לעבוד עם אמא

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d71a5318-3ca2-4081-bde3-6352b980f94a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33896,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('d71a5318-3ca2-4081-bde3-6352b980f94a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33896,'Image','');},7]]);})

מצאנו את הנשים שפותחות את הבוקר בשאלה, "אמא את באה למשרד?", וניסינו להבין האם העבודה המשותפת של אם ובת היא מאתגרת ומה היתרונות בכך?

עסק משפחתי: מערכות יחסים בין אמהות ובנות יכולות לספק שפע של חומרים לסרט קומדיה או למפגש אצל הפסיכולוג, אך למרות המתח הבין דורי שקיים, ישנן אמהות ובנות שלא רק מצליחות לשמור על יחסים טובים אלא אף לנהל ביחד עסק. זו לצד זו, מדי בוקר הן מגיעות לעבודה והתוצאה היא רקמה עדינה של מערכות יחסים שאין דרך אחרת לומר זאת: ראויות להערצה. 

אנדריאה ואורלי

אנדריאה שילה ואורלי  שילה פז

שם העסק: אורלי שילה פז – מכון לקוסמטיקה

מה היתרון בעבודה יחד?

אורלי האם: אנחנו עובדות יחד מזה כמה שנים זה כיף ענק. יש על מי לסמוך שותפה מלאה והרבה יותר מזה. כשאני לא נמצאת אני רגועה ויודעת שהכל נעשה כאילו שאני מנהלת את הדברים גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה ניהולית. זכיתי. אני מרגישה שהכל יותר קל מאז שהנסיכה שלי עובדת איתי. מפתיעה אותי כל פעם מחדש , יש מי שלוקח אחריות איתי על המון דברים ואכפתיות.

יתרון ענק זה שאנדריאה מבינה אותי בעיניים בלי שאגיד כלום היא יודעת בדיוק מה צריך באותו הרגע. אנחנו ביחד כל היום זה ממלא אותי ונותן לי נחת

אנדריאה הבת: אני מרגישה שהעבודה לצד אמא והצורך שלה לעזרה אמיתית גרם לי להתבגר מאוד. אני מרגישה שהעבודה יחד נותנת לי המון אחריות בעיקר.

האם יש חסרונות?

לטעמנו זה לא ממש חיסרון אבל כשאחת מאיתנו מגיעה ללא מצב רוח השניה מייד מרגישה וזה יכול לבאס לנו את כל היום.

איך עושים הפרדה בין הבית לעסק?

אנדריאה: כשהתחלתי לעבוד עם אמא הבנתי שמעבר דירה יהיה הצעד הנכון כי גם לעבוד יחד וגם לגור יחד זה הרבה. עכשיו הכל במינון הנכון והמדויק.

אורלי האם: כמובן שהיא חסרה לי בבית אבל כיבדתי את החלטתה וזה בהחלט היה נכון.

סיפור משעשע?

אנדיראה טיפלה בלקוחה מקסימה שלנו של הרבה שנים ותוך כדי טיפול הלקוחה זיהתה לפי הידיים כאילו אני זו שמטפלת בה. היא התביישה לשאול ואמרה לעצמה לא יכול להיות שזו הבת של אורלי. בסיום הטיפול לא התאפקה והיתה המומה שנרגישה מתחילת הטיפול. אנדריאה כל כך צנועה ולא מרשה לי להגיד שהיא הבת שלי. היא אומרת אמא אני רוצה שהלקוחות יהיו מרוצות ויבקשו שאני אטפל בהן בזכות עצמי ולא זכות שאני הבת שלך. אני מכבדת את זה. זה כיף במכון היא קוראת לי אורלי.

אורלי ושובל

אורלי ושובל אלימלך

שם העסק: סטודיו soy

מה היתרון בעבודה יחד?

אורלי אלימלך האמא:  היתרון הגדול הוא שאנחנו רואות אחת את השנייה כל יום כמעט ושומרות על קשר קרוב.

שובל אלימלך הבת: לדעתי השותפות הרבה יותר מוצלחת כשהבסיס כ"כ חזק.

האם יש חסרונות?

שובל אלימלך: החיסרון היחיד הוא שלפעמים אנחנו חושבות שונה בגלל הפער גילאים ולא תמיד מגיעות לידי הסכמה מיידית, כל אחת צריכה להתפשר קצת בשביל להגיע לעמק השווה.

איך עושים הפרדה בין הבית לעסק?

לדבריהן, כשמדובר בעסק אין אגו, חושבים ביחד ונטו לטובת העסק והלקוחות. כששמים את זה במרכז הזיכרון, זה יותר קל לעשות את ההפרדה בין בית לעבודה

סיפור משעשע?

שובל משתפת, לפני שאנחנו עושות סרטוני לייב ביחד, אנחנו יכולות כמעט להתפוצץ אחת על השנייה כשמגיע מצב של חוסר הסכמה לגבי מה יאמר, עד שזה נשבר בצחוק גדול והדדיות וכשמפעילים את המצלמה אנחנו מחוברות ומאוחדות באופן טבעי.

תמי וליאור

תמי ואקנין וליאור אזוט

שם העסק: גן יפית

מה היתרון בעבודה יחד?

תמי האם: לפי דעתי כשמדובר בעסק משפחתי, חשוב מאוד לעשות תיאום ציפיות ולדעת שיש הפרדה בין הבית לגן עוד לפני שמתחילים לעבוד ביחד. יש גם הבדל בין אם זה עסק משותף או שהבת עובדת אצל האמא. אני זכיתי לעבוד עם ליאור ביתי הבכורה. ואיזה כייף לקבל בכל בוקר נשיקה מהבת שלך.

ישנם יתרונות רבים לעבודה המשותפת שלנו. במקרה ואחת מאיתנו צריכה לצאת ולא להיות נוכחת פיזית בגן, תמיד יש את הרוגע והשקט הנפשי שהכל מתנהל כשורה. מעבר לכך שאנחנו מפעילות גן ילדים, זהו עסק בעל אחריות ומסירות  גדולה, אני תמיד רגועה שהבת שלי מנהלת את כיתתה ביד רמה ודואגת לאינטרס המשפחתי שהכל יפעל כשורה. אנחנו מעלות רעיונות יצירתיים לשיפור וקידום העסק, מחפשות במשותף רעיונות מקוריים ותמיד מפרות אחת את השנייה.

יתרון נוסף שאני תמיד יכולה לבקש ממנה ללא היסוס במיוחד לפני חגים וארועים משמעותיים להגיע לסדר ולארגן גם בשעות  ובזמנים לא שגרתיים. למזלי שתינו בעלות אופי פרפקציוניסטי ושואפות לעשות הכל תמיד הכי מושלם שיש... היא תמיד נותנת מעצמה ומשקיעה את כל כולה לטובת הגן ומגיעה על מנת שהכל יצליח.

ליאור הבת: אני חושבת שמאז שהצטרפתי לעבוד עם אמא שלי (זו שנה רביעית ) אני מרגישה שהורדתי מאמא שלי הרבה לחץ ודאגות מיותרות, אנחנו משלימות אחת את השניה ואני מגבה אותה בהרבה תחומים.

זה עוד זוג עיניים שמפקחות ורואות הכל במיוחד לאור המצב היום הרגיש היום בגני הילדים. אני ואמא שלי עובדות בשיתוף פעולה מלא, למרות שאנחנו לא עובדות באותה כיתה. אמא שלי הגננת בבוגרים ואני מובילת כיתה בכיתת הפשושים שלנו. לאמא שלי יש ניסיון רב שנים, מאוד כייף לי ללמוד ממנה ולקבל ממנה השראה, אני מעולם לא נפגעת ממנה גם היא מבקרת אותי.

אני מרגישה שלמרות שהגן פעיל כבר 24 שנים, כל חג הוא חגיגה בשבילנו וכל נושא וכל שנה כאילו זו חוויה ראשונה. אנחנו מתרגשות כל פעם מחדש ומתלהבות ליצור ביחד ולהמציא את עצמנו כל פעם מחדש.

האם יש חסרונות?

למרות שנהוג לומר "עדיף לא להתעסק עם משפחה"... אנחנו ממש לא מרגישות את זה. במיוחד שאנחנו במהלך היום כמעט ולא נפגשות כל אחת בעיסוקיה ובכיתתה. לעיתים יש חילוקי דעות, ממש בקטנה, אבל רוב הפעמים אנחנו מתואמות ופשוט "באותו ראש".

החסרון שלי כאמא .... חחחח אני מרגישה שבגלל שליאור עובדת איתי, אז היא כמעט ואינה מבקרת אצלי  בבית. היא כבר "רוויה" ממני, מה שחסר לה לרוב היא משלימה איתי בטלפון.

איך עושים הפרדה בין הבית לעסק?

ליאור לא מנצלת לרעה את העובדה שהיא עובדת איתי. היא תמיד מגיעה לגן באופן סדיר ואינה מרשה לעצמה לקחת חופשים או להחסיר. היא משתדלת תמיד להוות דוגמא לצוות החינוכי שעובד איתנו. ליאור תמיד מקבלת הערות, ביקורת ואם ישנן דרישות מיוחדות תמיד מקבלת באהבה.

היא למדה לעשות הפרדה ולא לקחת את זה באופן אישי ולהיפגע העיקר בעיניה זה טובת הגן. שאנחנו בבית לרוב השיחות שלנו זה על הגן: מה עוד לא עשינו, או אם יש בעיה שצריף לטפל.. תמיד אנחנו מדברות ופותרות את כל הבעיות. אנחנו מדברות לפעמים עד שעות מאוחרות בטלפון עד שהבנים שלי אפילו כועסים: "די עם הגן הזה כבר...".  קשה לנו לעשות הפרדה בין הבית והעבודה כי אנחנו פשוט חיות את הילדים ואוהבות את מה שאנחנו עושות. 

אני (ליאור) תמיד מקבלת את ההערות של אמא שלי שדרך אגב תמיד באות מתוך שקול דעת ונסיון ולא חולקת עליה.

סיפור משעשע?

היה מקרה שילד אחד רוקן ארגז גדול מתכולתו, פיזר הכל בגן ונכנס לתוכו.. הילד יסתכל לעברי במבט, עשיתי מעשה קונדס... ומחייך.. ישר הזכרתי לליאור שהייתה בערך בגילו שהיא תמיד אהבה לפתוח את ארון הבגדים שלה להוציא את כל הבגדים ולפזר על הרצפה ולשבת בתוכו. אני וליאור נזכרנו בסיטואציה וממש צחקנו מזה. בקיצור..... חמסה חמסה חמסה כייף לנו ביחד לעוד שנים רבות בעשייה משותפת.

רווית אזוט, יו"ר התאחדות המלאכה והתעשייה מחוז דרום: "כשנבחרתי לתפקיד, אחד הדברים החשובים שסימנתי לי למטרה הוא קידום נשים. בעיניי מדובר במטרה אמיתית שכל ארגון וכל עסק צריכים לשים להם בראש סדר העדיפויות.

אימהות ובנות שבוחרות לעבוד יחד בעסק המשפחתי משמשות בעיניי דוגמא כפולה גם לנשות עסקים מובילות  המעודדות עוד ועוד נשים להיכנס לעולם העסקי וגם כמודל לנשים צעירות במקרה זה, בנותיהן המשתלבות בעסק.

באופן הזה נבנה חברה חזקה יותר ושוויונית יותר. וכמו הרבה דברים אחרים גם החינוך לשילוב בעסקים, לניפוץ תקרות זכוכית מתחיל בבית ואין לי ספק ונמשיך לראות עוד ועוד נשים בעסקים משפחתיים ובכלל בעסקים".

רווית אזוט. צילום: עמיר צוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9cc63df3-edde-4b43-9fa2-c122c1148b44','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33898,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה