העתיד כבר כאן: תלמיד התיכון שכובש את עולם הסייבר

$(function(){setImageBanner('891749d4-effa-4759-bf4c-3d94d9fa62f6','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הוא מעביר קורסים על סייבר לילדים, מעביר הרצאות, עובד בחברת Paypal והוא רק בן 17. נחמן חייט כובש את עולם הסייבר ולא מתכוון לעצור

"מגיל קטן מאוד עניין אותי להבין איך דברים עובדים. תמיד רציתי לדעת איך מכונה מסוימת פועלת, או שיש לך תקלה במחשב ואתה לא באמת מצליח להבין איך הדברים האלה מתחברים", מספר נחמן חייט, תלמיד בן 17 מבאר שבע. אם היו מספרים לכם שנער בן 17 מצליח ללמוד בתיכון, להעביר קורסים לילדים על עולם הסייבר, לעבוד ב-Paypal ולהתנדב בקהילת Tech7Juniors, הייתם חושבים שצוחקים עליכם. או שלכל הפחות לא מדובר בנער בן 17. אז תנו לנו להכיר לכם את נחמן חייט. תלמיד תיכון מבאר שבע שאוהב את עולם הסייבר מגיל קטן ומתקדם בדיוק בכיוון הנכון. נחמן עתיד גם לקבל על פעילותו בתחום, את אות המתנדב הארצי של משרד החינוך בחודש הבא. והוא לא מתכנן לעצור כאן.

יקבל את אות המתנדב הארצי. צילום באדיבות המצולם

"בכיתה ט' הצטרפתי לתכנית "מדעני העתיד" שם הייתי שנה ואחר כך הצטרפתי לתכנית "מגשימים- תכנית הסייבר הלאומית". ולמדתי גם דברים בעצמי ותמיד השקעתי", משתף נחמן. לאחר מכן, נחמן זיהה את ההזדמנות הבאה שלו להשתלב עוד יותר בתחום. הוא הגיע להרצאה במוזיאון המדע ונכחו שם גם נציגים של קהילת Tech7, אליהם הוא ניגש והציע הצעה. נחמן נזכר: "אמרתי להם שאני מכיר את הנושאים האלה ושאני רוצה להעביר סדנא לילדים בהתנדבות. אז נתנו לי את ההזדמנות וביחד הקמנו את "Juniors teach Juniors". אני הייתי המרצה הראשון, העברתי קורס של חמישה שיעורים לילדים בתחומי מדעי המחשב". יהודית שרביט, מובילת קהילת Tech7Juniors, מספרת שבתכנית בני נוער מלמדים בני נוער (Juniors teach Juniors), וזו הייחודיות של הקהילה, "חשוב לנו שבני הנוער יהיו לא רק צרכני הידע, אלא גם יצרני הידע וזה ייתן להם כלים גם להמשך הדרך".

הכניסה של נחמן לקהילת Tech7Juniors הייתה אידיאלית עבורו ועבורם. "מי שמנהל את הקהילה ומוביל אותה זה בני נוער, זו מן שיתופיות כזו וזה אחד הדברים המדהימים והיפים ביותר שאני נחשפתי אליהם", אומר נחמן.

קהילת Tech7Juniors היא קהילת בת של הקהילה היזמית-טכנולוגית Tech7 הפועלת בנגב.  הקהילה פועלת במטרה להפיץ את רעיון החדשנות והיזמות בקרב בני הנוער בבאר שבע ומעודדת את החשיבה היצירתית והעצמאית שלהם בתחומי הטכנולוגיה והעסקים. "המטרה שלנו היא להפיץ את הרעיון של חדשנות כדרך חיים בקרב בני הנוער בבאר שבע והדרום. שהנוער יהוה את הדור הבא של קהילת ההייטק, שהנוער יובל  אחריו את באר שבע והדרום כולו לעבר החזון של בירת הסייבר של ישראל", מחדדת יהודית.

עבודה מגיל צעיר

אל תדאגו לנחמן, הוא לומד כמו כל תלמיד תיכון אחר וניגש לבגרויות. את מרבית בחינות הבגרות שלו כבר סיים בשנה שעברה, כך שהשנה יש לו יותר זמן גם לעיסוקיו האחרים. אבל חשוב לו לציין: "אני מקפיד לא להבריז משום שיעור לא משנה כמה חשיבותו נראית לנו מעטה, זה חשוב בעיני". נחמן מוצא את הזמן גם ללמוד, וגם להנחות ילדים צעירים בתחום הסייבר, במסגרת תכנית 'מגשימים'. את שאר הזמן הוא מעביר, כאמור, בהתנדבות ב Tech7Juniorsוגם בעבודה בחברת Paypal.

אז אך הגעת לעבודה בPaypal? איך נוצר החיבור הזה?

"אירגנו אירוע בסוף פברואר של מלחמת סייבר, האירוע אורגן על ידי ועל ידי כמה אנשים נוספים. קבוצה שמורכבת מבני נוער בלבד, חברה שמוכשרים באבטחת מידע, מדעי המחשב... באירוע המטרה הייתה לחשוף את האנשים בדרום לעולמות התוכן האלה. האירוע היה בשיתוף טק7 ועוד גופים נוספים, ביניהם חברת Paypal ועיריית באר שבע. בסיום האירוע הזה הציעו לי לבוא ל Paypal להתראיין ולראות אם מתאים. אז באתי לראיון, התקבלתי ומאז אני שם".

ואיך אתה מצליח לשלב את כל העיסוקים האלה?

"זה מאוד עמוס, חיים שמלאים בעבודה ובעשייה. אבל אני מאוד מאוד אוהב את מה שאני מתעסק בו, אני אוהב מחקר, אבטחה, סייבר, תחומי מדעי המחשב. לכן ההתעסקות שלי בעבודה, אני לא מרגיש בה כאילו אני עובד, אני נהנה. בהתנדבות אני באמת מאמין בדברים שאני עושה. אתה לא יכול לחיות בקהילה ולדעת דברים או להחזיק בנכס בלי שאתה משתף אותו עם אחרים. הידע שלי זה נכס, וזה חשוב מאוד לתרום אותו לאנשים שנמצאים סביבך".

ידע זה נכס. צילום: Tech7Juniors

מעביר את המסר

עיסוקיו הרבים של נחמן בעולם הסייבר זיכה אותו השנה בפרס אות המתנדב הארצי אותו יעניק לו שר החינוך. כבוד גדול. הפרס הזה מוענק לו על תרומות לקהילה, על התנדבות יוצאת דופן במגוון תחומים והחדשנות בה הוא עוסק. "ההתנדבות שלי בעיקרה מתרכזת Tech7Juniors, בכל הדברים שקשורים למדעי המחשב. אז הדברים האלה קורים בין היתר במקומות כמו 'מגשימים', שם אני מנחה ילדים וגם בTech7Juniors, למשל כמו בהרצאה שלי שהייתה אתמול. בנוסף, גם בתחומים אחרים כמו הרמת משקולות, ששם אני גם מנחה ילדים אצלנו במועדון", מספר לנו נחמן.

כחלק מפעילותו בקהילת Tech7Juniors, נחמן הגיע ביום רביעי למרכז לחדשנות טכנולוגית CDI בפארק גב-ים נגב, שם התקיימה הרצאתו לבני הנוער. הוא העביר הרצאה מרתקת על עולם הסייבר, איומי אבטחה מודרניים, האקינג, דליפות מידע ואיך להצליח להישאר מוגנים בתוך כל העולם הזה. בהרצאה נכחה גם קבוצת הרובוטיקה של מרכז חוסידמן. "ההרצאה אתמול באה בעקבות הבמה המיוחדת הזו שTech7Juniors מעניקים. כשמעניקים לבני נוער יכולת לשתף פעולה אחד עם השני זה אחד הדברים המדהימים. ואם יש לך משהו שאתה באמת חושב שאתה טוב וחזק בו, שאתה יכול לתרום ממנו לאחרים- תעשה את זה", מוסיף נחמן.

הרצאה מרתקת על עולם הסייבר, איומי אבטחה מודרניים, האקינג, דליפות מידע ואיך להצליח להישאר מוגנים בתוך כל העולם הזה. צילום באדיבות Tech7Juniors

אז מה צופן לך העתיד?

"בטווח הקרוב אני נמצא עכשיו בעיצומם של מיונים לצבא, בעוד פחות משנה אני אמור להתגייס. אני מכוון ליחידת הסייבר בצבא בחיל מודיעין. המטרה שלי זה לתרום כמה שיותר לצבא ולמדינה. אני מאמין באלמנט המחזורי הזה, לתרום לקהילה לתרום למי שסביבך, למי שתורם לך. אני רוצה להיות קצין בצבא, אני מאמין ביכולת הזו להוביל, לפקד, להתוות לאנשים אחרים את הדרך שלך, לפעול איתם יחד כדי ליצור מציאות טובה יותר. ובטווח הרחוק, אחרי שאשתחרר מהצבא אני רואה את עצמי מתחיל ליצור מיזם, סטארטאפ, שבעצם המטרה שלו תהיה לתרום לכולנו ולהפוך את החיים שלנו למקום טוב יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7ca66652-0240-4e6a-be84-19435c54ee57','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה