שחקן התיאטרון ירמי רייך מדבר מהלב: "עזבתי את כל מה שהיה לי בבאר שבע והתחלתי מאפס"

$(function(){setImageBanner('5afc4af5-003e-4b6c-8162-e4d4c6989e82','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

ירמי רייך היה אחד האנשים שתמיד קל לאהוב בבאר שבע: השחקן המוכשר בתיאטרון באר שבע שחולם להצליח בגדול, זה שמשדר ברדיו דרום את התוכנית בוקר המצליחה והמדוברת "שותפים לתשע" יחד עם השחקן אורן כהן, הרווק המבוקש בקרב בנות העיר וזה שתמיד חיוכו וקולו העמוק מושפרץ לכל עבר, וחסרונו הורגש כשעזב את העיר בעקבות האהבה. קבלו את הגרסה החדשה של ירמי שמתגורר כיום בכפר סבא, נשוי לתהילה, אבא לשני ילדים וכיום עובד כשחקן הבית של תיאטרון הילדים הישראלי. שיחה של געגוע

ירמי רייך. צילום: לילך רז

ירמי רייך כבר ילד גדול בן 41 שמתגורר כיום בכפר סבא, אבל, לדבריו, הוא באר שבעי בדם, בלב ובנשמה. נשוי לתהילה ואבא לעומר וארבל, שהם כל עולמו. קצת יותר בוגר, מעט רגוע בהתנהלות חייו, חי, נושם ובועט תיאטרון, ותמיד נזכר בתקופה שבה שיחק בתיאטרון באר שבע ושידר ברדיו דרום את התוכנית המצליחה ובעיקר המצחיקה "שותפים לתשע", ביחד עם חברו שחקן התיאטרון אורן כהן, ברדיו דרום.

"הילדות שלי הייתה מהממת" נזכר ירמי בילדותו. "יש לי הורים, אילנה ויוסי, שדאגו שלא יחסר לי דבר לעולם. כולם התגוררו בישוב מיתר יחד עם שתי האחיות רוית וליאת, כשהישוב הפסטורלי היה אז מאוד קטן ואינטימי. "כולם הכירו את כולם והייתה הרגשה של מושב יותר מיישוב" שיתף בזכרונו "יום אחד ישבתי בבית במיתר וצפיתי בתכנית שאז הייתה ב yes שקראו לה 'פרויקט Y'. התכנית הייתה בקונספט של האח הגדול אבל עם שינוי מהותי אחד: היו להם שם שיעורים בכל מיני מקצועות. מקצוע אחד היה משחק שלימד יורם לוינשטיין ומאוד קסם לי השיעורים האלה".

זה חיידק הבמה שנכנס ולא יוצא מהגוף

"באותה שנה בכוכב נולד התמודד הראל סקעת שלמד באותו זמן בבית צבי. מאוד התרשמתי מהיכולות של הראל ושתי התכניות האלה גרמו לי להבין שאני רוצה לחקור את כל עולם אומנויות הבמה. התחלתי ללמוד פעם בשבוע בבית הספר של ענת ברזילי בתל אביב (זה מן חוג כזה) כדי שאקבל רקע במשחק, ושם הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים אז הלכתי לאודישנים לבית צבי ולא היה ספק שאני הולך לתת את כל כולי כדי להצליח במקצוע הזה. התקבלתי ולמדתי שלוש שנים. לאחר שסיימתי הגעתי לבאר שבע כדי לשחק בתיאטרון באר שבע ובמקביל שידרתי ברדיו דרום יחד עם אורן כהן, שחקן וחבר שיחד שיחקנו בהפקה משותפת 'קומדיה של טעויות', ועד היום נשארנו חברים טובים".

למה חזרת אחרי הלימודים לשחק בתיאטרון באר שבע ולא נשארת בתל אביב במרכז התרבות?

"נתחיל מזה שיש מספיק בתי ספר למשחק שמוציאים יחד כל שנה המון בוגרים שמסתערים על כל תפקיד מוצע. לי היה מזל ענק שלימד אותי בבית צבי הבמאי יורם פאלק (נאחל לו מפה בריאות שלמה!) שכמה חודשים אחרי שסיימתי ללמוד, הוא קיבל לביים הצגה בתיאטרון באר שבע וככה נכנסתי לתיאטרון ושיחקתי שם 11 שנים."

איך היה לשחק בתיאטרון באר שבע?

"ההצגה הראשונה שלי הייתה נחיתה לא קלה בתיאטרון רפרטוארי. רק סיימתי ללמוד ופתאום אני משחק עם שחקנים ענקיים. קפאתי מההתרגשות. פחדתי שאצא לא טוב וזה גם מה שגרם לי מאוד לא להיות משוחרר ולהיות בסוג של חרדה"

איך ידעת להתגבר על החרדה?

"מההצגה השנייה שלי בתיאטרון כבר הרגשתי הרבה יותר בנוח, בעיקר גם שרוב הקאסט היה קאסט צעיר כמוני. ההצגה הייתה קומדיה של טעויות שבה שיחקתי את דרומיו מסיראקוז ובהצגה היה לי אח תיאום – דרומיו מאפזוס. את דרומיו מאפזוס גילם אורן כהן ושם בעצם הכרתי אותו והמשכנו באותן שנים את דרכנו יחד גם בתיאטרון באר שבע וגם ברדיו דרום בתכנית הבוקר "שותפים לתשע" שרצה בהצלחה כשש שנים".

ירמי רייך ואורן כהן ברדיו

ירמי לא היה מעולם אדם טיפוסי שרץ מאודישן לאודישן, בעיקר כי הוא הרגיש שהוא גרוע בזה. לא היה מסוגל לעמוד בסיטואציה שבה אנשים מסתכלים או בוחנים אותו באור הזרקורים ואומרים לו ישירות "כן, בוא נראה למה אתה מסוגל ומה אתה שווה" -  זה סגר אותו מלהיות משוחרר ."התקבלתי באודישנים להצגות תיאטרון ואני באמת לא יודע איך זה קרה" הסביר "אני מאוד מודע לעצמי ואני יודע בוודאות שאם יש משהו שאני ממש גרוע בו זה אודישנים".

התוכנית שלך עם אורן כהן ברדיו דרום הצליחה מאוד והפכתם את הבוקר לחדשותי הומוריסטי -מה היה הסוד שלכם?

"אורן ואני הבאנו את השטויות שלנו לשידור. היינו באר שבעים לחלוטין וידענו מה המאזינים שלנו יאהבו לשמוע. היינו מתקשרים לסלבים תל אביבים והיינו מסתלבטים עליהם, עושים מערכונים קורעים מצחוק (טוב, לא תמיד) וגם ניסינו לפעמים לבדוק עד כמה החבל הוא דק, כמו להתקשר לתחנת משטרה ולעמת אותם על כל מיני ידיעות עליהם שהיו אז אקטואליים בעיתונים. עשינו כיף. המאזינים שמעו את זה וזה פשוט עבד. "

ברגע שהכרת את אשתך לעתיד תהילה, ידעת שאת הקריירה שלך בבאר שבע אתה עוזב לטובת האהבה?

"היה בין אשתי וביני הסכם, שברגע שיהיו לנו ילדים, אנחנו עוברים לגור קרוב לאמא שלה בכפר סבא, ובאמת חודש לפני לידת עומר ביתי הבכורה עברנו למען האהבה ובעיקר המשפחה. היום כבר ברור לי למה תהילה התעקשה על זה. מזל, אמא של תהילה, זאת המתנה הכי גדולה שיכולנו לקבל. לא יודע איפה היינו היום בלעדיה".

כמה היה קשה להתחיל מחדש במרכז?

"מאוד קשה. עזבתי את כל מה שהיה לי בבאר שבע והתחלתי מאפס. הייתי צריך להוכיח את עצמי מחדש. זה לא קל. בשנה הראשונה לימדתי תיאטרון בבית ספר ברמת גן ובמקביל כתבתי מייל לאסי מתיאטרון הילדים הישראלי כדי שייפגש איתי והוא הסכים. בדיעבד אני יודע שזאת הפגישה הכי נכונה וטובה שהייתי יכול לבקש".

איך זה להיות אבא, מה זה שינה בך?

"שינה בי הכל! להגיד שהייתה לי איזושהי גישה לילדים לפני? ממש לא. הילדים ביגרו אותי, גרמו לי להיות איש טוב יותר, אנושי יותר, משפחתי יותר.כל המהות שלי כיום בחיים, זה הכל בשבילם. אני לחלוטין כבר לא חי בשביל עצמי".

אתה מרגיש מפוספס בתחום?

"ממש לא. אני עושה את מה שלטעמי אני עושה הכי טוב ולא הייתי משנה כלום".

ירמי ואשתו תהילה

צילום: פרטי

החיבור בין תיאטרון הילדים הישראלי לבין ירמי היה הכי טבעי מבחינתו ובעיקר מהיר. הוא יזם מפגש עם מנהל התיאטרון, אסי סתיו, שראה את יכולות המשחק שלו ועשה כל מה שאדם זקוק כדי להצליח: להאמין בו. "עשיתי אודישן להצגה תירס חם שהוא הפיק בתיאטרון" נזכר "ביימה את ההצגה ואת האודישנים היוצרת אילון נופר, שייסדה את להקת מיומנה, וכמו שכבר אמרתי לפני שאני גרוע באודישנים - אסי החליט שהוא שם את כל הקלפים עליי למרות אודישן פושר שעשיתי וליהק אותי לתפקיד הראשי. ברגע שזה קרה, ידעתי שלא משנה מה יקרה, הלב שלי שייך לתיאטרון הזה שהאמין בי ולעולם אבל לעולם אני לא אשכח את זה - ההצגה הפכה להיות הצלחה מסחררת ועד היום האולמות מלאים עד אפס מקום והקהל משוגע על ההצגה הזאת. תמיד אני אומר לאסי שההצגה הזאת היא תופעה".

תספר מה אתה עושה כיום

"ענבל לוי רהב, שהיא כבר אחת החברות הכי טובות שלי ומנהלת האומנותית של התיאטרון, עושה שם קסמים. היא כותבת, מביימת ומשחקת ואנחנו משחקים יחד גם בהצגות 'תירס חם', גם ב'פיטר הארנב' ובעוד הצגות. היא הולכת לכתוב את ההצגה במבי שתעלה בקרוב ולפי מה שמדברים בתיאטרון, יש לבאר שבע מה לצפות. גם משחק בהצגה פיאף (למבוגרים) שמוצגת בתיאטרון העברי אחרי שהייתה שלאגר בתיאטרון באר שבע. בתיאטרון הילדים הישראלי אני משחק גם בהצגות של אלאדין, פיטר הארנב, מתנות קטנות, העץ הנדיב, ספר הג'ונגל, עוץ לי גוץ לי ואולי בקרוב במבי?".

איך אתה משלב עבודה ולו"ז הצגות עם משפחה?

"יש לי אישה (כפרה עליה!) שמפרגנת לקריירה שלי ולא עושה לי חיים קשים. "יש עבודה? לך לעבוד! אני כבר אסתדר."

איזה תפקיד נחשק היית רוצה לעשות?

"בבית צבי גילמתי את סלווטורה בהצגה "קוויאר ועדשים". ההצגה רצה 70 פעם בבית הספר למשחק. זה ממש לא דבר שגרתי, לכל שחקן יש תפקיד חיים כלשהו. זה התפקיד חיים שלי."

מעדיף לשחק בהצגות ילדים או מבוגרים?

"שניהם. פשוט בילדים אני מרגיש שאני באמת יכול להעביר מסר שיחלחל וישפיע, אבל שניהם גורמים לי להרבה נחת".

ספר על  ההצגה 'נוצה ברוח' שאתה הולך לשחק בה.

"נוצה ברוח זאת הצגה שאני ממש בימים אלה נמצא בחזרות אליה בתיאטרון אורנה פורת. כתבה וביימה אותה יערה רשף-נהור ומשחקת איתי השחקנית טלי ביק קשת. הצגה שמתעסקת בכוחן של המילים. לדעתי ההצגה הזאת חשובה מאין כמותה, ממש אבל. ולמה? כל סוג אלימות שהוא אצל ילדים ונוער, אם זו אלימות מילולית או פיזית, חרמות, נידוי וכו', הכל מתחיל מלשון הרע, רכילויות, שמועות. מילים. ההצגה בעצם באה להראות לילדים מה מילים יכולות לעשות. כמובן שההצגה מועברת בהמון הומור ואין שם אפילו רגע דל אחד. הצגה מהממת"

היית חוזר לבאר שבע?

"באר שבע תמיד תהיה הבית שלי. הילדים שלי כפר סבאים, לעומר שלי יש פה כבר חברות, חיים לכל דבר ועניין. הייתי חוזר לבאר שבע, כמובן, אבל לא בזמן הקרוב זה בטוח".

ירמי רייך בהצגה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('777df846-9db7-46ad-b1db-0ee3cdcd621d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה