מה סטודנטים צריכים לדעת לפני שמשכירים דירה בבאר שבע?

$(function(){setImageBanner('6b51b711-c72b-4f25-b07f-af133f5b5853','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33754,'Image','');})

מתחילים ללמוד בבאר שבע בשנת הלימודים הקרובה? כבר חתמתם על חוזה אבל מחפשים לעבור לדירה משודרגת יותר? עונת חיפושי הדירות של הסטודנטים מתחילה, וזה הזמן ללמוד את כל מה שצריך לדעת לפני שמקבלים את ההחלטה החשובה והגורלית.

shutterstock

באר שבע היא עיר רווייה במוסדות ללימודים גבוהים, צעירים רבים מכל רחבי הארץ מגיעים לגור בה על מנת ללמוד במוסדות אלו ולהנות ממה שיש לעיר להציע. 

מרבית הסטודנטים שמגיעים ללמוד בבאר שבע שוכרים דירה בפעם הראשונה בחייהם, אירוע מרגש מצד אחד, אך עלול להיות גם מעט מאתגר ומלחיץ. איגור בבייב יועץ הנדל"ן הבאר שבעי התגייס לעזור לעשות קצת סדר בכל הפרטים שכדאי לדעת לפני שבוחרים את הדירה לשנת הלימודים הקרובה.

איך מחפשים דירה?

שתי הפלטפורמות הנפוצות ביותר לחיפוש דירות כיום הן פייסבוק ואתרים ייעודיים לחיפושי דירות. כמובן שניתן להיעזר גם במתווכים אך הדבר לעיתים כרוך בעלויות נוספות. ברשת הפייסבוק קיים מגוון של קבוצות ייעודיות לחיפושי דירה המחולקות לשכונות שונות וקהלי יעד שונים. מומלץ להצטרף לכל הקבוצות ולהיות פעילים בחיפוש בהן. בנוסף, ניתן גם לחפש דירות להשכרה באתרים ייעודיים כגון יד 2. היתרון העיקרי של חיפוש באופן עצמאי הוא חיסכון בכסף, אך בחירה במתווך יכולה לחסוך זמן יקר.

מיקום הדירה

יש כמה קריטריונים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים את מיקום הדירה. מסתמן כי בשנה הקרובה הלימודים האקדמיים יחזרו להתקיים באופן פרונטלי, לכן קריטריון חשוב במיוחד הינו מרחק הדירה ממוסד הלימודים. הליכה ארוכה בשמש הקופחת של באר שבע עלולה להקשות על חיי היום יום, ונסיעה ברכב עלולה להעלות את ההוצאות הכספיות באופן משמעותי (שלא לדבר על מצוקת חנייה בקרבת מוסדות הלימוד). מרחק מומלץ הוא עניין סובייקטיבי ויש להקדיש לכך מחשבה לפני בחירת הדירה.

קריטריון נוסף שכדאי להתייחס אליו הוא מוקדי רעש בקרבת הדירה. סטודנט שיבחר לגור ברחוב ראשי, לעיתים ייאלץ להתמודד עם רעשי מכוניות מהכביש, לכן חשוב לבדוק האם הדירה מבודדת היטב מרעש.

מומלץ להתייחס גם למיקום מוסד הלימודים טרם בחירת הדירה. אוניברסיטת בן גוריון נפרסת לאורך שכונות ג' וד', לרוב הסטודנטים שלה יבחרו לגור בשכונות ב',ג' וד'. מכללת סמי שמעון נמצאת בשכונה א, לכן מרבית הסטודנטים יבחרו בשכונות א' או ב', וסטודנטים ממכללת קיי, שנמצאת בשכונה ו' על גבול ד', יבחרו בשכונות ד' או ו'. במכינה של בן גוריון שנמצאת במרכז האזרחי קרוב לשכונה ג', ובית הספר למשחק גודמן שנמצא בשכונה ג', הסטודנטים ככל הנראה יבחרו לגור בשכונה ג'. כמובן שיש עוד מוסדות נוספים ברחבי העיר.

מפת מוסדות לימוד אקדמים באר שבע

הגענו לבאר שבע לראות דירות- מה עכשיו?

נסעתם את כל הדרך מבית ההורים לבאר שבע כדי לראות את הדירות המיועדות. איך יודעים לבחור נכון?

8 הטיפים של איגור:

  1. חשוב שהקשר עם בעל הדירה יהיה קשר טוב. אם מגיעים דרך מתווך מומלץ לעשות שיחה גם עם בעל הדירה.
  2. לבדוק האם הדירה מוארת, דירה מוארת תחסוך עלויות של חשמל, ולרוב תהיה נעימה יותר.
  3. תאורת רחוב: מומלץ לבדוק האם הרחוב מואר והאם ניתן לעבור בו בבטחה בחשכה. ברגע שיש תאורה אפשר לראות מה שיש מולך, כדאי לוודא שגם מסביב לבניין נראה טוב.
  4. לבדוק אינסטלציה: לפתוח ברזים, להיכנס למקלחות ולבדוק שאין ריח של ביוב (בעיה נפוצה), עבור מי שמבין בתחום האינסטלציה: לפתוח פקקים.
  5. חשוב לבדוק שאין סימני רטיבות, אם יש סימנים לוודא שזה מטופל. עבור מי שלוקח דירה בקומה אחרונה: מומלץ לוודא שאין נזילות מהגג.
  6. ריהוט: יש לוודא מראש האם הדירה מרוהטת, לעיתים בתמונות מוצגת דירה מרוהטת על אף שבעל הדירה לא מחזיק ברהיטים כלל. ריהוט דירה כרוך בהוצאות כספיות גדולות, לכן חשוב לקחת את זה בחשבון. במידה ויש ריהוט בדירה, מומלץ לבחון את איכות הרהיטים, לפתוח ארונות, לשבת על הספות ולבחון את איכות מוצרי החשמל.
  7. אם מתאפשר מומלץ להגיע לראות את הדירה שוב בשעות הערב.
  8. מומלץ גם לבדוק מי השכנים, לשאול את דיירי הבית עליהם ואף להגיד להם שלום לפני. לפעמים מגלים דרך השכנים תקלות שבעל הדירה לא יעז לספר.

 

דיור שיתופי

הטרנד החדש דיור שיתופי, מציע חיי קהילה וחללים משותפים, ויכול להתאים לסטודנטים רבים. בדיור שיתופי לרוב יהיו כלולים שירותים ברמה גבוהה כגון חדר כושר, מתחמי למידה, חדר כביסה ועוד, אך הדירות יהיו יחסית קטנות וההוצאות יהיו גבוהות בהתאם. לרוב הבניינים של הדיור השיתופי תהיה מעלית והתשתיות יהיו חדשות. דוגמאות לדיור שיתופי: בניין אוקספורד, מגדל הספורט, הבלוק, וולקאם ואביסרור.

 

טווח מחירים ועלויות נלוות

טווח המחירים לחדר בדירה שכורה בבאר שבע נע בין 1000 ₪ ועד כ-1400, הממוצע בין ה-1200-1100 ₪ לחדר. חדרים עם שירותים ומקלחת בדירת שותפים לרוב יעלו בין 1250-1300 ₪ (תלוי ברמת השיפוץ). ברוב הבניינים הישנים אין וועד ותשלומים על הוצאות כגון אור בחדר מדרגות, לעומת זאת בחדשים שיש בהם מעלית ולובי מושקע כדאי לקחת בחשבון הוצאות של וועד גבוה, וגם הוצאות של ארנונה גדולה יותר.

ממוצע ארנונה לדירות קטנות (50-60 מטרים, 3 חדרים) הארנונה תעלה סביב 350 ₪. בדירות גדולות (70-90 מטר, 4 חדרים) הארנונה תעלה סביב 550 ש"ח. שימו לב, לסטודנטים יש עד 50% הנחה שאפשר להשיג באמצעות הגשת טפסים לעירייה. לא לוותר על זה, גם אם לא עשיתם את זה בזמן אפשר להשיג רטרו. אפשר גם למצוא יחידות דיור- דירה שהיא מפוצלת ל-2 וזה יותר מתאים ליחידים ולזוגות.

 

הרגע הגורלי: סוגרים חוזה!

אורכו של חוזה סטנדרטי הוא לרוב בסביבות 5 עמודים, יש לעבור על החוזה בסבלנות ולקרוא אותו פעם אחת לפחות. החוזה מורכב מסעיפים שמגינים על בעל הבית וסעיפים שמגינים על השוכר.

יש לבדוק את הסעיפים שנוגעים לטיפול בתקלות.

  1. תוך כמה זמן התקלות מטופלות: יש תקלות מהותיות כגון תקלות בביוב, מים וחשמל, שצריכות להיפתר עד 24 שעות מרגע הדיווח. לעומת זאת יש תקלות שאינן מהותיות וכאן אפשר להיות גמישים יותר.
  2. לוודא שבעל הדירה לא יוכל להוציא את הדייר מהדירה ללא התראה.
  3. ניתן להוסיף סעיף של הארכת החוזה ללא העלאת המחיר.
  4. יש בעלי דירות שמבטחים את הדירה לבד ויש כאלה שמבקשים מהסוחרים לבטח את הציוד, אל תיבהלו מסעיפים שנוגעים בביטוח.

 

טיפ חשוב: ברגע שנכנסים לבית לצלם את המונים ולצלם סרטון של כל הדירה: לצלם איך היא נראית, מה תקין, מה לא תקין, ולעבור על כל הרהיטים, לפתוח ברזים. בדיקת המצב של הדירה ביום הכניסה, תסייע לכך שלא יהיו מחלוקות בעתיד.

חיפוש הדירה הוא בהחלט מאתגר, אם אתם עושים זאת בעצמכם דעו כי אתם לא לבד. סטודנטים רבים מחפשים דירה בעצמם, ואין מה לפחד מזה. מלבד העובדה שבאר שבע היא עיר חברתית ומלאה באפשרויות להכיר אנשים, אפשר למצוא הרבה חיבורים בפייסבוק, לקבל פניות, לשוחח ולחפש יחד דירות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('27267767-06ba-4e4f-b7b2-72be05483b4f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33757,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה