סיפור הצלחתה של אורלי חגי - התכשיטנית של הסלבס

$(function(){setImageBanner('88ddefa7-67ee-4cc1-9390-dac774a43a29','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

כבר 25 שנה שהשם של אורלי חגי (50) מבאר שבע הוא כבר מותג בתחום התכשיטנות ברמה המקומית והארצית, ואין כמעט בית שלא טמון לו בקופסת התכשיטים בחדר, אחד מהעיצובים שאורלי עיצבה בקוטור המופתי ובסטייל היוניק שלה. אורלי (50) גרושה ואמא לשלושה לילדים, שנולדה למשפחה של אמנים: אחיה המוזיקאי המחונן, שרלי סבח, מועמד כיום לקבל פרס הגראמי,
בעלה לשעבר הוא צייר ואמן רב תחומי, כל האחיינים מנגנים, שתי בנות סטודנטיות באקדמיה בצלאל וגם הבן יהונתן מנגן בפסנתר, חיה ונושמת את העצוב בדמה "כולם אוהבים מוסיקה ואמנות" אמרה בחן מי שעיצבה תכשיטים לארקדי דוכין ואשתו סימה, עמיר בניון, מיכה שטרית ועוד "גדלנו בבית בשכונה ג' בבית שכולו נותנים חופש לבחור" הודתה בחיוך איופייני "ליצור ומעולם שפטו את הבחירות שלך ואיזו תעודה הבאת הביתה, כי מבחינת ההורים כולנו טובים, חכמים ויש לנו את החופש לעשות את הטוב בעינינו. מכל זה באים הדברים הטובים בחיים"

ארקדי וסימה דוכין עם אורלי

ואיך הכל התחיל בעצם?

 "האמת שהכל התחיל בתקופת בית הספר עד שהגעתי לנח"ל ובקיבוץ החלה המשיכה שלי לחומר, צבעים, טקסטורות, והייתי מבלה רוב הזמן בחדר כדי ליצור תכשיטים, פסלים וכדומה. זוכרת שהייתי במדרחוב בבאר שבע, שהיה אז קטן, ומפסלת שם מחמר כל מיני דמויות של חיות אנושיות, מוצרים מעץ שאותם הייתי מוכרת ברחבי הארץ, תכשיטים, ותמיד מתנסה בחומרים כאלה ואחרים. הייתי עובדת במדרחוב בתחילת הדרך ביריד אומנים, אנשים היו עוברים למדרחוב ואני זוכרת שהיה תור ארוך מאוד והבשורה עברה מלקוח ללקוח. כך התחלתי לצבור לקוחות ובקשות רבות".

 מה הסגנון שלך?

 "אסימטרי מאוד צבעוני, שילוב של פעם ועכשיו טרנדי עם קריצה משלי מחומרים כמו ציפוי זהב 24 קראט, אבנים, אבני חן, חרוזים. זוכרת שלפני 15 שנה חברה טובה שלי, אשתו של ארקדי דוכין, סימה, הוציאה קליפ ואני זאת עזרתי לה  ועיצבתי את התכשיטים לקליפ. היא סכמה עלי ועל הטעם שלי ויכולתי לתת את כל כולי. היא הצליחה להוציא ממני משהו אמיתי שריגש אותי. אהבתי את הקליפ וזוכרת שיצאו תכשיטים מיוחדים וכל ההפקה התלהבו".

ברומזה המגוון שלה יש לא מעט אומנים שחשקו בתכשיטים של אורלי שהביאה ייחודיות שקשה היה לסרב לה. ארקדי דוכין היה עונד את התכשיטים שלה, גם להופעה של "רדיו בלה בלה" במצדה היא עיצבה לכל האומנים, לעמיר בניון עיצבה שרשרת בסגנון שלו, למיכה שטרית גם ואפילו למירי מסיקה "בגלל שהיה לי את הייחוד של היו לי לקוחות ועדיין שהולכים איתי עד היום, כי אני מעצבת תכשיטים לכל מצב" שיתפה "סוג של פסיכולוגית בתכשיטים, כי יש לי את הדרך לראות בן אדם, להכיר אותו ובצורה מדויקת לעצב לו תכשיט שיאהב בדיוק לפי הראש והטעם שלו". אבל אז הגיעה הקורונה לעולם שלנו,  ולא פסחה על עולמה של אורלי, ועצרה את העבודה והשגרה המבורכת ברכישות".

אורלי חגי. צילום: פרטי

 איך זה השפיע עליך?

 "עברנו שינוי כמו אצל רוב העסקים. היה משבר. הייתי צריכה לשלם משכורת לעובדות ובייחדו שעבדתי עם חנויות מכל הארץ ובחו"ל, זה השפיע על הפרנסה והביקוש, אבל הכל הסתדר. בזכות הקורונה גם החלטנו לעבור לדיגיטלי ובקרוב גם ייפתח אתר חדש. היינו בבידודים, הכל סגור, אז כמה חודשים לא יכולתי למכור בחנויות פרטיות וכמו כולן עשיתי שינוי, התחלתי לעבוד ברשתות חברתיות. אבל גם גיליתי את עצמי מחדש מבחינת יצירה כי לא הייתי חייבת לייצר עבודה. בשגרת החיים המרתונית הרגשתי שהיציאה לפעמים בורחת ממני כי פעלתי כמו רובוט, ובסגרים היציאה חזרה אליי. הכל לטובה".

 מה נשים אוהבות ומה גברים מעדיפים בתכשיטים?

 "נשים מאוד טרנדיות, בדרך כלל רובן אוהבות את תופעת העדר, לראות מה יש אצל אחרים. הלקוחות שלו הן עם טעם ספציפי שמזוהות עם הסגנון שלי. גברים אוהבים כסף, שחור, די סולידיים עם הנגיעה שלי, שהיא אחרת".

 התחרות  גם יותר גדולה היום בשוק?

 "התחרות נובעת מזה שיש שפע, כמו המון צעירות שהתחילו לעבוד בתחום. אני בן אדם שלא מסתכל מה יש אצל אחרים כי זה לא מעניין אותי. אני יוצרת בשם היצירה ובשביל ליצור, זה מה שמנהל אותי ומפה מגיעה התשוקה המאוד גדולה  אצלי. כמו אותה הסיבה שאני לא רודפת אחרי הכסף, למרות שאני אמא שצריכה לפרנס בנות, אבל נקודת המוצא אצלי היא לא כסף"

 למרות שהתכשיטים שלך נחשבים יקרים

 "מחירי תכשיטים מאוד סבירים למה שאתת מקבלת. אני  לא חושבת שהם יקרים, אלא בין יקרים לסבירים. יש תמורה בעד המחיר. יש יצירה, יש לקוחות רוצים שרשרת ואני מעצבת להם לפי מה שמתאים להם או לבגד ולשמלה ומן הסתם זה לוקח יותר זמן".

צילום: פרטי

צילום: פרטי

 שמעתי גם שאת חובבת חיות

 החיות מאמצות אותי. יש לי חתולה שהמליטה ארבעה גורים, אימצתי חתולה דרך יסמין סקס שהציעה לי  לאמץ אותה כי היא עיוורת. היה לי גם תוכי. מאוד אוהבת".

צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('baf7824b-925a-40ec-84f0-06c4d65d7791','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה