פורטרט חייו: אסף רגב מבאר שבע עזב את תחום ההייטק ופתח סטודיו לציור בעיר

$(function(){setImageBanner('30b610cd-8da7-40d4-8418-6ae3d72cffaf','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

סיפורו של צייר: אסף רגב, רווק בן 30 מבאר שבע, שבמקצועו מתכנת בכיר בתחום אבטחת מידע עם ניסיון של למעלה מעשור, נפתח בשנים האחרונות לעולם הקשבה פנימית ומדיטציות, שהוביל אותו להחלטה פנימית שזה הזמן המדויק לטיים אאוט ממשי, שמשכה אותו בהינף מכחול לחזור לאהבתו: הציור. בעיקר של נשים. לאחרונה הוא פתח סטודיו משלו בעיר העתיקה עם חלום לפתוח גלריה שאליה יזרמו חובבי עולם האמנות, להציג את יצירותיו בעולם וגם כדי לתת מודעות לעולם הציור בעיר שהוא כל כך אוהב.

 

אסף רגב. צילום: פרטי

אסף רגב נולד וגדל בבאר שבע, ואת כישרון ויכולות הציור שלו גילה והעריך בגיל יחסית, מבחינתו, מאוחר. "אמנם תמיד הייתה לי זיקה לציור ובילדותי הייתי מוצא את עצמי מצייר ומשרבט במחברת בשיעורים בכיתה" משתף בחן "אבל לא חשבתי שזה משהו ייחודי שעליי לפתח. הציור תפס חלק משמעותי בחיי רק לפני כשש שנים כשבמהלך השירות הצבאי ראיתי מישהי שמציירת בסגנון ריאליסטי והתחברתי לדיוק, לסבלנות ולמסירות שלה לתהליך. מאוד סיקרן אותי איך עושים דבר כזה, ואז ביום שישי אחד כשכל החברים היו עסוקים, החלטתי לקחת בלוק ציור שאמא שלי קנתה לי ולנסות לצייר משהו תוך הקפדה על הפרטים הכי קטנים. בהתחלה זה היה נראה כמו עוד שרבוט שבטח ייזרק לפח, אבל החלטתי לא לוותר ולנסות להוסיף עוד ועוד פרטים. אחרי כמה שעות בודדות הגעתי לתוצאה שגרמה לי להניח את העיפרון עם חיוך. ממש באותו רגע החל הרומן שלי עם עולם הציור".

איך הגעת מחלומות של ציור לעבודה בסייבר אמריקאית?

"לאחר שירות צבאי של שש שנים בתור מתכנת ביחידה מסווגת, התחלתי את צעדיי הראשונים בתעשיית ההייטק בחברה העוסקת באבטחת מידע הממוקמת בתל אביב במגדלי אלון, שם עבדתי במשך כארבע שנים בתור מתכנת בכיר ועסקתי בין היתר במחקר של פרוטוקולי תקשורת, ופיתוח של חלקים שונים במערכת. הפכתי שם למוקד ידע והחוויה שלי הייתה נפלאה עם אנשים מדהימים ואווירה משפחתית ומיוחדת, בתקופה הזו למדתי המון והפכתי למתכנת שתמיד רציתי להיות, המתכנת שאין משימה שהוא לא יכול לבצע. זה תרם המון לביטחון שלי ולאמונה בעצמי. האמונה הזו עוזרת לי ללכת עד הסוף ולקחת סיכונים גם בתחום האומנות.

 

איך נכנסת לעולם ההייטק ומה עניין אותך?

הכניסה שלי לעולם ההייטק הייתה מאוד טבעית. מאז שאני ילד, המחשב היה אזור הנוחות שלי, זה היה המקום שאליו הייתי מחכה לחזור כל יום אחרי בית הספר. אהבתי ליצור דברים, לבנות אתרים, לפרק את המחשב ולהרכיב, לשחק משחקי רשת, וזה הפך להיות העולם שלי, משם הבחירה ללמוד מדעי המחשב גם כמגמה וגם בלימודי תואר ראשון הייתה הבחירה הכי קלה שעשיתי. מה שתמיד עניין אותי בתחום הזה, זה קודם כל היכולת ליצור משהו מאפס, הקסימה אותי המחשבה שיש אינסוף אפשרויות ואינסוף דרכים ליצור ולחדש, כשכל מה שדרוש לך הוא בסך הכל מחשב, איתו אתה יכול להגיע להכל ולחלום בגדול".

 ציור של אסף רגב. צילום: פרטיציור של אסף רגב. צילום: פרטי

בעשור האחרון לחייו, הדבר הכי מעניין שקרה לאסף היה דווקא החשיפה לעולם הקשבה פנימית ומדיטציות, שהתחיל לחלחל בתוכו בעקבות המלצה של חבר לפני שלוש שנים, שבעקבותיה הבין שאין בנו, לדבריו, שום תכונה שהיא עובדה מוגמרת - אנחנו יכולים לשנות כל דבר. "למדתי שהחיים הם מסע של פיתוח אישי" הסביר "ואני חושב שזהו התהליך המשמעותי והמרכזי בחיי בשנים האחרונות".

 וזה מה שהביא אותך לחזור לדרום?

"החלטתי לחזור לדרום אחרי השירות הצבאי שלי שהיה במרכז. אמנם המשכתי לעבוד בתל אביב אך גרתי בבאר שבע. לא מזמן ניסיתי לעשות מעבר לתל אביב שוב, כשגרתי שם במשך חצי שנה, אבל מה שהחזיר אותי היה הרוגע שאני מרגיש פה, השלווה והמנטליות של האנשים. החיים במרכז מרגישים כמו ספרינט, כשהחיים וההצלחה בעיניי הם בעצם מרתון".  

למה החלטת לוותר על ההייטק והאם היה קשה להגיע להחלטה?

"אני לא מוותר על ההייטק ואני לא מוותר על לרתום את היכולות הטכנולוגיות להביא חידוש משמעותי לעולם ואולי אף להיכנס לתחום היזמות. ההחלטה לחתוך בצורה קרה ולהתמקד כרגע באומנות הייתה לי מאוד קשה, אבל הלב שלי אומר שהיא הנכונה. אומרים שעדיף להצטער על משהו שעשית מאשר על משהו שלא עשית, ואומנות זה משהו שהייתי צריך לעשות".

מה גרם לך לחזור לכשרון הציור?

"הציור תמיד שאב אותי והרגיע אותי, ועשיתי את זה עבור עצמי. לאחרונה הבנתי שאי אפשר להתייחס לדברים כמובנים מאליהם, ואולי הדחף ליצור לא הגיע סתם, הוא הגיע כדי שאעשה איתו משהו גדול. אז החלטתי לקחת את זה בידיים ולקחת החלטות אמיצות".

 

אסף מתמקד בציור ריאליזם, בעיקר של נשים, מאחר והוא מוצא בהן עוצמה, כוח, יופי, רכות ותנועה. "אני מנסה להעביר רגש בציורים שלי בעיקר סביב חוויות אישיות שלי והפרשנות שלי לסיטואציות בחיים" הסביר "מה שמייחד את הציורים שלי זה שהם ברמת דיוק מאוד מאוד גבוהה, כל יצירה היא יצירה שהושקעו בה ימים, שבועות וחודשים. מעבר למסר ולרגשות שכל יצירה מעבירה לצופה, יש גם מסר של נחישות ושל התמדה הטמון בתהליך שמאחורי כל יצירה".

 

ספר לי על הסטודיו החדש שפתחת בבאר שבע

"פתחתי סטודיו ממש לפני שבוע בעיר העתיקה, ברחוב סמילנסקי, הסטודיו בין היתר ישמש גם כגלריה להציג את עבודותיי, וגם מקום ליצור בו. החלום שלי מכאן הוא להגיע לגלריות הכי מבוקשות בעולם ולהציג בכמה שיותר מקומות".

ציו

 ציור של אסף רגב. צילום: פרטי

והכיוון לפתוח גלריה בעיר יצליח לדעתך?

"כן, התכנון הוא לפתוח גלריה מרהיבה בה אוכל להציג את יצירותיי, כולי תקווה שזה יצליח גם בעיר שלנו, כולי תקווה שאצליח לייצר עבודות שיום אחד ימשכו אנשים להגיע לכאן במיוחד".

כמה חשוב לך לפתח את תחום האמנות בדרום? מה חסר פה?

"חשוב לי מאוד להעלאות את המודעות לתחום בדרום, אני חושב שזה תחום מדהים וכל כך חשוב שנותן אפשרות לביטוי עצמי. אני חושב שאומנות היא גלובלית וזה לא משנה מאיפה אתה מייצר או איפה אתה מציג, היום אפשר להשתמש באמצעים טכנולוגיים על מנת להפיץ את האומנות שלך לכל העולם בלחיצת כפתור, אני חושב שאם אצליח ליישם את זה כאן, אולי זה יעודד עוד אנשים להתעניין ולנסות בעצמם".

תעקבו אחריו באינסטגרם:

https://www.instagram.com/asaf_regev/?hl=en

 

אסף רגב. צילום: פרטי

 ציור של אסף רגב. צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('36337222-ea01-4cf3-9723-f8b09616bf75','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה