ראו-דור חדד: "גיא שמע שיר חדש שלי ורצה להשתמש בו בעונה השנייה של בני אור. חבל שלא צלצלתי בלילה שבו נפטר לספר על השיר שכתבנו"

$(function(){setImageBanner('953e661e-923e-4d73-aab8-ae1872f38177','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

כבר נכתב לא פעם על הזמר ראו-דור חדד מבאר שבע, שחוגג היום בדיוק יום הולדת 39, זמר יוצר ומפיק מוזיקלי, אבא לשלוש בנות, כאדם שקשה מאוד להפיל אותו מהכיסא, כי הוא ראה ושמע דברים מטורפים בחייו שמאפשרים לו לא להיות מופתע, כי ככה זה שאתה מאבד שני הורים, אח וגיס ולאחרונה גם מתוסף לרשימה הכואבת מוות בטרם עת של חבר ילדות, גיא בלילה ז"ל, כותב ויוצר סדרת "בני אור" (יחד עם אלעד ביטון), שביקש ממנו לכתוב את השיר לעונה השנייה, אך לא הספיק לשמוע את השיר שיצר והשאיר אותו שוב כואב וספוג ובעיקר מפוספס שלא צלצל אליו בלילה שבו נפטר כדי לספר לו על השיר החדש. אבל גם הפעם, הוא כאן כדי לתת כוח לאחרים לקבל משמעות חיובית בחיים. אין סיכוי אחרת. ראיון עם השראה.

 

צילום: פרטי

ראו-דור  חדד כבר מרגיש שהוא מוכן להכל וזה נותן לו את הכוח לעזור לאנשים. הוא איבד מספיק יקרים בחייו, יקרים מידי כמו המשפחה גרעינית, חברים יקרים ובני משפחה כדי לתת לאחרים הרגשה של עתיד ושיש סיבה לחיות, להיות מאושר גם אם עברת את העצב הכי גדול בחייך, גם אם עברת נסיבות הזויות לחלוטין שלא תמיד מצדיקות את המנטרה החיובית שבו "יצאתי ממקומות שאף אחד לא הותיר לי סיכוי, ילדות לא פשוטה" אמר בקולו העמוק "אבל כל היופי שאני כאן לעזור לאחרים לתת עצה טובה לחיים."

ספר לי על החברות שלך עם גיא בלילה ז"ל, ששבר לבבות רבים

"גיא רצה לביים את הקליפ הראשון שהוצאתי, אפילו הציע לי לשחק בעונה השנייה של "בני אור". זוכר שהוא אמר לי "ראו ממצב, בא לך לשחק?". לא קרה אומנם, אבל הוא ביקש שאגיע להתראיין לחדשות ערוץ 13 בתור עוד אומן, עבריין שהגיע מהשכונה, כדי להבהיר שבאר שבע זה ממש לא רק העבר עם הפשע והעוני אלא גם עתיד והווה מבטיח. גיא שמע שיר חדש שלי ורצה להשתמש בו בעונה החדשה. ביום שהוא נפטר כתבתי שיר אחר וחדש עם בן שופן וים רפאלי על באר שבע וגיל 40, וחשבתי שיתאים לו. בדיוק כשהתכוונתי לשלוח לו הודעה נכנסה שיחת טלפון והתחלתי לנהוג. אמרתי לעצמי שנעבוד על זה קצת ואשלח לו כמה חדשים בו זמנית".

תחושת החמצה?

"פספסתי. מי יודע לאן היה מגיע אפקט הפרפר באותו הלילה אם הייתי מתקשר. לעולם לא אדע"

היכן הכרתם?

"את גיא בלילה הכרתי ביסודי כשגרנו בסמיכות מאז ומתמיד הוא היה שם בתמונה. לפעמים יותר ולפעמים פחות. החיבור שלי איתו נמצא בבחירה של להיות אמן כנגד כל הציפיות. הוא תמיד ייזכר בעייני כחולם חסר תקנה. ילד פלא. בעל עיניים כחולות מלאות בחיים וחוש הומור מטורף. היה לו עוד כל כך הרבה מה לתת לעולם. אבדה גדולה. אנחנו חייבים להעריך יותר את האמנים שלנו . היצירה נשארת הרבה אחרי החיים עצמם של האומן. גיא השאיר מאסטרפיס והמספרים מדברים בעד עצמם".

 כאחד שאיבד אנשים קרובים בחייו, מה קרה לך ששמעת על מותו?

"לקחתי די קשה לא עוד מקרה בשבילי. תפס אותי באמצע הקלטות, שלחו לי צילומי מסך מאתרים בשנייה שזה השתחרר והייתי בהלם. לא מעניין לדבר על הנסיבות, כי צריך רק להרים לאיש מדהים כמוהו. התראנו לאחרונה בהקרנת הסיום של העונה בסינמה גלילות היה ממש מרגש. ראיתי את גיא קורן ופורח והייתי מאושר בשבילו".

 אתה נראה הכי ילד טוב ירושלים

 "החזות שלי תמיד בלבלה את כולם סביבי, אני מאוד קשוח ומנומס תמיד אסוף, תמיד רגוע כלפי חוץ ולא משנה מה קורה בפנים. אף אחד לא יכול להגדיר אותי ואת מצבי במדויק, עד היום וזה כל העניין איתי אני חושב"

ראו-דור החל את דרכו עוד בשנות ה2000 כאשר ניגן עם להקת "איוב". בשנת 2002 שימש כסולן 'הגדעונים' יחד עם האחים נמט ונדב שטרית "היינו מפוצצים את מועדון הבארקה בבאר שבע" נזכר בחיוך "סינגל ראשון שוחרר ב2012 בשם "מדרון אהבה" ולאחרונה חגגתי עשור לאלבום בכורה בשם "אומץ לשנות", יצאו ממנו סינגלים שזכו להשמעות רבות כמו "משהו משלי" ,"לעוף" "מסוגלת לאהוב" ועוד. כמו כן ,שיתופי פעולה עם המפיק ניר מימון לשירים "בבית", "קצה", "משקר לבן" ולאחרונה יצא אלבום שני בשיתוף מוזיקלי מוצלח עם בן שופן, שגם הפיק שירים כמו "סדר עולמי חלש", "סיכוי אחרון", "עדיין כאן" ו"למרות הכל", ועכשיו עובד על אלבום שלישי. לא מתפשר על מה שיש לי לומר".

צילום גל אלי

 מה יש לך לומר?

"אני לא יוצר בשביל למצוא חן. יודע שלא תמיד מתעכל ולפעמים אגרום למאזין לזוז באי נוחות על  הכיסא. יוצר בשביל שעוד מישהו ירגיש פחות לבד, גם אם זה דקה שלמה. אדם הוא עולם, לכן הכמות פחות חשובה לי. אני כותב את החיים שלי ומשתדל תמיד שיהיה בזה איזשהו מסר לקחת."

 מה אומרים לך האנשים שזקוקים לך בעצם

"אני מקבל מאות הודעות על כך שהשירים שלי עוזרים לאנשים בכל מיני מצבים בחיים. בשבילי אדם אחד שווה את הכל. חשוב לי מאוד לשמור על הפרטיות של הקהל שלי. זה קטע אחר .אין אגו ופאסון. הכל בגובה העיניים. מבחינתי יש מוזיקה שנועדה לישבן ולרגליים ויש מוזיקה שנועדה לראש וללב. במקרים בהם זה מצליח לגעת בלב וגם ברגליים זו חגיגה גדולה".

אז מה המתנה הכי גדולה שלך לגיל 39?

המתנה הכי גדולה שלי לגיל 39 היא הבת שלי הקטנה שיריי (משמע השירים שלי) שקיבלתי ליום הולדתי, אין כיף מזה."

 איזה תובנות צברת לגילך?

"התובנה היא שזמן ובריאות זה מצרך חד פעמי. בסופו של דבר כל אדם שנדבר איתו מוצלח ועשיר ככל שיהיה, תמיד יגיד בסוף שמה שצריך בחיים זה משפחה וחברים, אחרת אין מה לעשות עם הכסף. לעשות עבור עצמך זה נחמד, אבל לא מספיק ממלא".

צילום: רועי מרואני

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c524d245-16cf-463e-b594-1d5fcfc95031','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה