עומד איתן

$(function(){setImageBanner('17c13551-0b8e-476a-b668-6d49c1169cd7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

זהו סיפור ההצלחה של איתן ביטון, הבחור שכולנו מכירים כבן של צ'רלי ביטון מבאר שבע, המציל האלמותי של בריכת 'נאות מדבר' של שנות ה80 הנוסטלגיות, זה שהביא לעיר ניחוחות של מספרת 'שמפו', אופנה סטייליסטית של "סרבל", חיטוב הגוף בחדר הכושר 'אקשן', ארוחה טובה ב'מטה במדבר' וכוכב מדורי הרכילות בעיר. והיום, במרומי גילו ה52, הפך איתן לאיש עסקים מוכר ומצליח בכל הארץ, עם אותו החיוך המתוח, הלוק השרירי, הצחוק המתגלגל וזה שיודע לעשות מהלימון וואחד לימונדה גרוסה, כולל מחשבה להיכנס לפוליטיקה, אל תתפלאו.

צילום: פרטי

איתן ביטון (52) היה תמיד בדמו איש עסקים שידע להריח את העסקה הטובה או לפתוח עסק ששווה להשקיע בו. אחד ששידר את הטאץ' הקוסמי בלהיות איש עסקים ממולח ומצליח שיודע לזהות פירצה ללחיצת ידיים רווחית. זה שכבש פסגות, אבל מעולם לא היה מסוגל לעזוב את הדרום מרוב שהוא שורשי בעמקי נשמתו ומאוהב במקום שבו הוא חי. כיום, ממשיך איתן במסלול חייו לעבר היעדים ולעולם לא עוצר באדום - סוגר עסקאות ברחבי ארץ ונהנה להיות ביזנס מן שהצליח בשתי ידיו.  ולא משנה לאן הוא יפנה, תמיד הוא יהיה מזוהה בגאוות ליבו, כבן של צ'רלי, המציל האגדי עם השפם והצחוק המהדהד שכבש את העיר בשנות ה80 ועד עצם היום הזה, שעליו איתן שומר ככיפת ברזל, מעניק לו רגעי אושר וממשיך בדרכו בעולם הבריכות. לא כמציל, אבל כן כמייצר בריכות שחייה מותאמות בכל הארץ - סגירת מעגל על פי משנתו של צ'רלי.

תסביר לי מי זה איתן ביטון היום

"אני איש טוב, אני חבר של כולם, הגון, עסקן, איש עסקים טוב וברוך השם יש לי תדמית טובה. אנחנו משפחת ביטון ממייסדי באר שבע, שושלת לא קטנה".

איתן פתח לפני כ-30 שנה את מספרת 'שמפו' בעיר העתיקה מבלי להבין איך גוזרים אפילו פוני ישר ("כולם חשבו שאני מעצב שיער, וכשבאו נשים וביקשו שאספר אותן, הן לא האמינו לי שאני לא מעצב שיער") ועדיין עובדת ומנוהלת על ידי גיסו באותו מיקום. הוא הקים חדר כושר ראשון בעיר בשם 'אקשן', הביא את אופנת המותגים הראשונה בעיר בשם 'סרבל' ואת המסעדה במטה מדבר, והוא כיום בעל התואר איש עסקים מצליח, שעזב את העסקים הקטנים ("לכל תקופה יש את היופי שלה"), מודה שמיצה את עולם האופנה ("מיציתי את עסקי האופנה ברמה המסחרית") ולמרות שלפני כמה שנים פתח חברת אופנה ביחד עם השותף, כדורגלן העבר, מאור בוזגלו - אין בו געגוע.

איתן ביטון בשנות ה90

לאיפה זה באמת נעלם?

"לא נעלם, מאור בוזגלו היה השותף שלי, את יודעת, של חברת כובעים ויצור בגדים בשם 'MB11', שמאוד צלחה, אבל אני עושה דברים ברוח התקופה. אני חושב שבעשייה שלי אני מביא את העסקים שלי לפיק ועובר הלאה".

איזו תדמית הייתה לך בעבר - אחד שיודע לעשות עסקים או לא כזה אמיתי?

"תמיד הייתי אמיתי עם האני שלי, רציני ועם רצון לעשייה והגשמה הקדמתי את זמני. לשמחתי, בשנות ה-80, הקמתי את 'סרבל' - חנות מותגים שבארץ לא היו כמותה. כל חיי חלמתי ועשיתי הכל כדי להגשים. כשאתה רוצה לעשות משהו שאתה חולם עליו, לך עם זה עד הסוף. אני בעד לשלב ביזנס ופלז'ר, ומנגד, עם כל העשייה והראייה העיסקית, היו עסקים שלא צלחו הביאו להפסדים, אבל ככה מתחשלים וככה לומדים לעסק הבא מה לא לעשות".

איתן וצ'רלי ביטון

שושלת מפוארת יש למשפחת ביטון המוכרת והמזוהה בבאר שבע: אבא צ'רלי, הסלב של שנות ה80, ואשתו עליזה ז"ל, שניהלו יחד בהרמוניה מופתית בית חם, אוהב, תומך, שמח ובעיקר פתוח לכולם עם האחים המוכרים: איתן, שמעון שהיה שחקן כדורגל בהפועל באר שבע, הילה שכיום חיה בארצות הברית, אילנה, מדלן והאח הרב דוד איתמר ביטון "גדלנו בבית מכניס אורחים 24/7" משתף איתן "זוכרת את המימונות שלנו בבית עם אימא ז"ל? כולם היו באים. זה היה תמיד המודל של אמא שלי, לארח בבית. הייתה אומרת לילדים רוצים ללכת עם חברים? אז תביאו אותם לכאן. ככה כל ערב היו מפגשים בבית".

איך זה באמת היה להיות הבן של צ'רלי?

"הכי כיף בעולם. לפעמים אני יושב עם הילדים ועם חברים ואני אומר להם, איפה שלא אעשה ביזנס, איפה שלא אסתובב, בסוף אני אהיה הבן של צ'רלי. יושב עם אנשי עסקים, מנהלים משא ומתן, נכנסים למסחר ולכסף, העורך דין שלי מצטרף, ואז תמיד יכנס מישהו ויגיד לי "מה, אתה הבן של צ'רלי? אני מבאר שבע", טאק! העסקה מסתובבת לצ'רלי ורוצים לדבר איתו. תמיד חיינו עם דמות צבעונית בבית ובעיר ואני מאוד דומה לו בהרבה מובנים, אם זה בשמחת החיים, בלאהוב את החיים, לאהוב אנשים, ככה חונכנו בבית".

היה משבר גדול  אחרי שאימא נפטרה

"משבר מאוד עמוק. אימא שלי עליזה ז"ל איתי 24/7 והיא הייתה מאוד דומיננטית עבורנו ועבורי בפרט, כי היא הייתה החברה הכי טובה שלי. בגיל 67, משום מקום, בצורה קשה וכואבת, ואין לך מושג באיזו דרך רעה, היא הלכה לנו. אבדה גדולה וקשה, כמה שאני אדם שמח, יש בי בור תמידי שאי אפשר לאחות. הזמן לא מרפא, ובכל חג, מפגש חברתי או כל שמחה אחרת במשפחה, הכיסא שלה ריק. חלל ענק".

ומה שלום צ'רלי, אני רואה אותו איתך תמיד מחזיק כוס יין

"צ'רלי בן 80 כיום. אדם מאוד שמח, אבל הזקנה קפצה עליו. בתוכנית טלוויזיה שהוא מתח אותי הוא היה בן 70 ונראה ילד, שקופץ על שולחנות. היום כבר פחות. הפרידה מאימא הייתה לו קשה מידי. הלכנו כל המשפחה ביחד לבית החולים, כי היא הייתה צריכה ניתוח אפנדיציט ולבסוף בישרו לנו שיש לה סרטן לבלב. מעבר חד מידי."

איתן נשוי לאיילה, מנהלת חקירות ראשית של מע"מ ("פעם ראשונה שאשה עושה את התפקיד הזה, גאווה גדולה"), מתגוררים בישוב להבים, הורים לשהם בן 22, אופיר בת 20 ואורי בן 14 ("אני אבא טוטאלי, מבחינתי אשתי והילדים זה הכל עבורי, חבר מאוד טוב שלהם") ואיתן הוא בעלים של חברת 'אור מדיה' שמתעסקת בשילוט בכל רחבי הארץ, חברה להפקות אירועים, ולאחרונה נכנס לנישה של ארגון כנסים גדולים ("עובד עם "כללית", אלקטרה", "פקטורי", "אורבניקא", "ביתילי", תמנון ועוד").

לפני שנתיים הוא פתח חברה לייצור בריכות שחייה בשם "ארטפול-אומנות הבריכה", סטארט אפ שקידם עם חבר ("הבריכות מיוצרות מחומר שנקרא פוליפרופילן, שמגיע מגרמניה, ובנוסף ליתרונות אנחנו מעצבים גם 'הום מייד') ובשנים האחרונות מתעסק גם בתחום הנדל"ן ("קרקעות, דירות בבאר שבע, עומר, מיתר, להבים, איפה שיש ביזנס וכיף").

משפחת ביטון. צילום: אודי פורטל ומיכה בננו

אבא שמח שהלכת בדרכו בתחום הבריכות?

"מאוד, איך הוא אמר לי, אני מחקה אותו, "איתן כפרה זה סגירת מעגל'. אגב, בקמפיין הבא, בקיץ הבא, אבא ל הולך להיות הפרזנטור ויעשה קליפים איך לשמור על ילדים בקיץ".

המוטו של איתן הוא קודם כל לעזור לפרנסת תושבי באר שבע. הוא כן יעשה עסקים בכל רחבי הארץ, אבל העובדים בחברות שלו יהיו תמיד תושבי העיר "שתושבי העיר יעבדו ויתפרנסו ממני" אומר איתן זקוף וגאה "בכל האירועים הגדולים שלי יש מספיק עבודה לכולם. עשיתי לא מזמן אירוע גדול ומושקע באילת עם 700 איש. שכרנו את מלון 'רויאל גרדן', הבאנו אנשי מקצוע במאות אלפי שקלים ורק באר שבעים. 95 אחוז מהקליינטים שלי הם מכל הארץ,  אבל האנשים העובדים בפועל הם באר שבעים. משתדל שאת המשאבים והכוח כלכלי שיש לי נשאיר אצלנו בעיר".

איך אתה יודע לזהות לבחור עסקה טובה?

"לזהות עיסקה טובה זה עניין של נסיון ואינטואיציה. אני מקבל לא מעט הצעות להקים עסקים עם שותפים בארץ ומחוץ לה, ולשמחתי למדתי לדעת במה לגעת, במה לא ועם מי לא לעשות עסקים. אני איש של אנשים גדלנו בשכונה, למדנו לזהות אנשים טובים וגם את הלא טובים".

 אתה בעל תדמית יקרה בשוק?

"תדמית יקרה זה לא דבר שלילי ויקר זה בעיני המתבונן. אני חושב בצניעות רבה, שאני עושה עבודה טובה ונותן את הלב והנשמה  וגם דורש רק מה שמגיע לי. אני בא עם ניסיון וחשיבה שמבדלת אותי משאר העולם ולשמחתי אנשים יודעים לזהות איכות ואת מי שמבדל את עצמו ומביא משהו אחר כל הזמן בכל תחומי העיסוק שלי, תודה לאל".

עם מנכ"ל אלקטרה, צביקה שווימר

עם איתי לוי בהפקה ללי קופר

תשאלו את איתן, אחד שלא מפחד להגיד את דעותיו הפוליטיות בפומבי מהסיבה שאכפת לו מהמצב הביטחוני בארץ ובפרט בבאר שבע - למה הוא לא נכנס לפולטיקה, ישר תקבלו תשובה ברורה שהוא לא שלם להיכנס למקום מלוכלך, אבל לא פוסל שזה אכן יקרה בעתיד, מהסיבה הפשוטה שהוא אוהב ומוקיר את באר שבע "אומרים לי איתן בוא תרוץ למועצת להבים" משתף "ואני מסביר שאיני איש של פוליטיקה אלא של אמת. תראי, הרוב קובע, כמו בכל מקום - אם יש לך רוב אתה קובע, אבל צריך להקים גוף שייקח את המדינה למקום שהיא ראויה להיות בו, אי אפשר לחיות כמו שהדברים מתנהלים ככה".

אנחנו חיים בסיכון?

"אנחנו נמצאים בסיכון גדול בבאר שבע ושוב פעם, לא עושה הכללות, יש מזה ומזה, אבל אני אומר שבמקום שאין בו כבוד ואין יראת כבוד ואין פחד, שמים פס. ואיפה ששמים פס, כורתים אותו. השכנים שלנו חיים פה, מקבלים ביטוח לאומי, שותפים לחיים פה, מתפרנסים יחד, ויחד עם זאת קורים דברים קיצוניים ואין ביטחון. תחושה אישית מאוד קשה, המקומות ריקים, למה? פוחדים לצאת. מעדיפים להישאר בבית רק אם זה מאסט".

אתה מרגיש שיש חוסר ביטחון בעיר?

"יש חוסר ביטחון מדיני ואישי בעיר. תראי, אני מאוד מאוד ציוני ושורשי, מחובר לאדמה ולבאר שבע בכל רמות הסיפים, אבל יש פה אוזלת יד גם של העיריה של הממשלה וגם של הצבא. לא יכול להיות שמדינה ריבונית תתנהל כמו שאנחנו מתנהלים. תזכרי את הסיטואציה הזו, בעתיד, אני אקים מפלגה ימנית ויהיה לנו סיי במדינה. אני לא אתן לדברים לקרות כמו שהיום קורים. זה היעד מבחינתי".

אז מה הלאה?

"יש משא ומתן שמתקיים לגביי סטארט אפ חדש. אחת הבעיות הגדולות של טסים לחו"ל זה הניוד. אתה טס לחו"ל? צריך להחליף סים או לעשות חבילה מכאן, ועכשיו יש חברה בינלאומית שאני מנהל איתה משא ומתן, כנראה הולך להיות חלק ממנה - שתיתן לכם אפשרות לנסוע עם הטלפון שלך בכל העולם עם אותו סים."

איתן: "אני רוצה לברך את כולם בחיי בריאות ושמחות, שיהיו ימים טובים ושמחים לשלום וביטחון, והכי חשוב תהיו טובים".

 באירוע ברויאל גרדן. צילום: אודי פורטל ומיכה בננו

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3a9369c6-9b57-42ed-bf4e-be32ee5b65cd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה