תמר פוריה מהנדסת העיר בראיון ליום האישה: "קחו את האתגרים והקשיים כהזדמנות ללמוד ולהתפתח"

$(function(){setImageBanner('e1ecbf53-e339-47a8-9629-b60f30f0e602','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

במיוחד ליום האישה, תמר פוריה מהנדסת העיר, מספרת בראיון לבאר שבע נט על הדרך שעשתה עד הגעתה לתפקיד, על חשיבות יום האישה גם בשנת 2021 והטיפ שלה להצלחה

איך התחלת את דרכך בתחום מה הוביל אותך לבחור דווקא במקצוע זה?

"ראשית כל למדתי אדריכלות ותכנון עירוני. בבחירת התחום הזה היה לי ברור שאוכל להשפיע על המרחב והסביבה, להשפיע על חיי היום יום ליצור ולברוא עולמות: מתכנון של מבנה ועד לתכנון ויצירת תפיסה לאזורים שלמים בעיר. ערים תמיד ריתקו אותי. כמרחב של אפשרויות ומגוון של התרחשויות.

התפקיד מרתק ונוגע במנעד רחב מאוד של תחומי עיסוק, ומנעד רחב של קנה מידה של פרוייקטים: משיח על גידור של צמוד קרקע דרך גיבוש מדיניות תכנון, פיתוח ותמרוץ פרוייקטים בעיר העתיקה ועד להובלת תכנון למגה פרויקטים כמו הרכבת הקלה ובית החולים החדש.  בנוסף, כולל התפקיד עבודה ושיח שוטף עם גורמים רבים בין אם גורמי מקצוע, תושבים, יזמים ובונים. שיח זה בהחלט מעשיר את העשייה ותורם לעניין נוסף בתפקיד".

מה משמעות יום האישה בעינייך? האם את רואה רלוונטיות ליום כזה גם בשנת 2021?

"גם בשנת 2021, אני רואה חשיבות רבה בהימצאותן של נשים בתפקידי מפתח אשר ישפיעו על המציאות היום יומית של כל אחת ואחד מאיתנו. היום הזה מאפשר בעיקר לשים זרקור על המציאות היום יומית הקיימת על התהליכים האישיים שכל אחת מובילה בעולמה. ברור שעברנו דרך משמעותית, התפיסות השתנו ובעמל רב המציאות התאימה עצמה לנסיבות אלו, אך הדרך לשיוויון מלא עודנה ארוכה. אותי אישית זה תמיד מספק לפגוש במסגרת תפקידי נשים בתפקידי מפתח ועמדות מובילות שמשפיעות ועושות שינוי. 

חשוב לי לציין שהשנה ביום זה, יש לתת דגש משמעותי לנושא האלימות הגואה כלפי נשים. אסור לנו כחברה לעבור על כך לסדר היום וחשוב שתהיה מדיניות סדורה וכלים משמעותיים לטיפול בנושא".  

בשנים האחרונות מילאת תפקידים בכירים בהצלחה, ובכל זאת האם היו בדרך קשיים שנתקלת בהם בשל היותך אישה?

"בתפקידים אלו תמיד קיימים אתגרים וסיטואציות מורכבות, ללא קשר לנושא המגדר. כמו בכל תפקיד ובכל דרך ישנו איזון לאותן מורכבויות, לקשיים. האיזון מתבטא בפרוייקטים ובתהליכים השונים המאפשרים את הביטוי ליצירתיות, לחשיבה מחוץ לקופסה, לשותפות ולהובלת תהליכים משמעותיים שעומדים בבסיס הפיתוח העירוני והמטרופוליני, תהליכים מחוללי שינוי. אני מאמינה שבעבודה קשה, בנחישות ובעיקר בעזרת שותפים מעולים לדרך כמו שיש לי בעיריית באר שבע, אין קושי שאינו הזדמנות". 

תמר פוריה מהנדסת העיר | צילום: באדיבות דיאגו מיטלברג

מה תוכלי לומר לנשים צעירות שעומדות בפני בחירה האם ללמוד את מקצועות ההנדסה אך חוששות? שכן שנים נתפסו המקצועות הללו כמקצועות שיותר גברים פונים אליהם? 

"יש לציין כי יש כיום לא מעט מהנדסות עיר בתפקיד שאויש בעבר בעיקר על ידי גברים. בבסיס התפקיד עומדות תפיסות עולם מקצועיות מגובשות, שיקול דעת והיכולת לקיים שיח פתוח  - אלה כלים שכל אחת יכולה לסגל לעצמה בעולם שלה. לא רק עולם המקצועות ההנדסיים. אני חושבת שזה נכון בכל תחום".  

מהנדסת עיר זה אחד התפקידים החשובים במערכת העירונית, שכן דרכו ניתן ממש להשפיע על איכות חיים של תושבים, תפקיד שדורש ראייה רחבה, יצירתיות, התאמה בין המצוי בשטח לחזון רצוי לקידום ופיתוח עיר. מאיפה ההשראה? 

"לאורך הדרך עבדתי יחד עם גורמים רבים, מנהלים וצוותי עובדים. אני סבורה שלמדתי מכל מפגש, מכל אינטראקציה ועשייה משותפת תמיד לקחתי איתי משהו להמשך דרכי המקצועית". 

מה המסר שחשוב לך להעביר לנשים במיוחד ביום זה?

"גם אם הדרך לא פשוטה - תמיד יש להציב את המטרות ולשאוף להשגתן. בעזרת התמדה, עבודה קשה, מקצועיות, ואמונה בעצמכן ניתן לעשות הכל. קחו את האתגרים והקשיים כהזדמנות ללמוד ולהתפתח, והכי חשוב אל תפסיקו להאמין בעצמכן ולאסוף מסביבכן אנשים טובים להמשך הדרך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('82663c97-9ade-4c51-a8cd-59f48182c5d9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה