רן שי מבאר שבע, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, בראיון לפתיחת שנת הלימודים: "חשוב שאנחנו נזיז את הערפל שיש בנושא הרשתות החברתיות עבור בני הנוער"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a05833f2-9c07-43d5-b98a-631aa15608f3','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a05833f2-9c07-43d5-b98a-631aa15608f3','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

שנת הלימודים תשפ"ג נפתחת היום כשמעל ל-45 אלף תלמידי העיר באר שבע חוזרים אל ספסל הלימודים. במיוחד כדי לשמוע את קולם של בני הנוער שוחחנו עם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, רן שי מבאר שבע, שמביא לנו הרבה גאווה. בראיון ל'באר שבע נט' בדקנו מה חשוב לו לקדם בתפקידו החדש? כיצד הוא מתכנן להתמודד עם מקרי האלימות הרבים בבתי הספר וברשתות החברתיות? ואיך הוא מרגיש לקראת פתיחת שנת הלימודים האחרונה שלו כתלמיד י"ב?

כמו שאר חבריו הבאר שבעים, גם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית חוזר היום לספסל הלימודים לשנתו האחרונה במקיף רגר, אך עם תפקיד חדש והרבה אחריות ומוטיבציה לעשייה.

רן שי הוא תלמיד כיתה י"ב בבאר שבע, וגם מביא לנו גאווה גדולה כשהוא נבחר לאחרונה לעמוד בראש מועצת התלמידים והנוער הארצית. בראיון מיוחד ל'באר שבע נט' לפתיחת שנת הלימודים, מספר רן על התפקיד החדש וחשיבותו, לצד הנושאים שחשוב לו לקדם. "זה ממש מרגש, אני אוהב את התפקיד הזה ואנחנו עובדים מאוד קשה לקראת פתיחת שנת הלימודים", הוא מספר.

"אחרי שנתיים וחצי של קורונה הבנו שיש פה קושי של תלמידים ואין מספיק כלים להתמודד עם קשיים רגשיים שיכולים להגיע לבדידות ואף אובדנות, זה נושא שחשוב לטפל בו"

אז מה חשוב לך לקדם בשנה הקרובה כיו"ר המועצה עבור התלמידים בישראל?

"יש הרבה דברים שחשוב לי לקדם, קודם כל מבחינת הנוער חשוב לי שבכלל הנוער בארץ ישותף יותר בקבלת החלטות בכל תחום שמשפיע על החיים שלו, בין אם זה בבתי ספר, בעירייה, בתחבורה או בתרבות, הנוער צריך להיות שם. מבחינת מערכת החינוך חשוב לנו להמשיך את הרפורמות שאנחנו עובדים עליהם עוד בשנה הקודמת, אם זה חמישה ימי לימוד, רפורמת הבגרויות, חינוך מיני... נמשכים לקדם את הנושאים האלה. בנוסף, אחד הדברים הכי קריטיים בעיני זה חינוך פיננסי, חייבים לשים על זה דגש עבור התלמידים ולהכניס את החינוך הפיננסי למערכת הלימוד. יש גם נושא של צמצום הפערים הרגשיים והחברתיים בבתי הספר, אחרי שנתיים וחצי של קורונה הבנו שיש פה קושי של תלמידים ואין מספיק כלים להתמודד עם קשיים רגשיים, קשיים שיכולים להגיע לבדידות ואף אובדנות, לכן חשוב לטפל בזה לפני".

רן שי, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית. צילום פרטי

בשנה האחרונה ובכלל אנחנו עדים לעוד ועוד מקרי אלימות וחרמות בתוך בתי הספר וגם באמצעות הרשתות החברתיות, רק בשנה שעברה ליאן מושטין ממקיף רגר עברה התעללות- איך תפעלו נגד התופעה הזו?

"המקרה של ליאן זכור לי, זה קרה בבית הספר שלי. בשנה שעברה פעלנו במספר פרויקטים גדולים שקשורים לזה עם משרד המשפטים ומשרד החינוך והשנה אנחנו רוצים להתמקד בכל נושא האלימות ברשתות החברתיות בכמה היבטים. דבר ראשון מבחינת מניעה- חשוב לתת כלים לתלמידים של איך להתמודד עם כל מה שקורה ברשת, איך מתנהלים נכון בתוכה, מה עושים ומה לא עושים. אם זה לא לשלוח תמונות לאנשים זרים או לא לצלם סיטואציות מסוימות, לא לפתוח קבוצות ברשתות בלי אחד הילדים ואיך לכתוב הודעות בצורה נכונה. כל מה שקורה ברשתות החברתיות הוא בסימן שאלה מאוד גדול עבור ילדים ובני נוער, אז חשוב שאנחנו נזיז את הערפל שיש בנושא הזה. דבר שני חשוב לדאוג לנושא הטיפול- אם כבר נפגעתי אז שיהיו לי את הכלים כדי להשתקם, כדי לתת תקווה ותמיכה למי שכן עבר מקרה כזה, שאף אחד לא יהיה לבד. דבר שלישי זה התמקדות באכיפה- איך מתמודדים עם מי שעשה את המעשה, אז מצד אחד יש עונשים ומצד שני גם חשוב שיהיה תהליך חינוכי בבית הספר. נושא האלימות זה משהו שנמצא חזק באג'נדה שלנו במועצה".

אתה מדבר על אלימות ברשתות החברתיות אבל יש גם אלימות פיזית- איך מתמודדים איתה?

"אנחנו פועלים גם בתחום הזה ומקדמים פרויקטים חברתיים. ככה למשל בשנה הקרובה מועצות התלמידים הבית ספריות והמועצות הרשותיות ייקחו על עצמן פרויקטים של תרומה לקהילה, פרויקטים שמחברים בין תלמידים בכיתה ובבית הספר, שמגבשים ויוצרים אווירה טובה. בנוסף בחודש מרץ יהיה לנו שבוע אהבת חינם, שבוע שנושא מניעת האלימות יוביל אותו. אנחנו עובדים גם כדי שמערכי השיעור בשיעורי חינוך יתעסקו במניעת אלימות ואיך אפשר להתמודד איתה".  

מעל ל-45 אלף תלמידים יפתחו את שנת הלימודים כאן בבאר שבע- כתלמיד באר שבעי בעצמך מה אתה חושב על ההתפתחות של תחום החינוך בשנים האחרונות בעיר?

"היה שינוי לטובה בענק בעיני. אין תלמיד בעיר שלא מרגיש שהחינוך הוא בראש, רואים שלקחו את החינוך ברצינות. אני רואה את זה גם מבחינת חיזוק חלשים, אם זה לתת שעות תגבור ולהתחבר לאוניברסיטאות, וגם מבחינת קידום מצוינות, באר שבע זו עיר שמקדמת מצוינות ומקדמת את התלמידים שלה".

"אחד הדברים הכי קריטיים בעיני זה חינוך פיננסי, חייבים לשים על זה דגש עבור התלמידים ולהכניס את הנושא למערכת הלימוד"

ספר על התחושות שלך כתלמיד י"ב לקראת השנה האחרונה בתיכון- יש התרגשות לקראת פתיחת השנה?

"זו התרגשות ענקית ובאותו זמן אני לפעמים אומר לעצמי שקצת מבאס לחשוב על הסוף. בשנים האלה אני נהניתי והכרתי חברים טובים והיו לי מורים נדירים. אז מרגש מאוד להתחיל את השנה האחרונה, ומידי פעם יש מחשבות על הסוף. עברתי כאן הרבה ובסוף השנה יגיע הזמן ללכת לאתגר הבא בצבא".

מה תרצה לאחל לכל התלמידים ובני הנוער הבאר שבעים עם פתיחת שנת הלימודים?

"קודם כל אני רוצה לאחל שנה טובה ומוצלחת. אני מקווה שכולם יצליחו להירגע ולהשתקם מהתקופה הקשה שעברה עלינו. חשוב לי להגיד שאנחנו במועצת התלמידים והנוער כאן בשביל כל התלמידים בארץ, גם במועצות בבתי הספר והמועצה העירונית, אנחנו רוצים להקשיב ולעזור אז תנו לנו, אנחנו נמצאים בכל מקום בשבילכם".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2714be2b-bd4e-4cbc-9774-cd5d273ffd80','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה