מסמר המסיבה: יוסי שוורץ "מסכם" 30 שנות פעילות (וידאו)

$(function(){setImageBanner('4c5bd3fd-fa81-41c2-b2f9-40d27ad51d3c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

יוסי שוורץ, מבעלי קבוצת "הפורום" ואחד מאנשי חיי הלילה הבולטים בישראל מספר בראיון נדיר על מפעל החיים שבנה ב-30 השנים האחרונות. וגם: האם ההיכרות הקרובה של שוורץ לכריס מרטין, תביא את להקת קולדפליי לישראל?

לא קיים בליין ב-30 השנים האחרונות שלא מכיר או שמע על יוסי שוורץ, מבעלי קבוצת "הפורום". במשך 30 שנה בנו שוורץ ושותפיו אימפריה של תרבות וחיי לילה, זו החלה בבאר שבע, ואט אט צמחה גם ברחבי הארץ. לאחרונה זכה שוורץ בפרס מפעל חיים, שהוענק לו בידי קבוצת סמירנוף העולמית בשיתוף "וואלה!" על תרומתו לתרבות הבילוי וחיי הלילה בישראל. שוורץ, שלא מרבה להתראיין, מספר בריאיון נדיר על האתגרים, על ההישגים וגם על הרגעים המרגשים בדרך.

צילום: מישל אמזלג

איך זה מרגיש לקבל פרס מפעל חיים?

"האמת שזה מרגיש לא משהו" מפתיע שוורץ ומסביר "היו שתי טעויות משמעותיות בפרס הזה. אחד, פרס מפעל חיים נותנים למי שמסכם את דרכו בסוף פעילות, בעוד אני מרגיש באמצע הדרך אם לא בתחילתה. טעות שנייה הייתה שלא רק אני הייתי אמור לקבל את הפרס, אלא אנחנו כקבוצה. אני מדבר על אחי רועי, ועל עשרות שותפים וותיקים לדרך. יחד הבאנו את ההישגים, לא אני לבד. זה פרס שמגיע לקבוצה של אנשים".

איך צמח מועדון הפורום?

יוסי שוורץ נולד בצפת אך גדל בקיבוץ בדרום, וכמו צעירים רבים, הגיע לרכוש השכלה בבאר שבע "הגעתי לבאר שבע בגיל 21 כדי ללמוד הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטה. במקביל הייתי צריך להתפרנס והתחלתי לעבוד בחיי הלילה. הפכתי להיות שותף בפאב שקראו לו "הסמטה", והייתה לי את הגחמה הזו לעשות משהו שעוד לא היה. ב-1988 פתחנו את הפורום, ומאז עברנו כל כך הרבה רגעים משמחים, רגעים גדולים וגם רגעים קשים ולא פשוטים, וכולם יחד הביאו אותנו לאן שאנחנו היום. אנחנו גאים מאוד שהפורום מהווה מוקד עלייה לרגל מכל רחבי הארץ. בעבר כדי לבלות היו נוסעים מבאר שבע לתל אביב. היום באים ממרכז הארץ לפורום לבלות כאן. אנחנו מארחים בכל סוף שבוע 7,000-8,000 איש, מעל 50% הם מבאר שבע והדרום, ומעל 20% הם ממרכז הארץ".

איך גורמים לקהלים להגיע מרחבי הארץ לפורום בבאר שבע?

"בעבודה קשה יוצרים מוצר שלא קיים בארץ. מדובר על המועדון הכי גדול והכי מגוון בארץ. במועדונים אחרים יש 6-7 ברים, פה יש 34 ברים. בכל ערב יש פה 4 מסיבות בעת ובעונה אחת, 4 דיג'יים מנגנים במקביל, ובערב אחד מנגנים 12 דיג'יים. יש פה אבטחה, ארגון וסדר, ברמה הכי גבוהה, וכל הדבר הגדול הזה במחירים הזולים בארץ".

איך מצליחים לשמור על רמה גבוהה ובו בזמן לפנות לקהל הרחב?

"לפני 6 שנים הכרזנו על המהפכה. בנוסחה שיצרנו אנחנו מסוגלים לתת את המוצר הכי מושקע במחירים הכי זולים. ברוב המועדונים בארץ וגם בדרום, משקה יכול לעלות סביבות 40-60 שקלים, כאן משקה כמו וודקה/ג'ין טוניק עולה 18 שקלים. עשינו מהפכה שאנשים לא מבינים אפילו איך אפשר לעמוד בתמחורים האלה ולתת את הסטנדרט הזה. אז אפשר. זה הסוד שלנו".  

כחלק מהתפתחות הפורום, אומר שוורץ "פיתחנו את 'פורום אקספרס' ו'פורום הוטל', כדי להנגיש את המקום גם לבליינים שמגיעים מחוץ לעיר. 'פורום אקספרס' זה מערך היסעים שאוסף מנקודות ברחבי הארץ עד לפורום. בשביל מי שרוצה להישאר לישון יש לנו גם את 'פורום הוטל', מקבלים לילה במלון, חדר והסעה הלוך-חזור, כרטיס כניסה ואפילו משקה. כל זה במחיר 'מצחיק' ".

יוסי שוורץ. קרדיט - צילום פרטי

איך מצליחים להביא לפורום בבאר שבע את האמנים הגדולים לא רק בארץ, גם בעולם?

"כיש לך מותג של 30 שנה, הוא הופך לממסד תרבותי בפני עצמו" אומר שוורץ אך מודה "זה עדיין לא פשוט להביא אמני חו"ל גדולים, אבל אנחנו מצליחים".

כדוגמה להצלחה הרבה שגרף הפורום בשלושת העשורים האחרונים, מפרט שוורץ "אין אמן בישראל שלא הופיע כאן - ברי סחרוף, אהוד בנאי, שרית חדד וגם אייל גולן ועומר אדם ועוד רבים אחרים. כל הדיג'יים הגדולים, חלקם התחילו את דרכם בפורום – אינפקטד משרום, סקאזי, מיילי. מגיעים לכאן אמנים גדולים מכל העולם, לדוגמה TIESTO, פעם ראשונה שהגיע לישראל הופיע בפורום. השנה הבאנו גם את לוצ'יאנו, שהמסיבה איתו זכתה במסיבת השנה".

אנחנו נתקלים לעתים באמנים שמבטלים את הופעותיהם בישראל בשל לחץ של ה-BDS וארגונים אנטי-ישראלים אחרים, איך אתם מתמודדים עם הסוגייה?

"יצא לנו להיתקל לא מעט בסוגייה הזו. מתעקשים, משכנעים, אבל מבינים שזו אחת המגבלות בלנהל ענף כזה בארץ. וזו לא המגבלה היחידה, יש מלחמות פתאום, וטילים, ועוד מתחים שמונעים מאמנים ומהקהל להגיע. אנחנו מתמודדים בתוך האילוצים של להיות אנשי עסקים במדינת ישראל בכלל, ובפרט בדרום, בשנים האחרונות זה עוד יותר מורכב".

מה החשיבות של באר שבע והדרום עבורך?

"באר שבע בשבילי זה הבית כאילו נולדתי בו, אני מאוד לוקאל פטריוט. חשוב לנו ששמה של באר שבע ייצא טוב ולעזור לשיפור התדמית של באר שבע. אני מאוד אוהב כדורגל ומחובר לקבוצת 'הפועל באר שבע'. לפני 20 שנה הייתי הבעלים, במשך 3 שנם. היום אני משתדל ולכבוד הוא לי לעזור לבעלים ולהנהלה. אני חושב שאלונה ברקת, אסי רחמים וברק בכר והאנשים סביבם עושים עבודה בלתי נתפסת. וכמו שהם מביאים אליפויות לבאר שבע בתחומם, אנחנו מביאים אליפויות לבאר שבע בתחום שלנו, וזה חלק מהסיפוק"

מועדון הפורום בערב "רגיל". צילום: יחצ

איך אתה חושב ש"הפורום" השפיע על תרבות חיי הלילה לא רק בבאר שבע, אלא גם בישראל?

כאן שוורץ, ששמר על צניעות לאורך הריאיון מרשה לעצמו לקחת קרדיט ולפרגן לשותפיו בקבוצה "אנחנו, קבוצת אנשים שמובילה את קבוצת הפורום על גווניה וזרועותיה. ב-30 השנה האחרונות ייסדנו ועיצבנו את חיי הפנאי והבילוי, בעיקר בבאר שבע ובדרום. כל מה שיש כאן הוא בצלמנו ובדמותנו, אנחנו התחלנו את זה. אם זה הבר המשמעותי הראשון, המועדון הראשון, ההופעות הראשונות באיצטדיון, המסעדה המשמעותית הראשונה ועוד. בעבר חשבו 'זה לא יעבוד בבאר שבע, זה גדול עליה', ואנחנו באנו והוכחנו שאפשר לעשות את זה בבאר שבע, גם יותר טוב מאשר במרכז הארץ. ויש כאן אנשים שממשיכים לעשות את זה, אנחנו לא לבד, ואנחנו גאים על כך".

מלבד מועדון "הפורום", לקבוצה חלק גדול גם במופעי תרבות המוניים ברחבי הארץ "יש לנו חברת הפקות 31 שנה. מוביל אותה אח שלי, רועי. החברה הזו השפיעה מאוד על מה שקרה בארץ ב-30 שנה האחרונות". כדוגמה מזכיר שוורץ אירועים בהפקתם כמו פסטיבל התמר, בומבמלה, האופרות במצדה, פסטיבל הג'אז באילת והופעות של אמנים רבים שהגיעו לארץ בעזרת חברת ההפקות של "הפורום". לפני מספר ימים בלבד הופיע בארץ הדיג'יי דיוויד גואטה, בהפקת הפורום.

קשר קרוב עם הסולן של קולדפליי

כשקיבל שוורץ לאחרונה את פרס מפעל חייו, זכה לקבל במפתיע גם סרטון ברכה מכריס מרטין, סולן להקת "קולדפליי" העולמית, ביניהם נוצר קשר קרוב בשנים האחרונות "הזמנו אותו לארץ כדי לבחור מיקום ועיתוי להופעה של קולדפליי בישראל. כמחווה הוא הזמין אותנו לבית שלו בלוס אנג'לס. במסגרת הביקורים שלו התיידדנו. ומישהו דאג לספר לו שאני הולך לקבל את הפרס, והוא הואיל בטובו לשלוח לי ברכה מצולמת".

התרגשת?

"זה אחד האלמנטים שריגש אותי, כמו גם ברכות, גם של בנותיי ומשפחתי, שהן הדבר הכי חשוב לי, הליווי שלהן ושל אמא שלהן הילה. הן נותנות לי את הכוח והתמיכה לאורך כל השנים האלה".

היו מגעים אמרת, מתי קולדפליי באים לישראל?

"נעשה כל מאמץ כדי שזה יקרה בהקדם האפשרי. הם מאוד רוצים אבל יש אילוצים, ננסה להתגבר עליהם".

איך היית מסכם את ה-30 שנה האחרונות?

שוורץ, נמנע מלסכם "אני עוד מרגיש צעיר. פרס אמר שאתה צעיר כל עוד החלומות שלך יותר גדולים מההישגים שלך. אנחנו רק התחלנו את הדרך, יש לנו עוד המון מה לעשות. אני מודה על כך שבורכתי באנשים שהצטרפו אלי לאורך הדרך, ויחד נעשה עוד המון".

מה תרצה לאחל לתושבי באר שבע והדרום, ולכל מי שקשור ל"פורום", לרגל השנה החדשה?

"הרבה צבע בחיים. שלכל אחד יהיה נחמד, כיף ומעניין בחייו האישיים. שנמשיך לעשות יחד כדי שבאר שבע תהפוך לאט לאט למרכז הארץ ותמשיך להיות נקודה משמעותית על המפה. חג שמח לכולם, בריאות שמחה, ושנה טובה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6519ac40-8425-4218-b541-ee1b5c57a7ca','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה