יו"ר נעמת חגית פאר על התכנית למניעת אלימות במשפחה שאושרה אך לא מומשה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0d9181cc-4458-4a5e-a2df-f8f9f0a2f79c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('0d9181cc-4458-4a5e-a2df-f8f9f0a2f79c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

יו"ר נעמת חגית פאר בראיון ל'באר שבע נט' מדברת על הקורונה והשפעותיה על המשפחה כולה ועל נשים בפרט, על התוכנית שהגיעה לכנסת כבר בשנת 2017, אושרה, תוקצבה אך משום מה לא מומשה ועל אופטימיות כי בלעדיה לא נעבור את התקופה

חגית פאר, יו"ר נעמת, היא אישה דומיננטית ועסוקה באופן כללי, אבל הקורונה הכפילה לה את העבודה ואת שעות היום לתוך הלילה והביאה אותה לא פעם להתיישב בכיסאות האולפנים בכל ערוצי המדיה שמבקשים את נוכחותה של חגית, שתעניק פרשנות ודעה של חוזק והרגעה כאחד על כל מה שנעשה עם המעונים הסגורים או האלימות הגוברת במשפחה ובנשים בפרט. 

הימים של פאר חולפים במתח אישי רב ודאגה למשפחתה היקרה "כפי שאני דואגת לילדים הרכים במעונות היום שלנו ולעובדות נעמת המסורות" מסבירה את מהות המשפחה "זו אחריות אדירה שמדירה שינה מעיניי. עוד שהתחילה הקורונה לא ידענו מה המשמעות שלה על חיינו, היה לי ברור שמעבר למצב הבריאותי המדאיג יעמדו בפנינו עוד התמודדויות רבות כמו המצב הכלכלי, המתח הנפשי, חוסר האונים ובטח עלייה דרמטית באלימות בתוך המשפחה". 

יו"ר נעמת חגית פאר | צילום: ישראל מלובני עבור נעמת

איך את מתנהלת ביום יום עם כל כך הרבה עיסוקים ופרויקטים חשובים כיו"ר נעמת?

"ידעתי שעליי קודם כל להכין את תנועת נעמת להתמודדות כמוה לא ידענו מעולם. כינסתי צוות חירום וחילקתי את המשימות למשימות פנים ארגוניות ומשימות חוץ ארגוניות. מצד אחד הובלתי מאבק עיקש מול הממשלה הכולל ראיונות בכל כלי התקשורת ופגישות רבות על מנת שיכללו את הגיל הרך בחשיבה ובתקציבים, מצד שני ערכנו מיפוי מלא של הארגון ופתרנו בעיות ברמה האישית, תגברנו את הקו החם שלנו למניעת אלימות במשפחה וגייסנו מתנדבות על מנת שהקו יהיה זמין 24/7". 

וכחלק מהלא צפוי הגענו לסגר השלישי מה יש לך לומר על זה? 

"הספקנו לצאת לעוד שני סגרים מלאים בהם יצאנו ההנהלה כולה לחל"ת יחד עם כל עובדות נעמת בכל הארץ על מנת לשמש דוגמה אישית ולאות סולידריות. זו ההזדמנות לומר תודה לצוות הנפלא, האנושי והמקצועי המקיף. הסגר השלישי תפס את כולנו עייפים ומותשים ממרוץ בלתי נתפס בניסיון לשמור על מקום העבודה, להתמודד עם הילדים, המצב הכלכלי ועם הנחיות. צריך להתמודד עם הילדים, המצב הכלכלי ועם הנחיות שלעיתים נראות כלא הגיוניות ובלתי ניתנות לביצוע. המתח הנפשי נמצא בשיאו וליבי עם ההורים המשוועים לשגרה כלשהי.

עד כמה את ערה למצוקת ההורים והילדים ומה לדעתך הפתרון?

"אני נוהגת לשוחח עם הורים רבים, לשמוע את מצוקתם ולנסות לעזור כמה שאפשר. במגבלות הקיימות כולי תקווה שמדינת ישראל תבין סוף סוף שילדים לא נולדים בגיל 3 ויש להפוך את הפירמידה ולהשקיע את מירב התקציבים בגיל הרך הכל כך משמעותי להתפתחות הפעוטות ולפתיחת המשק. יש להשקיע בהון האנושי בהדרכות, למידה, בתקנים ובשכר. לצערי נאלצתי להיאבק אף על קדימות במתן חיסונים לצוותים המקצועיים בגיל הרך מה שאמור להיות ברור מאליו. ברור לי שהתקופה הזו תשפיע עלינו לעוד שנים רבות בכל התחומים". 

 צילום : ישראל מלובני עבור נעמת

יצאו לאחרונה הרבה סקרים ומחקרים על מצב המשפחה והנשים בתקופת הקורונה - מה קידמת לאחרונה מבחינת פרויקטים וקמפיינים להעלאת המודעות?

"התקופה הזו אפשרה לי ולצוותים שעות עבודה איכותיות בשיח משותף ובהעלאת קמפיינים חשובים בדרכים שונות ויצירתיות, קמפיין למניעת אלימות במשפחה בשיתוף ההסתדרות - שודר בכל אמצעי התקשורת ועברו תרגום לשפות שונות, קמפיין - שומר.ת אחותי להעלאת המודעות לערבות הדדית למניעת אלימות והפנייה לקו החם של נעמת פתיחת מרכז אבא - מרכז ייחודי להדרכת אבות - מענה שהגיע מצרכים שעלו מאבות אשר ביקשו הדרכה והכוונה השתתפנו בניסוח חוק האפוטרופסות החשוב כמו גם בחוקים רבים נוספים ובדיונים הרבים בוועדות השונות בכנסת הנוגעות למשפחה, קידום נשים ומניעת אלימות". 

אם הזכרת את נושא האלימות במשפחה, אנו עדים לעלייה ברמת האלימות כנגד נשים בעקבות הקורונה, איך ניתן לעזור ולהציל נשים מוכות? 

"בשנת 2020 נרצחו 24 נשים ותינוקת בת 10 חודשים. מספר הפניות אל הקו החם ובנעמ"ת עלה במהלך החודשים האחרונים בכ-300 אחוז. חלק גדול מהפניות הינן של בני משפחה מודאגים שמבקשים לדעת האם מדובר באלימות ומה ניתן לעשות.

בעקבות הפניות הרבות והניסיון המחריד לרצח שירה איסקוב במצפה רמון, החלטנו להעלות את קמפיין שומר.ת אחותי. שחקנים וסלבריטאים התנדבו לצלם סרטונים בהם הוצגו מגוון האלימות כגון: אלימות כלכלית, נפשית, מינית ופיזית. בסרטונים צפו כ-8 מיליון איש ונעשתה הפנייה לדף נחיתה של נעמת שם ניתן היה ללמוד את הנתונים ולקבל כלים להתמודדות".

הממשלה עושה מספיק?

"לצערי על שולחן הממשלה מונחת משנת 2017 תכנית מקיפה למניעת אלימות במשפחה אשר אושרה ותוקצבה, אך עד היום עברו רק חלק קטן מהכספים והתכנית לא מומשה. אסור לנו כחברה לקבל את מצב בו נשים וילדים נמצאים בסכנה קיומית. נשים וגברים צריכים להתייצב יחדיו ולהחליט שלא עוד וישנן דרכים רבות לצמצם את התופעה הבזויה באופן משמעותי, החל מחינוך מודע מגדר כבר מהגיל הרך, הדרכות לאנשי מקצוע, פיתוח אפליקציות ועד לחקיקה וענישה הולמים. אנחנו נמצאות ומעורבות בכל שלב ושלב ובמקביל קוראות לכל אחת מאתנו להיות שומר.ת אחותי ולהושיט יד למי שזקוקים לעזרתנו". 

סיכום אופטימי?

"אני קוראת לכולם לשמור על אופטימיות ותקווה כי בלעדיהן אי אפשר להמשיך הלאה, להעריך את ההנאות הקטנות בחיינו ולהתפלל לכך שנחזור בריאים במהרה לשגרה המבורכת". 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('254723c8-2c83-41df-bbed-7177fd768c8d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה