"שואף לחלל ולהמריא למעלה"

$(function(){setImageBanner('38035113-93a4-41db-863e-2d45aa38c028','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הוא החל את דרכו המוזיקלית בלהקת צעירי באר שבע, לומד קולנוע בלוס אנג'לס ודווקא בימי קורונה חזר לבירת הנגב והוציא את הסינגל הראשון שלו The Greater Good בדרך לאלבום בכורה. המוזיקאי היוצר עוז נגיד בראיון מיוחד

את הקורונה פגש עוז נגיד כשגר בלוס אנג'לס, לשם עבר לפני שנה כדי להתחיל בלימודי קולנוע. אז למרות שהיה תקוע בעיר המלאכים של ארצות הברית במשך חודשיים לפני שחזר לעיר הולדתו באר שבע, דווקא המצב המאתגר בעולם וברמה האישית גרם לו לקחת מחברת ולכתוב את הסינגל הראשון שלו The Greater Good. "הייתי תקוע באל.איי עם גיטרה ומחברת ופשוט התחלתי לכתוב שירים", סיפר עוז ל'באר שבע נט', "אחד מהם הוא השיר החדש שיצא לאור".

עוז נגיד. קרדיט: יהונתן אבירם

עוז נגיד בן 21, מוזיקאי ויוצר שנולד וגדל בבאר שבע. עוד כשהיה בתיכון החל לעסוק במוזיקה, כשניגן בגיטרה בס והיה חבר בלהקת צעירי באר שבע. "בתיכון התחלתי להקשיב למוזיקת רוק, מוזיקה אלטרנטיבית ובעקבות זה למדתי לנגן על גיטרה בס. הייתי הבסיסט של להקת צעירי באר שבע, היינו עושים הופעות קטנות של תיכוניסטים", מוסיף עוז. ואם השם נשמע לכם מוכר מדובר בבנו של יאיר נגיד, ראש מנהל התרבות ומנכ”ל המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע, כך שהתרבות והמוזיקה מגיעה מהבית.

ספר על הסינגל החדש שלך The Greater Good, על מה השיר?

"כתבתי אותו באל.איי כשהייתי תקוע שם לבד בתחילת הקורונה. זו הייתה תקופה שהייתי לבד ביבשת ובמדינה זרה, רחוק מהמשפחה... גם הלימודים הופסקו וזו הייתה תקופה יחסית קשה. הרגשתי שאני לא מוצא את עצמי אז השיר עוסק בחיפוש עצמי, באיבוד עשתונות, הוא מדבר על עולם שקורס מול עיניך אבל בסופו של דבר אתה מבין שיש דברים גדולים ממך".

למה להוציא סינגל ראשון דווקא בתקופה הזו?

"אני מסכים שלהוציא שיר ולא להופיע איתו כמה הופעות ברצף זה מבאס. כל מוזיקאי ויוצר צריך את החיבור עם קהל, השירים שאנחנו מוציאים הם בשביל הקהל, זה משהו שאי אפשר להחליף. אבל בסופן של דבר הבנתי שהקורונה פה לא לתקופה קצרה, וגם אני אישית מתבאס כשאמנים אחרים שאני אוהב מוציאים פחות שירים השנה, אז אולי דווקא עכשיו זה הזמן להוציא מוזיקה, זו תקופה בה אנחנו צריכים יותר את האומנות ואת התרבות במיוחד כשאנשים נמצאים בבית כל היום".

 

את הסינגל החדש הפיק רון שרף, ואת הקליפ צילם יהונתן אבירם, שניהם חברי ילדות של עוז שעושים את הדרך המוזיקלית יחד. "עבדנו יחד על השיר והקליפ יותר זמן ממה שלקח לי לכתוב אותו", עוז צוחק ומספר, "הם נתנו הכל והשיר נראה ונשמע טוב הרבה בזכותם. במשך חודשיים וחצי תכננו את הקליפ, היה לנו חזון ויום לפני הסגר הראשון יצאנו למדבר בשדה בוקר, עצרנו בצד ויצאנו לצלם". גם התגובות הבאר שבעיות לא איחרו להגיע אחרי יציאת השיר של עוז, "יש תגובות מדהימות, אני לא מפסיק לקבל מחמאות על השיר. עבדתי עליו המון זמן וכשאתה מוציא אותו ויש אנשים שלא מפסיקים לשמוע את השיר ורוצים עוד, זה מחמם את הלב. באר שבע זה הבית לא משנה איפה אהיה בעולם".

למה בחרת להוציא שיר באנגלית ולא בעברית?

"אני מאוהב בשפה העברית, היא בעיני אחת השפות המדהימות שיש וכמובן שגם מוזיקה בעברית ואומנות זה משהו שאי אפשר להתחמק ממנו, זה חלק מהדי אן איי שלנו. אבל בכל זאת המוזיקה שגדלתי עליה הייתה באנגלית, כל הזמרים שאני מעריץ ורואה בהם דוגמה לאיך אני רוצה שהחיים שלי יראו- שרים באנגלית. בסופו של דבר אני גם רוצה להצליח להגיע לכולם ובעיני שירים באנגלית זו הדרך הנכונה לשם כך".

עברת ללוס אנג'לס כדי ללמוד קולנוע ולנסות להצליח בתחום, אתה רואה את עצמך יותר כמוזיקאי או קולנוען?

"אני לא יכול להגדיר את עצמי כאחד מהשניים, אני פשוט אוהב אומנות. כל צורת אומנות בעיני זה הדבר הכי מעניין וכיף בעולם. להגיד מה אני אוהב יותר זה קשה, יש הרבה דימיון בין מוזיקה לקולנוע בעיני, בשניהם יש כל כך הרבה אלמנטים, עבודת צוות ודרכי ביטוי שבחיים לא נוכל להוציא בדרך אחרת, בלי סרטים, סדרות ומוזיקה. אומנות היא חלק חיוני בתרבות האדם ואי אפשר בלעדיה".

 מתוך הקליפ The Greater Good. צילום: רון שרף

כחלק מהרצון של עוז להמשיך לצבור ניסיון גם בעולם המוזיקה וגם בעולם הקולנוע הוא אף לקח חלק בחודשים האחרונים בהפקת סרטו החדש של אבי נשר "תמונת הניצחון". מה אתה יכול לספר על כך? "לאחרונה סיימנו את הימים האחרונים של ההפקה. אני עוזר אחראי ניצבים בסרט של אבי נשר 'תמונת הניצחון'. זו חוויה מטורפת, זה סרט תקופתי על מלחמה שהייתה בין מצרים לקיבוץ ניצנים והמבצע בגשר עד הלום. בגלל הקורונה כולם נשמרים ומקפידים על ההנחיות אז זו כן מגבלה שהקשתה, אבל בכל זאת אנחנו מצליחים לעשות את זה וזה מדהים".

אביך יאיר נגיד בעל ניסיון רב בתרבות, בעולם ההופעות והמוזיקה, מה העצה הטובה ביותר שהוא נתן לך?

"העצה הכי טובה שהוא נתן לי זה כשהוא אמר לי פשוט תהיה עצמך, תמיד להיות אתה ולהקשיב לעצמך כי ככה תצליח, אם תנסה להיות מישהו אחר או זיוף של משהו זה לא יעבוד, לא צריך לכוון להצלחה היא תבוא ברגע שתהיה אתה. והוא באמת צודק, אני מוציא את מי שאני בשירים, בסרטים ובאומנות ומי שאוהב זה מעולה, ומי שלא אני מכבד גם את זה. אבא שלי תמיד עזר לי במהלך כל החיים, תמיד תמך ודחף אותי קדימה".

איפה נראה אותך בעוד חמש שנים?

"השאיפה שלי היא להמשיך לעלות ברמה, בין אם באיכות, בהכרה, בצפיות ובהשמעות לשיר... אני רוצה עוד חמש שנים שאנשים יזהו את האומנות שלי, בין אם זה סרטים או מוזיקה. יש לי כבר אלבום כתוב אבל הוא עדיין לא הוקלט, אז יהיה גם אלבום, הופעות וסרטים בעזרת השם. עם השנה הזו הייתה קפיצת מדרגה עבורי אז בחמש השנים הקרובות אני ממשיך קדימה ולא עוצר, שואף לחלל ולהמריא למעלה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bd424809-7cb5-4f68-a478-d42eef721121','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה