"השירים מדברים על ההתמודדות עם המחלה ואנשים שחווים אותה צריכים תמיכה"

$(function(){setImageBanner('4e2eb9a0-3e22-4e82-a02b-1c95dba7708d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

תנו בהדרן ליובל בדש (26) מעומר, שהוציאה לאחרונה את הסינגל השישי שלה בשם "מראה", שכתבה מתוך חוויה אישית וכואבת של הפרעות אכילה. בשיר שתופס חזק את הלב, רוצה יובל להעלות את המודעות שזוהי מחלה לכל דבר ושלאנשים שחווים אותה, יש דרך להירפא.  כיום, שהיא נהנית מאכילה ומהחיים עצמם – באה יובל לרפא את הלב בשיריה

יובל בדש נולדה בבאר שבע וגדלה באשל הנשיא. בתקופת התיכון עברה להתגורר עם משפחתה בישוב עומר ולמדה בתיכון המקיף עומר. המוזיקה תמיד היתה חלק מחייה "המשפחה שלי אומנם לא עוסקת במוזיקה" סיפרה "אבל לא היה רגע אחד של שקט בבית. הם תמיד אומרים שהייתי צמודה למוזיקה שלי ומחכה בהתלהבות עד שאוכל לקנות עוד דיסק. המצאתי ריקודים, שרתי וכמובן שהכרחתי את כל המשפחה לצפות בהופעות". והיא אכן הופיעה בכל הזדמנות שניתנה לה בבית הספר, בצופים ובלהקות שלקחה בהן חלק. 

בתקופת הצבא שירתה בחיל האוויר וכשהשתחררה עלתה על מטוס ועשתה טיול של אחרי הצבא לדרום אמריקה. השנה  גם סיימה את לימודי הנדסאי סאונד והחלה ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב, אבל המוזיקה כאן כדי להישאר. 

יובל בדש | צילם: יוסף כהן

מתי ידעת שמוסיקה היא הכיוון לחיים? "מגיל צעיר אבא שלי דחף אותי ללמוד גיטרה ומהרגע שהלכתי על זה לא עזבתי את זה לרגע. התחלתי לכתוב ולהלחין לפני כמעט חמש שנים. לאחר מאבקים של דיכאון ודימוי עצמי מאוד נמוך החלטתי שאני רוצה להעביר מסרים שחשובים לי דרך המוזיקה. הבנתי שהדבר שהכי נוגע בי ונותן לי את האפשרות להביע את עצמי ואת כל מה שנובע בתוכי בכל תקופה מאתגרת שאני חווה אלו המילים והלחן". 

תמיד ידעת שאת תהי זמרת? "תמיד ידעתי. מגיל צעיר שרתי וניגנתי בגיטרה. אין טקס בבית הספר שלא הופעתי בו. למדתי חמש שנים פיתוח קול והייתי בלהקת בנות בה הופעתי בין היתר למען עמותות. זאת התשוקה שלי והאהבה הכי גדולה שלי. אני מאמינה שגם אם דברים לא מגיעים אלינו בקלות שווה להשקיע במה שעושה אותנו מאושרים. תמיד ראיתי את המוזיקה כדרך לתרום, לרגש ולעזור לזולת". 

מי כתב את השירים? "חלק מהשירים אני כתבתי, את חלקם בחרתי מטקסטים של ברק פלדמן ואת אחד מהשירים קיבלתי כהצעה לאחר שהוצאתי כמה סינגלים. לקחתי מברק את המילים של השירים "כמה את יפה" ו"להיכנס לשם שוב" - שירים שהתחברתי מאוד למסר שהם מעבירים".

על מה מספרים השירים שלך? "השירים שלי מספרים על חוויות אישיות ועל הניצחון שלי אל מול אתגרים עמם התמודדתי. ניצחתי ואני לא מוכנה להיכנס לשם שוב בשום מחיר. למדתי לאהוב את עצמי, להתרכז במה שבאמת חשוב בחיים ולהגיד תודה על כל רגע. בשירים שלי אני מעבירה מסר של קבלה עצמית, נחישות והכרת תודה. כולנו יפים כמו שאנחנו וצריך לחיות בחמלה כלפי עצמנו וכלפי הסובבים אותנו ובגישה של תודה על כל מה שיש". 

יובל בדש | צילם: יוסף כהן

הסינגל הראשון ששחררה לאוויר העולם נקרא "ג'רי" והיה בין הטקסטים הראשונים שכתבה ואיתו החלה את כל התהליך המיוחל. תוך כדי כתיבת הטקסט של "ג'רי" למדה יובל כתיבה בסדנה אצל דן תורן. "הבנתי הרבה דברים שעוזרים לי לכתוב היום בצורה הרבה יותר אמיתית וטבעית" שיתפה "בגלל ש"ג'רי" הוא אחד מהטקסטים הראשונים שכתבתי בחיי, היו קשיים בכתיבה וזכיתי לקבל כלים, שיעורים וידע שעזרו לי. השיווק כזמרת חדשה הוא לא פשוט ודורש הרבה סבלנות, לכן חשוב להיות שלמים עם השירים ומכאן השמים הם הגבול". 

מי האומנים שמהם את מקבלת השראה? "מאמנים שהמילים והלחן שלהם מרגשים אותי וביניהם Sia, Pink Floyd ואמנים ישראלים כמו אמיר דדון וחנן בן ארי". 

ספרי על הסינגל החדש "מראה" שכמו שירים נוספים מגיע עם מסר חזק על הפרעות אכילה. למה חשוב לך לשיר על  הנושא? "את השיר "מראה" כתבתי מתוך חוויה אישית וכואבת של הפרעות אכילה. אני רוצה להעלות למודעות שזוהי מחלה לכל דבר ושאנשים שחווים אותה צריכים תמיכה ועזרה. צריך לשים לב לאנשים שסביבנו, לנערים ולנערות שחווים דור קשה של מודל יופי בלתי אפשרי ברשתות החברתיות ולא להיות אדישים לזה. השירים "להיכנס לשם שוב" ו"כמה את יפה" מדברים על דרך ההתמודדות עם המחלה ומה אנשים שחווים אותה צריכים להבין על עצמם. אתם יפים בדיוק כמו שאתם. הדרך לנצח במלחמה האינסופית הזאת היא לעסוק במה שעושה לכם טוב, להגיד תודה על כל מה שיש לכם (כן גם על הגוף שלכם) על מנת לצאת מזה ולא להיכנס לשם שוב". 

חושבת שבנות/בנים במצבך יקבלו השראה מהשיר להבריא? "אני חושבת שבזכות השיר הזה המודעות לבעיה תעלה וכך גם הרצון לעזור לגברים ולנשים שחווים את המחלה. אני מקווה ורוצה להאמין שהסינגלים האחרים שלי  כמו "להיכנס לשם שוב", "כמה את יפה" ו"הילדה שבתמונה" יתנו לאנשים שמתמודדים עם בעיות של דימוי עצמי ובכלל כל קושי להאמין בעצמם ולבחור לראות את הטוב ולהיות מאושרים". 

יובל בדש | צילם: יוסף כהן

מתי האלבום ייצא ואיפה את רואה את עצמך מופיעה?  "כרגע מתמקדת פחות במתי הוא ייצא, אני נהנית מהתהליך וכמו כל דבר – ייצא בזמן המתאים. מילדות חלמתי להופיע בבמות הגדולות בעולם, היום אני פשוט נהנית לעשות מוזיקה ובמה שזה מביא איתו. הזמן יעשה את שלו".

מתאים לך להשתתף בתוכנית ריאליטי כמו הכוכב הבא? "בעבר מאוד פחדתי מאודישנים ועכשיו אני חושבת שאני בהחלט יכולה להשתתף בתוכנית ריאליטי. זאת תהיה זכות גדולה בשבילי להשתתף בתוכנית כזאת ולחשוף את השירים שלי לציבור רחב יותר. הסגנון שלי הוא לא "מיינסטרים" ותוכנית ריאליטי זה משהו שיכול לעזור להיחשף".

למה את לומדת מחשבים ולא בבית ספר רימון? "תחום המחשבים תמיד העסיק אותי ועדיין מעניין אותי מאוד. תמיד רציתי ללמוד משהו שקשור בתחום ולכן נרשמתי לתואר ראשון במדעי המחשב. אני בחורה שהולכת תמיד עם הלב שלה אבל אני חושבת שבשביל הנפש שלי אני צריכה גם תחום "יציב" לעתיד. אני אוהבת את התחום ואני בטוחה שאני אצליח לשלב אותו באורח החיים המוזיקלי שלי ולהיות מאושרת". 

מה עם זוגיות, יש? "כן. בן זוגי ואני כבר חמש שנים ביחד. הכרנו במסעדה שעבדתי בה כברמנית והוא היה אחראי משמרת. הוא תומך בי בכל הדרך המדהימה הזאת".

את הראיון היא חותמת עם המסר: "גופנו הוא מקדשנו ואם נזכך ונזין אותו במזון ובכבוד הראויים לו, הנשמה שלנו תאיר דרכו". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1e73a4fb-f855-4bfb-a5da-532e5a52c992','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה