אבוקסיס לקראת הפועל חיפה: "נעשה הכל כדי להשאיר את אקולטסה"

$(function(){setImageBanner('521f80c1-9d67-4678-ba79-1b2c5dd14b45','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

אחרי התיקו במוצ"ש, הפועל באר שבע תשחק מחר (רביעי, 20:30) נגד הפועל חיפה באצטדיון סמי עופר. אבוקסיס: "אנחנו צריכים להתרכז יותר בעונה הזו וכיצד נסיים אותה טוב"

משחקי הפלייאוף העליון בליגת העל נמשכים ומחר (רביעי, 20:30) תתארח הפועל באר שבע אצל הפועל חיפה בסמי עופר במסגרת המחזור ה-28 בליגת הבורסה לניירות ערך. אחרי התיקו במוצ"ש מול בית"ר ירושלים, האדומים מבירת הנגב מעודדים מהיכולת שהייתה טובה ויקוו להשיג שלוש נקודות חשובות בהמשך המאבק על הכרטיס לאירופה.

הפועל חיפה נמצאת במקום ה-6 בפלייאוף העליון כשיש לה 37 נקודות, 4 פחות מהפועל תל אביב שנמצאת מעליה. באר שבע נמצאת במקום הרביעי עם 45 נקודות. חיפה מגיעה למשחק אחרי שהפסידה במוצאי שבת 2:0 למכבי תל אביב. המשחק האחרון בין שתי הקבוצות התקיים באמצע חודש ינואר בטרנר, אז היה זה רמזי ספורי שסידר ניצחון 1:0 לבאר שבע וניצחון בכורה ליוסי אבוקסיס על הקווים. במפגש האחרון של השתיים בסמי עופר בתחילת העונה, באר שבע ניצחה 3:0.

מבחינת הסגל שיעמוד לרשות אבוקסיס, מרואן קבהא המוצהב ייעדר ודוד קלטינס עשוי לפתוח במקומו. גם בן שהר עשוי לחזור להרכב אחרי שפתח על הספסל מול בית"ר בגלל פציעה. גם אורן ביטון עדיין לא כשיר במאת האחוזים, כך ששון גולדברג שוב מועמד לפתוח בעמדת המגן השמאלי. בתוך כך, על פי הדיווחים אלונה ברקת הגיעה היום לאימון הקבוצה לבקר את השחקנים והצוות המקצועי.

צילום: זאב דיקמן

מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס אמר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק: "בחלק ממשחקי האימון שיחקנו עם ארבעה שחקנים בהגנה ובחלק עם חמישה שחקנים בהגנה. ביום המשחק אורן ביטון הרגיש לא טוב והוא היה אמור להיכלל במערך שבו מורכבים חמישה שחקני הגנה. ברגע שהבנתי שהוא לא מרגיש טוב, חשבתי שעדיף לעלות עם ארבעה בהגנה. לשמחתי, השחקנים ביצעו את זה בצורה יוצאת מן הכלל. אמרתי לשחקנים שאחד הדברים שאהבתי במיוחד הייתה האינטליגנציה שלהם. זה נתן לי הרגשה טובה שהשחקנים ידעו להסתגל מהר מאוד לשינוי". על המשחק האחרון בטדי אמר שאהב את הגישה של השחקנים: "אם במשחקי האימון היינו בגישה לא טובה, אז השחקנים ידעו לבוא ביום שבת, וברגע שאתה רואה טדי, אפילו שהוא בלי קהל, זה עושה לך משהו מיוחד. הגישה מאוד השתנתה לעומת משחקי האימון".

"אין ספק שהמשחק מול בית"ר ירושלים נתן אופטימיות, כי אני חושב שיהיה אפשר להעמיד קבוצה טובה. לא תמיד הכסף הוא מה שקובע וראיתי זאת בעבר. אנחנו צריכים להתרכז יותר בעונה הזו וכיצד נסיים אותה טוב. יש לנו מטרות מאוד חשובות. כמובן שכשחקנים חותמים זה נותן הרגשה טובה ובסיס טוב להמשך. אני חושב שנוכל להעמיד קבוצה טובה בעונה הבאה אבל צריך לראות את הסגל הסופי". אבוקסיס התייחס גם לאלטון אקולטסה ואמר: "כמאמן, אני יכול לשים את כל הרצון שלי על שחקן. כולם יודעים כמה אני רוצה שהוא יהיה פה. מה שתלוי בנו – נעשה. לדעתי, צריך לעשות לגביו מעבר למקסימום. אפילו אם צריך לחרוג קצת ממה שאפשר ולהשאיר אותו. הוא בחור מדהים שהשתלב כאן מקצועית וחברתית. כיף לאמן אותו והיום זה לא פחות חשוב משחקן טוב. אני כמאמן ואנחנו כמערכת נעשה הכול על מנת להשאיר אותו".

צילום: זאב דיקמן

הוא הוסיף שאינו מעורב בשיחות הקיצוץ: "לשכנע שחקנים ולדבר איתם על כסף זה לא התפקיד של המאמן, בשום מקום בעולם. כמובן שזה גם לא התפקיד שלי. אני צריך לעשות את התפקיד שלי והוא לאמן, לקבוע סגל והרכבים. בענייני חוזים ושחקנים יש מספיק אנשים טובים שיודעים לעשות את העבודה".

מאמן באר שבע הדגיש כי הוא יעשה שינויים בסגל כדי לשמור על רעננות ולהימנע מפציעות: "התפקיד של כולנו הוא להביא את השחקנים לרמה שהצגנו בטדי. יחד עם זאת, נצטרך לבצע מספר רענונים, גם בהרכב וגם תוך כדי משחק, כדי לא לייצר פציעות. אנחנו אחרי כמעט שלושה חודשים ללא משחק ונכנסים לקצב מטורף. אם לא נדע לשמור על השחקנים אז בטוח יהיו פציעות. אם בליגה הגרמנית שחקנים נפצעים אחרי שמשחקים שלוש פעמים בשבוע אז על אחת כמה וכמה זה עלול לקרות אצלנו. אנחנו נצטרך לדעת לבוא בכל משחק עם שחקנים רעננים ולא ליצור עומסים ופציעות. התפקיד שלנו הוא להכין לכל משחק את ההרכב שגם יהיה טוב, כי אני לא רוצה לבצע 6-7 שינויים בכל משחק, משום שככה יהיה לנו קשה לשחק. מצד שני, צריך לבצע חילופים ולדעת להשתמש בכל הסגל שלנו".

על שילוב שחקני הבית הצעירים: "לא התבקשתי לשים דגש על דבר כזה. התבקשתי להביא הצלחות. אני אוהב לתת הזדמנות לשחקנים צעירים ושאפתניים שמוכיחים את עצמם. יש כאן כאלה. הדגשת את דדיה ויוספי שעשו התקדמות אך יש עוד שחקנים שיכולים לעשות התקדמות בהמשך. מי שיגיע לו – ישחק, וזה לא משנה אם צעירים או ותיקים. אני שמח שיש צעירים שמתקדמים".

צילום: זאב דיקמן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e5087a1c-d917-44b7-b2d3-14f532b1c32f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה