המסקרן

קרדיט - הפועל "ויקטורי" באר שבע
את מכבי חיפה ואת חוזקותיה אין באמת צורך להציג -  הקבוצה מציגה לראווה סוללת כוכבים שפעם אחר פעם מספקים את הסחורה, מאמן שמנצח על התזמורת בצורה על סף המושלמת ומגרש ביתי שהרבה קבוצות אירופאיות חולמות עליו בלילה. קל זה לא יהיה, אז איך בכל זאת אפשר להוציא את המיטב מהמשחק הזה? משחק אגפים.

החולשה הניכרת ביותר של מכבי חיפה העונה הוא משחק ההגנה של מגני הקבוצה. קורנו טוב התקפית אך הרבה פחות הגנתית, סונדגרן המגן ימין הפותח של הקבוצה פצוע ולא ישחק כמובן ומי שנכנס לנעליו במשחקים האחרונים הוא רז מאיר, שמשמעותית פחות טוב ממנו. איך זה בא לידי ביטוי על דף הסטטיסטיקה? בנתוני ההגנה כמובן.

אם נשווה את המספרים של מאיר לעומת אלו של סונדגרן נגלה שקיים פער מאוד משמעותי. להלן השוואה של נתוני מפתח בהגנה בין מאיר לסונדגרן:

  • חילוצי כדור -
    מאיר: 2.1 ממוצע למשחק
    סונדגרן: 6 ממוצע למשחק
  • מאבקים מוצלחים למשחק -
    מאיר: 44%
    סונדגרן: 62%
  • תיקולים למשחק -
    מאיר: 2 ממוצע למשחק
    סונדגרן: 3.6 ממוצע למשחק
  • יירוטי כדור(interceptions) -
    מאיר- 2.5 ממוצע למשחק
    סונדגרן- 4.9 ממוצע למשחק

כמו שאתם רואים העבודה ההגנתית של מאיר נחותה בלא מעט מהעבודה של סונדגרן, לדעתנו זאת נקודת התורפה של חיפה שאפשר יהיה לנצל על ידי העמסה חכמה של אגף שמאל ששם יש לנו לא מעט שחקנים שיכולים לעשות שמח, חטואל(למרות שבספק למשחק), ספורי ומיכה שנוטים לברוח שמאלה לקבל את הכדור, אנסה שיכול לנצל את העליונות הפיזית שלו על מאיר ואפילו לופס שנוטה לתקוף מעמדת המגן יכול לשחק תפקיד מפתח בנושא זה.

בטח עכשיו אתם שואלים את עצמכם: ״אז אתם אומרים שאם נתקוף דרך אגף שמאל ננצח בוודאות?״ כמובן שהתשובה לזה היא תהיה ממש לא. בשביל לנצח משחקים מהסוג הזה שאיכות היריבה היא דומה ואף מתעלה על שלנו, נצטרך לעלות בהרכב שידע להתמודד איתו בפן הפיזי, שידע לרדת לתיקולים ולא לתת כבוד לאלופת המדינה (רק בלי אדום הפעם בבקשה). בנוסף לכך נהיה חייבים להיות טובים מאוד הגנתית, במיוחד בהתחשב בכלים ההתקפיים הטובים והמגוונים של חיפה בדמות שרי, פיירו, אצילי, דין דוד, חזיזה שחזר עכשיו מפציעה. חיפה מאוד טובה בניצול המצבים שלה כשהיא כובשת ממוצע של 2 שערים למשחק למרות Xg של 1.86, היא כובשת יותר ממה שהיא אמורה לכבוש על פי המדד.

בכנות, אנחנו לא אוהבים את המושג ״משחק על עונה שלמה״ כי הוא הרבה פעמים לא נכון, לאחר המשחק הזה יהיה לנו עוד 2 מפגשים עם מכבי חיפה עד סוף העונה ועוד 21 משחקים בכללי לכל קבוצה, המון נקודות על הקופה כך שהמשחק הזה לא יחרוץ את גורלנו לפחות על דף הסטטיסטיקה.

מה שכן מאוד קריטי למשחק הזה וזה מאוד לא אנליטי מאיתנו להגיד אותו הוא העניין המנטלי. המשחק הזה יהיה מאוד חשוב מנטלית להמשך המאבק, אם נוכיח שאנחנו כן מסוגלים להתמודד עם האיכות של חיפה ולא מפחדים מהם, ועוד בחוץ, זה ישפיע ישירות על הגישה שלנו לקראת המשך המאבק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה