סיפורו המרתק של ליאור באואר מבאר שבע, בוגר יחידת אבטחה פיזית של משרד הביטחון שהפך לקואוצ'ר העצמה

$(function(){setImageBanner('8cc3ad0d-8d80-4145-9ed4-f1b51d674541','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

סיפורו של הקאוצ'ר ליאור באואר מבאר שבע, בוגר מערך האבטחה הממלכתי שהחל את דרכו ביחידת לאבטחה פיזית של משרד הביטחון, שהיה שותף לבניית הגבול בין ישראל למצרים ובניית המכשול בעוטף, חלה בדלקת קרום המוח ואף איבד את זכרונו והחליט מאותה נקודת זמן, שהוא משנה כיוון ומתחיל לעזור לאנשים לחיות חיים עוצמתיים ומלאים במשמעות. אחרי שעבר קורס אצל המנטור אלון אולמן, הוכתר כקאוצ'ר ויצא לאחרונה בהרצאה חדשה בשם "בוקר של עוצמה", שתתקיים ביום שישי הקרוב 'בספורטיב רמות'. השראה.

ליאור באואר. צילום: מישל אמזלג

ליאור באואר (41) נשוי ואבא לשלושה ילדים משכונת רמות בבאר שבע נולד בנתניה ובגיל 6 עבר עם משפחתו לשכונה ב' בבאר שבע, בשל תפקידו של אביו ששירת בקבע בצה"ל. "הייתה לי ילדות מדהימה עם משפחה חמה ותומכת" שיתף ליאור. "למדתי בבית ספר התיכון מקיף ז', הרחבתי בלימודי ביולוגיה וארץ ישראל ושם בעצם החלה השליחות שלי אודות למורה בשם צחי זיסו ששימש אז כמג"ד במילואים, איש ארץ ישראל היפה שהחדיר בנו את אהבת הארץ. משם התגייסתי לחטיבת הצנחנים לגדוד 890, סיימתי מסלול ועשיתי קורס פיקודי, הייתי במחלקת החבלה בפלחוד רווית פעילות בשטחי איוש ושם רכשתי כישורים רבים, עד שהגעתי ליחידת אבטחה פיזית במשרד הביטחון".

תספר לנו על החיים ביחידת אבטחה פיזית במשרד הביטחון

"לאחר שחרורי ניסיתי להתקבל לימ"מ, וכשזה לא צלח התגייסתי ליחידה לאבטחה פיזית של משרד הביטחון. משך אותי מאד תחום האבטחה, אז עשיתי קורס מאבטחים אחיד למערכת הביטחון - קורס מפרך פיזי ומנטלית שנותן לך חוסן פיזי והרגלים מקדמים לכל דבר בחיים, שבסיומו שובצתי בצוות הדרומי של היחידה. לאחר תקופה קצרה ביחידה יצאתי לקורס מפקדים ושימשתי כראש צוות דרום. ביצעתי משימות אבטחה רבות באזורי סיכון ותגברתי באבטחת בכירים שהיחידה אמונה על ביטחונם. בשנת 2009 נשלחתי לסינגפור למשימה בשגרירות ישראל כשלושה חודשים, חזרתי לארץ והמשכתי בתפקידי תוך פיקוד על מבצעי אבטחה רבים ומורכבים ביחידה".

השתתפת בביצוע שני פרויקטים לאומים: בניית הגבול בין ישראל למצריים ובניית המכשול בעוטף – מה חווית מאותם ימים?

"בשנת 2011 הוצע לי להצטרף למנהלת גבולות ותפר בתפקיד מתאם אבטחה/קב"ט של העבודות לבניית המכשול בין ישראל ומצריים, זה היה ביום שבני בכורי נולד וקיבלתי את התפקיד המשמעותי בפרויקט לאומי גדול בסדר גודל בין לאומי. לאחר שמונה חודשים בתפקיד, בתאריך ,18.6.12 היה לי אירוע שבו נהרג קבלן שלנו כתוצאה מהתקלות עם חוליית מחבלים ליד היישוב קדש ברנע בגבול מצריים - אירוע משמעותי שעיצב אותי מבחינת תפקידי האירוע. אומנם הסתיים בקבלן הרוג, אבל אני חתרתי למגע, נכנסתי וחילצתי באירוע שמונה אנשים תוך כדי אירוע שהיו אחים של הקבלן שנקלעו איתו לאירוע".

איך הכל הסתיים?

"האירוע הסתיים במחבלים הרוגים, כל בניית המכשול הייתה אירוע משמעותי עם מלא אירועים של ימים כלילות, חשיבה מבצעית וטקטית, שיתופי פעולה עם כל זרועות הביטחון. לאחר שהפרויקט הושלם ב2013, שהגבול הדרומי נסגר והופסקה כניסת מסתננים ממצרים, התחלנו בשיקום רצועת הביטחון בעוטף לאחר סבב משמעותי שגם שם היה הרבה אירועי אמת. עבודה שהיא שליחות".

ליאור באואר. צילום: מישל אמזלג

במהלך שנת 2015 נדבק ליאור בדלקת קרום המוח שהתפרצה אצלו בזמן שיצא עם אשתו לסרט בקולנוע. בסיומו של הסרט, החל ליאור לגרור את רגלו וזוגתו חשבה שהוא פשוט עושה צחוק רגעי. כשהגיעו לרכב, חצי פנים החלו להשתתק לו, החיוך עבר לבהלה והם נסעו במהרה לבית חולים 'סורוקה', שם הכניסו אותו במהירות לבדיקה והבינו שיש לו, לדבריו, "משהו" בראש. "איבדתי את הזיכרון ולא זכרתי מי אני ומי זו אשתי" נזכר בימים הקשים "שאלתי את עצמי מה אני עושה ולא הצלחתי לענות על שאלות ששאלו הרופאים. לאחר בדיקות מהירות אשפזו אותי במחלקה נוירולוגית. בהתחלה לא ידעו מה יש לי, אבחנו כגידול ,HIV ,ימים קשים, התקפים קשים שבהם התנתקתי וגם הזיכרון. למזלי פרופסור איפרגן, מנהל המחלקה, ביקש לעשות מספר בדיקות שבהן הבינו שזה דלקת קרום המוח".

איך זה קרה?

"כנראה שנעקצתי על ידי יתוש נגוע וזה דבר שדגר לי בגזע המוח. לאחר כמעט חודש של טיפול והשגחה של חבריי, אשתי, חברי מהיחידה ומשפחתי שלא עזבו אותי לרגע, היה לי קטע מכונן שישבתי מחוץ למחלקה על ספסל ושמעתי את ציוץ הציפורים - שם נפל לי האסימון שאנחנו במרוץ החיים ומאבדים פרופורציות לדברים החשובים באמת. שם הבנתי שאני אגרום לאנשים לחיות חיים מאושרים ועוצמתיים ולמדתי להעריך גם את הדברים הקטנים. אחרי תקופה שחזרתי לכשירות והשתקמתי עם הרבה עבודה עצמית, אימונים וטיפולים שנמשכו מספר שבועות, חזרתי לעצמי. הרבה דברים בזיכרוני לא נפגעו וחזרו, רק מספר דברים קטן הושלמו לי על ידי משפחתי וחבריי".

עד כמה זה השפיע עליך שהחלטת לשנות מקצוע ולהתפתח דווקא בתחום התפתחות האישית  כדי לעזור לאנשים לחיות חיים עוצמתיים ומלאים משמעות – למה זה חשוב לך ואיך אתה בדיוק עוזר לאחרים?

"השפיע עליי מאד, גרם לי לשנות סידרי עדיפות ולעשות דברים שאני אוהב, העצים וחיזק. אני מרצה בגופים וגורם לשינוים בארגונים עם סדנאות ויצירת שפה משותפת, מאמן אנשים לחיות את החיים שתמיד רצו בעוצמה ומלא אנרגיה, גורם להם לצאת מאזור הנוחות ולהגשים את עצמם, לכבוש מטרות. כיום אני עדיין במערכת הביטחונית ומשלב את השליחות שלי לעזור לאנשים".

כדי להגשים את יעדו, נרשם ליאור לקורס מאמנים אצל המנטור אלון אולמן בבית ספר 'קוד האימון', שם עבר תהליך מעצים  שפיקס את חייו,  הצית בו תשוקה אדירה והביא לקדמת הבמה את החוזקות והיכולות שבו. "הבנתי שאני הולך לשנות את חיי ועוד את חייהם של הרבה אנשים" מחייך ליאור "התחלתי לגדול וללמוד את תחום ההתפתחות האישית, השתתפתי בסדנאות, צרכתי ידע רב ויצרתי את המותג ליאור באואר -  living the dream".

צילום: פרטי

צילום: פרטי

מתי הבנת שאתה רוצה לצאת בהרצאה בתחום ומה אתה בדיוק הולך לדבר בה?

"הבנתי לפני חודשים שאני עושה הרצאה גדולה ראשונה מסוגה בבאר שבע, בעיר שלי. הרצאה מעצימה שנותנת בוסט של אנרגיה וכלים רבים לכל מי שיגיע. השקעתי ממש. ההרצאה תתקיים בספורטיב רמות בתאריך 21.4.23 בבוקר נקראת "בוקר של עוצמה".

מי האנשים שפונים אליך לעזרה?

"באים אליי מכל גווני הקשת אנשים עם חלומות ובלי חלומות, עם מודעות ובלי מודעות ואני מביא אותם לרמה הבאה שלהם  -משתנים ומתפתחים, הופכים לגרסה הכי טובה שלהם. אני מרגיש כשליח לעניין ההתפתחות האישית ואני משתדל לגעת בכמה שיותר אנשים, לגרום לאנשים להתפתח ולהאמין בעצמם".

מה הטיפ הכי טוב כדי לקבל משמעות בחיים?

"הטיפ שלי לאנשים הוא תפסיקו לעבוד בלהיות עסוקים, תתחילו לצאת מאזור הנוחות, תשקיעו בעצמכם עד שכולם ירצו להשקיע בכם -  תיזכרו שאתם הנכס המניב של עצמכם".

  

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f8ae7e53-19a7-4204-b0ba-858572f20a8e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה