רוחות של מאבק

$(function(){setImageBanner('fafe12e2-8407-4214-bfe4-c0be1137bb4a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

כשהיה במהלך לימודי התואר כסטודנט באר שבעי, החליט אורי גת לכתוב את ספר הפנטזיה הראשון שלו "Winds of Strife". בראיון ל'באר שבע נט' הוא מספר על תהליך הכתיבה וההוצאה לאור, על המקום של הרגש בקידום העלילה, על הרצון ללמד ילדים צעירים כתיבה ויצירה ועל החלום להצליח גם בחו"ל

אורי גת, צילום עצמי

"בזמן ההרצאות של התואר ובין לבין בלימודים כשהיה לי זמן פנוי כתבתי את הספר שלי, סיימתי לכתוב אותו בשנה הראשונה לתואר ואז החלטתי לנסות להוציא אותו לאור. אחרי ארבע שנים של כתיבה ועוד ארבע שנים של פיתוח מוצר ושיווק, הספר סופסוף יצא", כך סיפר ל'באר שבע נט' אורי גת שהוציא לאחרונה לאור את ספר הפנטזיה הראשון שלו Winds of Strife"". ואכן בין קורס לקורס, בין מבחן למבחן, מצא אורי בן ה-29 זמן לכתוב את ספרו כשהיה סטודנט באר שבעי לתואר ראשון בקוגניציה ופילוסופיה.

אורי מספר שעוד מילדות אהב את לקרוא ולכתוב וכמובן את עולם הפנטזיה. "אני מאוד אוהב פנטזיה, וגם עולם הרגשות עניין אותי מאז שאני קטן. שמתי לב שפחד למשל הופך לכעס, שרגשות הם הרבה פעמים כמו אנרגיה, הם לא נעלמים אלא רק מתחלפים, אז גם ללימודים שלי יש קשר לרעיון לספר במידה מסוימת", סיפר אורי. את הספר החל אורי לכתוב עוד כשהיה בצבא וסיים אותו כאן בבאר שבע במהלך התואר הראשון. בנתיים יצא רק הספר הראשון אותו החל למכור גם באמאזון אך הוא כבר סיים לכתוב את הטרילוגיה כולה.

ספר על עלילת הספר, כיצד אתה משלב בו מיינדפולנס?

"מדובר בסיפור נקמה שמתפתח לסיפור של להציל את העולם. הדמות הראשית איבד את כל משפחתו שנהרגה בידי ארגון של ציידי מכשפות. אז הוא מצטרף אל אותו ארגון ויוצא למסע נקמה מבפנים כך שיוכל להפיל את הארגון כשיש לו גישה ומשאבים מתאימים. הדמות הראשית גם סמי סכיזופרן, הוא שומע קולות וכחלק ממסע הנקמה שלו ייצא לו להרוג חפים מפשע והוא חווה ייסורי מצפון בראש שלו כשהוא מנסה להבין האם הפך בעצמו לנבל, אז הסיפור מאוד מעניין. זה ספר פנטזיה ומה שמגניב בו זה שהקסם מבוסס מיינדפולנס. כל רגש נותן לדמויות כוח אחר, בהתאם לרגש, והן צריכות סוג של לשלוט ברגשות שלהן בשביל לזמן את הכוח הנכון לרגע הנכון. נגיד, רוגע נותן הגנה. אז צריך לנשום עמוק בשביל זה, ולפעמים גם לבטא את הרוגע בשפת גוף. אבל הרגש הוא עדיין רגש, ויש לזה השלכות על האופי, כך לדוגמא מי שמשתמש ברוגע יותר מדי הופך לאפאתי ומנוכר".

אורי גת. קרדיט: שגיא לוי Sagie Levi

ספר על תהליך הכתיבה וההוצאה לאור- איך מתחילים בכלל? איך התגובות והביקוש עד כה?

"אחרי השנים של הכתיבה התחלתי תהליך הוצאה לאור- נעזרתי המון בקוראי בטא, שהם בעצם אנשים שמוכנים לקרוא ולתת עצות והערות, הם קוראים גרסה לא סופית של הספר. אז קיבלתי פידבקים ועשיתי שינויים והתאמות בספר בהתאם, זה תהליך שלקח גם כן 3-4 שנים. לאחר מכן עסקתי בעריכה, הפצה וכריכה, בשיווק המוצר שחלקו היו ממומן וחלקו אורגני. כשהשקעתי את הזמן שלי בשיווק הספר זה הביא לי הרבה יותר קוראים וקונים. בינתיים הביקורות שאני מקבל טובות ואני מקווה שאנשים ימשיכו לקנות את הספר. יש אנשים כמו סופרים מוערכים שהייתי רוצה שיקראו את הספר שלי ואוכל לדבר איתם בגובה העיניים".

מה הוביל אותך לכתוב ספר דווקא באנגלית ולא בעברית?

"השוק יותר גדול כשאתה כותב באנגלית, קהל היעד יותר רחב ומגוון וככה אני יכול להגיע לאנשים רלוונטיים נוספים. הצלחתי להגיע ליוטיוברים בחו"ל שמעלים סרטונים על ספרים, לסופרים שאני מעריץ... מצד שני זה גם פגע בי כי בלב אני מאוד ציוני וכואב לי שהספר לא בעברית ויש גם אנשים שמחכים לתרגום. הייתי רוצה שהוצאת ספרים בארץ תיתן לי הזדמנות ויחד נוכל להוציא תרגום לספר".

מה החלומות שלך להמשך הדרך?

"היעד הבא מבחינת הספר הוא 150 ביקורות באמאזון ואני גם מאוד מקווה להצליח להגיע לסוכנים בחו"ל, למצוא סוכן שייצג אותי מול הוצאות לאור ובהמשך לתרגם את הספר לשפות שונות כדי להגיע לקהל כמה שיותר רחב ברחבי העולם. בנוסף, אני מדריך ילדים במרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע באוניברסיטה אז אני מאוד אוהב ילדים והייתי רוצה ללמד כותבים צעירים כתיבה. הקדשתי את הספר לאחיינים שלי ולדור חדש של גיקים, ככה כתבתי בהקדשה בכריכה, הייתי רוצה יום אחד לעשות חוג משלי של כתיבה יוצרת לילדים".

 אורי גת. קרדיט: ארתור מצ'ין Arthur Machin

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e43ba6eb-3f48-43d8-8603-f4c0fc605e4a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה