סיפור ההצלחה של היזמיות בנות ה-13 מבאר שבע, שהמציאו צמיד מעורר השראה לבנות נוער

$(function(){setImageBanner('be4f7399-5297-4e99-aa4b-aa591c40c2a2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הכי מדויק לגאווה מקומית: תכירו שלוש תלמידות מתיכון עמל רב תחומי מקיף ז', לי וילנסקי (13.5) שירה חכמיגרי (14) ואופיר דדיה (14.5), שעשו היסטוריה כשזכו במקום הראשון בתחרות פרויקט 'האקאתון' , אחרי שיצרו צמיד שבו ניתן להאזין בספוטיפיי לשירים שיעצימו את הביטחון האישי והדימוי האישי. סיפור של השראה.

צילום: יח"צתזכרו את השמות: שלוש תלמידות תיכון עמל רב תחומי מקיף ז', לי וילנסקי (13.5) שירה חכמיגרי (14) ואופיר דדיה (14.5) עשו היסטוריה כשזכו במקום הראשון בתחרות פרויקט 'האקאתון' - אחד הפרויקטים הערכיים והחשובים השנה של יזמי הפרויקט החברתי'  VEET – מותג הסרת שיער', הראשון מסוגו בישראל בנושא דימוי עצמי וקבלת האחר שאומר: "מרגישה שמנה או רזה, תהיי שלמה עם מי שאת. אין מושלם, יש שלמה."

הבנות עשו את הצעד הגדול כדי שיהיה לבנות אחרות שירי השראה מעצימים לבנות נוער, ויצרו צמיד עם ברקוד סריקה לפלייליסט של ספוטיפיי לכל מי שזקוקה לביטחון, עם חיבור לשירים שיעצימו את מי שזקוק לביטחון אישי תחת האימרה "לרצות להיות מישהי אחרת זה לוותר על עצמך", וקטפו את המקום הראשון.

אז איך הכי התחיל: הבנות שהגיעו להאקאתון  מכל הארץ, חולקו לעשר קבוצות שהעלו רעיונות, ולאחר ארבעה ימי התמודדות על רעיונות ומיזמים, נבחר על ידי צוות השופטים הרעיון של הצוות ה"באר שבעי" שכולל את הבנות שהעלו את רעיון הצמיד,  שנרכש כיום בסופר פארם וניתנים במתנה על כל רכישה של שני מוצרים של חברת וויט, שהעניקה על הזכייה שלהן מוצרים של החברה ושל חברת 'רקיט. "את מחליטה" זה הקונספט של כל הצמיד" סיפרה לי וילנסקי בראיון "את מחליטה איך להתייחס לביקורות ולמראה שלך, כל מראה הוא מצוין, כל אחת והיופי שלה והטיפוח שלה, אם להתלבש חשוף או לא, אם את מורידה שיער מהגוף או לא, רק שלך, כל החלטה שנוח לך היא מצוינת".

צילום: אבי ג'וני

מטרת הפרויקט – לחשוב ולהוציא אל הפועל מיזם שתרום תרומה משמעותית לנושא הדימוי העצמי בקרב מתבגרים ומתבגרות. הנושא מקבל משנה תוקף עם יציאת התלמידים לחופש הגדול אז הילדים הסובלים מחרמות ונכנסים לתקופה של בידוד חברתי קשה. באופן כללי, נושא הדימוי העצמי בקרב מתבגרים הינו נושא מרכזי המשפיע ומלווה את המשך חייהם של המתבגרים, אולם ההשפעה שלו עשויה להיות קיצונית בתקופת גילאי ההתבגרות. כך למשל,  לפי עמותת Simply you  -אנורקסיה היא גורם מספר אחד לתמותת בני נוער בישראל בגילאי 15 צפונה.

שלוש הבנות הכירו לפני שלוש שנים בנבחרת כדור עף בית ספרית שבהן השתתפו, והפכו אותן לחברות טובות. הכל השתנה כשראו סטורי באינסטגרם על תחרות האקאתון עם סדנאות פעילות והרצאות במטרה למצוא רעיון שיפתור את בעיות חוסר הביטחון, שהיום נפוץ בקרב בני נוער נשים.

מאיפה זה בא לכן?

לי: "הנושא קרוב לכל נערה ואישה, כל כל אחת בחיים חוותה ירידה או התמודדה עם הבעיות של חוסר ביטחון עצמי וקבלת האחר. יצאנו לדרך כדי למצוא פתרון שיכול לפתור את הבעיה. המדריכים ביקשו מכל צוות לחשוב על רעיונות ,ישבנו וחשבנו על רעיון שיכול לפתור את הבעיה. היה לנו זמן קצר להכין מצגת ובהתחלה לא הצלחנו למצוא רעיון, אז חשבנו על  כל מה שיהיה קרוב לבני הנוער וגם יעביר מסר, עד שעלה רעיון לצמיד שנהפוך אותו למגניב יותר. הוספנו לו ברקוד שמוביל לפלייליסט בספוטיפיי שבו יוכלו להאזין לשירים שיכולים להעצים אותם, כמו השיר 'ביוטיפול' של כריסטינה אגילרה או ''יהלומים" של ריהאנה - שירים שוברי קופות מוצלחים שגם מעבירים את המסר שאנחנו רוצות להעביר".

מצאתן את הדרך של המוזיקה לעזור לביטחון העצמי?

"כן, כי ידוע שנעשו מחקרים שבהם קבעו שיש אנשים שמעדיפים להקשיב לשירים במקום לראות תשדירים, כי הם נכנסים לרגשותיו של האדם".

משהי מכן סבלה בעבר מדימוי נמוך?

"אחת מאיתנו סבלה מאי ביטחון עצמי נמוך בעבר, היא התבגרה על זה והיום הרבה יותר שמחה. אני נחשבתי שמנמונת ולפעמים סבלתי מחוסר ביטחון עצמי, אז אם לפני שהייתי מבינה מה זה חוסר ביטחון והייתי מקבלת את הצמיד, יש מצב שזה מה שהיה מונע ממני להיכנס לחוסר ביטחון. שירים נותנים ביטחון."

איך קיבלתן את הבשורה שאת המנצחות הגדולות?

"היינו בשמיים. כששמענו שזה התחיל להתגלגל לתקשורת קיבלנו קוצר נשימה וחזרנו לעצמנו מהר (צוחקת). הכל טוב עכשיו. בתחרות עצמה ניצחנו בחצי גמר ואחרי זה בגמר."

מכאן, הכל הלך והעצים. VEET יחד עם הבנות החלו בקידום הפרויקט, הצמיד עוצב ויוצר, רשימת שירי השראה לבנות נוער נבנתה בעזרת הנערות ודי ג'י תל אביבית מוכרת, והרעיון שהעלו היזמיות הצעירות היה כל כך מוצלח שVEET רתמו לתוך הסיפור את סופר פארם.

החל מחמישי שעבר, יכולה כל כל נערה להשיג צמיד כזה בסניפי סופר פארם ברחבי הארץ כחלק מאריזת  VEET שעל המדף.  בנוסף, הבנות אף הוזמנו להשתתף בקליפ הראשון שצילמה לרה גרינסס, הטיקטוקרית/טינאייג'רית הנעקבת בישראל עם כ – 3.5 מיליון עוקבים בטיקטוק.הקליפ "אני כמו כולם" מדבר על ההתמודדות של לרה ונערות מתבגרות עם הבעיות שצפו בהאקאתון – הערכה עצמית, דימוי גוף וכו'. חשוב להבין, שאלו נושאי הליבה שנערות מתבגרות מתמודדות איתן ותחושתן היא שלא מדברים על זה מספיק ואין להן מספיק איפה לשתף.

איך הייתה החוויה?

לי: "היה ממש כיף, חוויה בפני עצמה - לא משעמם לרגע. זה עולה היום ויהיה בטיק טוק שיש בו כבר מעל מאה אלף צפיות. מקווה שיגיע למקום טוב.

@grincesslera #אניכמוכולם ♬ אני כמו כולם - Lera Grincess

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f0455da2-656e-4e12-a753-ab12b24e69bc','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה