תתחילו להזיז ת'אגן!

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('914ce485-076d-4c5b-918a-51b26fc0ff11','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('914ce485-076d-4c5b-918a-51b26fc0ff11','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})


אם עוד לא שמעתם עליה, תעשו לה לייק זריז באינסטגרם לאור אושרי, בת 26, מדריכת טוורקינג הכי כובשת בבאר שבע, שתראה לכם איך היא מזיזה לעצמה ולמאות טוסיקים של נשות העיר, שלומדות לנענע את האגן בתנועות מהירות שגורמות לכל אחת להרגיש נוח עם הגוף שלה ואפילו ליהנות לראות את השומן עף קצת לצדדים. ככה זה שנשים מפרגנות לנשים במקום עם הכי הרבה אהבה עצמית, וזו הסיבה שאור, שרק מלראות אותה מנענעת תוך כדי ריקוד רק חולמים להיות כמוה, מלמדת את כולן, שעם אמנות וטכניקה, אפשר לנענע ביג טיים. תתקדמו.

צילום: לילך זמיר

מה זה טוורקינג שאלתם?  זה הזמן להתוודע  לריקוד שמשגע את העיר: כזה שמבוצע בעיקר על ידי נשים, אך לא בהכרח, ככה אומרים. גם גברים יכולים, אבל עדיף לא עם נשים. הרקדנים מניעים במהירות וברפטטיביות את האגן, ובמטרה להזיז את חלקו האחורי ואת הישבן. לעיתים תוך כדי קריעה. בשנות ה90 הטוורק התפשט באופן נרחב במסיבות אפרו אמריקאיות. אור למדה את הריקו והיום היא מלמדת שיעורים של טכניקה כדי להבין איך לבצע את סגנון הריקוד, מעבירה סדנאות למסיבות רווקות כיפיות, ימי הולדת, סדנאות נשים, ובנוסף לזה היא סיימה תואר ראשון בעבודה סוציאלית. שזה שילוב מרתק.

מה מיוחד בלנענע ככה אצת האגן?

"זה ריקוד שעיקר התנועה קורת באזור האגן, אנחנו מבודדות את התנועה כדי שנזיז רק את האגן, אבל תאכלס, כל הגוף עובד. מחזקות את כל השרירים שלנו ורצפת האגן. הכי מיוחד".

 אור חיה ונולדה ביוקנעם, כבר מגיל שלוש רקדה במגוון סגנונות כמו בלט, מחול מודרני, היפ הופ וכשהתגייסה לצה"ל הפסיקה עם עולם הריקוד. אחרי הצבא היא הבינה שהריקוד בוער בעצמותיה והיא בחרה שוב בעולם הריקוד למען עתיד טוב יותר לה ולנו "לפני שלוש שנים עברתי לבאר שבע בגלל הבן זוג שלי שהחליט ללמוד באוניברסיטת  בן גוריון" סיפרה "והחלטתי ללמוד גם במכללת ספיר ולגור איתו כאן. בגלל האהבה. "בהתחלה למדתי קורס זומבה, שנה לימדתי את התחום, ואז הגעתי לטוורקינג, שזה סגנון ריקוד מגיע שמגיע במקום מחוף שנהב באפריקה, זה ריקוד שבטי שנרקד בכל מיני טקסים אפריקאים, יש תופים, סגנון שהגיע לכל העולם".

למה בחרת בסגנון הריקוד הזה, מה משך אותך אליו?

"היה בו משהו נורא כיף, משחרר, לרקוד בצורה חופשית. פשוט יש בזה משהו משחרר כשרוקדים וצריך לנסות כדי להבין, נותן חופש לנשים לבטא את מי שהן, את המיניות. וכן, אנחנו שומעים אנשים שלא אוהבים את הסגנון רק כי הוא נתפס סקסי ופרובוקטיבי."

האמת שזה נראה ממש פרובוקטיבי

"אני מבינה מה שאומרים  ולמה חושבים ככה, ומי שמנסה לבצע את הריקוד ומבין את הטכניקה, יודע שזה הרבה מעבר להזיז את הטוסיק ושאר התנועות. יש  בריקוד משהו מאוד משחרר, כי תמיד האגן הוא טאבו בחברה ובטח הישראלית, שנשים צריכות להיראות טוב, להתלבש יפה, להתאפר, אבל כשמישהי רוקדת עם הגוף שלה בביטחון, בלי להתנצל על זה, פתאום זה הופך להיות משהו פרובוקטיבי וטו מאץ'?. יש פה משהו שלאט משתנה, נשים יכולות לעשות גם דברים פרובוקטיביים וזה לא אומר שאני צריכה להפסיק. מבינה על מה מדברים, אבל בגלל שאני מלמדת ויודעת מה יש מעבר, אני בוחרת להמשיך לרקוד וללמד, וגם ככה מלא נשים באות אליי".

צילום: טישה מיילס

 מה הן מחפשות אצלך?

 "זה גורם להן להתחבר לעצמן ולגוף שלהן. דווקא שאנחנו רוקדות עם האגן, ולא נותנות מקום לאזור הזה, מרכז השיעור מתרכז באגן והטוסיק. לכן זה גורם לחשוב על הנשיות, להתחבר לגוף שלהן ולאהוב אותו".

זה מתאים גם לנשים עם בעיות גב תחתון?

"כל מי שבאה עם בעיה כזו או אחרת, אני קודם כל שומעת מה יש לה ומה קרה כדי לאבחן מה מתאים לה. כעיקרון זה אמור לחזק את הגב. גם אני הייתי עם בעיות בגב בעבר וזה פשוט חיזק לי אותו,  כי אם עובדים נכון בהדרכה ועם מי שיודע - זה משפר.  יש פה עבודה מהרגליים לא רק מהגב. אם הטכניקה טובה, אין סיבה שלא יעזור".

גם בנים מגיעים?

"האמת היה לי גבר אחד שהגיע, אבל אני מעדיפה לא להכניס גברים כדי שלנשים יהיה נוח. חד משמעית זה גם לריקוד לבנים, כי ברוך השם לכולם יש אגן וגם גברים יכולים לעשות את זה. אולי יום אחד יפתח להם הראש וינסו גם".

 צילום: אופיר הרשקוביץ

בזמן שאור מלמדת פעמיים בשבוע בשכונה ו' בפאני קפלן, עם קבוצות מלאות (וכדאי לכם להציץ קצת באינסטגרם ובפייסבוק שלה כדי שתבינו על מה מדובר. גם אם בהתחלה תפערו קצת את הפה, תבינו שאם קצת שחרור בראש, אתם עלולות להתאהב) היא סיימה החודש את לימודי בתואר לעבודה סוציאלית, שזו בחירה הפוכה מעולם הריקוד, תודו.

 כעובדת סוציאלית את תצטרכי להתמודד עם מקרים לא קלים והתמודדויות שונות לחלוטים מעולם הריקוד, זה יכול לחפוף?

"בטח. אני מתכננת לשלב בין שני העולמות, אבל כרגע אני לא עוסקת בעבודה סוציאלית, אבל מאוד רוצה לפתח את העסק שלי ביחד עם כל הכלים שקיבלתי בלימודים. רוצה לעשות ריפוי בתנועה, סדנאות לנערות בסיכון וממש לשלב ביניהם, כי יש אלמנטים טיפוליים בסגנן כזה, כי הוא מאוד מיוחד ושונה. יש נשים שלמדו לאהבו את הגוף שלהן, הן מסתכלות במראה ורואות רק את השומן קופץ ומקפיצות אותו מול המראה בכיף. חייבות ללמוד לאהוב את עצמן ורואים שהן נהנות מהשחרור וממה שהן רואות. הן ממש עפות על עצמן"

איך זה מתבטא בשטח?

"מרימות אחת לשנייה ונהנות מהגוף שלהן, מפרגנות אחת לשנייה  כי הריקוד הזה הוא כלי להעצמה, להעלות ביטחון עצמי ולשפר דימוי עצמי"

ושאלה קריטית: זה מרזה?

 ""זה מחטב בעיקר. הרגליים שלי מהריקוד נראות כמו של כדורגלן וצריך להבין שריקוד כזה מחזק את הרגליים, הבטן, גב, שרירי הליבה וידיים".

צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bfd02a6b-d2d8-4aaf-bc71-763139e43fc2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה