"ספורט זה הייעוד שלי בחיים"

$(function(){setImageBanner('b44510e5-1ef8-40dd-95cd-12bc3bdaae3b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

היא בת 30 וכבר מנהלת את רשת מועדוני הכושר ספורטיב gym של חברת כיוונים בבאר שבע, ומבחינתה ספורט זה דרך חיים והדלק שמניע אותה. לקראת פתיחת סטודיו פילאטיס המכשירים החדש של הרשת, שמענו מחן גנון טויטו על הדרך שעברה, המתאמנות שהן כמו משפחה והחלומות לעתיד

בתור ילדה חן גנון טויטו הייתה בכלל רקדנית. בזמן שירותה הצבאי שירתה חן כמדריכת אימון גופני בחיל האוויר, דבר שהוביל אותה להבנה שספורט זה התחום בו היא רוצה לעבוד. כיום, היא מנהלת את רשת מועדוני הכושר ספורטיב gym בבאר שבע המופעל על ידי חברת כיוונים, החברה לתרבות הפנאי באר שבע. בשבוע הבא, ב-1 במארס, ייפתח הסטודיו החדש של הרשת, סטודיו לפילאטיס מכשירים במרכז טאובל בשכונה ג' בבאר שבע. לכבוד הפתיחה סיפרה חן ל'באר שבע נט' על הדרך שלה בתחום והאהבה למקצוע: "זה הייעוד שלי בחיים".

קרדיט: עידן אסלן, סנאפ המרכז החברתי לצילום

חן, בת 30, באר שבעית במקור, כיום גרה בכרמי גת, נשואה לאלעד ואימא לארי. אחרי הצבא התחילה ללמוד לתואר ראשון בניהול באוניברסיטת בן גוריון ובמקביל למדה את תחום הספורט והפיטנס, וקיבלה הסמכה כמדריכה בכל אחד מהתחומים. "התחלתי לעבוד במועדון כושר בעיר כאחראית משמרת, ההתחלה לא היתה פשוטה כי לא היה לי ניסיון מלבד הצבא אבל יצא שהייתי במקום הנכון בזמן הנכון, היו זקוקים להחלפה של מדריכה ומשם נכנסתי לזה, מהר מאוד התחלתי ללמד כמות שיעורים בכל באר שבע", מספרת חן. כשהייתה בת 22, נפתח מרכז רמות ספורטיב ובו תוכנן חדר כושר וסטודיו לחוגים אירוביים, בשכונת רמות בעיר. "מאוד בער בי הרצון לעבוד תחת גוף ציבורי כמו כיוונים, כך שהעשייה שלי היא מתן שירות למתאמנים, ללא חשיבה על רווחיות אלא על טובת הציבור בפרט. קפצתי למים העמוקים, בזמן שאני סטודנטית לשנה א'  והייתי חלק מהקמת המועדון מאפס", נזכרת חן.

בהמשך למדה חן תואר שני במנהל עסקים עם התמחות באסטרטגיה וניהול בינלאומי וכיום היא לומדת נטורופתיה ותזונה טבעית. מעבר לניהול הרשת היא גם מופיעה בכנסי פיטנס בינלאומיים ומשמשת כרכזת תחום אירובי ועיצוב במכללת קיי. "בעשר אצבעות הגענו ברשת ליותר מאלף מנויים בסניף רמות, המתאמנים והמתאמנות הם כבר כמו משפחה פה". לפני ארבע שנים היא הכירה את בעלה אלעד והשניים עברו להתגורר שנתיים ברחובות, אבל הלב שלה נמצא בבאר שבע: "היה לי חלום להעתיק את המודל של רמות ספורטיב לכל שכונה ואזור בבאר שבע. ראיתי את ההצלחה והבנתי כמה הנוסחה הזו נכונה. יש אנשים שחוזרים ומחפשים את המקום הזה ובאים מרחוק... המקום מאוד פשוט וצנוע במראה שלו אבל משהו בחוויה האישית לכל לקוח זה מה שקונה את האנשים".

 קרדיט: עידן אסלן, סנאפ המרכז החברתי לצילום

"מענה לכמה שיותר אנשים"

היום רשת ספורטיב gym מונה מספר סניפים בבאר שבע. הסניף הראשון בשכונת רמות, סניף בשכונת נחל בקע והסניף במרכז טאובל בשכונה ג', הכולל חוגי אגרוף אולימפי, קרב מגע, קיק בוקסינג, ופילטיס מכשירים. "אחרי פסח, לקראת הקיץ אנחנו עתידים לפתוח סניף גדול בשכונת פלח 5 ובעתיד גם בשכונת כלניות. מעבר לניהול של הסניפים אני גם מלמדת ומעבירה שיעורים בעצמי, אני אוהבת את העשייה הניהולית אבל בכל יום מחכה בצפייה לערב כדי להעביר את השיעורים. זו הגשמה עצמית מטורפת", מוסיפה חן.

את מרגישה שהסטודיו משמעותי עבור המתאמנות?

"יש מתאמנות שאומרות לי שאם לא היה להן את השעה הזאת ביום שהן יוצאות לסטודיו ולוקחות אוויר היה להן קשה, כבר נוצרות כאן חברות, נשים מדברות ומכירות בשיעורים, יוצאות לקפה אחר כך, זה הרבה מעבר לאדרנלין והפאן שאת מרוויחה באימון, יש פה משהו חברתי שאנחנו מביאים, יש חברויות מטורפות שנוצרו. נשים הן וונדר וומן, עושות הכל, גם קרייריסטיות וגם עובדות בבית וגם עם ילדים... קל לאבד את עצמנו בשגרה הזו, אז כשהן באות לספורט זו השעה היחידה ביום שמוקדשת רק להן, שעה שבה המדריכות ואני משקיעות בהן. אני מרגישה שזה הייעוד שלי בחיים, שאני יודעת שהצלחתי להשפיע ולעזור לכל כך הרבה נשים, זה בנשמה שלי, החלום הזה לרשת זה ממקום שאני רוצה לגעת בכמה שיותר אנשים".

ספרי על סטודיו פילאטיס המכשירים החדש שנפתח כאן, ההחלטה לפתוח את המקום עלתה מתוך צורך של התושבים בעיר?

"בשנת 2012 עשיתי קורס בפילאטיס מכשירים אצל יניב מזרחי והבנתי שיש הבדל עצום בין פילאטיס מזרון לפילאטיס מכשירים. המכשיר יכול לסייע לגוף לעשות את התרגיל טוב יותר, להגדיל את טווח התנועה במפרקים, עבודת CORE מטורפת, הרפרטואר הוא עצום ואינסופי! בפילאטיס מכשירים במרכז טאובל יש מקסימום 6 מתאמנות בשיעור אז היחס אישי ויש המון תרגילים שעל המזרון קשה לבצע אותם. זה משהו שכמעט ולא היה קיים בבאר שבע... עברו כמה שנים עד שמצאנו לוקיישן שייתן מענה לכמה שיותר אנשים ומצאנו אותו. קיבלנו את ברכתו של מנכ"ל כיוונים שלומי נומה, שחי ונושם את הספורט, יחד עם ראש העיר, רוביק דנילוביץ'. חברת כיוונים השקיעה כאן המון משאבים. הלוקיישן של הסטודיו מעולה, יש פה המון סטודנטים, בית החולים קרוב, משפחות ואנשים מבוגרים שחיים כאן... אני כולי תקווה שהמקום יהיה מלא וייתן מענה לכמה שיותר אנשים, ייתן שירות לקהילה במחיר אטרקטיבי".

יש ביקוש עד כה לסטודיו פילאטיס מכשירים?

"ביום שהעלנו את הפרסום הראשוני הטלפון לא הפסיק לצלצל, אנשים מתעניינים ושמחים לשמוע שגדלנו והתרחבנו. יש המון לקוחות שהאמינו בנו במהלך השנים האחרונות, שרואים שהמוצר והשירות טוב ולא חוששים לנסות גם את המוצר והסניף הבא. הצוות מונה 10 מדריכות מקצועיות, והמקום יפעל 7 ימים בשבוע - בוקר וערב. השיעורים מחולקים לרמות- מתחילים, בינוניים ומתקדמים אז כל אחד יכול למצוא את עצמו. לא צריך לבוא עם רקע, גם אם את לא גמישה או בלי כושר אין בעיה, לומדים לעבוד כאן ועולים בהתאם ברמות".

 קרדיט: עידן אסלן, סנאפ המרכז החברתי לצילום

מהפכה של בריאות

אם היו יותר מ-24 שעות ביממה ויותר משבעה ימים בשבוע, גם אז חן הייתה מוצאת מה לעשות בזמן הנוסף. אין לה רגע פנוי והלו"ז צפוף ועמוס, אבל היא טוענת שכך היא מפיקה את המירב מעצמה. "אני מתעוררת בכל בוקר ב-4:50, רצה שלוש פעמים בשבוע 10-15 ק"מ, פעמיים בשבוע עושה אימוני כוח ופעם בשבוע פילאטיס מכשירים. אני מנהלת את הרשת וגם מאמנת בסטודיו. הלו"ז שלי מאוד צפוף ומלא, אני אפילו מכניסה ליומן את זמן המקלחת של ארי, הכל מתוזמן... כשהוא הולך לישון אני יושבת ללמוד", משתפת חן. בעיניה עכשיו זה הזמן שלה לטרוף את העולם ולהספיק כמה שיותר.

בשנים האחרונות התחושה היא שיש מהפכה של בריאות בתודעה של הציבור בארץ, גם מבחינת תזונה וגם מבחינת כושר, את מסכימה?

"כן, אני זוכרת בתחילת הדרך שבקושי היו מכוני כושר ומכוני סטודיו פרטיים, היום זה אחרת לגמרי. המודעות לאורך חיים בריא נובעת משני דברים לדעתי. קודם כל התזונה שלנו השתנתה במרוצת השנים כחלק מהתפתחות התעשייה. קיימת תרבות שפע שגרמה לנו להיות בעודף משקל. בנוסף עידן הרשתות החברתיות מעצים את  "אידיאל יופי" מסוים הגורם לאנשים לשאוף להיראות ככה, עידן האינסטגרם שלא תמיד מציאותי, לצאת מחדר לידה לבושה בג'ינס סקיני צמוד זה לא הגיוני... אבל זה מה שהנשים והנערות רואות ברשתות וככה הן חולמות להיראות. איזון זה סוד הקסם, וזה המסר שאני דואגת להעביר למתאמנות שלי, החוכמה היא לשלב נכון בין התזונה נכונה לספורט ולאמת את השיטה כאורח חיים קבוע.

ספרי על שינוי מרגש שיצא לך לחוות עם מתאמנות שלך

"יש לי המון סיפורים, יש לי מתאמנת שרזתה 20 קילו ולא רק שהיא ירדה במשקל, היום היא סטודנטית אצלי בקורס מדריכי פיטנס, היא עשתה שינוי מדהים ואני ליוויתי אותה בתהליך. יש לי מתאמנת שגרה רחוק ובכל זאת באה ברגל לאימונים בכל מזג אוויר אפשרי. הנשים אומרות לי שהן מגיעות לשעה ושוכחות את כל מה שקורה בחוץ, השינוי שהן עוברות, מעבר למשקל, בא לידי ביטוי בבגדים שהן לובשות, בשפת גוף... וכמה שאני נותנת להן אני מרגישה שאני מקבלת הרבה יותר".

 קרדיט: עידן אסלן, סנאפ המרכז החברתי לצילום

את מרגישה שאת משפיעה על המתאמנות?

"כן, זו הגשמה עצמית מטורפת. כשגרתי ברחובות קיבלתי המון הצעות בתחום אבל יש דברים שלא נמדדים בכסף או בנוחיות, זה הבייבי שלי, בניתי את זה בידיים שלי אז זה אחרת. חוויתי חבלי לידה, קשיים ואתגרים, כשאתה הולך לישון וקם עם העבודה ומרגיש שכל הלב שלך נמצא במה שאתה עושה, זו תחושה מדהימה. אני עובדת באהבה ושמחה שאני יכולה להשפיע על כל כך הרבה אנשים. כשאני רואה את המתאמנות שלי מגיעות לשיעור אחרי עבודה, מקלחות לילדים, שיעורי בית, כביסות, ניקיונות... ובכל זאת באות ויוצאות מאושרות מהשיעור, עשיתי את שלי. כשהנשמה שלך רגועה ואת מרגישה טוב עם עצמך ויש לך מצב רוח זה משנה הכל, זה מה שהסטודיו עבור אנשים, כשאישה יודעת שהיא נראית טוב היא גם משדרת את זה החוצה, אפילו ברמת הזוגיות עם הבעל".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"החלום שלי עשור מהיום, להקים ספורטיב gym בכל שכונה בבאר שבע. בנוסף, אני מאוד מתחברת לתזונה ובעוד עשור הייתי שמחה להיות במקום שאני מטפלת באנשים בתחום. הכוונה היא לא לתת תפריט כי זה כבר נגיש וזמין אלא לטפל יותר באספקט של אכילה רגשית. בפן האישי הייתי רוצה עוד שלושה ילדים, אני חולמת על בת, משוגעת כמוני. רוצה לרוץ מרתון, תמיד יש לאן לשאוף ועל מה לחלום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('920512e6-510f-4cea-b166-458a94a5040e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה