שיר הרוש בראיון: "הפרעת האכילה תמיד נשארת, זה מאבק תמידי שלי"

$(function(){setImageBanner('0fb0d869-5fe0-41fe-af5c-0a17d945aada','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

היא נכנסה לעולם הדוגמנות מגיל צעיר אבל עבורה לא הכל היה זוהר. לאחרונה היא חשפה באומץ את סיפורה האישי ושיתפה שחוותה הטרדה מינית שהובילה להפרעות אכילה איתן התמודדה. היום, עשר שנים אחרי אותה תקופה, שיר הרוש מבאר שבע עושה רק מה שטוב לה, קמה כל בוקר עם חיוך ומשתפת עם מעל ל-20 אלף העוקבים באינסטגרם את החיים שלה כשעבורה הכי חשוב להוות השראה עבור נערות נוספות

היא מעידה על עצמה שמאז שהייתה קטנה תמיד אמרו לה שהיא יפה ונראית טוב, לכן זה לא מפתיע שבתור נערה היא מיד נכנסה לעולם הדוגמנות. אך נאלצה לא פעם ללמוד על בשרה שהעולם הזה לא תמיד נוצץ ומרגש כמו שהוא נראה מבחוץ. שיר הרוש היא בת 25 מבאר שבע, כיום דוגמנית מצליחה וכוכבת אינסטגרם עם 20.9 אלף עוקבים אותם היא משתפת בשגרת חייה. כיום היא במקום שלם עם עצמה, חולמת בגדול ועושה רק מה שטוב לה עם חיוך על הפנים.

"מאז שהייתי ילדה תמיד אמרו לי שאני יפה, זה גרם לי לרצות לדגמן כדי שיעלה לי גם הביטחון העצמי. אז התחלתי להעלות תמונות של עצמי ולאט לאט זה צבר תאוצה",  סיפרה שיר בראיון ל'באר שבע נט', "אני מעלה הרבה תמונות שלי בבגד ים, זו חד משמעית התמכרות. יש לי לדעתי יותר בגדי ים מבגדים, אני מכורה לים ובקיץ סביר להניח שתמצאי אותי רק שם".

"עד היום יש לי אישיו עם משקל. אם הייתי אוכלת ביס ממלפפון או אפילו שותה מים, עליתי על המשקל והרגשתי שמנה. המזל שלי שאבא שלי שם לב לזה והציל אותי"

שיר הרוש. צילום: גל אוחיון

לצד השיתופים מחיי היום יום, בצעד אמיץ החליטה לפני מספר חודשים שיר לשתף כי עברה בתור נערה בת 15 הטרדה מינית לכאורה על ידי סוכן הדוגמניות שי אביטל. בכתבה שהתפרסמה ב-ynet סיפרה שיר על הרגעים בהם הייתה בת 15.5 ונפגשה איתו לבד, כאשר באותה פגישה הוא לטענתה רצה 'למדוד לה היקפים' ונגע בה ובהמשך אף אמר לה שתצטרך לרדת במשקל כדי לקבל עבודות דוגמנות. כתוצאה מאותה פגישה שיר החלה לרדת משמעותית במשקל והתמודדה עם אנורקסיה ובולמיה ואף אושפזה במרכז להפרעות אכילה.

איך היה עבורך לשתף את זה אחרי שעברו 10 שנים? איך התגובות שקיבלת על כך?

"זה היה קשה, האמת שהתלבטתי בכלל אם לשתף ואם להיות בפנים גלויות כי בסוף זה משהו מאוד אישי. אחרי אותה כתבה קיבלתי המון תגובות ופניות, פשוט סגרתי את הטלפון כי לא רציתי לחשוב על זה יותר. בהמשך כשעשיתי שאלות תשובות בעמוד שלי היו הרבה בנות שפנו אליי, אם זה נערות או אימהות, כאלו שרצו להתייעץ. היו למשל אימהות שפחדו לקחת את הילדות שלהן לדגמן, ועזרתי להן מהניסיון שלי. גם בעקבות המקרה שלי וכל המצב התקבלה הצעת חוק בכנסת שאסור לסוכן להיפגש לבד עם קטין מתחת לגיל 18".

איך הרגשת כששמעת את זה?

"מדהים, כאילו מצד אחד את אומרת לעצמך איך זה לא היה עד עכשיו? גם כשהייתי ילדה חשבתי שאני יודעת הכל, ולפעמים גם עשיתי טעויות בדרך. אז פתאום לראות שזה קרה בגללי זה מדהים. גם אם יהיה ילד או ילדה שירצו ללכת להיפגש עם סוכנים ולא יגידו להורים שלהם, כמו שאני עשיתי בזמנו, יהיה מה שיעצור אותם בזכות החוק הזה".

שיר הרוש, צילום פרטי

"באותה תקופה של האישפוז לא הלכתי לבית הספר והרגשתי לבד. שמחתי לחזור הביתה כי הרגשתי שאני סופסוף יכולה לחזור להיות ילדה כמו כולם"

איך ההורים שלך הגיבו לכל זה?

"ההורים שלי היו איתי בכל העניין הזה ובכלל לכל אורך הדרך. אני גם הגשתי תלונה במשטרה והם היו איתי ותמכו. אמנם היה קשה לספר על הסיטואציה ולהגיד את זה בפומבי, גם קיבלתי הרבה תגובות של אנשים שאומרים איפה ההורים שלה היו אז כשהייתי נערה... וזה לא פייר כלפיהם כי הם לא ידעו, אני הלכתי בלי להגיד להם. אבא שלי לעולם לא היה מסכים כי הוא לא רצה בכלל שאכנס לעולם הזה. בגלל שהוא לא היה בעד זה, אמרתי שאלך ואעשה את זה לבד ואז קרה מה שקרה".

כתוצאה מהמפגש עימו שם נאמר לך שאת צריכה להוריד במשקל, אף הגעת למצב של אנורקסיה ובולמיה ונאלצת להתאשפז עד שהחלמת. מה את זוכרת מאותה תקופה?

"כן, אני לא אשקר, עד היום יש לי אישיו עם משקל בגלל זה. זה היה לא בריא, במצב שאם הייתי אוכלת ביס ממלפפון או אפילו שותה מים, עליתי על המשקל והרגשתי שמנה. לא הסכמתי לקבל את מה שהסביבה אומרת לי, זה היה אצלי בראש. המזל שלי שאבא שלי שם לב לזה והציל אותי. הוא ראה שאני לא אוכלת שום דבר, הייתי בגובה 1.74 מטר ושקלתי 38 קילו. ואז התאשפזתי, זה משהו שנמשך חצי שנה. הדבר שאני בעיקר זוכרת שאם הייתי רוצה ללכת לשירותים הייתי חייבת ליווי של אחד מבעלי המקצוע. השירותים היו נעולים, וליוו אותי כדי לראות שאני לא מקיאה. ראיתי בנות בסיטואציה יותר חמורה ואמרתי שאני לא רוצה להיות במקום שלהן, זה הפחיד אותי... וזה גרם לי לשתף פעולה כי רציתי להחלים".

את מרגישה שיצאת מזה חזקה ובוגרת יותר?

"כן לגמרי, שמחתי לחזור הביתה כי הרגשתי שאני סופסוף יכולה לחזור להיות ילדה כמו כולם. לחזור לתיכון ולהתעסק בדברים שילדות עושות. כי באותה תקופה של האישפוז לא הלכתי לבית הספר למקיף ו', לא ראיתי את החברות והחברים והרגשתי לבד. אני היום במקום אחר בחיים אבל הפרעת האכילה נשארת, זה מאבק תמידי שלי. גם אבא שלי עדיין דואג וקצת בטראומה, תמיד שם לב שאני מסיימת את האוכל שלי... אבל אני כבר בריאה לחלוטין. בכל מקרה זו הזדמנות להגיד תודה רבה להורים שלי, יש הרבה סיטואציות בחיים עד היום שפשוט לא הייתי יכולה לעבור בלעדיהם".

שיר הרוש. צילום: דריה מק 

בדרך שלה

ואכן שיר לא נתנה למה שעברה לעצור אותה ולמרות הסיטואציה הקשה, בגיל 17 חזרה לעולם הדוגמנות. "באותו שלב רציתי לחזור לזה ואז אמא שלי כבר באה איתי לפגישות. לא רציתי להיות אצל סוכן גבר, היה לי חשוב שזו תהיה אישה. אז הצטרפתי לסוכנות של נורית אורגל, היא מדהימה ועזרה לי המון", סיפרה שיר. בימים אלו שיר מתחילה ללמוד משחק ועובדת על מגוון פרויקטים עליהם כנראה נשמע ממש בקרוב. לצד העשייה היומיומית, שיר כאמור מתחזקת חשבון אינסטגרם מצליח.

מה את הכי אוהבת לשתף עם העוקבים שלך?

"אני אוהבת לשתף הכל, גם נושאים אישיים, חשוב לי להיות גלויה עם כולם. להראות שלא הכל רק ורוד ויפה וקסום כי זה לא באמת ככה. יש גם את היופי וגם מה שפחות. בגלל זה היה לי חשוב לשתף נושא כל כך אישי כמו מה שעברתי עם שי אביטל. הרבה גם אמרו לי תמיד שאני נראית בחורה ביישנית ופתאום בתמונות אחרת לגמרי. חשבו שאני בחורה של "קאווה על הבר", אחת כזו שלא מדברת, אבל במציאות זה אחרת לגמרי. אני מביאה את עצמי כמו שאני".

מה הפוסט שקיבל הכי הרבה לייקים ותגובות באינטסגרם?

"פוסט שהעלתי בו תמונה עם בגד ים. הוא קיבל מעל ל-2500 לייקים".

יש לפעמים גם תגובות פחות טובות?

"ברור, לא כולם מפרגנים וזה בסדר. אם כולם היו מפרגנים משהו כנראה לא היה אמיתי. אני מקבלת גם הרבה תגובות על המשקל שלי, מישהו למשל פעם אחת אמר לי ששמנתי והעיר לי. מצד שני גם כשהייתי רזה אמרו לי שאני לא נראית טוב... תמיד יהיו תגובות לכאן ולכאן וזה בסדר, אני לא לוקחת ללב".

שיר הרוש, צילום פרטי

מה המסר שהיית רוצה להעביר לנערות צעירות?

"שלא להקשיב לאף אחד לגבי המשקל, תעשו מה שטוב לכן. היום אם מישהו היה אומר לי לרדת במשקל אפילו טיפה לא הייתי מסכימה לזה והיו סיטואציות כאלה בעבר. היום אני מקשיבה רק לעצמי. חשוב לי גם להגיד בעיקר להורים- תשימו לב לילדים שלכם. כמו שסיפרתי, אם לא אבא שלי לא הייתי יוצאת מזה. חשוב באמת לדעת לעצור מצבים כאלה בזמן כדי לא למצוא את עצמך במצב גרוע יותר".

אמנם עברת הרבה בחיים אבל בכל זאת רק בת 25- מה החלומות הגדולים?

"המחשבה שלי בתור ילדה של להיות רק דוגמנית עברה מזמן. היום החלום האמיתי שלי הוא להיות שחקנית. אני באמת אוהבת לעשות את זה, אני רוצה לקום כל בוקר עם חיוך ולעשות מה שאני אוהבת. הרבה אמרו לי לגבי המשחק שזה לא מקום בטוח אבל אני לא מסכימה לאף אחד להוריד אותי מזה כי זה מה שעושה לי טוב".

-

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fd8eb92f-905e-4d92-b474-6cc8ef715e6b','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה