קובי אדרת בזוגיות על ארבע

$(function(){setImageBanner('1a50dc62-9f97-4064-857d-23a72da9dc4b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

קובי אדרת הוא שחקן עסוק. לא משנה כמה תפקידים הוא מקבל ובאיזה תיאטרון או קולנוע רואים אותו, יש בו ערך מוסף שאין תמיד באחרים: נוכחות בימתית. בנוסף לכל הכשרון והכריזמה, יש לו גובה וחום אנושי שמפוזר לכל עבר ברגע שמכירים אותו. דוגמא מוכחת לכך שהוא תוצרת באר שבע, שמייצרת הון בימתי משובח. ועכשיו, אחרי רפרטואר עשיר בתיאטרון באר שבע, הפרינג', ושנת קורונה אחת שביטלה לו הופעות - פעם ראשונה שקובי משחק לראשונה בהצגה "זוגיות על ארבע" בתיאטרון הנגב באשכול, שעוסקת במיניות, ובנוסף, הוא גם מחליף בתפקיד את השחקן אלון דהן ז"ל, שנפטר לפני כמה חודשים ממחלה, מה שהרגיש לקובי אי נוחות להיות זה שיחליף אותו בתפקיד הנכסף, שלא יוכל למלא יותר. אבל הוא עושה אותו בענק.

צילום: אייל בריברם

זמן להזכיר: קובי אדרת נשוי ואבא לשני בנים, מבאר שבע, ועדיין מתגורר בה עם משפחתו. כולם מכירים אותו כשחקן תיאטרון וטלוויזיה שגורם לנו פעם לחייך ופעם להתרגש. ככה זה שאתה כבר משופשף בלגלם תפקיד קומי, דרמתי או אחר, אחרי שקיבל את כל הכלים כבוגר בית הספר למשחק "גודמן" - מחזור ב'. מיד עם סיום הלימודים הוא השתלב בתיאטרון באר שבע ושיחק שם כארבע שנים בהפקות שונות, כמו ב"קומדיה של טעויות", "קן הקוקייה", "הכל אודות חווה", ובתיאטרון הנגב שיחק במונודרמה "בוקר של שוטים". כיום הוא משחק בהצגה "זוגיות על ארבע" מאת ובבימוי איסי ממנוב נוריאל.

אדרת משחק כשמונה שנים בתאטרון הפרינג' במופעי אלתורים, הצגות ילדים ("הצגות כמו "יותם וירח", בהצגות: נפולי, ברוקלין, קיסריה, גורל הגר'א) וב'שבת אל חיר' -  מופע שכתב ומשחק יחד עם סהל אלדבסאן, בבימויו של אורן אטיאס. "החיים כשחקן מאוד דינמיים ומפתיעים" העיד על עצמו "פעם אתה יכול לשחק תפקיד מאוד מאוד דרמטי בצילומים בבוקר ומיד אחר כך מוצא את עצמך על הבמה בתפקיד קומי. זה גורם לך להיות מאוד ורסטילי במקצוע וגם בחיים. יכול להעיד על עצמי שבתפקוד היום יומי אני אחד שמשתלט על מצבים רגשיים שאני נתקל בהם בחיים ויודע לווסט ולהתנתק ולהתעסק בעיקר."

 גם בטלוויזיה ראינו אותך לא פעם

"בטלוויזיה שיחקתי בסדרות כמו 'הבורר 4' , 'שטיסל', 'מצולמים מה קשור', בסרטים כמו  ''פרא אציל", "מוטלים בספק", ו"בתנור", שעתיד לצאת בקרוב בהפצה בינלאומית. כחלק מהיותי שחקן יוצא לי לגלם לא מעט דמויות וחלקן נתפסות בך ומהוות אצלך איזשהו פורקן רגשי"

 איזה תפקיד השאיר בך חותם?

"שניים מהתפקידים שהשאירו אצלי חותם גדול והשפיעו עלי היו "עוזאי" הדמות שלי מהמונודרמה "בוקר של שוטים" ורקלי מ"קן הקוקייה". שתי דמויות דומות באופיין ומציגות דמות פגועה קוגניטיבית ופיזית. יש משהו בלשחק מוגבל או מאותגר שלוקח אותך לקצה וגורם לך למתוח את הגבולות שלך ובעצם משאיר אצלך איזשהו מתח רגשי שמשפיע עליך גם אחר כך".

 איך עברה שנת הקורונה טיים בזמן שבוטל עולם התרבות, עד כמה זה השפיע עליך אישית?

"תקופת הקורונה הייתה מאוד קשה ומאתגרת לעולם התרבות, כל המופעים וההצגות בוטלו ובעצם מיומן מלא של הופעות, פעילויות, סדנאות והצגות נשאר רק יומן של תאריכים פנויים. כאבא לשניים וכבעל יש לך מחויבות כלפי המשפחה שלך ופתאום אתה רואה שהמחויבות הזו דועכת ונעלמת. אז נכון שאמרו באותה התקופה שהאומנים ילכו לעבוד בעבודות אחרות, וכן הלכתי אבל לעבודות מזדמנות בעיקר שלא דורשות ידע ספציפי או הכשרה מיוחדת. גם מנעד העבודות שאפשר להציע לך בתקופה ההיא הייתה מוגבלת. ההכנסה שלך יורדת משמעותית ובעצם אתה נכנס ללופ של מחשבות ותהיות על המקצוע ובכלל על העולם הזה שנקרא תרבות. לא מעט מחבריי חישבו מסלול מחדש ובעצם הלכו לעולם אחר שהוא לא המשחק. יכול להעיד עלי שהקורונה גרמה לי לחשוב על אפיקים אחרים. כיום אני ממשיך לעסוק במשחק ובמקביל עוסק בהוראת תאטרון וביצירת תוכן".

 צילום: סאלי בן אריה

איזה תפקיד אהבת לגלם והיה משמעותי מבחינת הקריירה.

"היו לא מעט תפקידים שאהבתי לגלם, אך התפקיד שזכור לי במיוחד הוא עוזאי מהמונודרמה "בוקר של שוטים" . הדמות היא של אדם צבר קיבוצניק המוגבל קוגניטיבית ובעצם עובר מסכת התעללויות מצד הסביבה וגם מצד אביו. ההשפעה של הדמות הייתה כל כך חזקה שברגע שהייתי מתחיל את ההצגה, הייתי מתנתק מהסביבה, שוכח שאני באולם התאטרון ונכנס לדמות של עוזאי בעוצמה וברגש. יש משהו מאתגר בלשחק דמות של מוגבל, התמימות שכל כך מזוהה איתם זה רגש שמאוד כיף לי כשחקן להביא על הבמה, יש לך אפשרות להתנתק מהכל ולהפליג במחשבות התמימות והלא רציונליות."

 עד כמה קשה להיות שחקן בארץ ולהגיע ליעדים נכספים, להתפרנס בהתאם.

"כששואלים אותי במה אתה עוסק, אני אומר אני עובד במקצוע הכי קשה בעולם. אדם שרכש השכלה במוסד אקדמי כלשהו בונה קורות חיים לפי ידיעתו והשכלתו ובעצם זו תעודת כניסה לעולם ההייטק שהוא כל כך חפץ להיכנס אליו. אצלנו כשחקנים קורות החיים וההשכלה לא מעניינים את המסך. המסך דורש דברים ספציפיים ונכונים. לכן לא תמיד השחק המוכשר ביותר או הגדול ביותר יתקבלו לתפקיד כזה או אחר. צריך משהו מעבר ליכולות ולידע שלך. שחקן שלא משחק בתאטרון באופן שוטף או לא מצטלם באופן עקבי לטלוויזיה יצטרך למצוא אפיקי הכנסה נוספים כגון: חוגי תאטרון, פעילויות, סדנאות, הוראה וכו'. קשה להתפרנס בארץ רק מתאטרון בלבד בלי שום עשייה נוספת".

 כמה אתה מקדיש בחייך לאודישנים ועד כמה עוד מאכזב לא להתקבל לתפקיד מסוים.

"בעידן של היום עם כל ההתמודדות של הקורונה נוצרה איזושהי שגרת אודישנים מצולמת שבה אתה כשחקן מצלם אודישן בבית ואז מעלה ללינק ספציפי שהמלהק שולח וכך בעצם אתה שולח אודישנים. כשאני מקבל אודישן מצולם לתפקיד מסוים, אני מחליט על שלב ביום בו אצלם אותו, כמובן כשיש שקט ואין אף אחד בבית או ממש מאוחר בלילה כשכולם ישנים. ישנם אודישנים שאתה מקבל ואומר זה תפור עלי, אין סיכוי שאני לא מקבל את התפקיד. אבל המלהקת חושבת אחרת. אתה לא מקבל שיחה מהמלהקת או מהסוכנת שאומרים לך לא אלא פשוט עובר הזמן ואתה מבין שזה כבר לא שלך. ישנה ציפייה לפעמים של כמה ימים לקבלת התשובה אך עם הזמן כשלא יוצרים קשר אתה מבין שזה כבר לא יהיה שלך. מאכזב אך מתקדמים הלאה לדבר הבא. כשאתה שחקן לא מומלץ לשקוע למחשבות של למה לא, אלא תמיד לחשוב חיובי וקדימה"

 אתה גם כוכב בפרסומות – עד כמה הריקושטים מהקהל גדולים יותר מאשר בהצגה?

"כיף לקבל ריקושטים והכרה מהציבור וכשפוגשים אותך אנשים שמזהים אותך מפרסומת או מתפקיד בטלוויזיה זה סיפוק עצום ומרגש מאוד. החשיפה בטלוויזיה היא הרבה יותר גדולה ופתוחה לקהל יותר רחב וגדול. מי שלא צופה בתאטרון לא יזכור אותך מתפקיד כזה או אחר שגילמת. אותי באופן אישי יותר מרגש לקבל מחמאה על תפקיד בתאטרון מאשר בטלוויזיה. בתאטרון אתה מביא את היכולות שלך על הבמה בזמן אמת ובטלוויזיה זה אחרי המון טיקים ועריכות. לכן כשאני מקבל מחמאה על תפקיד בתאטרון זה מרגש אותי מאוד, הידיעה שהתאמצת ונתת את כל כולך על הבמה ושלבסוף השארת חותם אצל הקהל זה גורם לסיפוק גדול."

 אתה יותר משתייך לנישה הקומית לדעתך?

"כשחקן יוצא לי לגלם דמויות קומיות ודרמטיות. אני באופי שלי מתחבר יותר לפן הקומי כי אני אדם שמח ומצחיק מטבעי. יש משהו משחרר בלהביא את ההומור שלך והקומיות שלך לבמה. אין דבר יותר כיף ממנו מאשר הצחוק של הקהל שצוחק ממך ומהגשת הטקסט שלך בטיימינג קומי. לדעתי יכולות קומיות הן יכולות אדירות של שחקן, כמעט כל שחקן יכול להביא צד דרמטי אבל לא כל שחקן המגלם דמות דרמטית ידע בהכרח להביא פן קומי."

 צילום: אייל בריברם

ספר על התפקיד החדש בתיאטרון הנגב באשכול, מה אתה מגלם ב"זוגיות על ארבע"

"זוגיות על ארבע זו הצגה שכתב וביים איסי ממנוב נוריאל המנהל האמנותי של תאטרון הנגב הממוקם במועצה אזורית אשכול. בהצגה אני מגלם את נדב הנשוי לטליה. ביחד אנחנו נפגשים בביתנו עם זוג חברים יוני וגלית. מדברים על הכל ונחשפים לסודות אחד של השנייה. דעיכת הסקס אצל שני הזוגות עומדת במרכז ההצגה ובעקבות זה מרחף המשבר הזוגי מעל."

 החלפת את השחקן אלון דהן זכרו לברכה, האם הכרת אותו לפני שנפטר?

"את אלון לא הכרתי באופן אישי, יצא לי לפגוש אותו פעם אחת בקריאת מחזה אחר של תאטרון הנגב".

 איך זה להחליף שחקן גדול כמוהו?

"כשאיסי מנהל התאטרון התקשר אלי ואמר לי שהוא רוצה שאחליף את אלון בעקבות מצבו הרפואי הרגשתי חוסר נוחות, סיכמתי עם איסי שאחליף את אלון עד שיבריא ויוכל לחזור לשחק בהצגות, אך לצערנו זה לא קרה."

 זו פעם ראשונה שלך בהצגה שמדברת על מיניות? עד כמה זה מאתגר ואיך הקהל למולו?

"זו פעם ראשונה שלי בהצגה שעוסקת במיניות ומדברת על הכל באופן כל כך פתוח ומשוחרר. הייתה מבוכה בהצגות הראשונות מבחינת איך הקהל יגיב ומה הוא יאמר ואם בכלל אני צריך לצנזר מילה כזו או אחרת. אך עם הזמן הרפיתי מהכל ושחררתי ודווקא במקומות שחשתי בהתחלה מבוכה הם המקומות היותר קומיים ומצחיקים בהצגה".  

 מה התוכניות לעתיד

"בע"ה להמשיך להתפרנס מהמשחק ומהעשייה שאני כל כך אוהב בתחום התאטרון. להמשיך לביים תלמידים , לכתוב וליצור הצגות "

 האם האופציה לעבור למרכז עדיין קורצת לך?

"בכלל בכלל לא. בתחילת הקריירה אשתי מאוד רצתה לעבור למרכז ודווקא אני זה שמנעתי את המעבר. אין סיבה שאתנתק מהבית שלי, המרחק הוא לא כזה גדול ובכלל עכשיו כשהאודישנים מצולמים אז אין מה לדבר."

קובי אדרת. צילום: סאלי בן אריה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6d64f75a-fecd-4d8f-a908-a61c952ee13b','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה