סיעור מוחות סטודנטיאלי

$(function(){setImageBanner('25b7ceaf-4ed1-4b3a-a8a9-2c40b5eecb48','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

מתוך רצון לקדם את תחום מדעי המוח בעיר, נוסדה קהילת הסטודנטים Brainstorm BGU שלימים הפכה לעמותה כלל ארצית הפועלת במספר אוניברסיטאות בארץ. רגע אחרי עוד האקתון מוצלח, שמענו ממובילי הקהילה על תחילת הדרך, שיתופי הפעולה המקומיים והאפשרויות לצמוח בתחום

"בתחום הנוירוטק- טכנולוגיות בינה מבוססות מוח- יש פער בין מה שקורה בתעשייה לבין מה שקורה באקדמיה. מי שלומד את התחום לא מספיק מכיר את התעשייה ולא יודע שהידע שלו נצרך שם. אז הרבה פעמים מסיימים לימודים ומרגישים מהתחום שאין לנו מה לתרום מחוץ לאקדמיה, ואת זה קהילת בריינסטורם רוצה לשנות", כך סיפר ל'באר שבע נט' יהל גולן, מוביל קהילת בריינסטורם bgu וסטודנט לתואר שני במדעי הקוגניציה והמוח.

באדיבות קהילת Brainstorm BGU

קהילת Brainstorm BGU נוסדה בשנת 2018 על ידי ד"ר אורן שריקי, ראש המחלקה לקוגניציה, יחד עם הדוקטורנטים שלו. "הם הבינו שכדי לחשוף את הסטודנטים לתעשייה ולחבר בינם לבין האקדמיה יש צורך בקהילה באמצעותה הם יבינו שהידע שיש להם רלוונטי גם בעולם שבחוץ", מסביר יהל. זוהי בעצם קהילת הנוירוטק של הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון שעוסקת בהפצת הידע סביב תחום מדעי המוח והנוירו-טכנולוגיה. הקהילה הפועלת באוניברסיטה מונה כ-400 חברים, בשיתוף מרכז היזמות 360, ויש לה פרוייקטים ביחד עם בית החולים סורוקה, חברת אינטל,  Tech7 ועוד. בשנת 2019 הקהילה הפכה לארגון כלל ארצי, עמותה בשם Brainstorm IL  הפועלת כיום בכלל האוניברסיטאות בארץ.

במטרה להכיר קצת יותר לעומק את הקהילה וחשיבותה עבור העיר והדרום, שוחחנו עם יהל מוביל הקהילה, יחד עם רותם וקסלר, ראש צוות אירועים בקהילה, סטודנטית לתואר ראשון בפסיכולוגיה וקוגניציה, וגם עדי נסים, ראש צוות תחרויות בקהילה, סטודנטית לתואר שנה במדעי הקוגניציה והמוח.

באדיבות קהילת Brainstorm BGU

ספרו על הקהילה שקמה באוניברסיטה

יהל: "כמו שאמרתי את הקהילה הקימו סטודנטים ממדעי המוח והקוגניציה, אני נחשפתי לקהילה כשהייתי בתואר ראשון. הצטרפתי אליה יחסית מוקדם, אחרי האקתון שהתקיים... פתאום בהאקתון הגיעו עוד סטודנטים מאוניברסיטאות אחרות וככה הקהילה הלכה והתרחבה. יש לנו בבריינסטורם סטודנטים מכל מיני תחומים, גם מפסיכולוגיה, הנדסה ומדעי המחשב... תחום הנוירוטק חשוב ורלוונטי לכולם".

עדי: "יש אצלנו כמה מאות סטודנטים, כאלה שאקטיביים יותר ופחות. יש לנו מגוון אירועים, אם זה הרצאות בזום או באוניברסיטה ובברים בעיר, תחרויות ואירועי האקתון. כל האירועים פתוחים לקהל הרחב וכמובן שיש קבוצת וואטסאפ בה יכולים להתעדכן וגם לעקוב אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם".

ספרו על העשייה היומיומית בקהילה שלכם והפרויקטים בהם אתם לוקחים חלק

רותם: "השנה עשינו הרצאות וסדנאות בתחום הנוירוטק. הגיעו מרצים מסורוקה והאוניברסיטה, מבית חולים ברזילי, העברנו סדנאות לסטודנטים לתואר ראשון ותארים מתקדמים. אנחנו מקיימים אירועי האקתון בהם לוקחים חלק הרבה גורמים מקומיים כמו קהילת Tech7, בית חולים סורוקה ועוד. חלק חשוב בעשייה של הקהילה היא לחשוף עוד אנשים לעולם הזה, ככה למשל הרבה משתתפים בהאקתון שהיה לאחרונה לא היו בכלל עם רקע בטכנולוגיות מוח".

באדיבות קהילת Brainstorm BGU 

ואכן האקתון הוא אירוע יזמות שנמשך 24 שעות, במסגרתו המשתתפים יוצרים שלל רעיונות ייחודיים. כך למשל בהאקתון האחרון של קהילת בריינסטורם בבאר שבע המשתתפים פיתחו משחק מחשב באמצעות כלים נוירו טכנולוגיים, בשימוש גלי מוח, ולא על ידי עכבר ומקלדת. בהאקתון הראשון שנערך בהאב העירוני החדש ״קליקה״, השתתפו למעלה מ-100 סטודנטים וסטודנטיות מאוניברסיטת בן גוריון שעבדו ב-24 שעות על פיתוח הטכנולוגיה של המחר.

 "היו לנו 13 צוותים שעבדו על משחקים וזו הייתה הצלחה גדולה", ציינה רותם. "ההאקתון היה מאוד מוצלח וכולם יצאו בתחושות טובות, היה כיף וממש הרגישו שהמנטורים עוזרים לצוותים לקדם את הרעיונות שלהם", הוסיף יהל. במקום הראשון בהאקתון זכו אופק וכפיר הימן עם Mad Lads. הם ייצרו משחק ווידאו המהווה כלי עזר לשליטה בכעסים ובסטרס באמצעות פידבק מהמוח של השחקן. זאת במטרה לחזק התנהגויות יעילות ומתן כלים שימושיים לחיי היום יום דרך התמודדות וההתגברות על האתגרים במשחק.

לאחרונה גם נפגשתם עם ראש העיר רוביק דנילוביץ'- ספרו על המפגש והעשייה כאן בבאר שבע- חשוב לכם לפתח את תחום הנוירוטק דווקא כאן?

עדי: "המפגש עם רוביק היה גם להיכרות וגם לדבר על שיתופי פעולה בהמשך. חשוב לנו לקדם עסקים מקומיים, ככה למשל הרבה מההרצאות של הקהילה מתקיימות בברים בעיר. אנחנו רוצים להפוך את הקהילה למרכזית בנגב ולא רק בבן גוריון. בשיח עם רוביק דנו בצעדים המשותפים שנעשה, שיתופי פעולה עם סטארטאפים ועוד. יש בבאר שבע פוטנציאל גבוה עם הרבה חברות הייטק והאוניברסיטה בה יש מעבדות מהמתקדמות בארץ בתחום הנוירוטק. יש פוטנציאל אדיר להתפתחות של הקהילה בתוך העיר ובדרום".

אתם מרגישים שעצם השייכות לקהילה כזו עזרה וקידמה אתכם ברמה האישית?

עדי: "זה נותן את הפן הקהילתי ללימודים, יש כאן חבר'ה שמתעניינים בתחומים דומים וזה עוזר לקשר בין אנשים שיש להם תשוקה לתחום לפתח אחד את השני בזכות הקהילה".

יהל: "הקהילה עזרה להבין איזה דברים אפשר לעשות עם התואר. זה מקום מעולה לנטוורקינג ויש הרבה הזדמנויות בזכות הקהילה להתחבר לאנשים בכירים בתעשייה ובאקדמיה ולראות לאן הקריירה שלנו יכולה להתקדם. יש המון אירועים כיפיים ומעניינים שעושים את התואר ליותר מיוחד, זה משהו אקסטרה שלא קיים כשאנחנו רק הולכים לקורסים ושיעורים. ככה למשל יש פרויקט שצמח מהקהילה, קורס בן אוניברסיטאי שעוסק בממשקי מוח מחשב עבור חולי ALS. במסגרת הקורס לומדים על התחום במטרה לספק כלים שיעזרו לחולי ALS לתקשר עם הסביבה. במהלך הקורס מצמידים לכל קבוצה מנטור שמתמודד בעצמו עם המחלה ומסייעים לו. זה פרויקט מרגש שגורם לך להרגיש חלק ממשהו גדול ממך. יש לקהילה הזו השפעה גדולה, אנחנו חלק מקהילה שצומחת ומחכים לראות לאן עוד נוכל להתקדם ולהתפתח".

באדיבות קהילת Brainstorm BGU

באדיבות קהילת Brainstorm BGU

באדיבות קהילת Brainstorm BGU

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f03386fb-17c9-401d-9523-4820b0ff09de','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה