סמדי בומבה בראיון על הקאמבק: "לכל מי ששם לי רגליים, מזמינה אותו לשרוך לי את השרוכים"

$(function(){setImageBanner('fd8e12bd-6473-4f46-b369-b69f6a003969','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

סמדי בומבה הפכה בגיל שישים לסמדי פיירי. ככה זה שבגיל שישים היא קטפה קמפיין ומצטלמת לפרסומת של סבון נוזלים 'פיירי' לשטיפת כלים לצד אושיות מכובדות כמו השף ישראל אהרוני והשופטת של מאסטר שף, מיכל אנסקי. עשר שנים מאז שבומבה, הלו היא סמדר וקנין, הייתה המתמודדת הראשונה שנבחנה באודישן ל"מאסטר שף" והפכה במהרה לאחת המתמודדות הבולטות בתולדות התוכנית - חיכתה להצלחה הגדולה. רגע לפני שתראו אותה בעונה הקרובה של 'מאסטר שף עשור VIP', היא מספרת לנו על העליות, המורדות, האכזבות ובעיקר איך הגשימה חלומות שכיוונה אליהם כבר עשר שנים.

 סמדי בומבה כוכבת "פיירי". צילום: גבע טלמור

אי אפשר להגיד היום סמדי בומבה מבלי לחייך, כי רק אחת כמוה סופר טמפרמנטית גורמת לך להרגיש צעיר לנצח - ככה רואה אותה הקהל בארץ, שהתאהב בה בקלילות מאז שראה אותה לראשונה בתוכנית מאסטר שף לפני עשר שנים, שבה הגיעה למקום השלישי והמכובד. לה היה ברור, ובעצם לכל מי שרק עצר אותה ברחוב וביקש להצטלם עם הציפי שביט - הגרסה החדשה, שהיא תמיד הייתה כאן כדי להישאר, להגיע רחוק ולמתג את עצמה גבוה. אבל בחיים כמו בחיים, לפעמים אתה מתחיל במסע ארוך ומאתגר כדי להישאר בתודעה - גם אם זה מצריך ממך להתרחק מאור הזרקורים ולא להיות בפריים טיים. כמה זמן שזה ייקח, היא אמרה לעצמה, אני אכבוש את המסך ואת העולם. וזה קרה לה בגיל שישים, עם תובנות חדשות, יפה וזוהרת מתמיד, פחות חוששת ובעיקר מבינה שטיימינג בחיים מגיע בביג טיים.

סמדי בומבה. צילום: גבע טלמור

סמדי האמינה תמיד שהיא תחזור בענק, גם אם היה מי ששם לה רגל ולא האמין בה יותר. בתוך תוכה היא ידעה תמיד שהיא זן שמתפתח לאט אט ובסוף הכל לטובה. היא תקבל את הראוי לה בקאמבק חייה, כי יש לה את זה מאז ולתמיד.  בקרוב תוכלו לראות אותה שוב כובשת את המסך והקהל עם האנרגיות והוויב שבה, בתוכנית 'מאסטר שף עשור וי.א.פי', שתשודר בקרוב. ואין לנו ספק, שכבר ראיתם אותה מככבת בפרסומת של חברת "פיירי" (נוזל שטיפת כלים) יחד עם ישראל אהרוני ומיכל אנסקי, ומאז היא מוזמנת כל הזמן למיני השקות ואיוונטים מכובדים כיאה למעמד של סלב. ואם זה לא מספיק (וזה לא) היא גם מתכוונת לצאת בליין מארזי ריבות מרוקאיות שלה, לכל מי שרק רוצה מתנה קצת אחרת. ורגע, זה רק התתחלה.

סמדי היא פרץ של נעורים ושמחת חיים מדבקת שאי אפשר לא להיות לידה ולא להרגיש את הנוכחות שלה שמעוררת כל נפש. מצד אחד היא אישה הכי ביתית שעושה לביתה, לבעלה ניסים, לילדים והנכדים באהבה, נתינה, השקעה ומאכלים שרק מעלים על רמת הרעב בטעם של עוד. מצד שני, מאז החשיפה שלה במאסטר שף הראשוני, עם הפרח האדום בשיער והאותנטיות המלבבת שאין אחד ברחוב שלא רצה להצטלם עם האושיה הקופצנית - סמדי עברה מסע דרך לחיים שלימד אותה שהחיים לא תמיד תותים, אבל אפשר תמיד להכין מהם ריבה מתוקה.

מסלול חייה הראה לה שלא תמיד פשוט להיות פשוט, ובעיקר לא קל להישאר בתודעה שיש בה המון כוכבים שרוצים לנצנץ, גם אם היא פתחה מסעדה על שמה, כתבה ספר, הגיעה לאודישנים של תוכניות ריאליטי, השתתפה במשחקי השף - תמיד רצתה יותר: לאכול את העולם. אבל היו מי ששמו רגליים ומי שלא נתנו לה את הפתח הנכון לה, אכזבו והכאיבו, אבל לא אחת כמו סמדי תקום ותוותר, כי בגיל שישים היא אומרת בריש גלי שהיא נמצאת במקום הרבה יותר בשל ויציב בתוכה." עם ניסיון החיים המגוון אני היום כבר יותר מסננת, יותר מפוכחת, כבר אי אפשר למכור לי ‘לוקשים" היא אומרת בגאווה.

סמדי בומבה, מיכל אנסקי וישראל אהרוני. צילום: גבע טלמור

סמדי: "מה שפעם מאוד טלטל וריגש אותי, היום כבר הרבה פחות. פעם הייתי נחרדת ונלחצת מכל דבר וגם היה לי מאוד חשוב מה אחרים אומרים. היום, אני מתחילה לאט לאט להבין שאם אמשיך ל’דפוק חשבון’ למה שאחרים אומרים עליי, לא אצא מזה. לאנשים תמיד יהיה מה להגיד, והיום אני מנטרלת את כל הקולות האלה מבחוץ ומתמקדת בעצמי. לא שתמיד זה קל, לפעמים אנחנו המבקרות הכי גרועות של עצמנו, אבל הצלחתי קצת יותר לסנן ולהדוף את הקולות מבחוץ".

זה מרגיש טוב כשבוחרים בך לככה בפרסומת מצליחה כמו של פיירי

"בחירה הכי נכונה, כי אני הכי מחוברת לדמות שבאה לרחוץ כלים עם המוצר הכי טוב וזה "פיירי". גם כי אני מאמינה במוצר ולא הצטלמתי רק בשביל המותג המעולה".

עברת דרך ארוכה כדי להגיע לפרסומת שכולם מדברים עליה.

"מבחינתי זה היה כאילו את עולה על הר במשך עשר שנים ולא זזה מאותו הר. פתאום באים ואומרים לך ברחוב 'סמדי פיירי איזה חמודה את' וזה כבר לא סמדי בומבה. פתאום זה בא בבום, זה קורה. בגלל זה אני אומרת שצריך תמיד לחלום ומקסימום חלום אחד מתגשם. זה קרה לי. יחד עם זאת, שאמרו שאני הולכת להשתתף בפרסומת יחד עם השף ישראל אהרוני ומיכל אנסקי, מאוד חששתי בפחדים האישיים שלי, כי אני ידעתי שאני הולכת  להיות בשדה של הגדולים ואני צריכה להוכיח"

שאת לא פחות טובה?

"שהגעתי לצילומי הפרסומת נורא חששתי, כי במקביל נערכו גם הצילומים של 'מאסטר שף וי.אי.פי', ואני צריכה להסתכל על מיכל בעיניים כשאף אחד לא יודע שאנחנו מצטלמות גם לפרסומת. חשוב שהשיפוט יהיה נכון, וכמובן שמיכל כמו מיכל, הייתה מדויקת להפליא ולא עשתה לי הנחות. היא הייתה על הסט אימא'לה ואבא'לה. הרגשתי אהבה מכל עבר. באה אליי המלבישה ואומרת לי שמיכל אמרה לה שאני עושה אוכל נדיר, ובאה המאפרת ואומרת לי שאני נראית נפלא וגם לה מיכל סיפרה שיש לי אוכל נדיר. התעלפתי מאושר. עם אהרוני פחות הייתה לי אינטראקציה, אבל הוא בא לעשות את העבודה ולא להתערבב, זכותו הבלעדית. מיכל הפתיעה אותי בגדול, כי הכניסו לפרסומת עוד דמות אישה ולא גבר, ובסוף יצא כך שאני גנבתי את הפוקוס".

מה אמרו לך בהפקה?

"אספר לך ש"פיירי" בדרך כלל עושים כל שנה את ההשקה עם כל ההנהלה. ביקשו ממני להכין ולטעום את המפרום המפורסם שלי עם הקוסקוס. אז ביום שלישי אני נוסעת להכין להם ארוחת צהרים בהשקה הגדולה".

פתאום הבנת שגם ברגעים קשים שהיו לך, תמיד היה נכון להאמין בעצמך

"הלכתי ברחוב ואנשים באים אליי ופונים אליי בהתלהבות 'יה סמדי פיירי' ראינו אותך בפרסומת ואת מדהימה. ואז אמרתי לעצמי סמדי, זה תפס! זה הרי לא פרסומת של היי וביי, אלא כזו עם השקעה והפקה גדולה שיכולה להניב שנים. שם משקיעים מאוד בפרסומת. גם זה מאוד כיף להתפרנס מהכישרון שלך".

סמדי בומבה, מיכל אנסקי וישראל אהרוני. צילום: גבע טלמור

בגיל 60 את יכולה לצעוק לעולם שהתהילה מגיעה בכל גיל

"נגד כל הסיכויים שרק חלמתי, וכל יוצא ריאליטי שחולם צריך לדעת -  גם בגיל שישים אתה יכול להרגיש בגיל שלושים וזה ואוו. זה כיף שאנשים פוגשים אותי ברחוב ומחמיאים לי שאני נראית נפלא ויפה – אשכרה כיף לי, זה מפריח אותי. מה שקרה גם עכשיו שאהבה של העם תורגמה לכסף, ממשיכים להצטלם איתי ברחוב וכבר עשר שנים מזהים אותי ואומרים לי כמה אוהבים אותי ולא שוכחים אותי, אפילו שאני בלי פרח ועשרים קילו פחות. נראית טוב".

ופרנסה יותר מכובדת

"תראי, מזה שאנשים זוכרים אותי תמיד לא התפרנסתי, אבל כן התפרנסתי תמיד מדברים שאני עושה. עכשיו סוף סוף מגיעה הפרנסה על המותג שבניתי ושמרתי עליו עשר שנים ביזע ויגון. כל מי שעשה לי רגליים, יבוא ועכשיו ישרוך לי את השרוכים בנעליים"

מה הכוונה?

"חברים, תאמינו בעצמכם. גם אם קשה וגם אם יהיו כאלה שלא ירצו לראות אתכם במקום טוב, גם אתם נופלים וקמים ושוב נופלים - תמיד תתרומו מעלה, כי צריך להיות מוקף באנשים שרוצים שיהיה לך טוב. בכל העשר שנים האלה למדתי שאני עוטפת את עצמי רק באנשים שרוצים טוב. מי שלא רוצה טוב, זה שלו. אני מבסוטה בהצלחה שלי ונהנית להראות שזה קרה לי. כן אני רוצה לשדר ברדיו, להתארח ולקבל תוכנית בטלוויזיה, כי אני מאמינה שזה יקרה ואני מאוד משתוקקת לזה. יש לי מה להראות ומה לתת לקהל. יש לסמדי מה לתת מעבר לעוף וזיתים".

בימים בהם מזמינים אותה להשקות והביקוש רק עולה ונעשה יותר נוח, מדי כבר סמדי יודעת לתרגם את הפרסום להצלחה, ביקוש ופרנסה מתוגמלת. בתוך תוכה היא מבינה שסמדי שלפני עשר שנים היא לא אותה סמדי היום, רק יותר מפוכחת. "הזמינו אותי השבוע להשקה של סופר ויקטורי בראשון וכבר שם חשבנו יחד איך לתעל את הביקור שלי שם" מספרת סמדי. " היום יש לי יותר את הכוח מלפני עשר שנים לדעת איך להגיד ואיך לייצג את עצמי, כי בעבר נבהלתי ובתמימות אמרתי דברים פחות נחמדים ולא מתוך רוע, אלא מתמימות טהורה. הייתה לי נפילה ועוד נפילה, הלכתי לאודישנים לתוכנית ריאליטי כזו או אחרת ולא הכל נוצץ כמו שחושבים. אבל יחד עם זאת, הייתי ממשיכה להתפרנס מבישולים בארץ והגשמתי לעצמי חלומות של הנאה".

 סמדי בומבה, מיכל אנסקי וישראל אהרוני. צילום: גבע טלמור

שנים לא למידה

"השנים האחרונות לא היו פשוטות, כי ככל שאתה מתבגר אתה אומר לא יקרה אחרת, לא אצליח כמו רציתי, אבל הוכחתי אחרת. זה לא שייקחו אותי היום לפרסומת של חזיות פוש אפ, אבל כן אני מתאימה למיתוג כמו מאמא עוף, אוסם, מרק עוף, דברים כאלה אני יכולה למתג בגדול. בדמות שלי או אחרת יכולה להוביל להצלחה. לפני חמש שנים הייתה לי שיחה עורך של מאסטר שף שהיה כמו גורו בשבילי, וסיפרתי לו שאני בייאוש כי אני לא מגיעה למה שאני רוצה. הוא אמר לי סמדי די, תפסיקי לבקש. תראי את נסרין קדרי, זה קרה לה אחרי עשר שנים, כל ההצלחה הגדולה. תחכי ותראי שזה יקרה, כי המותג שלך. וזה קרה".

לא התייאשת אף פעם

"לא. חזרתי למודעות עם פיקחות ופאסון של אישה בת שישים שנראית טוב, שרוצה לכבוש את המדיה. פרי לקחו אותי למיתוג המוצר שלהם, כי אני מתאימה להם כרוחצת כלים ויש בזה גם רווח. בגלל זה אני מצפה שמותגים דומים ייקחו את הדמות שלי או להשתלב בכל דמות ססגונית. הגיל הוא באמת לא פקטור. גם פה יש לי אופציה לעוד שנה, יש יותר טוב מזה? אינשאללה יצליח והדמות שלי תביא להם יותר מכירות, כי אז יגידו שהדמות שלי עובדת. גם בצילומים הייתי מעורבת בשיער, בלבוש שלי, כי זאת הדמות שרציתי להביא. אפילו את הסינר, הנעליים והשמלה בחרתי, יחד עם המלבישה. הם מאוד היו סבלניים איתי".

כי את יודעת מה עושה אותך טוב

"עכשיו אני בונה את הקאמבק שלי ולא חסר לי כלום בחיים, יש לי פרנסה תמידית, מכינה תמיד ארוחות לילדים והנכדים שלי, יש לי לשלם לצבע בשיער, לציפורניים וכל מה שבא ליד זה רק בונוס".

איבדת את אמא לפני חצי שנה, מאז היא רק דואגת שיקרו לך דברים טובים

"השגחה עליונה. אמא שלי הייתה אישה ואמא נפלאה ומופלאה ועשיתי הכל כדי לשמח אותה, להרגיע אותה, להזכיר לה רגעים, שירים וחווות ולהפריח לה את הנשמה. אישה טובה ובשלנית מעולה. עכשיו עם כל המלאכים שלידה היא מאירה לי את הדרך. מאוד חסרה לי, אבל אני יודעת שהיא עושה הכל כדי שאצליח וגאה בי".

מה עכשיו?

"אחד הפרויקטים שאני הולכת להריץ, הוא מארז יפה ובו יהיו ריבות מרוקאיות שלי שיהיה ניתן למכור לוועדי עובדים, מתנות פרטיות או לחברות -  כל מה שיהיה שונה משוקולד ויין. זה מיזם חדש שאני מאמינה בו ובטוחה שכולם יאהבו, כי כבר שנים מבקשים ממני להוציא ליין ריבות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0236af70-3abd-411f-9120-88fb13eaf481','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה