פסח לא פסח, לא זורקים!

$(function(){setImageBanner('47516780-dd2b-4b34-ba93-270c131fe6e8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

פרויקט מיוחד לחג הפסח: בזמן הניקיונות והטירוף של החג, קבלו את האנשים שלא יעזו לזרוק את הפריט או החפץ שיקר להם ללב, גם אם הוא כבר לא בשימוש.

צילום: פרטי

מי לא מכיר את עצמו או את הסובבים שלו, שברגע שמתקרב חג הפסח, חג הניקיון הפנימי והחיצוני, מתחילים לנקות ביסודיות את מה שכבר שנה פחות הושקע: מארונות בגדים ועד ארונות מטבח, ממקר ועד תנור, שלא מדבר על חלונות. אבל מי אם אלה שלא משה כמה הם ינקו, הם יראו את החפץ/פריט היקר שלהם למול עיניהם ולא יזרקו לעולם. גם לכם יש כזה? ביקשנו משישה אנשים שיצלמו את הפריט האישי ויסבירו למה. ומסתבר, שיש סיבה לכל דבר.

חסיה שירי

חסיה שירי (53) מעומר

עיסוק: חינוך וגרפולוגיה, מנחת סדנאות "בין השורות" המשלבות גרפולוגיה ויהדות.

מה לא תזרקי לעולם: "קודם כל בכל פסח אני מוסרת בגדים. לעולם לא אזרוק את אוסף התקליטים שלי והספרים".

מה המשמעות של החפץ/פריט שאת שומרת: "התקליטים מבטאים את האהבה שלי למוזיקה ואת זיכרון המתנה המשמעותית הראשונה שקיבלתי כנערה מאימי, פטיפון ותקליט של מייקל ג'קסון".

תמי אודל סמדג'ה

תמי אודל סמדג'ה (49) באר שבע

עיסוק: עקרת בית ואושיית פייסבוק

מה לא תזרקי לעולם: כלים של אמא שלי ז"ל (למשל, הקערה שצילמתי) ואני תורמת מלא בגדים כל שנה, לא זורקת".

מה המשמעות של הפריט/חפץ שאת שומרת: "בקערה הזו תמיד עושה את כל התערובת של העריסה, המחאלטה (מעורב ירושליים) ומסוקי (28 סוגי ירקות חתוכים לקטנות) - מערבבים בה הכל".

נוי סדן

נוי סדן (33) אופקים

עיסוק: מדריכת הורים בשיטת "בשביל ההורות"

מה לא תזרקי לעולם: "אני זורקת כל שנה באופן קבוע ערמות של מכתבים שאגרתי כל השנה, והם מפוזרים בכל הבית".

מה המשמעות של הפריט/חפץ שאת שומרת: "הייתי בכיתה ט' ועשיתי דיאטת כאסח כזו (מסוג הדברים שלא אעשה יותר בחיים) ובדיוק פתחו בישראל את רשת tnt והחלום שלי היה לקנות שם. עברו כמה חודשים, נכנסתי לחנות וראיתי את החצאית המיוחדת הזו עם הגזרה ההפוכה - קניתי אותה, לבשתי אותה פעם אחת ומאז היא מלווה אותי לכל בית, לכל ארון שעברתי. משהו שמסמל עבורי את הנערה ההיא, מהלאה והשמחה שחלמה ללבוש בגדי מותג כמו של חברותייה. מאז כמובן לא נכנסתי לאותה רשת, כי שם לא הכל יעלה עליי, אבל העולם יתקדם ויש שינוי תפיסה וגם יותר מבחר, ובכל זאת אני שומרת אותה כבר כמעט 20 שנה."

רויטל מימון

רויטל מימון (48) באר שבע
עיסוק: יועצת אישית וזוגית
מה לא תזרקי לעולם: "כל מה שקשור למזכרות לעולם לא אזרוק. לעולם לא אזרוק תמונות גם אם הן דהויות או שיש כמה עותקים מאותה תמונה. לזרוק תמונה זה כמו לזרוק את הזיכרון, כי זה התיעוד היחיד שנישאר מאותו רגע"
מה משמעות הפריט/חפץ שאת שומרת: "קנקן תה שקיבלתי מזכרת מסבתא של בעלי (מטילדה) ז"ל, אישה חזקה ועוצמתית שהייתה מאוד משמעותית בחיי. הייתי מאוד קשורה אליה, סבתא מטילדה דאגה שכולם יהיו מאוחדים ומגובשים סביב קנקן התה שעבר כמה דורות ואני זכיתי בו. זה הזיכרון שלי שעד היום אני מקפידה כל שישי אחרי ארוחת ליל שבת, כל המשפחה ביחד סביב הקנקן תה של סבתא - שומרת עליו מכל משמר ומקווה שאצליח להעביר אותו לבת שלי".
"יש מנהגים שגדלנו עליהם מבית הורינו. למשל, אימי כל פסח נהגה לזרוק את כל המצעים והמגבות של הבית ולקנות חדש, וכך אני ממשיכה. זה משהו שספגתי וכל פסח מחדשים במצעים ומגבות חדשות".
צחי מרציאנו
צחי מרציאנו (30) באר שבע
עיסוק: קוסם ובעלים של חברת "מג'יק הפקות אירועים"
מה לעולם לא תזרוק בפסח: "דרבוקה שקיבלתי לפני 25 שנה".
מה המשמעות הפריט/חפץ שאתה שומר: "דרבוקה שקיבלתי מסבתא שלי ליום הולדת חמש ויש לה ערך סנטימנטלי".
מה אתה זורק כל השנה: מאחר ואני רכושני לחפצים שלי לא הייתי זורק במשך השנים. אבל בשנה זו, אשתי מאלצת אותי להיפרד מביגוד והנעלה שאינם בשימוש, ואנו דואגים לתת למי שאין בהישג ידו וזקוק".
דורין מור יוסף
צילום: פרטי
דורין מור יוסף (38) באר שבע
עיסוק: מנהלת תיק לקוחות בקבוצת 'ברן'
מה לא תזרקי לעולם: "לעולם לא אזרוק את המעיל המיוחד שלי. קניתי אותו לפני כמעט 20 שנה בניו יורק ואני לא מסוגלת להיפרד ממנו. את המעיל לא לבשתי שנים, אבל י שלו ערך סנטימנטלי עבורי, לכן הוא שנים יושב בארון, בתקווה שיבוא יום ואלבש אותו.
מה המשמעותשל הפריט/החפץ שאת שומרת: "אני זורקת כל שנה כל מה שלא רלוונטי עבורי. אני לא אוהבת לאגור דברים מיותרים. לרוב אני זורקת בגדים שהם כבר בלויים ולא יהיה ניתן ללבוש אותם יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ff0bfd12-0950-4890-93aa-5e6520930f7d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה